Auto's en DF
-
Auto's en DF
Zoals wel bekend zit ik nu reeds 4 maanden in de UK. De eerste 10 weken had ik mijn E34 racert mee waar ik enorm veel lol mee gehad heb op de B-wegen. Na een korte vakantie en een middag rijden op Zolder toch maar besloten terug te gaan met de C30 2.0D. C30je is toch echt wat comfortabeler en zuiniger.
Alhoewel de E34 echt veel meer grip heeft, stukken sneller is en een absolute joy is om sliphoekend in zijn 3 een landweg op te knallen moet ik zeggen dat ik hier nu met de C30 eigenlijk ook heel veel lol heb.
Gister op de vele plattelandswegen die de omgeving hier rijk is de C30 uitgelaten. Vanzelfsprekend blijft die klote TC ten alle tijden aanwezig maar desondankt echt veel lol gehad. Door het koppel hoef je ook niet nerveus toeren te rijden maar lekker relaxt in zijn 4 veelste hard over een landweg knallen. insturen, bijremmen, uitacceleren, die stomme truttenschudder doet het eigenlijk helemaal niet onverdienstelijk. Bijremmen in wat krappere bochten resulteert eigenlijk in een TC die verhelpt dat de kont om komt. Onderstuur is onvermijdelijk maar eigenlijk ook wel vermakelijk om steeds op dat randje te rijden van net wel-net niet ondersturen. Let wel, heb het hier over rijden in natte omstandigheden.
Al met al realiseer ik mij dat ik best heel veel DF heb met die saaie C30. De wagen voelt 'rond' aan, composed, zoals ze dat in het Engels zeggen. Het is niet sportief maar de wegligging klopt en biedt daardoor best wel lol.
Jullie ook zo'n ervaring dat je dagelijkse 'saaie' leasewagen helemaal zo suf niet is.?
Alhoewel de E34 echt veel meer grip heeft, stukken sneller is en een absolute joy is om sliphoekend in zijn 3 een landweg op te knallen moet ik zeggen dat ik hier nu met de C30 eigenlijk ook heel veel lol heb.
Gister op de vele plattelandswegen die de omgeving hier rijk is de C30 uitgelaten. Vanzelfsprekend blijft die klote TC ten alle tijden aanwezig maar desondankt echt veel lol gehad. Door het koppel hoef je ook niet nerveus toeren te rijden maar lekker relaxt in zijn 4 veelste hard over een landweg knallen. insturen, bijremmen, uitacceleren, die stomme truttenschudder doet het eigenlijk helemaal niet onverdienstelijk. Bijremmen in wat krappere bochten resulteert eigenlijk in een TC die verhelpt dat de kont om komt. Onderstuur is onvermijdelijk maar eigenlijk ook wel vermakelijk om steeds op dat randje te rijden van net wel-net niet ondersturen. Let wel, heb het hier over rijden in natte omstandigheden.
Al met al realiseer ik mij dat ik best heel veel DF heb met die saaie C30. De wagen voelt 'rond' aan, composed, zoals ze dat in het Engels zeggen. Het is niet sportief maar de wegligging klopt en biedt daardoor best wel lol.
Jullie ook zo'n ervaring dat je dagelijkse 'saaie' leasewagen helemaal zo suf niet is.?
- Mathieu
Re: Auto's en DF
Je kunt beter je woonplaats aanpassen............
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik denk dat de stoere mannen hier wel aan hun RWD verhaal vasthouden...
Maar ik ben niet stoer en allerminst een coureur dus ja:
Ik heb zeker lol in m'n leasert, een Mondeo wagon met dezelfde motor als jouw C30.
Op de snelweg komt 'ie te kort maar op de binnenweggetjes die ik dagelijks rijd voor m'n werk vermaak ik mij prima in de Mondeo als ik dat wil.
Wegligging is niets mis mee.

