Overwegingen import uit Duitsland
- InjectTheVenom
Overwegingen import uit Duitsland
Vandaag heb ik via internet een auto gevonden in Duitsland die binnen mijn budget valt, maar wel helemaal in het zuiden in Neuried...
Hij is naar verluid van de eerste eigenaar, heeft 123464 gelopen volgens de foto van de advertentie, is van de 10e maand 1993 en sinds 2001 "abgemeldet".
Nu heb ik zin om ernaar te gaan kijken, maar hoe moet ik het aanpakken met betrekking tot eventuele later opduikende mankementen? Ik neem aan dat "abgemeldet" betekent dat hij sinds die tijd stil gestaan heeft? Is gewoon even naar de lokale merkdealer rijden voldoende om hem ook van onderen grondig te kunnen bezichtigen?
Hij is naar verluid van de eerste eigenaar, heeft 123464 gelopen volgens de foto van de advertentie, is van de 10e maand 1993 en sinds 2001 "abgemeldet".
Nu heb ik zin om ernaar te gaan kijken, maar hoe moet ik het aanpakken met betrekking tot eventuele later opduikende mankementen? Ik neem aan dat "abgemeldet" betekent dat hij sinds die tijd stil gestaan heeft? Is gewoon even naar de lokale merkdealer rijden voldoende om hem ook van onderen grondig te kunnen bezichtigen?
- Michel P
Re: Overwegingen import uit Duitsland
Als je de auto echt wat lijkt, dan kun je een dekra keuring laten doen, ook een verse TUV verlangen is wellicht een goed idee, vergelijk baar met een APK.
Michel
Michel
- InjectTheVenom
Is genoteerd
Met betrekking op het hier naartoe halen kan ik waarschijnlijk via mijn werk een autoambulance geregeld krijgen, heeft het nut om voor dekking van eventualiteiten onderweg verzekering aan te vragen en als dit mogelijk is hoe en waar?

- Michel P
Je kunt een tijdelijk kenteken regelen zodat je zelfs de auto terug kunt rijden, vraag maar ff aan tom die heeft net een z4 uit D naar huis gereden.
Michel
Michel
-
Ik had Duitse importplaten (en dat is gelijk een WA verzekering tot de grens, die dag dus wel even een verzekering op chassisnummer regelen voor als je NL in komt tot huis). Die platen had de dealer voor mij geregeld. Op bpmberekenen.com staat uitgebreide info.
- GTRene
Ik heb mijn imports die nog in DLD stonden laten brengen door de eigenaren hadden beide handelaarsplaten :banaan: ging super, betaalde een stukje aan en later bij bezorging maakte ik de rest van het geld over of gaf ze dat contant.
maja daar moet je maar net mazzel mee hebben.

maja daar moet je maar net mazzel mee hebben.
-
Ha, die Drivers;
Ik denk eigenlijk niet dat je in Duitschland een vijfdaagskenteken krijgt zonder geldige TÜV-keuring.
Ik denk eigenlijk niet dat je in Duitschland een vijfdaagskenteken krijgt zonder geldige TÜV-keuring.
-
Damn Hans, jij bent nog goed wakker 
Lijkt mij inderdaad ook niet.

Lijkt mij inderdaad ook niet.
- InjectTheVenom
We zien wel hoe het gaat, hopelijk kan hij op een ambulance zodat er zo min mogelijk geregeld hoeft te worden.
De route gaat over de A61, A65, B9, A35 en vervolgens een hele reeks kleinere wegen... waar kan ik de grootste kans op file verwachten en op welke dagen van de week? Hoe en waar kom ik aan een uitvoerbewijs dat hij (met Zwitserse papieren overigens) naar Nederland geëxporteerd word?
De route gaat over de A61, A65, B9, A35 en vervolgens een hele reeks kleinere wegen... waar kan ik de grootste kans op file verwachten en op welke dagen van de week? Hoe en waar kom ik aan een uitvoerbewijs dat hij (met Zwitserse papieren overigens) naar Nederland geëxporteerd word?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Je kunt in D ook veel afleiden van de "Fahrzeugbrief".
Daar staan alle af- en aanmeldingen in.
De vorige eigenaren bv.
Dus dan moet er vanaf 2001 niets meer ingevuld zijn en idd staat hij vanaf dat moment "stil".
Ik heb het ook eens op een autoambulance gedaan en verzekerd op chassisnr.
Daar staan alle af- en aanmeldingen in.
De vorige eigenaren bv.
Dus dan moet er vanaf 2001 niets meer ingevuld zijn en idd staat hij vanaf dat moment "stil".
Ik heb het ook eens op een autoambulance gedaan en verzekerd op chassisnr.
- RutgerK
Als een auto 7 jaar stilstaat hoe groot is de kans dat je extra mankementen tegenkomt. Het ligt er misschien aan hoe de auto stilgestaan heeft maar een stukje rijden voor de koop lijkt mij wel raadzaam, alleen zal rijden moeilijk worden als de auto is afgemeld.
:

