"Ouderwets" sporten tegen een Mercedes E klasse

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

"Ouderwets" sporten tegen een Mercedes E klasse

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 15:29

Gisteren moest ik even naar Zwolle toe. Op het klaverblad Heerenveen zag ik in mijn binnenspiegel een snel naderende Mercedes E klasse, was een Fransoos.. had de gang er lekker in. ik reed in de 330i. De Mercedes reed me voorbij tijdens het invoegen. Geen typeplaatje.. maar die heb ik ook niet.. :D De Mercedes werd opgehouden en ik haakte aan. Doortrekkend naar 160/170 kon ik hem wel bijblijven maar ik moest wel even schakelen. Het ritje ging zo een tijdje door.. de Fransoos.. wilde meer en stoomde door naar 200 km/h plus,.. tevens haalde hij nog een rechts in.. dit vond ik wat te gek en haakte af.. Mischien dat ik hem later nog een keer tegen kom dacht ik.

Bij Meppel aangekomen zat ik weer achter hem.. hij ging wat van het gas af, en ik stak hem snel rechts voorbij en schoof, niet helemaal netjes de A28 op richting Zwolle.. de Fransoos werd opgehouden door een bestelbusje en aan zijn "druk" gedrag achter dat busje baalde hij er een beetje van.. Ik liet een beetje het gas los en liet de Mercedes weer wat inlopen.. ik werd ook weer wat opgehouden en de Mercedes zat achter me,, echt mega op de bumper.. ik kon bijna zijn baardharen tellen :shock: Maar ik maakte me er niet zo druk om. Want de man vertoonde een ervaren rijstijl.. en ik had het idee dat ie wel wist waar die mee bezig was... een BMW opnaaien :mrgreen:

In de 4e versnelling kon ik de Mercedes net bijhouden vanaf 140 km/h... maar vanwege een trage voorligger reed ik nu 110 km/h.. dus terug naar de drie en zodra de voorligger naar rechts gaat vol op het gas... De Fransoos zat er ook al op te wachten want die wilde nog steeds door me heen..

Vol op het gas.. de Mercedes ook.. en langzaam reed ik bij hem vandaan.. het ging een beetje van dik hout zaagt men planken, ach dacht ik, voor eventjes doorstomen naar 200+ kijken of ik werkelijk aan de kant moet om de Mercedes als meerdere te erkennen... maar de Mercedes kwam niet dichterbij.. het gat werd alleen maar groter.. ik heb het niet over een paar honderd meter ofzo maar meerdere wagenlengtes..... wel net dat verschil om te laten zien dat ie het niet kon redden :D

Bij Zwolle er af.. en de Mercedes rijder ging me voorbij, keek me niet aan.. wel jammer wilde nog wel even thumbs up geven. :wink:

Ouderwets, want dit maak ik eigenlijk nooit meer mee. :df:

Anno 2008 kan het eigenlijk niet meer... :roll:

Maar soms zijn "stoute" dingen erg leuk :df:

Tim Schuurman

Re: "Ouderwets" sporten tegen een Mercedes E klasse

Bericht door Tim Schuurman » 16 dec 2008, 15:32

Niet legaal maar o zo leuk om soms eens te doen :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2008, 15:33

Morgen in de krant:

"Matrassenverkoper R. van V. opgepakt wegens verdenking medeplichtigheid drugstoerisme"

:)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 dec 2008, 15:35

Toch netjes dat je zo'n E200CDI los kunt rijden! 8)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2008, 15:38

aso :nah:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 dec 2008, 15:45

Nice af en toe sporten :df:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 15:54

Martijn Koevoets schreef:Toch netjes dat je zo'n E200CDI los kunt rijden! 8)

Dat blijft inderdaad de grote vraag ! Want ik was wel benieuwd welk type het was. Een NL kenteken onthou ik dan wel, om later te checken. Nu ging dat niet.

Hoe zit het met de performance bij die E klasses ? Welke type heeft overeenkomstige specs met de 330i ?

Knot

Bericht door Knot » 16 dec 2008, 15:58

Denk een E280 benzine.. een E500 boekt je dik met 388pk ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 16 dec 2008, 16:00

Binnenkort op wegmisbruikers.......... :mrgreen: zijn leuke ritjes :df:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 16:06

Michel P schreef:Binnenkort op wegmisbruikers.......... :mrgreen: zijn leuke ritjes :df:

Dat spookte me wel een een beetje in het achterhoofd :oops: , vandaar dat ik de eerste keer ook afhaakte om te kijken of de Mercedes niet werd gevolgd door een onopvallende auto.

