Chaos in Mumbai

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ahmed

Chaos in Mumbai

Bericht door Ahmed » 27 nov 2008, 03:23

Gaat echt goed mis daar! Kan niet eens naar bed.... :shock:
MUMBAI -
Honderd mensen worden op drie locaties gegijzeld door terroristen in de Indiase stad Mumbai. Dat meldde de Britse omroep BBC woensdag.

Het zou vooral om westerlingen gaan, die in twee vijfsterrenhotels gegijzeld worden. De gijzelnemers zouden het vooral op Amerikanen en Britten hebben gemunt.
In het Taj Mahal-hotel zaten verscheidene Europarlementariërs, onder wie de Brit Sajjad Karim. Hij zei dat hij en verscheidene van zijn collega’s de deur van hun kamer hadden gebarricadeerd.

,,Ik was in de lobby toen gewapende mannen binnendrongen,’’ vertelde hij telefonisch. ,,Een schutter stond kogels in het rond te vuren, vlak naast mij. Ik slaagde erin weg te komen en rende de hotelkeuken in.’’

Een ooggetuige in het kantorencomplex Express Towers, in het hart van het financiële centrum Nariman Point, zei rond tien over tien ’s avonds buiten geratel te horen, ‘alsof er vuurwerk werd afgestoken’. ,,Even dacht ik dat er een huwelijksfeest aan de gang was, maar dat leek mij vreemd in een zakendistrict.’’

Een andere getuige: ,,Overal zochten mensen een veilig heenkomen. Bij het Hilton Hotel hoorde ik schoten. De taxichauffeurs die er altijd staan waren gevlucht. Sommigen hadden zelfs hun taxi’s achtergelaten. Ik zag dat het lichaam van iemand met een auto werd weggebracht, en drie andere lichamen in een politiewagen werden gehesen.’’

De vlammen sloegen op een gegeven moment uit het dak van het beroemde Taj Mahal-hotel. Een ooggetuige zei de BBC dat hij in de hal van het hotel een man had zien staan die daar het vuur opende. ,,Hij was te voet en droeg een soort mitrailleur. Ik zag dat hij schoten afvuurde en zag mensen op de grond vallen.’’

Een Britse man, met vieze vegen van de rook in zijn gezicht, vertelde dat hij aan de dood was ontsnapt, doordat hij samen met nog een man van de rook en de verwarring gebruik kon maken.

,,Er waren twee jongens van een jaar of 20, 25, in spijkerbroek. De een had een geweer, de ander volgens mij een mitrailleur. Ze waren op zoek naar mensen met Britse en Amerikaanse paspoorten. Wij waren met een groep van zo’n vijftien mensen van wie de helft buitenlander. Ze namen ons mee naar de achttiende verdieping. Maar daar was zoveel rook, dat we erin slaagden achterlangs omlaag te gaan en te vluchten. Wat er met de anderen is gebeurd weet ik niet.’’

Een andere Brit, de zakenman Alan Jones, verbleef in het Trident-hotel, dat naast het eveneens zwaar getroffen Oberoi-hotel ligt. ,,We namen de lift naar de lobby en hoorden een luide knal toen de deuren opengingen. Een Japanner die met mij in de lift stond werd precies op dat moment getroffen en verwond. Ik drukte als een gek op de liftknop om de deuren te sluiten, maar moest eerst de voet van de Japanner de cabine in slepen.

Jacob Thuthanparambil, een zakenman die in het Taj Mahal een afspraak had, ontsnapte maar net aan gijzeling. Hij was in de lobby van het hotel toen de terroristen daar willekeurig het vuur openden. ,,Ze hadden ook granaten, net zoals je wel in videospelletjes ziet. Ik hoorde een enorme explosie, waarna we door hotelpersoneel bij elkaar werden gebracht. Overal renden mensen rond, er was overal een enorme paniek.’’
Afbeelding
Afbeelding
De terroristen jagen vooral op Amerikanen, Britten en verder wordt er op dit moment een poging gedaan om 5 Joodse families te bevrijden.

Politie,Special forces en het leger kunnen het niet aan.

