Nordschleife reversed en het probleem met 911's

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Nordschleife reversed en het probleem met 911's

Bericht door Peter Tunissen » 31 mei 2006, 15:19

Geen idee of deze nou beter in Racing, Rallying of hier past, maar anders verplaatsen de mods hem maar. :lol: :wink:

Anyhoe, filmpje duurt 12 minuten, maar is de zit zeker waard, 3 minuten over wat weggetjes in de buurt van de Ring scheuren om vervolgens de Ring op te draaien, maar deze in tegengestelde richting af te werken. Leuk om eens te zien en het geeft ook wel een beetje een onwerkelijk gevoel.
http://video.google.com/videoplay?docid ... urburgring

Wat echter opvalt is het weggedrag van deze 911, het lijkt me op zijn zachtst gezegd vrij waardeloos.
Natuurlijk ken ik de achteruit de strontbult verhalen en balans van een Kever verhalen wel, maar dat is nog niet eens het probleem volgens mij. Een auto met een 30/70 gewichtsverdeling hoeft helemaal niet slecht te zijn. Wat de (deze?) 911 echter wel slecht maakt is dat de motor helemaal achterin hangt, daardoor is de afstand tussen het zwaartepunt van de auto en de massa heel groot waardoor de auto zo heftig reageert op de kleinste beetjes over- en onderstuur (zie filmpje). En de bestuurder dus een 9:30BTG o.i.d. rijdt met een geprepareerde 911, pacenotes en het er op momenten nog uit ziet alsof hij er ieder moment vanaf kan stuiteren.
Ik ben best wel Porsche-fan, maar dit ziet er gewoon niet uit, lijkt me een vreselijke auto om te rijden. Eigenlijk het idee van Audi die hun motor dwars voor de vooras hingen en dan verbaasd waren dat het ging ondersturen, maar dan precies andersom.

Natuurlijk een beetje theoretisch gezeik, want ik heb niet in deze auto gereden (in geen enkele oude 911 trouwens), maar kijk het filmpje maar, dan zie je misschien wel wat ik bedoel. :)

Plaats reactie