Het grote laptop draadje
-
Het grote laptop draadje
Wie weet een goeie winkel voor lenovo laptops of misschien zit hier wel iemand die dingen kan leveren voor nette prijs.
- Knot
Re: Lenovo laptops
Heb een jaar geleden een T60 gekocht via kijkshop-ict, die was het voordeligste.
Zijn verder wel top dingen, degelijker krijg je ze niet....
Zijn verder wel top dingen, degelijker krijg je ze niet....
- RJay
Puur toevallig handelen wij die dingen
Serieus goed spul(IBM), maar of je dat bij ons nou zo voordelig krijgt.... die manager van ons is wel een zakenmannetje....

Serieus goed spul(IBM), maar of je dat bij ons nou zo voordelig krijgt.... die manager van ons is wel een zakenmannetje....
- Edwin van der Velden
Koop gewoon een Apple MacBook. Beter is er niet.
-
Heb zo'n T60 als zakelijke laptop; ben er bepaald niet tevreden over qua performance... Dell voor het zelfde geld is echt vlotter. Toetsenbord etc van zo'n voormalig IBM is echter wel erg goed.
Zou 'm zelf niet kopen; liever een ACer/Asus met 18" scherm en dikke CPU + GPU
Zou 'm zelf niet kopen; liever een ACer/Asus met 18" scherm en dikke CPU + GPU
- Erik K.
Check deze link: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/? ... =5&x=0&y=0
- Knot
Liever een Acer/Asus??? Dat is toch echt wel ff mindere kwaliteit!!!!!
Dell zou kunnen, is wel oke, maar Lenovo is toch echt de Mercedes waar acer/asus de skoda/seat is.
Dell zou kunnen, is wel oke, maar Lenovo is toch echt de Mercedes waar acer/asus de skoda/seat is.
-
"Vroegah" wel ja, anno 2008 allang niet meer...Knot schreef:Liever een Acer/Asus??? Dat is toch echt wel ff mindere kwaliteit!!!!!
- Knot
Naja, het prijsvoordeel moet ergens vandaan komen toch? Hebben die Acer/Asus ook een kooiconstructie frame, haalt de accu na 2 jaar ook nog 3 uur werktijd, hebben die schijfjes ook een free fall sensor enz enz?
Op kantoor hebben wij Dell, niet verkeerd maar als ik ze soms uit elkaar schroef bespeur ik toch wel nadelen t.o.v. Lenovo.
Op kantoor hebben wij Dell, niet verkeerd maar als ik ze soms uit elkaar schroef bespeur ik toch wel nadelen t.o.v. Lenovo.
-
Lenovo zit ook eel degelijk in elkaar; zijn alleen (te) langzaam.
3 Jaar met een laptop doet (zakelijk gezien) vrijwel niemand meer. Ontwikkelingen gaan daarvoor te snel. Voor prive gebruik zitten de concurrenten degelijk genoeg in elkaar om het voordeel te proeven van de extra snelheid en funktionaliteit (en de gunstiger prijs)
3 Jaar met een laptop doet (zakelijk gezien) vrijwel niemand meer. Ontwikkelingen gaan daarvoor te snel. Voor prive gebruik zitten de concurrenten degelijk genoeg in elkaar om het voordeel te proeven van de extra snelheid en funktionaliteit (en de gunstiger prijs)
- Knot
Hehe.. bij ons moeten ze er 4 jaar mee doen 8)
-
Dan heb ik medelijden met je collega's... Vooral die klanten moeten bezoeken en uitgelachen worden 

- Knot
Naja, het heeft 2 kanten he... een nieuw ding waar weetikveel hoeveel troep op gezet is kan trager zijn dan een 3 jaar oude die zo schoon mogelijk is.
Klanten denken ook wel eens, zozo, die gasten van XX hebben geld zat, steeds nieuw spul, die krijgen mijn centen niet zomaar... verhaal van met een dikke audi voor de deur komen of met een golfje
Klanten denken ook wel eens, zozo, die gasten van XX hebben geld zat, steeds nieuw spul, die krijgen mijn centen niet zomaar... verhaal van met een dikke audi voor de deur komen of met een golfje

