Autobild
Volkswagen Roadster
-
Re: Volkswagen Roadster
WTF, beetje porsche wannabee lelijk ding...
Doe maar niet... hou het bij de scirocco's...

-
Ik vind 'm anders best leuk, maar of het zou verkopen? 

- Erik K.
Heeft ook wel wat van een Koenigsegg.
- GTRene
Ik vind hem wel mooi...beetje Dodge die kleine concept.
- jaydee
Dit ding geeft de richting van de nieuwe Polo aan...
Ik vind 'em wel smakelijk, alleen past het niet bij het merk VW.
Ik vind 'em wel smakelijk, alleen past het niet bij het merk VW.
- SteV6
Nee, in de vooraankondiging voor EVO 128 staat ook al dat Volkswagen een Lotus Elise concurrent gaat lanceren ....
Ik ben benieuwd. Lightweight is the way to go for Driving Fun
SteV6
Ik ben benieuwd. Lightweight is the way to go for Driving Fun

SteV6
- Niels
- Auto: Prius+
De achterste heup lijkt veel op de Opel Speedster, te veel sjop, te ver van m'n bed show. Eerst maar eens echte foto's zien 

- Joy
Tof ding zeg ! Breng maar uit zo.
- VLA
Vind hem super, rijd 1 op 23 !! Eerste Volkswagen die ik echt mooi vind. Van de Telegraaf :
DETROIT - Volkswagen denkt er serieus aan om de Concept BlueSport, die tijdens de Detroit Motor Show wordt onthuld, daadwerkelijk in productie te nemen. De autofabrikant spreekt van een „ongewoon zuinige” roadster waarvan de middenmotor gemiddeld 1op 23,2 verbruikt. Daarnaast bedraagt de CO2-uitstoot van de 180 pk sterke tweeliter viercilinder TDI-motor slechts 113 g/km. Voor een sportwagen vrijwel ongekende cijfers.
De prestaties van de 3,99 meter lange, 1,75 meter brede en 1,26 meter hoge Concept BlueSport mogen er beslist wezen want de op de nieuwe Polo (debuut maart) gebaseerde open tweezitter schiet in 6,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Het maximum koppel van 350 Nm is al bij 1750 tpm voorhanden en zorgt er voor dat de aangedreven achterwielen een berg aan trekkracht te verwerken krijgen. Volgens Volkswagen kan de zelfontbrander wat betreft zijn prestaties met een 300 pk sterke zescilinder benzinemotor worden vergeleken. De topsnelheid van het studiemodel bedraagt 226 km/u. Een zestraps DSG-bak met dubbele koppeling is standaard en de automaat kan ook met schakelknoppen op het stuurwiel worden bediend.
De softtop van de roadster weegt 27 kilogram op een totaal wagengewicht van 1.200 kg. Om gewicht te besparen is deze niet elektrisch te bedienen. Het openen en sluiten vraagt slechts enkele seconden. Onder de voorklep kan 112 liter aan bagage worden meegenomen terwijl achter bij de motor nog een ruimte van 70 liter ter beschikking staat. De brandstoftank heeft een inhoud van 50 liter en maakt een actieradius van ruim 1100 kilometer mogelijk. De zuinigheid dankt de Concept BlueSport onder meer aan het start/stop-systeem en de laatste common rail techniek. Stopt de bestuurder voor bijvoorbeeld een rood verkeerslicht, dan slaat de motor af. Een lichte druk op het gaspedaal is voldoende om de viercilinder weer tot leven te wekken.
De voorkant van de sportwagen doet sterk aan de Scirocco en de nieuwe Golf denken en het front zal straks ook bij de andere Volkswagen-producten terug te zien zijn. Het ontwerp komt van de tekentafel van designchef Walter de Silva. Om de Concept BlueSport nog krachtiger over te laten komen, zijn er 19 inch grote 10-spaak lichtmetalen wielen gemonteerd met banden in de maat 235/35 (vóór) en 245/35 achter.
- Geelhoed
Dat lijkt me meer een cabriolet dan een roadster
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Verkocht!! 8)
Wat een vreselijk gaaf ding! Wanneer komt die? Maar dan moeten ze hem wel precies zo uitbrengen, niks aan veranderen svp! Ja een benzine motor mag wel..
Wat een vreselijk gaaf ding! Wanneer komt die? Maar dan moeten ze hem wel precies zo uitbrengen, niks aan veranderen svp! Ja een benzine motor mag wel..
- GTRene
http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... 37892.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat meer foto's, op zich wel een leuk ding.

