Pistenclub

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
David R.

Pistenclub

Bericht door David R. » 19 dec 2008, 19:07

Heeft iemand ervaring met deze club. Ze doen wel leuke circuits aan.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: Pistenclub

Bericht door Mark Nauta » 19 dec 2008, 19:19

Afgelopen jaar ben ik zelf als fotograaf met Tom944 en Paul Geeris Racing meegeweest. Er werd die dag erg netjes gereden en het niveau ligt redelijk hoog. Zitten erg snelle jongens tussen. Hier nog wat foto's van die dag op de Nürburgring: http://nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=5783" onclick="window.open(this.href);return false;

David R.

Bericht door David R. » 19 dec 2008, 19:22

Was mij inderdaad ook opgevallen. Misschien wel te proffesioneel voor mij.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 19 dec 2008, 19:31

DR schreef:Was mij inderdaad ook opgevallen. Misschien wel te proffesioneel voor mij.
Dat valt wel mee denk ik. Tuurlijk zitten er knappe rijders tussen, maar laat je daar niet door weerhouden denk ik. Misschien eens een belletje naar Paul Geeris (http://www.paulgeeris.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;).

Luco

Bericht door Luco » 19 dec 2008, 19:37

15-06 en 13-07 gaan ze naar Monza
super zeg :thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 dec 2008, 19:49

Ik meen dat Dexter dit ook wel eens genoemd heeft met wat info erbij :hmmm:

Tom V

Bericht door Tom V » 19 dec 2008, 20:16

Ik ben al een meerdere keren bij de Pistenclub gaan rijden, erg mooie club, zeker een aanrader. ( Begrijp nooit waarom er nooit meer mensen heen gaan van hier, heb er al een aantal getipt ;)).

De dagen worden normaal in 2 groepen ingedeeld, straat en race en over het algemeen wordt er in beide klasse's erg netjes gereden. Goed hard maar men houd ook rekening met elkaar. Over het algemeen niet overdreven druk en ze hebben een ERG interessante kalender.

De organisatie is ook top, Ralf is een hele aardige kerel en alles is ook erg goed geregeld, ze hebben inmiddels dan ook een hoop ervaring. Leuke dingen bijvoorbeeld ook : koffie is gratis alleen vinden ze het wel leuk als je "iets" in het potje gooit, eten kan gezellig aan lange tafels en de grote pannen Suppe und Wurst komen op tafel.

Je kunt daar volgens mij prima gaan rijden DR, iedereen moet leren, daarnaast bieden ze ook instructie.

Wat Mark Nauta zei is ook zeker interessant. Paul gaat daar met zijn "team" ( is een verzameling van gezellige enthousiastelingen ) vaak naar Pistenclub dagen. Neem anders eens contact met m op, hij kan je ook prima begeleiden op die circuits eventueel, zowel op als naast de baan.

Luco

Bericht door Luco » 19 dec 2008, 20:20

Als de financien het toelaten zou ik iig graag een keer op Monza willen rijden.

Dexter

Bericht door Dexter » 20 dec 2008, 08:27

Niels schreef:Ik meen dat Dexter dit ook wel eens genoemd heeft met wat info erbij :hmmm:
Al meerdere keren zelfs! :bag:
De club is prima te vergelijken met wat wij op DF doen op een trackday.
Klein verschil is dat ze ook dagen hebben dat er in klassen gereden wordt en je dus niet de hele dag de baan op kan.
Die klassenindeling houdt overigens niet meer in dan dat er een klasse is met niet straattoegelaten auto's en met wel straattoegelaten auto's.
Je kunt dat ook vooraf zien op de inschrijvings-PDF van een evenement.
Ik ken deze mensen al jaren en weet heel zeker dat je daar net zo fijn kunt rijden als bij ons.
Een dikke aanrader dus! :thumbup: :df:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 20 dec 2008, 11:08

Ik ben ook lid van de Pistenclub en ben een paar keer bij hun dagen geweest. Idd heel erg goed en profi geregeld, maar heel erg gemoedelijk. Er is altijd de mogelijkheid tot instructie en iedereen gaat ontspannen met elkaar om. 1 van de betere track day clubs.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 dec 2008, 13:20

Ik lees niks over de kosten, zal niet gratis zijn........

Heeft iemand een idee?

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 20 dec 2008, 14:45

Zit zelf ook met een schuin oog naar Pistenclub te kijken om daar lid te worden en te gaan rijden. Alleen als ik de foto's van de verschillende dagen bekijk, krijg ik de indruk dat er alleen met van die hele dikke apparaten gereden word en ik met m'n zwaar underpowerde straatauto er niet thuishoor / tussen hoor te zitten.

