Red Bull

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Red Bull

Bericht door Shakes » 30 nov 2008, 02:44

:shock: leuk spul om kwart voor drie

Metchu

Re: Red Bull

Bericht door Metchu » 30 nov 2008, 02:45

hahaa ik slaap ook nog niet :mrgreen: Ga zo me nest opzoeken

hoe was je dag in duitsland!?

Shakes

Bericht door Shakes » 30 nov 2008, 02:47

Ja ik ben kapot, mooie wedstrijd!

3 en een half uur hamburg-amstelveen is best ok denk ik zo :)

Ga zo toch proberen te pitten

Metchu

Bericht door Metchu » 30 nov 2008, 02:51

Ja man. Ik zie je over een paar uurtjes :mrgreen:

Hoe beviel de italiaan ? :lol:

späterrrr

p.s. even on-topic... ze verkopen tegenwoordig ook halve liter rockstar energy dink bij de albert heijn... Moet dat binnekort maar eens proberen 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 30 nov 2008, 06:01

Ik word er echt niet wakker van Red Bull. Merk er echt geen drol van, al drink ik er 3 op.

Ben nu wakker, omdat ik veel water drink.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 nov 2008, 09:44

Dan moet je inderdaad ook weer het nodige water lozen :drinking:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 nov 2008, 16:17

Moet je die mierzoete flesjes Red Bull (Kraiting Deng), Shark, etc uit Azie eens proberen.... :shocking: (te verkrijgen bij Thaise toko's)
Valt hier volgens mij onder de opiumwet 8)

allen

Bericht door allen » 30 nov 2008, 16:20

Tja, als je moet slapen, dan moet je slapen. Gelukkig dus dat die blikjes niet werken. Vreemde is dat ik zo nu en dan toch een blikje Red Bull drink terwijl ik het nog niet eens lekker vind. :shock:

Peric

Bericht door Peric » 30 nov 2008, 16:55

Ik moet ook écht geen Reb Bull drinken 's avond, dan slaap ik ook niet.
Vind het trouwens ook niet zo heel erg lekker, met Vodka daarentegen weer wél.. :) :drinking:

Shakes

Bericht door Shakes » 30 nov 2008, 18:25

Had gister nog wat sterkers ernaast genomen. Bodybuild meuk, daar kun je 4 dagen op leven :shock:

Peric

Bericht door Peric » 30 nov 2008, 19:01

Stackers? :)

HSR

Bericht door HSR » 01 dec 2008, 13:39

Redbull merk ik ook nauwelijks. Vroeger tijdens tentamenperiodes dronk ik het veel. 2 a 3 blikjes per dag omdat ik en een vriend altijd aan het crash coursen waren. ( 8weken stof in 1.5 dagen proberen te leren ). Na 5 dagen had ik dan echt buikpijn van die troep, om maar aan te geven hoe ongezond het is. Echter drink ik 1 kop koffie en ik zit 3 uur te stuiteren.

Hier in Engeland heb je Relentless, een halve liter surrogaat Red Bull, nou dat kan niet goed zijn voor je donder. :D

Roman

Bericht door Roman » 01 dec 2008, 13:50

Drink het zelf niet maar zie veel mensen om me heen vodka-redbull drinken en die slapen er altijd klote op. Hoef ik niet.

Casper

Bericht door Casper » 01 dec 2008, 14:30

Peric schreef:Stackers? :)
Ik heb hier nog die originele liggen met efidrine erin. M'n hart zit in me keel als ik die shit neem :shocking: Potje ligt dus ook onder een dikke laag stof :P

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 01 dec 2008, 16:31

In't weekend drink ik niks anders dan die rotzooi. Ik weet niet waarom, gewente I guess.

Kvind het wel smaken. Als je echt dorst hebt smaakt zo'n fris blik wel. Merken doe ik er niet echt veel van, mijn vriendin wel...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 dec 2008, 15:04

Ik drink zelf geen Red Bull, simpelweg omdat er te veel suiker in zit. En die light Red Bull gewoonweg niet vanwege de alsnog mierzoete smaak waar ik niet van houd :)
Maar als 2 schatjes in een Red Bull Mini je bij het verkeerslicht een blikje Red Bull aan bieden net zoals vandaag zeg je daar geen "nee" tegen natuurlijk. Zo zijn we dan ook wel weer :D

Metchu

Bericht door Metchu » 02 dec 2008, 15:08

Stéphane schreef:Ik drink zelf geen Red Bull, simpelweg omdat er te veel suiker in zit. En die light Red Bull gewoonweg niet vanwege de alsnog mierzoete smaak waar ik niet van houd :)
Maar als 2 schatjes in een Red Bull Mini je bij het verkeerslicht een blikje Red Bull aan bieden net zoals vandaag zeg je daar geen "nee" tegen natuurlijk. Zo zijn we dan ook wel weer :D
8)

Afbeelding

Dutch

Bericht door Dutch » 02 dec 2008, 15:13

Ik ken bijna niemand die die zooi drinkt. Dus verbaas ik me elke keer weer over:

- de gigantische verkoopaantallen
- de gigantische marketinguitgaven, alleen al aan sponsoring, terwijl eigenaar Mateschitz nog zat geld overhoudt om multimiljardair te zijn
- kortom, het complete bedrijfsmodel!

