De e24 heeft het meest tot mijn verbeelding gesproken als jong gastje. En een oude wagen in zijn glorie herstellen is een microbe waar ik door gebeten ben...
Het gaat om deze auto:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=149203427" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb net even gebeld met de brave man. Het is een liefhebber pur sang. Hij heeft 3 van die dingen in de garage staan en heeft nu plaats tekort. Hij wilt de wagen enkel en alleen aan een liefhebber verkopen. Toen ik zei dat ik een M5 had ben ik door z'n pré selectie geraakt

Moest ik hem kopen stond hij er wel op dat we samen een toerrit gingen maken als ik em afhad, haha wie had gedacht dat zo'n mensen nog bestaan?

Anyway, de specs:
- papieren en 3 sleutels aanwezig
- Alle roest is bijgewerkt, geen putje of bruin vlekje meer te zien
- mastiek is aangebracht
- motor heeft 2 jaar niet meer gedraait
- alle onderdelen om aan te bouwen zijn aanwezig.
Wat er dus nog moet gebeuren is de auto opschuren, in grondlaag zetten, top coat spuiten en dan terug aanbouwen.
De motor en v-bak, daar moet ik nog even over dubben. Eerste idee is om gewoon de ontsteking na te kijken, olie + water en dan eens proberen te starten. Moest dit een negatief resultaat geven scoor ik wel een M30B35 ergens voor weinig...
Mbt de mechaniek zit ik wel nog met enkele vragen. Zijn er nog spares te krijgen van een e24? Deelt de wagen zijn mechaniek met de e28/e23?
Iemand ervaring met e24's? Dedicated e24 sites?
Heb er wel zin in, in de zomer rustig cruisend door de Limburgse landwegen