Heb je een pech auto gehad ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Heb je een pech auto gehad ?
Even na aaleiding van Dick in het E39 draadje elders op dit forum, hij heeft volgens mij veel pech indertijd gehad met zijn e39 523i toch ? Wie heeft dit soort zaken ook wel eens mee gemaakt, dat een auto een bodemloze put is geworden. Zo'n finacieel drama waar je helemaal gek van werd. En wat heb je daarmee gedaan ? Put proberen vol te gooien, auto lozen ?
Gelukkig heb ik hetzelf nog nooit meegemaakt.
Gelukkig heb ik hetzelf nog nooit meegemaakt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
In 13 jaar tijd is er een e36, e46 en e39 voor de deur komen te staan. Geen van allen waren probleemloos vanaf de start. Altijd wel kleine kwaaltjes gehad in het begin en alle drie staan ze nogsteeds voor de deur.
Hoe groot is de kans dat je een auto koopt dat deze ook vanaf de eerste minuut compleet vlekkeloos z'n werk doet, geen rammeltjes of kraakjes vertoond, wat dan ook?
Belangrijker voor mij is de service van de dealer en die is bij ons vanaf dag 1 top geweest.
Hoe groot is de kans dat je een auto koopt dat deze ook vanaf de eerste minuut compleet vlekkeloos z'n werk doet, geen rammeltjes of kraakjes vertoond, wat dan ook?
Belangrijker voor mij is de service van de dealer en die is bij ons vanaf dag 1 top geweest.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ooit eens een financiele tik gehad doordat ik verliefd werd op een 7 jaar oude e32 750i.
Man man man wat zag die wagen er mooi uit. Ik dus overstag na een proefrit waar een aantal zaken in naar voren kwamen, maar die netjes verholpen zouden worden. (oa speling in het stuurhuis)
Na 2 weken werd de wagen eindelijk afgeleverd. Helaas, de speling was nog niet verholpen, maar dat zou zo spoedig mogelijk gebeuren.
Intussen kwam ik er op koude ochtenden achter dat je het stuurwiel soms met brute kracht pas kon draaien, waarna hij het wel weer op de normale manier deed.
Verder kon ik de Becker Mexico niet gebruiken omdat de pincode niet bekend was.
Hierover gebeld...de vriendelijke man zou het zsm regelen.
Intussen een paar weken toch wel genoten van die dikke V12. Het gieren van de startmotor bij het starten vond ik prachtig, ook het gemak waarmee de teller op 270 km/u stond...weergeloos.
Helaas nog niets van de verkoper gehoord, intussen begon de wagen wel beroerd te lopen.
Mijn plaastelijke garagist kwam nadat hij alle 12 de bougies eruit had gehaald met het pijnlijke bericht dat deze V12 op was.
Kolere....gelijk contact met de verkoper genomen die mij vroeg of ik de auto naar zijn bedrijf wilde brengen. Met veel gedoe die 750i bij dat autobedrijf in Loosdrecht gekregen. Vervolgens heeft deze wagen daar bijna 2 maanden bij een plaatselijke VAK garage gestaan. Al die tijd wel een leen Alfa 164 van ze gekregen, maarja...als je een 750 hebt...is dat natuurlijk behelpen.
Eindelijk het verlossende telefoontje.
Hij stond klaar, met een bijna nieuwe motor die net gereviseerd zou zijn. Of ik de eerste 3000 km de motor eventjes rustig wilde inrijden?
Ik was al lang blij dat ik hem weer had, dus dat was niet zo'n probleem...
Na 3000 km vond ik het wel weer eens tijd om de kracht van de V12 te voelen. Ik draai bij Leiden de A4 op en trap de kick-down in. Als een komeet schoot ik er vandoor totdat de motor een enorme plof maakte. Resultaat...koppakking eruit geblazen.
ANWB heeft hem toen voor die tent in Loosdrecht voor de deur gedumped en vervolgens heb ik contact met ze opgenomen.
Nou, toen waren de poppen aan het dansen. Het was allemaal m'n eigen schuld en dat als ik die wagen niet snel zou weghalen, zij dat zelf wel eventjes zouden regelen. Ik werd toen ook flink bedreigd door deze, eerst zo vriendelijke man.