Maar ik ben niet stoer en allerminst een coureur dus ja:
Ik heb zeker lol in m'n leasert, een Mondeo wagon met dezelfde motor als jouw C30.
Op de snelweg komt 'ie te kort maar op de binnenweggetjes die ik dagelijks rijd voor m'n werk vermaak ik mij prima in de Mondeo als ik dat wil.
Wegligging is niets mis mee.
-
Je kunt met alle auto's lol hebben.
Soms ook om auto's (frans/italiaans/spaans)
Soms ook om auto's (frans/italiaans/spaans)
- Arthur
- Auto: Nr.51
- RJay
Aansluit.Nandor schreef:Je kunt met alle auto's lol hebben.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Heel goed verhaal hugo, ook zeer herkenbaar.
Ik heb hier wel eens gepost dat alles met wielen uiteindelijk leuk is. Heb me een tijdje terug mega vermaakt met een Fordje Ka met 1.0 (ofzoiets) motortje erin. Mijn oude Golfje 3 diesel was niet vooruit te branden en helde over als een zeilbootje met windkracht 10 maar ook dat heeft uitdaging, om met zo'n totaal niet sportief ding toch hard proberen te gaan. Leuke is ook dat de grenzen van zo'n auto dichterbij liggen. Het prestatiepotentieel ligt meer binnen bereik en dat geeft ook weer voldoening, het is makkelijker om alles eruit te halen wat erin zit. Het is maar net WAAR je rijdt, WAT je rijdt is gewoon minder belangrijk. Vanaf mijn vorige woning reed ik elke dag 15 km snelweg rechtdoor naar mijn werk, da's zelfs in een nieuwe M3 doodsaai. Nee, dan liever mijn huidige woon/werk route. 15 km B-weggetjes die met mijn FWD Fiatje turbo dikke lol zijn, elke dag weer een grijns om mijn gezicht.
Reacties als 'een FWD maakt me de pis niet lauw' oid. begrijp ik dan ook niet zo goed. Ik begrijp best dat je de voorkeur hebt voor een bepaald aandrijfconcept maar uiteindelijk ben je in de basis toch autoliefhebber? Het is toch leuk om met alles hard door een bocht te gaan, om van elke auto de grens af te tasten? Ik heb bijna medelijden met de mensen die alleen met een bepaald concept auto lol kunnen hebben.
Ik heb hier wel eens gepost dat alles met wielen uiteindelijk leuk is. Heb me een tijdje terug mega vermaakt met een Fordje Ka met 1.0 (ofzoiets) motortje erin. Mijn oude Golfje 3 diesel was niet vooruit te branden en helde over als een zeilbootje met windkracht 10 maar ook dat heeft uitdaging, om met zo'n totaal niet sportief ding toch hard proberen te gaan. Leuke is ook dat de grenzen van zo'n auto dichterbij liggen. Het prestatiepotentieel ligt meer binnen bereik en dat geeft ook weer voldoening, het is makkelijker om alles eruit te halen wat erin zit. Het is maar net WAAR je rijdt, WAT je rijdt is gewoon minder belangrijk. Vanaf mijn vorige woning reed ik elke dag 15 km snelweg rechtdoor naar mijn werk, da's zelfs in een nieuwe M3 doodsaai. Nee, dan liever mijn huidige woon/werk route. 15 km B-weggetjes die met mijn FWD Fiatje turbo dikke lol zijn, elke dag weer een grijns om mijn gezicht.
Reacties als 'een FWD maakt me de pis niet lauw' oid. begrijp ik dan ook niet zo goed. Ik begrijp best dat je de voorkeur hebt voor een bepaald aandrijfconcept maar uiteindelijk ben je in de basis toch autoliefhebber? Het is toch leuk om met alles hard door een bocht te gaan, om van elke auto de grens af te tasten? Ik heb bijna medelijden met de mensen die alleen met een bepaald concept auto lol kunnen hebben.

-
Wouter81 schreef: Reacties als 'een FWD maakt me de pis niet lauw' oid. begrijp ik dan ook niet zo goed. Ik begrijp best dat je de voorkeur hebt voor een bepaald aandrijfconcept maar uiteindelijk ben je in de basis toch autoliefhebber? Het is toch leuk om met alles hard door een bocht te gaan, om van elke auto de grens af te tasten? Ik heb bijna medelijden met de mensen die alleen met een bepaald concept auto lol kunnen hebben.
+1
Zo heb ik eens samen met Pescatore (coen) eens een Renault Clito gehuurd. Man, wat hadden we daar een lol mee, zeg. Ding over de 180 krijgen was een enorme uitdaging. Handrembochtjes op met grind bezaaide B-wegen.

-
Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte) 

-
hybrides en citroens!Tom schreef:Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte)
Als ik mij goed herinner was alleen Dennis Cav heel tevreden over de Pluriel.