Marc R

Bericht door Marc R » 16 dec 2008, 16:14

Ik gok een E320CDI.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 16:24

Hehe.. zijn leuke dingen Rico! Ik ken dat vd week had ik de nieuwe R56 Cooper-S fabrieks Works 211pk tot mijn beschikking en ging samen met een vriend van mij deze testen..
Ik in de GP en hij in de Works we draaien de snelweg op en voila een M6 die een SL AMG aan het opduwen is 8) Wij volgas er achteraan en natuurlijk die M6 verder opduwen.. leuk gezicht 2 van die muggen die een M6 en een SL aan het opduwen zijn.. (nu maken we natuurlijk geen kans met onze 211 en 220pk) maar die gasten vonden blijkbaar 200 hard zat.. mietjes :mrgreen: Dus de sprint is verder gegaan met een GP en een dikke Works nadat we de SL en M6 keihard voorbij knalt waren wilde ook nog een thumbs up geven maar sjonnie de pimp in de M6 gaf geen krimp.. helaas! Misschien viel het toch tegen om die muggen even af te schudden..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 16:32

E320CDI denk ik ook, kennis van me heeft zo'n ding en we 'sportten' wel eens tussen Joure en Heerenveen toen ik nog de 335i had, daarmee reed ik toch wel bij hem weg ja op 'n duidelijke manier, 330i is toch wel minder snel dus zou het kunnen zijn ivm het verhaal van Rico...

fwiw.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 dec 2008, 16:55

Afgelopen dagen was ik nogal druk, maar de drukte werd een gekkenhuis. Eerst moest ik naar Parijs voor wat afspraken, ging mijn vliegtuig niet meer terug naar Schiphol. De vliegtuigmaatschappij had geen geld meer voor kerosine door de kredietcrisis. Dus ik sta daar op Charles de Gaulle en ik wil een kaartje TGV/Thalys kopen. De trein rijdt niet, want de stroom is afgesloten omdat de franse spoorwegen de energienota niet had voldaan. Terwijl ik daar loop te tieren en vloeken word ik aangesproken door een taxichauffeur. Dus ik zeg dat ik naar Amsterdam moet en haast heb en dat ik met de TGV wil gaan. Hij zegt, voor 't zelfde geld breng ik je naar Amsterdam, 'pas de problem' voegt 'ie eraan toe. Dus ik stap in zijn taxi, zo'n 220 cdi-tje. En omdat er totaal geen vaart in 't ding zat, baalde ik natuurlijk enorm dat ik niet met 't vliegtuig of de TGV kon, dit ging nog uren duren! Ik deed mijn ogen maar dicht en ging naar mijn happy world.

Toen ik mijn ogen weer open deed zag ik bordjes Veendam staam. Dus ik zeg, Veendam is geen Amsterdam in mijn beste Frans. Hij had zo'n goedkoop navigatiesetje van één of andere Supermarché. Dus ik zeg, rijd dan maar naar Zwolle, want daar heb ik mijn volgende afspraak toevallig. Die van Amsterdam ga ik niet meer redden.

Zie ik op dat moment Rico rijden in de 130i! Ook toevallig. Dus ik zeg tegen die fransman dat 'ie even roet moet walmen, omdat Rico altijd sprintjes doet. De taxichauffeur heeft er eigenlijk helemaal geen zin in. Dus ik zeg dat 'ie even de cruise control aan moet zetten.

Terwijl ik die man overmeester en zelf achter het stuur kruip vliegen we rakelings rechts langs een auto. Ik weet de Benz nog net op de weg te houden en wordt even daarna opgehouden door wat auto's op del inker rijbaan. Rico duikt er rechts langs en gaat daarna de A28 op. Ik erachteraan, de Benz gaat mooi dwars in die bocht en met dik 200+ razen Rico en ik achter mekaar aan. Maar volgens mij heeft 'ie me nog niet herkend, dus kruip ik op zijn bumper.

Rico geeft gas, maar ik kan 'm amper bijbenen in de 220cdi.