Uiteindelijk heeft dit avontuur mij toen een hoop centen gekost en stress bezorgd.
Wel goed van geleerd:
1) koop nooit een auto bij een autobedrijf die in zogenaamde exclusieve auto's doet. Zo'n tent waar je bv nu al een e60 M5 met 7000 km op de klok in de showroom ziet staan. Of waar opvallend veel SL's met te grote velgen worden aangeboden.
2) auto altijd laten keuren
3) ga nooit akoord met de garantiebepaling...'alleen op draaiende delen'.
4) het is moeilijk...maar word niet verliefd op een te koop staande auto.
Man man man wat zag die wagen er mooi uit. Ik dus overstag na een proefrit waar een aantal zaken in naar voren kwamen, maar die netjes verholpen zouden worden. (oa speling in het stuurhuis)
Na 2 weken werd de wagen eindelijk afgeleverd. Helaas, de speling was nog niet verholpen, maar dat zou zo spoedig mogelijk gebeuren.
Intussen kwam ik er op koude ochtenden achter dat je het stuurwiel soms met brute kracht pas kon draaien, waarna hij het wel weer op de normale manier deed.
Verder kon ik de Becker Mexico niet gebruiken omdat de pincode niet bekend was.
Hierover gebeld...de vriendelijke man zou het zsm regelen.
Intussen een paar weken toch wel genoten van die dikke V12. Het gieren van de startmotor bij het starten vond ik prachtig, ook het gemak waarmee de teller op 270 km/u stond...weergeloos.
Helaas nog niets van de verkoper gehoord, intussen begon de wagen wel beroerd te lopen.
Mijn plaastelijke garagist kwam nadat hij alle 12 de bougies eruit had gehaald met het pijnlijke bericht dat deze V12 op was.
Kolere....gelijk contact met de verkoper genomen die mij vroeg of ik de auto naar zijn bedrijf wilde brengen. Met veel gedoe die 750i bij dat autobedrijf in Loosdrecht gekregen. Vervolgens heeft deze wagen daar bijna 2 maanden bij een plaatselijke VAK garage gestaan. Al die tijd wel een leen Alfa 164 van ze gekregen, maarja...als je een 750 hebt...is dat natuurlijk behelpen.
Eindelijk het verlossende telefoontje.
Hij stond klaar, met een bijna nieuwe motor die net gereviseerd zou zijn. Of ik de eerste 3000 km de motor eventjes rustig wilde inrijden?
Ik was al lang blij dat ik hem weer had, dus dat was niet zo'n probleem...
Na 3000 km vond ik het wel weer eens tijd om de kracht van de V12 te voelen. Ik draai bij Leiden de A4 op en trap de kick-down in. Als een komeet schoot ik er vandoor totdat de motor een enorme plof maakte. Resultaat...koppakking eruit geblazen.
ANWB heeft hem toen voor die tent in Loosdrecht voor de deur gedumped en vervolgens heb ik contact met ze opgenomen.
Nou, toen waren de poppen aan het dansen. Het was allemaal m'n eigen schuld en dat als ik die wagen niet snel zou weghalen, zij dat zelf wel eventjes zouden regelen. Ik werd toen ook flink bedreigd door deze, eerst zo vriendelijke man.
Uiteindelijk heeft dit avontuur mij toen een hoop centen gekost en stress bezorgd.
Wel goed van geleerd:
1) koop nooit een auto bij een autobedrijf die in zogenaamde exclusieve auto's doet. Zo'n tent waar je bv nu al een e60 M5 met 7000 km op de klok in de showroom ziet staan. Of waar opvallend veel SL's met te grote velgen worden aangeboden.
2) auto altijd laten keuren
3) ga nooit akoord met de garantiebepaling...'alleen op draaiende delen'.
4) het is moeilijk...maar word niet verliefd op een te koop staande auto.
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wel wat pech gehad met auto's, maar het was eerlijk gezegd nooit de schuld van die auto's, maar o.a. van mijzelf.