- wooter
Heb dus sinds enkele weken een Z4 M, maar vrouwtje rijdt nog altijd met een Ford Fiesta 1.3 van 2002. Op een avond was ze te moe, en liet mij rijden met de 60 pk. Lekker doortrekken met het bakje, en wielspin maken terwijl ze gilt
. Van een dutje doen is niet veel gekomen
.
Lol met leasewagens? Zéker! 1.4 Opel Tigra Twintop, of met de Opel Zafira vervangwagen doorheen krappe snelwegbochten (toch nog redelijke baanligging naar mijn gevoel).

Lol met leasewagens? Zéker! 1.4 Opel Tigra Twintop, of met de Opel Zafira vervangwagen doorheen krappe snelwegbochten (toch nog redelijke baanligging naar mijn gevoel).
Laatst gewijzigd door wooter op 01 dec 2008, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In m'n Avensis ook nietTom schreef:Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte)

-
- Auto: M3P, 130i
Een Citroen BX is best lachen. Je kunt daar zo ongelooflijk hard me onverhard rijden, zonder dat je er wat van merkt. Ook "dodemans" drempels zijn peanuts!hugo schreef:hybrides en citroens!Tom schreef:Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte)

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Copy that. Citroen is écht verschrikkelijk.hugo schreef:hybrides en citroens!Tom schreef:Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte)
M'n pa heeft nu een Passat, moet zeggen dat deze ook zeker lekker stuurt alleen extreem under powered met zijn 1.9 tdi 105pk. Daardoor is het echt lekkere binnendoor stuurwerk niet alles. Met m'n vaders vorige auto, een vorig model Mondeo, was dit wel helemaal top. Deze wagen stuurde serieus strak en wist de kont ook lekker levendig te houden. Tegen de limiet vegen op binnenweggetjes hier in Friesland, heerlijk. Met 140 vierwielglijdend een bocht door, terug remmen naar 40 voor het daarop volgend dorpje en weer gaan naar de volgende slingers!
Ik snap je wel Hugo
- Dennis Cavallino
Citroen C3 Pluriel is echt de aller aller slechtste auto die ik ooit heb gereden, daar kun je onmogelijk plezier aan beleven! Echt alles wat autorijden leuk kán maken, zelfs in underpowered onderstuurd klotehokken, is in die auto bijzonder DOM in elkaar gescheten. En zelfs als je GEEN lol aan autorijden wilt beleven, is de Pluriel een auto die je heeeeel snel gaat irriteren, want 't werkt gewoon niet.
Lees meer:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... to#p249792" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees meer:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... to#p249792" onclick="window.open(this.href);return false;
- Casper
I second that! Een Citroen C1/107/Aygo daarentegen is echt fun! Daar kan je je echt kostelijk mee vermaken!Dennis Cavallino schreef:Citroen C3 Pluriel is echt de aller aller slechtste auto die ik ooit heb gereden, daar kun je onmogelijk plezier aan beleven! Echt alles wat autorijden leuk kán maken, zelfs in underpowered onderstuurd klotehokken, is in die auto bijzonder DOM in elkaar gescheten. En zelfs als je GEEN lol aan autorijden wilt beleven, is de Pluriel een auto die je heeeeel snel gaat irriteren, want 't werkt gewoon niet.
Lees meer:![]()
-
C1 FTWCasper schreef:I second that! Een Citroen C1/107/Aygo daarentegen is echt fun! Daar kan je je echt kostelijk mee vermaken!Dennis Cavallino schreef:Citroen C3 Pluriel is echt de aller aller slechtste auto die ik ooit heb gereden, daar kun je onmogelijk plezier aan beleven! Echt alles wat autorijden leuk kán maken, zelfs in underpowered onderstuurd klotehokken, is in die auto bijzonder DOM in elkaar gescheten. En zelfs als je GEEN lol aan autorijden wilt beleven, is de Pluriel een auto die je heeeeel snel gaat irriteren, want 't werkt gewoon niet.
Lees meer:![]()

Mooiste feature van de C1 ? Bij 160 terugschakelen naar zijn 4 om dan extreem langzaam naar de 170 te kruipen. En die klote 3cyl. klinkt nog gaaf ook. Constant de toerenbegrenzer in met dat hok

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Man, ik lach me elke dag de pleuris in m'n Hatsjoe Cuore uit 1991.