Rico gaat de afslag af bij Zwolle, die ik volledig mis, dus ik kon even geen thumbs up geven. Het was ook zo'n lange en rare dag! De taxichauffeur ligt in coma naast me en zijn navigatie systeem loopt maar te tetteren: Tournez sil vous plait. Tournez sil vous plait!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 dec 2008, 17:10

Dennis Cavallino schreef:Afgelopen dagen was ik nogal druk, maar de drukte werd een gekkenhuis. Eerst moest ik naar Parijs voor wat afspraken, ging mijn vliegtuig niet meer terug naar Schiphol. De vliegtuigmaatschappij had geen geld meer voor kerosine door de kredietcrisis. Dus ik sta daar op Charles de Gaulle en ik wil een kaartje TGV/Thalys kopen. De trein rijdt niet, want de stroom is afgesloten omdat de franse spoorwegen de energienota niet had voldaan. Terwijl ik daar loop te tieren en vloeken word ik aangesproken door een taxichauffeur. Dus ik zeg dat ik naar Amsterdam moet en haast heb en dat ik met de TGV wil gaan. Hij zegt, voor 't zelfde geld breng ik je naar Amsterdam, 'pas de problem' voegt 'ie eraan toe. Dus ik stap in zijn taxi, zo'n 220 cdi-tje. En omdat er totaal geen vaart in 't ding zat, baalde ik natuurlijk enorm dat ik niet met 't vliegtuig of de TGV kon, dit ging nog uren duren! Ik deed mijn ogen maar dicht en ging naar mijn happy world.

Toen ik mijn ogen weer open deed zag ik bordjes Veendam staam. Dus ik zeg, Veendam is geen Amsterdam in mijn beste Frans. Hij had zo'n goedkoop navigatiesetje van één of andere Supermarché. Dus ik zeg, rijd dan maar naar Zwolle, want daar heb ik mijn volgende afspraak toevallig. Die van Amsterdam ga ik niet meer redden.

Zie ik op dat moment Rico rijden in de 130i! Ook toevallig. Dus ik zeg tegen die fransman dat 'ie even roet moet walmen, omdat Rico altijd sprintjes doet. De taxichauffeur heeft er eigenlijk helemaal geen zin in. Dus ik zeg dat 'ie even de cruise control aan moet zetten.

Terwijl ik die man overmeester en zelf achter het stuur kruip vliegen we rakelings rechts langs een auto. Ik weet de Benz nog net op de weg te houden en wordt even daarna opgehouden door wat auto's op del inker rijbaan. Rico duikt er rechts langs en gaat daarna de A28 op. Ik erachteraan, de Benz gaat mooi dwars in die bocht en met dik 200+ razen Rico en ik achter mekaar aan. Maar volgens mij heeft 'ie me nog niet herkend, dus kruip ik op zijn bumper.

Rico geeft gas, maar ik kan 'm amper bijbenen in de 220cdi.

Rico gaat de afslag af bij Zwolle, die ik volledig mis, dus ik kon even geen thumbs up geven. Het was ook zo'n lange en rare dag! De taxichauffeur ligt in coma naast me en zijn navigatie systeem loopt maar te tetteren: Tournez sil vous plait. Tournez sil vous plait!
LOL. Rico reed in de 330i :roflol:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 17:16

Fail !

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2008, 17:19

Niet zomaar een fail maar een...

EPIC FAIL

:)

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 16 dec 2008, 17:22

Kom je goed weg Rico :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 dec 2008, 18:26

Kut :fy:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 dec 2008, 19:02

:mrgreen: :shithappens:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 dec 2008, 19:23

Ouderwets of niet, het blijft leuk :df:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 16 dec 2008, 19:30

LOL :lol:

Trouwens...een E350 kan ook bloedsnel zijn. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 dec 2008, 22:18

:lol: mooi verhaal Cav :clap:

Wat voor bouwjaar was de E ongeveer? Ik heb eens met een 300E van 85 gesport op de A31 :mrgreen: Een Z3 Coupe is niets sneller kan ik je melden :bag:

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2008, 22:54

Niels het was een nieuw model.

Wat het deze keer leuk maakte was dat de Merdeces rijder niet kom weten welk type ik reed, en ik kon niet weten welk type hij reed,

Indertijd met de M3 was het altijd gesneden koek, met als gevolg dat ik dit soort "gevalletjes" niet meer mee maakte.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 dec 2008, 23:19

En nu ff proberen te raden wat voor motor erin hangt :D

E280: 231pk/300nm
E350 : 272pk/350nm
E320CDI: 224pk/540nm

:df:

Plaats reactie