Wijze les voor mezelf is geweest: verdiep je wat meer in hoe je zelf onderhoud moet doen. Doe dat onderhoud vervolgens zeer regelmatig en wacht niet te lang als je iets hoort of voelt in je auto dat je nog niet kent.
Wijze les voor mezelf is geweest: verdiep je wat meer in hoe je zelf onderhoud moet doen. Doe dat onderhoud vervolgens zeer regelmatig en wacht niet te lang als je iets hoort of voelt in je auto dat je nog niet kent.
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
- Sjaak Langendoen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
- Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer
- Arthur
- Berichten: 42940
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Golf4 GTI, nieuw gekocht in 2000.
Bleek (transport) schade gehad te hebben (kwam ik heel laat achter, ik dacht hij is toch nieuw?), 3x dak laten spuiten, rechtsvoor bleek al eens gespoten(??). Slecht spuiten en monteren van dakspoiler. Lekte olie uit versnellingsbak. Bekleding (Recaro??) ging snel slijten. Bestuurdersstoel kantelde in bochten, na 11 maanden (!!) kwamen ze erachter dat het aan de geleide wieltjes lag. Rammelende deuren. Krakende achterbank. Hoogteverstelling stoel defect. Misschien vergeet ik iets. Dit icm een hele slechte garage/ werkplaats heb ik hem na 15 maanden met 25kkm. Kostte mij 17000,- gulden aan afschrijving, rest was garantie...
Was toen veel geld, reken je het nu om naar euro's (7700,-) is dat redelijk normaal (??) zo 6 jaar later.
Bleek (transport) schade gehad te hebben (kwam ik heel laat achter, ik dacht hij is toch nieuw?), 3x dak laten spuiten, rechtsvoor bleek al eens gespoten(??). Slecht spuiten en monteren van dakspoiler. Lekte olie uit versnellingsbak. Bekleding (Recaro??) ging snel slijten. Bestuurdersstoel kantelde in bochten, na 11 maanden (!!) kwamen ze erachter dat het aan de geleide wieltjes lag. Rammelende deuren. Krakende achterbank. Hoogteverstelling stoel defect. Misschien vergeet ik iets. Dit icm een hele slechte garage/ werkplaats heb ik hem na 15 maanden met 25kkm. Kostte mij 17000,- gulden aan afschrijving, rest was garantie...
Was toen veel geld, reken je het nu om naar euro's (7700,-) is dat redelijk normaal (??) zo 6 jaar later.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Eerlijk gezegd heb ik toch een pech auto gehad, deze post van mij van het gummen forum geplukt
Ergens Januari 2003 ofzo
Audi is K*********T kwaliteit
(
--------------------------------------------------------------------------------
Het gaat me van het hart, maar na 3 jaar audi S3 te hebben moet ik concluderen dat de kwaliteit van de auto ver onder de maat is, het is dat de dealer organisatie zowel in Nederland als in Duitsland de service op een hoog niveau hebben staan en altijd ook alle moeit heben genomen om de klachten op te lossen want anders was het huis te klein geweest.
Dus als groot liefhebber van mijn eigen auto dien ik toch te zeggen dat de kwaliteit van Audi zwaar waardeloos is.
En het rare is dat het kwaliteitsgevoel nog zeker zeer goed is, zoniet 100%.
Even een opsomming van de ellende die ik heb meegemaakt in willekeurige volgorde.
-spiegelglas van beide spiegels al 4 keer vervangen omdat de bevestigingspuntjes afbreken of omdat de verwarmde spiegelglazen niet meer werken.
-electrische portierramen die niet meer open of dicht willen.
-motor die geploft is bij 80000 km en compleet vervangen moest worden.
-recarostoel die al vele malen opnieuw is in en uitgebouwd vanwege kraken, met als dikste ellende een stoelframe die totaal krom was.
-spontane barst in het achterlicht ???
-alarm wat zomaar begint je luiden, sensors kapot
-de voorste knipperlampen die bij hoge snelheid zomaar uit hun behuizing knallen, en met simpel tape moet worden vastgezet.
-rammel onder de stuurkolom die NIET te verwijderen is door de dealer, een ouwe lap moet ik erin proppen om van die rammel af te zijn.