- MartijnGizmo
Behalve handrembochtjes, zoals een vriend van me ooit ontdekte toen hij op het schoolplein rechtdoor de bosjes in schoof...indobesar schreef:Een Citroen BX is best lachen. Je kunt daar zo ongelooflijk hard me onverhard rijden, zonder dat je er wat van merkt. Ook "dodemans" drempels zijn peanuts!hugo schreef:hybrides en citroens!Tom schreef:Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte)
(handrem op de voorwielen)
- Kasteel
Avensis is idd ook wel megaboring.Mark schreef:In m'n Avensis ook nietTom schreef:Je kunt inderdaad met alle auto's lol hebben behalve met hybrides (ik moet geloofwaardig blijven en ergens een grens trekken tenslotte)
Ben het overigens wel eens met een hoop dat je eigenlijk met best veel auto's lol kan hebben, op openbare weg is dat allemaal zo moeilijk nog niet

- Geert.
Rij nu zakelijk even een A3 sportsback 1,8T met dsg, echt een funkarretje 

- Joop
...sluit me aan.
Als je de beperkingen van een fwd kent en je rijstijl lichtelijk op aanpast kun je bijna net zoveel lol hebben met een dergelijke auto.
Als je de beperkingen van een fwd kent en je rijstijl lichtelijk op aanpast kun je bijna net zoveel lol hebben met een dergelijke auto.
-
Joop schreef:...sluit me aan.
Jij kan dus extreem goed rijden ?
-
Ik ben geen goede coureur maar toch ligt m'n voorkeur bij rwd... driften ken ik niet en de limiet opzoeken is er ook amper bij(houd een gezonde marge want ik wil m'n spul niet voortijdig afschrijven). Maar ga eens een uurtje sportief rijden met een rwd en stap daarna in een fwd en probeer een rotonde vlot te nemen. Gaat geheid mis. Een beetje zoals dat gaat als je bent wezen karten en daarna in je auto stapt. Het gevoel klopt bij een rwd gewoon veel meer. Ik ga rwd niet beschouwen als iets wat god heeft uitgevonden, maar het heeft wel m'n voorkeur qua gevoel bij het nemen van bochtjes.
Staat los van het feit dat je met een fwd ook prima fun kan hebben. Ik heb altijd erg veel plezier gehad met m'n 105pk alfa 147, was altijd een heerlijke auto ondanks dat ik een rwd met dik 2x het vermogen erlangs had
Autorijden is gewoon geweldig, je bent volledig vrij, kunt je gedachten loslaten (even weg uit de dagelijkse sleur) en benzineauto's klinken vaak prima als je ze doortrekt in de toeren.
Staat los van het feit dat je met een fwd ook prima fun kan hebben. Ik heb altijd erg veel plezier gehad met m'n 105pk alfa 147, was altijd een heerlijke auto ondanks dat ik een rwd met dik 2x het vermogen erlangs had

Autorijden is gewoon geweldig, je bent volledig vrij, kunt je gedachten loslaten (even weg uit de dagelijkse sleur) en benzineauto's klinken vaak prima als je ze doortrekt in de toeren.
- Niels
- Auto: Prius+
Gaan we eens uitproberen Tom, jij in je Z4 en ik in mijn VR6. Hier in Groningen hebben we een leuke rotonde en dan gaan we eens kijken wie em het hardst kan nemenTom schreef: Maar ga eens een uurtje sportief rijden met een rwd en stap daarna in een fwd en probeer een rotonde vlot te nemen. Gaat geheid mis.

Sorry hoor maar de argumenten om voor RWD te kiezen gaan werkelijk helemaal nergens over. Meldt dan gewoon dat het je voorkeur heeft en that's it. No offence richting jouw persoonlijk maar je komt het op DF gewoon ZOOO vaak tegen dat RWD zoveel beter is. Nou ik kan je melden dat ik schat zo'n 80% van heel DF sneller is (incluis mijzelf) met een FWD vanwege gebrek aan rijder skills. FWD is gewoon gemakkelijker en we zijn niet allemaal even vaardig als Andre of LancerEvo al willen we dat wel graag zo over komen

Maar ik ben het met Hugo eens, als de wegen goed zijn en de auto is redelijk dan vermaak je je altijd