Iemand die dit kan bevestigen / ontkennen?

Vanwege alle mooie circuits zou ik het wel willen doen overigens....

Dexter

Bericht door Dexter » 20 dec 2008, 15:05

HANZ06 schreef:Ik lees niks over de kosten, zal niet gratis zijn........

Heeft iemand een idee?
Hans,

Gewoon even klikken op een aanmeldformulier voor een bepaald evenement, daat staat het altijd op.
De kosten zijn altijd verschillend maar over het algemeen heel redelijk.
Leden (kost 75 Euro per jaar dacht ik) betalen altijd minder voor de evenementen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 dec 2008, 17:15

Vroeger was ik ook lid en gingen we driften op de voormalige US airbase Bitburg.
Erg gezellige en leuke club mensen.
Naar een circuitdag ben ik nooit geweest maar kan me niet voorstellen dat dit een teleurstelling is.

Voor verdere informatie!!

http://www.pistenclub.de/Antrag_Mitglie ... 008-NL.pdf

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 21 dec 2008, 12:13

Het jaarlijkse lidmaatschap is idd niet hoog, en als je daar de ledenkorting per evenement tegenover zet, heb je die kosten er zo uit (net zoals bijvoorbeeld bij de HARC). Ik heb het idee dat dat lage bedrag een bureaucratisch grapje van de Duitsers is: hierdoor kunnen ze een officiele Eingetragene Verein zijn zodat ze een rechtspersoon zijn. Ingeval van aansprakelijkheden (niet ondenkbaar bij autosport) kunnen de bestuurders zich beschermd achten achter een rechtspersoon en zijn ze niet zomaar persoonlijk aansprakelijk.

Misschien iets om over na te denken voor organisatoren van de DF dagen. Die zouden zich de vraag moeten stellen: wat nou als er een zwaar ongeluk gebeurt en er wordt naar aanleiding daarvan een rechtszaak tegen ze aangespannen door het slachtoffer? In het geval van de Pistenclub wordt deze club dan gedagvaard en worden de bestuursleden hoogstens in het geval van grove nalatigheid verantwoordelijk gehouden. In het geval van DF worden de prive personen gedagvaard en mogen ze bij de rechter komen vertellen waarom (bijvoorbeeld) de baanposten onbemand waren, er niet werd gevlagd op gevaarlijke punten, er geen communicatie was tussen baanposten en leiding, mensen zonder toezicht de baan op wandelen, auto's op de baan worden aangeduwd door mensen te voet (heb ik persoonlijk ervaring mee, waarvoor overigens veel dank Metchu & co), etc. Samen een feestje houden is altijd leuk, maar als het mis gaat, gaan mensen zich toch wat minder vriendschappelijk gedragen.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 21 dec 2008, 12:15

Ti-Tourist schreef:Zit zelf ook met een schuin oog naar Pistenclub te kijken om daar lid te worden en te gaan rijden. Alleen als ik de foto's van de verschillende dagen bekijk, krijg ik de indruk dat er alleen met van die hele dikke apparaten gereden word en ik met m'n zwaar underpowerde straatauto er niet thuishoor / tussen hoor te zitten.

Iemand die dit kan bevestigen / ontkennen?
Met mijn 239 pk (waarvan er in de loop van de tijd een hele hoop vandoor zijn gegaan) kan ik meer dan prima meekomen. Het betreft meestal een hele dag zodat het op de baan relatief rustig is.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 25 dec 2008, 12:43

Vergelijkbare club met de Pistenclub, de Jan B. Luhn Trackday Spa.

http://www.janluehn.com/video/video640. ... ay2008.flv" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 dec 2008, 14:45

Peter-Paul Haars schreef:Vergelijkbare club met de Pistenclub, de Jan B. Luhn Trackday Spa.

http://www.janluehn.com/video/video640. ... ay2008.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt Peter-Paul. Laatste keer was ik fotograaf op die trackday. Foto's zie je ook wel op de site. Is een erg erg mooie dag. Heel erg veel erg bijzondere wagens, van oude JPS F1 wagens tot moderne GT3 Cup auto's, alles is er vertegenwoordigd. Hele gemoedelijke sfeer, met een uitstekende lunch in de middag. Veel goede rijders en daardoor wordt er erg netjes gereden. Wel lekker stevig, maar zo hoort het ook ;).

Plaats reactie