Dat ding gaat dus met een beetje gas echt alle kanten op. Leuk spelen maar ik verbaas me af en toe echt hoe weinig grip je hebt in deze winterse omstandigheden tov anders. Toegeven de auto staat op zomerbanden achter die aan vervanging toe zijn, maar toch. Geef dit in deze omstandigheden mee aan de eerste de beste 18-jarige en bij de eerste oprit / afrit staat ie tegen de vangrail aan.
Vandaag met de M3 naar het werk geweest. Staat ook op zomerbanden maar die zijn kwalitatief nog gewoon in orde (5 of 6mm profiel nog). Vanaf N209 rustig in z'n 3 met 2500rpm de N11 op. Ik raak het gaspendaal bijna niet aan en DSC grijpt in. Daarna in rechte lijn beetje gasgeven om snelheid te maken en in te voegen. Echt niet volle pollen, gewoon half gas (in sport-mode

Erg vermakelijk allemaal en eigenlijk mucho

Ik blijf me er enkel over verbazen. Zonder DSC/PSM e.d. zijn RWD's in deze tijd eigenlijk gewoon levensgevaarlijk voor de gemiddelde FWD opgeleide automobilist. En dan heb ik het niet alleen over 200+/300+pk monsters. De gemiddelde 118d met een inkomend dieselturbo'tje zal net zo makkelijk, zo niet nog makkelijker, een stap opzij zetten.
Eigenlijk toch vreemd dat de gemiddelde automobilist dit:
a) niet weet, want die ziet het DSC vaak helemaal niet knipperen / let er niet op (en denkt dat ie echt een fantastische car-control heeft)
b) nooit heeft geleerd in een rij-opleiding. Sterker nog in een rij-opleiding wordt meestal niet eens gesproken over FWD, RWD, 4WD, overstuur, onderstuur e.d.
Mark.