-Turbo die tot 2 keer lucht lekte en vervangen moest worden.
-Een motor die heel beroerd begint te lopen op het moment dat de lambdasonde nat wordt tijdens hevige regenval. Niet op te lossen door de dealer, tenzij ik een heel nieuw uitlaatssyteem zou nemen.
-schokdempers die na 85000 doorgezakt zijn.
-chromen knopje op de handrem die er iedere keer afvliegt als ik de handrem aantrek.
-speling in het stuurhuis.
-luchtmassa meter al 2 keer vervangen.
-afdekplaatjes onder de achterbank die door de auto heenvliegen.
-kraak in de linkerportierstijl bij heftig rijden.
-Achteruitverwaring die kapot was ,en daardoor nieuwe achterruit.
-originele luidsprekers kraken als snel bij een beetje volumeverhoging.
-sierstrip op de zijkant van de auto die scheef zit en niet recht is te monteren.
-en zo nog vele andere kleine dingetjes..
Ik denk dat de volgende auto geen Audi meer zal zijn. Ondanks dat ik nog steeds superblij met de S3 ben, liefde maakt blind tja
=================================
De laatste zin is het enige wat uit gekomen is




Audi is K*********T kwaliteit

--------------------------------------------------------------------------------
Het gaat me van het hart, maar na 3 jaar audi S3 te hebben moet ik concluderen dat de kwaliteit van de auto ver onder de maat is, het is dat de dealer organisatie zowel in Nederland als in Duitsland de service op een hoog niveau hebben staan en altijd ook alle moeit heben genomen om de klachten op te lossen want anders was het huis te klein geweest.
Dus als groot liefhebber van mijn eigen auto dien ik toch te zeggen dat de kwaliteit van Audi zwaar waardeloos is.
En het rare is dat het kwaliteitsgevoel nog zeker zeer goed is, zoniet 100%.
Even een opsomming van de ellende die ik heb meegemaakt in willekeurige volgorde.
-spiegelglas van beide spiegels al 4 keer vervangen omdat de bevestigingspuntjes afbreken of omdat de verwarmde spiegelglazen niet meer werken.
-electrische portierramen die niet meer open of dicht willen.
-motor die geploft is bij 80000 km en compleet vervangen moest worden.
-recarostoel die al vele malen opnieuw is in en uitgebouwd vanwege kraken, met als dikste ellende een stoelframe die totaal krom was.
-spontane barst in het achterlicht ???
-alarm wat zomaar begint je luiden, sensors kapot
-de voorste knipperlampen die bij hoge snelheid zomaar uit hun behuizing knallen, en met simpel tape moet worden vastgezet.
-rammel onder de stuurkolom die NIET te verwijderen is door de dealer, een ouwe lap moet ik erin proppen om van die rammel af te zijn.
-Turbo die tot 2 keer lucht lekte en vervangen moest worden.
-Een motor die heel beroerd begint te lopen op het moment dat de lambdasonde nat wordt tijdens hevige regenval. Niet op te lossen door de dealer, tenzij ik een heel nieuw uitlaatssyteem zou nemen.
-schokdempers die na 85000 doorgezakt zijn.
-chromen knopje op de handrem die er iedere keer afvliegt als ik de handrem aantrek.
-speling in het stuurhuis.
-luchtmassa meter al 2 keer vervangen.
-afdekplaatjes onder de achterbank die door de auto heenvliegen.
-kraak in de linkerportierstijl bij heftig rijden.
-Achteruitverwaring die kapot was ,en daardoor nieuwe achterruit.
-originele luidsprekers kraken als snel bij een beetje volumeverhoging.
-sierstrip op de zijkant van de auto die scheef zit en niet recht is te monteren.
-en zo nog vele andere kleine dingetjes..
Ik denk dat de volgende auto geen Audi meer zal zijn. Ondanks dat ik nog steeds superblij met de S3 ben, liefde maakt blind tja

=================================
De laatste zin is het enige wat uit gekomen is



-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:58
- Locatie: Antwerpen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten