Merkblind op DF
-
Merkblind op DF
Misschien zie ik het verkeerd maar de laatste tijd is het wel heel veel "mijn merk uber alles".
Ik herken het wel een beetje. In mijn subaru tijd dacht ik ook dat dat de ultieme auto was. Helaas was dat gevoel weg toen ik werd zoekgereden door een APP getunede 911 turbo.
Ik heb nu een Toyota, leuk en de volgende auto kan dat best weer worden, nieuwe Prius. Aan de andere kant misschien wel heel iets anders. E46 M3 Cabrio b.v.
Dus ben jij merkblind en waarom dan? Je kunt met alle auto's veel plezier hebben!
Meningen!?
Ik herken het wel een beetje. In mijn subaru tijd dacht ik ook dat dat de ultieme auto was. Helaas was dat gevoel weg toen ik werd zoekgereden door een APP getunede 911 turbo.
Ik heb nu een Toyota, leuk en de volgende auto kan dat best weer worden, nieuwe Prius. Aan de andere kant misschien wel heel iets anders. E46 M3 Cabrio b.v.
Dus ben jij merkblind en waarom dan? Je kunt met alle auto's veel plezier hebben!
Meningen!?
- @iko
Re: Merkblind op DF
Ik denk dat ik niet zo merkblind ben, met mijn Alfa+Nissan+BMW.
Ik vind dit forum wel erg pro BMW. Das wel jammer.
Ik vind dit forum wel erg pro BMW. Das wel jammer.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das allemaal psychologisch verklaarbaar; cognitieve dissonantie ( reductie)..........................
Dus ook niemand kwalijk te nemen, zo werkt het brein nu eenmaal.
Hieruit volgt dat dat wat je momenteel rijdt altijd het beste is, ga je weer wat anders rijden is dat weer het beste enz enz.................
Hieruit volgt dat dat wat je momenteel rijdt altijd het beste is, ga je weer wat anders rijden is dat weer het beste enz enz.................
- Niels v D
ik heb daar ook geen last van, gaat me om de auto ipv het merk wat erop staat.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Fiat Forever!

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ben zeker niet merkblind.
Heb al verschillende merken mogen rijden en alles heeft zijn voor en nadelen.
Ben alleen pro BMW mbt de M Coupe, omdat deze auto mij zo heeft verrast en nog steeds doet in positieve zin en dat heb ik met geen andere auto mogen beleven.
Heb nu zelf een: bmw z3 coupe, Opel Ascona turbo, datsun 260z en een renault laguna, dus merk gebonden ben ik zeker niet.
Was trouwens ook erg positief verrast door de 350Z waar ik laatst even mee mocht spelen...
Heb al verschillende merken mogen rijden en alles heeft zijn voor en nadelen.
Ben alleen pro BMW mbt de M Coupe, omdat deze auto mij zo heeft verrast en nog steeds doet in positieve zin en dat heb ik met geen andere auto mogen beleven.
Heb nu zelf een: bmw z3 coupe, Opel Ascona turbo, datsun 260z en een renault laguna, dus merk gebonden ben ik zeker niet.
Was trouwens ook erg positief verrast door de 350Z waar ik laatst even mee mocht spelen...
- Michel P
+1Neluhz schreef:ik heb daar ook geen last van, gaat me om de auto ipv het merk wat erop staat.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Hoezo dat dan?romo schreef:Das allemaal psychologisch verklaarbaar; cognitieve dissonantie ( reductie)..........................
Ik vind mijn STI wel de beste auto die tot zover die ik gehad heb, maar dat maakt het niet de beste auto die er is. Dan zou er 300 kg uit moeten en meer overstuur in de wagen moeten komen. Een hoop mensen hier staren zich volgens mij inderdaad blind op hun merk en vaak zijn dat die blauw witte propellers uit Munchen.
Ik heb zelf 3 BMW's gehad waaronder 1 nieuwe dus heb wel een redelijk beeld van het merk. Heb ook vaak zat gereden of meegereden in M3, M5 M coupé etc. Zo briljant vind ik het niet eerlijk gezegd, ben vaker met mijn 3 serie Compact bij de dealer geweest dan met de Subaru. Kijk naar het Z4 topic. Een aantal mensen waaronder ik zelf hebben toch wel hun twijfels of dat apparaat net zo sportief zal rijden als zijn voorganger, omdat deze veel zwaarder is geworden. Zelfs zwaarder dan een vergelijkbare SLK. Tuurlijk kan er pas iets zinnigs over gezegd worden als er mee gereden is, maar de auto heeft zijn specs niet mee. Toch zijn er dan nog steeds mensen die BMW 'verdedigen'.
Vermoeiend en eigenlijk snap ik het ook niet.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Je geeft zelf het antwoord;
Ik vind mijn STI wel de beste auto die tot zover die ik gehad heb
-
Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest (en nog) van VAG producten maar ik moet heel erlijk zeggen dat ik voor mijn toekomst plannen voor het eerst
een BMW niet uitsluit...
Dat is zeg maar HEEL wat voor mij.....echt heel wat....
een BMW niet uitsluit...
Dat is zeg maar HEEL wat voor mij.....echt heel wat....
-
OnlineBram
Dat heeft met mijn budget te maken. Als ik meer geld zou hebben zou ik mogelijk iets 'beters' rijden. Ik loop nergens op het forum bij iedere discussie te roepen dat Subaru de beste auto's maakt of verdedig alles wat die 6 sterren op de neus heeft. Dus misschien omschrijf ik het wat ongelukkig of kan het verkeerd geïnterpreteerd worden, maar ik onderschrijf de mening van Nandor.romo schreef:Je geeft zelf het antwoord;
Ik vind mijn STI wel de beste auto die tot zover die ik gehad heb
- romo
Je zegt exact wat cognitieve dissonantie inhoudt 
Het gaat er niet om dat je Subaru verdedigd, het gaat erom dat wat je nu rijdt, verdedigd als het beste, zo werkt het brein dus..............