- RJay
Even kort door de bocht, dell is gewoon goedkope bagger. Hp is dan oké/goed en compaq is net als hp. Moederborden van dell zijn echt stukjes snot hoe snel die dingen soms naar de haaien gaan.Knot schreef:Naja, het prijsvoordeel moet ergens vandaan komen toch? Hebben die Acer/Asus ook een kooiconstructie frame, haalt de accu na 2 jaar ook nog 3 uur werktijd, hebben die schijfjes ook een free fall sensor enz enz?
Lenovo/IBM heeft misschien niet de krankzinnige performance van iets van dell, maar het blijft het wel doen, in tegenstelling tot eerdergenoemd merk.
Geloof me, je moet je laptop echt serieus slopen voordat een ibm ermee kapt. Zeker in verhouding tot een Acer of een Dell.
Acer koop je alleen voor de looks, serieus, koop dan toshiba, die hebben ook nog wel eigenzinnig design, maar die zijn qualitatief ook goed.
- Roman
Alienware 

- Tom V
Eensch. Voor mij niets anders meer.Edwin van der Velden schreef:Koop gewoon een Apple MacBook. Beter is er niet.
- RutgerK
- Michel P
Toshiba, heb ik ook thuis en die is nu 2,5 jaar oud, en werkt echt prima, erg degelijk, en de prijs is ook goed.
Wat wil je met de laptop Andre?
Michel
Wat wil je met de laptop Andre?
Michel
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ach, iedereen predikt toch voor z'n 'eigen' merk.
Ik ben Acer reseller en heb er tientallen verkocht dit jaar, amper problemen mee. Werk zelf ook al 8 jaar met alleen maar met Acer TravelMate's, 8 uur per dag (heb geen vaste PC) dus heel erg veel tijd tot nu toe. Heb in die 8 jaar 1x een hardeschijf kapot gehad (en da's geen Acer onderdeel) en dat was ook mijn eigen schuld, laptoptas iets te hard laten stuiteren. Verder nog nooit iets.
Over andere merken kan ik niet goed oordelen, te weinig ervaring mee. Denk dat het net als met moderne auto's is: echt slecht spul zit er niet meer tussen.
Maakt verder niet uit als je een Lenovo, IBM, Dell, HP of whatever beter vind. Denk alleen altijd als ik dit soort topics lees dat men z'n ervaring vaak baseert op een veel te korte eigen ervaring. Als je toevallig eens een HP hebt gehad die ook nog net toen een probleem had, dan ben je al snel geneigd om HP k#t en kl#te te vinden denk ik.

Over andere merken kan ik niet goed oordelen, te weinig ervaring mee. Denk dat het net als met moderne auto's is: echt slecht spul zit er niet meer tussen.
Maakt verder niet uit als je een Lenovo, IBM, Dell, HP of whatever beter vind. Denk alleen altijd als ik dit soort topics lees dat men z'n ervaring vaak baseert op een veel te korte eigen ervaring. Als je toevallig eens een HP hebt gehad die ook nog net toen een probleem had, dan ben je al snel geneigd om HP k#t en kl#te te vinden denk ik.
- RJay
Ik zie per maand dus honderden hp's, dells, ibm's en whatnot voorbij komen, zowel nieuw als gebruikt.Wouter81 schreef:Ach, iedereen predikt toch voor z'n 'eigen' merk.Ik ben Acer reseller en heb er tientallen verkocht dit jaar, amper problemen mee. Werk zelf ook al 8 jaar met alleen maar met Acer TravelMate's, 8 uur per dag (heb geen vaste PC) dus heel erg veel tijd tot nu toe. Heb in die 8 jaar 1x een hardeschijf kapot gehad (en da's geen Acer onderdeel) en dat was ook mijn eigen schuld, laptoptas iets te hard laten stuiteren. Verder nog nooit iets.
Dan krijg je al snel door dat het een toch ietjes beter in elkaar steekt dan het ander......

Trouwens, bijna niets van Acer is van Acer zelf, bijeengeraapt rommeltje

- Marius
Dit lijkt me ook wel geestig: http://www.cenio.com/nl-NL/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je laptop in (bedrijfs)kleur.
Je laptop in (bedrijfs)kleur.
-
Apple Macbook. Iedere keer als ik weer op een conventionele laptop zit irriteer ik mij kapot aan het gebruik. Niet zo zeer aan de Windows interface, wel aan de ergonomische kant. Apple heeft dat touchpad gebeuren m.i. gewoon erg goed voor mekaar. Ook de hotkeys zijn erg handig. Het windows statusbalkje onderin heeft overigens ook wel zijn voordelen wat overzichtelijkheid betreft.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Post je uitgebreidere ervaringen over Acer eens, ben wel benieuwd. Afgaande op mijn eigen ruime ervaring ermee ben ik tevreden maar zo te lezen heb jij er nog veel meer ervaring mee. Bij wat voor bedrijf werk je eigenlijk?R.J schreef:Ik zie per maand dus honderden hp's, dells, ibm's en whatnot voorbij komen, zowel nieuw als gebruikt.Wouter81 schreef:Ach, iedereen predikt toch voor z'n 'eigen' merk.Ik ben Acer reseller en heb er tientallen verkocht dit jaar, amper problemen mee. Werk zelf ook al 8 jaar met alleen maar met Acer TravelMate's, 8 uur per dag (heb geen vaste PC) dus heel erg veel tijd tot nu toe. Heb in die 8 jaar 1x een hardeschijf kapot gehad (en da's geen Acer onderdeel) en dat was ook mijn eigen schuld, laptoptas iets te hard laten stuiteren. Verder nog nooit iets.
Dan krijg je al snel door dat het een toch ietjes beter in elkaar steekt dan het ander......![]()
Trouwens, bijna niets van Acer is van Acer zelf, bijeengeraapt rommeltje
- RJay
Acer is en sich niet slecht zolang het werkt, zodra er wat vervangen moet worden gaat de service alleen snel zeiken dat het niet onder de garantie valt omdat het geen "acer" onderdeel is.
Ik heb toen binnen 2 maanden mijn laptop retour fabriek gedaan omdat er een foutieve geheugenmodule in zat.
Dus ik krijg mijn laptop terug, ZONDER geheugenmodule, met een brief dat het geen acer module is en dat ze die dus niet vergoeden/repareren, blablabla.
Acer maakt zelf helemaal geen geheugenmodules, dus dat vond ik een beetje sterk.
Via de verkoper alsnog een vervangende module gekregen. Kingston, met levenslange garantie (maar goed ook, want die chip ging vorig jaar ook stuk...... binnen een week een neue in huis)
En ik werk bij Device, wij doen technisch onderhoud, leveren en ophalen voor oa. dell en ibm/lenovo .
Ik heb toen binnen 2 maanden mijn laptop retour fabriek gedaan omdat er een foutieve geheugenmodule in zat.
Dus ik krijg mijn laptop terug, ZONDER geheugenmodule, met een brief dat het geen acer module is en dat ze die dus niet vergoeden/repareren, blablabla.
Acer maakt zelf helemaal geen geheugenmodules, dus dat vond ik een beetje sterk.
Via de verkoper alsnog een vervangende module gekregen. Kingston, met levenslange garantie (maar goed ook, want die chip ging vorig jaar ook stuk...... binnen een week een neue in huis)
En ik werk bij Device, wij doen technisch onderhoud, leveren en ophalen voor oa. dell en ibm/lenovo .