- Hans
InjectTheVenom schreef: Hoe en waar kom ik aan een uitvoerbewijs dat hij (met Zwitserse papieren overigens)]/b] naar Nederland geëxporteerd word?
Als de auto Zwitserse papieren heeft, komt er dan ook nog BTW bij?
- jaydee
Hans schreef:InjectTheVenom schreef: Hoe en waar kom ik aan een uitvoerbewijs dat hij (met Zwitserse papieren overigens)]/b] naar Nederland geëxporteerd word?
En 10% van de aankoopprijs aan invoerrechten, want CH is geen schengenland.
-
Officieel is dit een WA verzekering voor heel Europa. De NL wethandhavers zijn het hier helaas niet mee eens, er zijn al rechtelijke uitspraken dat deze verzekering WEL geldig is in NL. Met een dagkenteken mag je volgens de Europesche wetgeving wel in Nederland rijden.Tom schreef:Ik had Duitse importplaten (en dat is gelijk een WA verzekering tot de grens, die dag dus wel even een verzekering op chassisnummer regelen voor als je NL in komt tot huis). Die platen had de dealer voor mij geregeld. Op bpmberekenen.com staat uitgebreide info.
De TUV geeft dagkentekens wel uit aan niet gekeurde auto's. Deze kentekens worden o.a. gebruikt om naar de keuring toe te rijden etc.Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;
-
jaydee schreef:Hans schreef:InjectTheVenom schreef: Hoe en waar kom ik aan een uitvoerbewijs dat hij (met Zwitserse papieren overigens)]/b] naar Nederland geëxporteerd word?
En 10% van de aankoopprijs aan invoerrechten, want CH is geen schengenland.
Inderdaad, met zwitserse papieren komen er nog wel even wat pegels bij.
-
ook echt een Calibra importeren uit CH. Doe moeilijk he!

- InjectTheVenom
Ja en? Problemen mee somshugo schreef:ook echt een Calibra importeren uit CH. Doe moeilijk he!![]()

- Niels
- Auto: Prius+
Hugo heeft niet door dat hier in NL geen knappe meer te vinden is 

- InjectTheVenom
NOG niet toch? Ik meende vorige week iets op de radio te horen dat ze alsnog een schengenland gaan worden.jaydee schreef: En 10% van de aankoopprijs aan invoerrechten, want CH is geen schengenland.
- InjectTheVenom
Daar heb je helaas gelijk in, of ze hebben om en nabij de 2 ton op de klok staanNiels schreef:Hugo heeft niet door dat hier in NL geen knappe meer te vinden is

Hier in Nederland stond een tijdje geleden welgeteld één knap turbo 4wd exemplaar maar sindsdien heb ik er geen meer kunnen vinden. Daarbij komt dat ik in veel advertenties heb gelezen dat als ze niet verkocht worden de auto puur en alleen voor de motor en eventueel het leren interieur geslacht wordt, en dat de rest ookal is de koets nog zo goed naar het oud ijzer gebracht word.
-
InjectTheVenom schreef:Ja en? Problemen mee somshugo schreef:ook echt een Calibra importeren uit CH. Doe moeilijk he!![]()
? Of is dit weer eens een geval van Opelhaat? Ga effe lekker ergens anders zeiken joh... Mensen importeren wel vaker auto's uit het buitenland hoor en dat zijn echt niet alleen Porsches...
Je wilt dus echt een Calibra gaan importeren?!

- Marius
http://www.vdcnederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
Nog 1 tip: laat de eigenaar er eerst in sturen. Kijk hoe hij ermee omgaat. Maakt hij direct toeren of rijdt hij hem warm? Als hij hem niet warm rijdt, de auto resoluut laten staan :!:
- vipernl
een auto die al zo lang stil heeft gestaan? moet hier dus een Rdw kentekenkeuring ondergaan omdat de auto niet uit
de Eeg komt, zware keuring, dus... keuringskosten...
plus invoerrechten, Btw en restbpm.......
en het ophalen, diesel/benzine enz.,
laten staan en rustig verder zoeken...
Net een infiniti fx45 opgehaald uit Duitsland, bij de Rdw stond ik na 20 minuten weer buiten, Eeg kenteken lekker makkelijk.
Succes
Frank
de Eeg komt, zware keuring, dus... keuringskosten...
plus invoerrechten, Btw en restbpm.......
en het ophalen, diesel/benzine enz.,
laten staan en rustig verder zoeken...
Net een infiniti fx45 opgehaald uit Duitsland, bij de Rdw stond ik na 20 minuten weer buiten, Eeg kenteken lekker makkelijk.
Succes
Frank
- InjectTheVenom
Als je nou opgelet had klootlulletje rozenwater dan had je in 1 van mijn andere posts gezien wat voor een budget ik hebhugo schreef:InjectTheVenom schreef:Ja en? Problemen mee somshugo schreef:ook echt een Calibra importeren uit CH. Doe moeilijk he!![]()
? Of is dit weer eens een geval van Opelhaat? Ga effe lekker ergens anders zeiken joh... Mensen importeren wel vaker auto's uit het buitenland hoor en dat zijn echt niet alleen Porsches...
Je wilt dus echt een Calibra gaan importeren?!![]()
Ik maakte namelijk maar een grapje, for all i knew importeerde je een Viper SRT-10.