Gisteren Ubuntu gedownload en op cd gebrand. Vandaag geinstalleerd. Werkt perfect ! Ik was Windows zo zat geraakt afgelopen week door allerlei bugs en traagheid dat ik maar in het diepe ben gesprongen.
Je moet nog aardig wat zelf downloaden en instellen maar het resultaat is gewoon prima. Windows-programmaś werken met een soortement emulator, je hebt een Pidgin Messenger, Firefox en Thunderbird worden standaard meegeleverd en systeem draait erg soepeltjes.
Verder is de support erg goed. Ik had een probleem met het geluid en dat is makkelijk te fixen door even wat te neuzen op forums.
Voorlopig ben ik om :shakeit:
Ubuntu OS
-
Re: Ubuntu OS
Alleen moet je leren werken met allerhande alternatieve programma's. Doen vaak min of meer hetzelfde maar het is toch anders.
Werk zelf op Windows en Mac OS X en kan met beide prima uit de voeten. Maarja, enige wat ik nodig heb is Adobe CS4 (grafisch ontwerpen, webdesign, foto's) en die brengen ze voor beide OSen uit.
Een Linux machine zou voor mij geen alternatief zijn. Ondanks dat je daar ook zoiets als The Gimp hebt. Maarja, geen Illustrator, Indesign, Flash of Lightroom.. dan houd het snel op.
Werk zelf op Windows en Mac OS X en kan met beide prima uit de voeten. Maarja, enige wat ik nodig heb is Adobe CS4 (grafisch ontwerpen, webdesign, foto's) en die brengen ze voor beide OSen uit.
Een Linux machine zou voor mij geen alternatief zijn. Ondanks dat je daar ook zoiets als The Gimp hebt. Maarja, geen Illustrator, Indesign, Flash of Lightroom.. dan houd het snel op.
- Joy
Ja inderdaad. Het ligt er net aan wat je nodig hebt. Ik doe er niks bijzonders mee verder, voor wat ie moet doen werkt het naar behoren.
In ieder geval weinig tot geen last meer van virussen en typische bugs zoals Windows die kent.
In ieder geval weinig tot geen last meer van virussen en typische bugs zoals Windows die kent.
-
Heb hier een aantal machines staan met ubuntu. Draai nu op een media server ubuntu studio.
Loopt best leuk moet ik zeggen
Loopt best leuk moet ik zeggen
-
Hier ook al jaren Ubuntu gebruiker 
Naar mijn mening de Beste distro van het moment! Voor de thuisgebruiker ideaal om de overstap van windows naar linux uit te proberen.

Naar mijn mening de Beste distro van het moment! Voor de thuisgebruiker ideaal om de overstap van windows naar linux uit te proberen.