Het gaat er niet om dat je Subaru verdedigd, het gaat erom dat wat je nu rijdt, verdedigd als het beste, zo werkt het brein dus..............
-
OnlineBram
Mmm, dan irriteer ik me gewoon aan mensen die continue roepen dat BMW simpelweg het beste is wat er op deze aardbol aan blik te verkrijgen is 

-
Het beste voor het geld dat je wil besteden aan je auto. Niet het beste.
Prius is prima maar ik weet ook wel dat een Landcruiser beter.
Waar het om gaat is dat het veel xxxxxx uber alles is. Merkblindheid en dus alles bij voorbaat al afrekenen als niet geschikt.
N.
Prius is prima maar ik weet ook wel dat een Landcruiser beter.
Waar het om gaat is dat het veel xxxxxx uber alles is. Merkblindheid en dus alles bij voorbaat al afrekenen als niet geschikt.
N.
Ik ben ook zeker niet merkvast
Ford
Amerikaanse ford
Chevrolet
Renault
Nissan
Seat
Zijn zeker niet de beste auto's
Maar inderdaad vind ik wel dat bmw teveel wordt opgehemeld
Ford
Amerikaanse ford
Chevrolet
Renault
Nissan
Seat
Zijn zeker niet de beste auto's
Maar inderdaad vind ik wel dat bmw teveel wordt opgehemeld
-
OnlineBram
Ik vind trouwens mijn Polo 1.4 D CL uit 1993 niet echt de beste woonwerk auto
Oud rammelhok

