Triumph Spitfire

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Ronno

Triumph Spitfire

Bericht door Ronno » 07 dec 2008, 18:35

Hallo allemaal,

Ik zal de komende tijd met deze Triumph Spitfire Mark 4 rondrijden. Mijn vader heeft de auto nu ongeveer 2 jaar in bezit, maar heeft er in de tijd heel erg weinig mee gereden. Het is dan ook de bedoeling om de auto komend voorjaar te verkopen, maar omdat het natuurlijk zonde is om een auto een half jaar stil laten staan heb ik vanochtend de hardtop erop gezet en zal ik er mee gaan rijden tot de auto verkocht is :df:

De Evo's en de R32 van het forum verbleken bij het geweld wat de 1300cc 4cylinder levert :angel: maar het is toch een heel erg leuke auto om mee te rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Re: Triumph Spitfire

Bericht door Niels » 07 dec 2008, 18:53

Leuk ding maarre zou je dat wel doen met al die pekel in de winter?

Niels v D

Bericht door Niels v D » 07 dec 2008, 19:22

Zou je dat sowieso wel doen, duwen in de winter kan heel koud zijn.. :bag:

Nee gaaf ding natuurlijk...Maar wel even dagelijks de pekel ervan af spuiten :bag: :mrgreen:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 07 dec 2008, 20:04

Ik heb eventueel een nederlands werkplaats handboek voor de Spitfire te koop (dikke multomap met losse bladzijden).
Stuur bij interesse een bod per PM

Ronno

Bericht door Ronno » 07 dec 2008, 22:29

Neluhz schreef:Zou je dat sowieso wel doen, duwen in de winter kan heel koud zijn.. :bag:

Nee gaaf ding natuurlijk...Maar wel even dagelijks de pekel ervan af spuiten :bag: :mrgreen:
Het is eigenlijk altijd starten lopen, alleen 's ochtends even met de choke. Pekel ben ik ook niet zo bang voor, de auto heeft nergens roest aan de carrosserie en is helemaal hard :)

allen

Bericht door allen » 07 dec 2008, 23:14

Mooi, zo'n wagen hoor je het hele jaar door te rijden! :thumbup:
Jammer alleen van de hardtop. Goede jas aan en lekker open rijden. Heerlijk!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 dec 2008, 23:31

Gaaf! Er staat bij mij in de garage ook een Spitfire. Ben er voor de grap eens naast geparkeerd om te kijken hoe groot hij is in vergelijking met mijn roadster. Spitfire is net wat groter nog :D Ging vroeger veel naar Triumph Club Holland mee met Ton Roks, die daar in het bestuur zat.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 08 dec 2008, 08:37

Ronno schreef:Pekel ben ik ook niet zo bang voor, de auto heeft nergens roest aan de carrosserie en is helemaal hard :)
Daarom nou juist.... dat zou ik graag zo houden en daarom zou ik al die rommel op de weg mooi vermijden als ik de mogelijkheid had....

Plaats reactie