wat meer foto's, op zich wel een leuk ding.
- Michel P
Idd, smoelt erg goed.Joy Jolliffe schreef:
Tof ding zeg ! Breng maar uit zo.
Michel
- RutgerK
Als opvolger van deze:

een veel realistischer model.
een veel realistischer model.
-
Wat een stoer ding! Als hij RWD had gehad had ik hem NU (pre)besteld 8) 

- SteV6
René, als het een middenmotor concept is, welke wielen zijn dan aangedreven denk je?
SteV6
SteV6
- RutgerK
Dit is nu al de derde Roadster concept van Volkswagen in korter tijd. Hopelijk betekent dit dat er nu echt één gaat komen.
-
Geen idee?SteV6 schreef:René, als het een middenmotor concept is, welke wielen zijn dan aangedreven denk je?
SteV6
- SteV6
René130i schreef:Geen idee?

Waar zijn de smilies René? Of waar is je leesbril? Je houdt me voor de gek, toch?!
Dus ik vrees dat jij maandag naar de VW-dealer moet om een bestelling te gaan plaatsenVLA schreef:
DETROIT - Volkswagen denkt er serieus aan om de Concept BlueSport, die tijdens de Detroit Motor Show wordt onthuld, daadwerkelijk in productie te nemen. De autofabrikant spreekt van een „ongewoon zuinige” roadster waarvan de middenmotor gemiddeld 1op 23,2 verbruikt. Daarnaast bedraagt de CO2-uitstoot van de 180 pk sterke tweeliter viercilinder TDI-motor slechts 113 g/km. Voor een sportwagen vrijwel ongekende cijfers.
De prestaties van de 3,99 meter lange, 1,75 meter brede en 1,26 meter hoge Concept BlueSport mogen er beslist wezen want de op de nieuwe Polo (debuut maart) gebaseerde open tweezitter schiet in 6,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Het maximum koppel van 350 Nm is al bij 1750 tpm voorhanden en zorgt er voor dat de aangedreven achterwielen een berg aan trekkracht te verwerken krijgen.

SteV6
-
wow VW rwd? Had alleen ff snel foto's gezien. Hoef ook geen turbo motor.
Dus laat maar 

- RVV
Ik denk dat deze auto samen met een nieuwe kleine Porsche (onder de Boxster) op de markt gaat komen. Ongeveer net zo'n samenwerking als indertijd de VW Porsche 914.

- SteV6
@Rico,
Laatst nog 2 van de 914's met 6 pitter gezien. Erg leuk ... maar toen ik de huidige prijzen zag op mobile.de was het dromen gelijk weer over
@René,
En het feit dat het OOK nog een dieselmotortje is vind je niet erg? Een turbo is voor mij als atmo-fan waarschijnlijk nog makkelijker te accepteren dan een nagelend dieselblokje achter je rug ...
SteV6
Laatst nog 2 van de 914's met 6 pitter gezien. Erg leuk ... maar toen ik de huidige prijzen zag op mobile.de was het dromen gelijk weer over

@René,
En het feit dat het OOK nog een dieselmotortje is vind je niet erg? Een turbo is voor mij als atmo-fan waarschijnlijk nog makkelijker te accepteren dan een nagelend dieselblokje achter je rug ...
SteV6
-
Atmos dieselblokken, bestaan die uberhaupt?
Maar zo'n stoere auto wordt toch wel met meerdere motoren geleverd?
Maar zo'n stoere auto wordt toch wel met meerdere motoren geleverd?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Geweldig ding! Laat maar komen, ben zeer benieuwd wat dat moet kosten. Zal wel weer veel te veel zijn...
Kan me niet voorstellen dat ze zo'n fun-auto met diesel-only leveren. Ik bedoel: met zo'n auto rij je vast niet enorm veel km's per jaar dus dan is diesel niet zo ideaal.
Kan me niet voorstellen dat ze zo'n fun-auto met diesel-only leveren. Ik bedoel: met zo'n auto rij je vast niet enorm veel km's per jaar dus dan is diesel niet zo ideaal.