Oud rammelhok

-
totaal geen last van! Als je er maar fun in hebt en dat kan zo'n beetje overal in en alles op z'n eigen manier! 8)
-
Nee ben niet merkblind, heb een Alfa, Honda en twee BMW's gehad. Maar ik moet wel zeggen dat BMW auto's maakt die (mits juiste uitvoering/motor) 'kloppen'.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Precies, zo kan een Seicento 1.1 Sporting Abarth ook fun zijn ondanks z'n slechts 55 pk. Het belangrijkste imo is hoe een auto de bestuurder bij het rijden betrekt en wat de beleving is. Er zijn auto's die knetterhard gaan maar waarin je totaal niets beleeft en auto's die 30 seconden langer over een rondje doen maar waar je wel met een big smile uitstapt en daarbij maakt het merk/model niets uit.totaal geen last van! Als je er maar fun in hebt en dat kan zo'n beetje overal in en alles op z'n eigen manier!
-
Helemaal eens met Romo. En het belangrijkste van het pro BMW gedrag op DF is dat Andre een BMW rijdt. Andre is opinieleider op DF, iedereen lult zijn mening na.
- markk
noop verre van merkblind m.i.
Porsche Boxster/Cayman is prima, maar het icoon, de luchtgekoelde 911's mot ik niet. Watergekoeld ook niet, 997, weet ik niet. Cayenne mag je ook houden.
Bmw, leuk maar overpriced, 1-serie ziet er niet uit en zonder echt motorblok erin laat maar. ///m spul is wel erg leuk, e46 325ti blijf ik ook super vinden.
Denk dat ik meer modelblind dan merkenblind ben. Elke lichte rwd coupe vind ik wel wat, elke 4wd rallyspecial ook, elke roadster idem en kleine lichte fast hatchback's ook.
Mark
Porsche Boxster/Cayman is prima, maar het icoon, de luchtgekoelde 911's mot ik niet. Watergekoeld ook niet, 997, weet ik niet. Cayenne mag je ook houden.
Bmw, leuk maar overpriced, 1-serie ziet er niet uit en zonder echt motorblok erin laat maar. ///m spul is wel erg leuk, e46 325ti blijf ik ook super vinden.
Denk dat ik meer modelblind dan merkenblind ben. Elke lichte rwd coupe vind ik wel wat, elke 4wd rallyspecial ook, elke roadster idem en kleine lichte fast hatchback's ook.
Mark
- RVV
Wie roept dat dan op DF ?partyondude schreef:Mmm, dan irriteer ik me gewoon aan mensen die continue roepen dat BMW simpelweg het beste is wat er op deze aardbol aan blik te verkrijgen is
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Het is net wat je persoonlijke eisen zijn.
De ene wil comfort, de andere iets sportiever, maar weer niet te sportief enz enz..
BMW heeft hier duidelijk de voorkeur, maar ik erger me er niet aan. Vind het zelf ook mooie/goedsturende auto's.
De ene wil comfort, de andere iets sportiever, maar weer niet te sportief enz enz..
BMW heeft hier duidelijk de voorkeur, maar ik erger me er niet aan. Vind het zelf ook mooie/goedsturende auto's.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik shop altijd gebruikt en beperk me dan ook nooit tot een merk. De laatste zoektocht was naar een 130+pk diesel in station vorm waarbij ik ook heb gekeken naar opties op G3. De A4 stond bovenaan de lijst maar helaas ook qua prijs. BMW lijkt net even harder af te schrijven dus werd het een volle E46 Touring maar niet zonder in een Passat gereden te hebben. Al met al heb ik gekozen voor de meest frisse auto gecombineerd met eens scherpe prijs. Had dus net zo goed wat anders kunnen zijn en kan ik de toekomst dus ook net zo goed wat anders worden. Ik heb wel voorkeur voor Duits premium maar heb ook zeker wel naar Zweedse en Japanse merken gekeken in mijn zoektocht op internet.
Wat grappig is in dit topic is dat DF wordt veroordeeld als pro-BMW terwijl je eenzelfde discussie omtrent RWD zou kunnen houden
Bij voorbaad wordt een auto al niet serieus genomen vanwege het niet RWD concept. De AV test met een uitblinkende TT en Megane was een verademing
Niet om deze discussie op te laaien maar gaat dit topic niet over tunnelvisie 
heb ik dat draadje gemist
: Hetzelfde blok als de Manta?
Wat grappig is in dit topic is dat DF wordt veroordeeld als pro-BMW terwijl je eenzelfde discussie omtrent RWD zou kunnen houden

Nog nooit gezien volgens mijFlatline schreef: Heb nu zelf een: Opel Ascona turbo,

-
Wouter81 schreef:Fiat Forever!
![]()
Leugenaar.
E36 M3 hangt gewoon een poster van boven jou bed en elke ochtend dat je naar je auto loopt hoop je dat er een 130i staat.
Zonder gekkigheid. Merk zou me echt een rotzorg zijn, het gaat er mij om dat de wagen mij aanspreekt. Bijna elk merk heeft wel een bepaalde, mooie heritage en daar kan ik best van genieten. Het gros is hier fan van BMW en de rest is ruk. Tja, so be it. Ik deel die mening dus niet en kan van heel veel merken genieten, voornamelijk van oude meuk uit de jaren 80 en 90, dat vind ik super.