Hoe kun je in godsnaam zó rijk worden van dat spul en tegelijk zó makkelijk je geld uitgeven?

Of is mijn onbegrip eerder een bevestiging van het feit dat ik economie vroeger altijd het vervelendste vak op school vond? :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 dec 2008, 16:22

LOL @ Metin :D

@M: Als je iets wat bijna niets kost (kostprijs zal een paar centen zijn) voor relatief veel geld (inkoopprijs voor winkels €0,60-0,70, gok ik) kunt verkopen kun je rijk worden. Beetje marketing er overheen en hey presto :D

Pescatore

Bericht door Pescatore » 02 dec 2008, 16:24

Dutch schreef:Ik ken bijna niemand die die zooi drinkt. Dus verbaas ik me elke keer weer over:

- de gigantische verkoopaantallen
- de gigantische marketinguitgaven, alleen al aan sponsoring, terwijl eigenaar Mateschitz nog zat geld overhoudt om multimiljardair te zijn
- kortom, het complete bedrijfsmodel!

Hoe kun je in godsnaam zó rijk worden van dat spul en tegelijk zó makkelijk je geld uitgeven?

Of is mijn onbegrip eerder een bevestiging van het feit dat ik economie vroeger altijd het vervelendste vak op school vond? :mrgreen:
+1

Bijna elk feest wat ertoe doet, heeft RedBull wel iets van een vinger in de pap. Ook bij de F1 worden nb. TWEE teams gerund. Daarbij zie ik bijna niemand die de 'echte' drinkt, maar meestal de goedkope vervangers. Als deze echter uit dezelfde fabriek komen, dán zou het wel wat meer sense maken.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 dec 2008, 16:52

Wat kost zo'n blikje dan.. 1 euro in de winkel ofzo? Zeg dat er daarvan 60% Dus 0,60 overblijft voor redbull zelf. Dat is nog best veel voor een beetje suiker en cafeïne met een smaakje..
En je moet niet alleen aan winkel verkopen denken, maar ook aan wat er in discotheken, kroegen en feesten wordt verkocht. Dat is nl. een hele hoop..Zeker op een dancefeest 's nachts wordt er volgens mij meer red bull verkocht dan bier :!:

Dutch

Bericht door Dutch » 02 dec 2008, 17:06

Stéphane schreef:@M: Als je iets wat bijna niets kost (kostprijs zal een paar centen zijn) voor relatief veel geld (inkoopprijs voor winkels €0,60-0,70, gok ik) kunt verkopen kun je rijk worden. Beetje marketing er overheen en hey presto :D
Ik snap dat 't bijna niets moet kosten om te maken. (Hoe 't mogelijk is dat 't bijna niets kost met het hele productie- en transportapparaat erachter is een tweede, hoewel transport 'niks kost', geloof ik, omdat het voordeliger is spullen tien keer over de wereld te vervoeren dan 't allemaal op één plek maken. Ook dat is trouwens iets waar ik met m'n hoofd niet bij kan.)

Maar het is niet een béétje marketing. Er gaan elk jaar honderden miljoenen over de balk. Als Mateschitz ook nog miljarden in eigen zak wil steken - de man heeft onvoorstelbaar veel geld over en koopt zo even op een achternamiddag half Toro Rosso terug - dan mag er per blikje toch niet meer dan zeg 30 cent terug de marketing ingaan? Dus dat zijn hoeveel blikjes per jaar? Ik lees dat de jaaromzet ongeveer 1 miljard ( :shock: ) bedraagt...

Hoe dan ook, het fysieke goedje stelt dus eigenlijk nog het minste voor aan het hele Red Bull. Er wordt door tienduizenden mensen een veelvoud verdiend aan de marketing ervan - van dom Red Bull-meisje tot topsporter, van tientallen reclamebureaus tot honderden F1-technici. En dat allemaal omdat er wat mensen zo'n blikkie kopen.

Ik wil meteen geloven dat het allemaal uitkan, maar ik blijf gewoon versteld staan van zo veel windhandel. De 'waardecreatie' van de aanschaf van één zo'n blikkie is echt onvoorstelbaar.

Dutch

Bericht door Dutch » 02 dec 2008, 17:12

Dutch schreef: Ik lees dat de jaaromzet ongeveer 1 miljard ( :shock: ) bedraagt...
Ergens anders vind ik zelfs een jaaromzet van 4,4 miljard dollar en de claim dat het vermogen van Mateschitz elk jaar verdubbelt...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 dec 2008, 20:28

Dutch schreef:
Dutch schreef: Ik lees dat de jaaromzet ongeveer 1 miljard ( :shock: ) bedraagt...
Ergens anders vind ik zelfs een jaaromzet van 4,4 miljard dollar en de claim dat het vermogen van Mateschitz elk jaar verdubbelt...
Dat is het dus. Grote omzet, lage kosten en dus veel winst. Dan kun je zo lachend een paar honderd miljoen aan marketing besteden. En waarschijnlijk ook nogal slim door high profile dingen te kiezen.

Plaats reactie