Ondertussen worden er al honderden doden en gewonen gemeld....
Laatst gewijzigd door Ahmed op 27 nov 2008, 03:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Ahmed

Re: Chaos in Mumbai

Bericht door Ahmed » 27 nov 2008, 03:25

http://en.wikipedia.org/wiki/26_Novembe ... ai_attacks" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb hier Aljazeera aanstaan en die praten nu over 80 doden en 900 gewonden :shock:

Shakes

Bericht door Shakes » 27 nov 2008, 06:43

leuke jongens he

N.

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 nov 2008, 09:43

:( Ik volg het sinds gisteravond.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 nov 2008, 10:25

Ik vind het een ongelooflijk laffe daad. Hier wordt een 'strijd' gevoerd over de hoofden van onschuldige burgers. Ik ben blij dat een deel van de daders levend is opgepakt en in het openbaar berecht kan worden en niet zonder discussie het martelaarschap aangemeten krijgt.

Overigens blijkt maar weer dat slechts een deel van de berichtgeving over India doorkomt in Nederland. Ik wist wel dat er zo nu en dan aanslagen waren in India, maar van het lijstje dat CNN opsomde schrok ik toch wel even.

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2008, 10:47

Mijn beste maat en z'n vriendin gaan begin volgend jaar naar India :shock:
Mag hopen dat dit soort zaken dan niet meer voorkomen :shock: :evil:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 27 nov 2008, 11:01

Ben afgelopen winter 2 weken in Mumbai geweest voor een studiereis. Ook in het Taj geweest, hele leuke jazzbar zat daar. Op een paar momenten na niet echt onveilig gevoeld (de echte 'slums' ingaan is nooit verstandig, bleek achteraf..), ook een keer na het uitgaan over een 'slapend' persoon heen gestapt die naar later bleek, kapotgereden te zijn. Maar over het algemeen zijn Indiërs heel vriendelijk, goedhartige mensen. Er waren in die periode her en der ook de nodige aanslagen gepleegd, weliswaar op autochtone bewoners. Dat kreeg je hier niet eens mee.

Sta hier wel even van te kijken zegmaar :(

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2008, 15:13

Ik vind dit bij wijze van spreken nog laffer dan met 2 vliegtuigen een paar torens in vliegen. Dit zijn echte horror daden, en dat gaat verder dan terrorisme imho. Heeft dit nog iets met religie te maken? Deze gasten zijn van God los, welke god zal me jeuken.

Het enge is dat dit soort acties overal ter wereld plaats kunnen vinden, er is vrijwel niets tegen te doen denk ik. Geef een paar idioten mitrailleurs et voilá: totale chaos, paniek en anarchie. Alleen maar te voorkomen, door te infiltreren in dit soort groepen. De acties waren ook al bekend, maar dan nog. Hoe kun je je hier tegen beveiligen?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 nov 2008, 16:14

Ze kunnen beter weer de oude naam invoeren: bombay :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2008, 16:27

Wouter81 schreef:Ze kunnen beter weer de oude naam invoeren: bombay :bag:
Bom-bye :mrgreen:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 28 nov 2008, 09:57

Gisteren gelezen dat ook België bedreigt wordt door zo'n bende laffe honden die hun godsdienst als excuus gebruiken.(zit nu in Tsjechië)
Toch pa maar eens aanspreken om zijn wapenvergunning te laten hernieuwen. De eerste de beste aap met zulke achterlijke gedachten die ik vastkrijg wordt gekneecapped, en bind hem vervolgens met zijn piet achter de M5. Maak ik een paar ererondjes rond zolder met een camerawagen achter me. Kijken of ie zich dan nog zo'n stoere martelaar voelt...
Bandje stuur ik wel op.

Nee, zulke lui verdienen dezelfde wrede behandeling. Niemand heeft het recht om onschuldige mensen zo wreed van het leven te beroven en het dan überhaupt nog als godsdienstige daad te bezien. Hoe ziek ben je dan?
Het westen is gewoon veel te braaf, maar de bom staat op barsten...

Michel P

Bericht door Michel P » 28 nov 2008, 10:11

Dennis Cavallino schreef:Ik vind dit bij wijze van spreken nog laffer dan met 2 vliegtuigen een paar torens in vliegen. Dit zijn echte horror daden, en dat gaat verder dan terrorisme imho. Heeft dit nog iets met religie te maken? Deze gasten zijn van God los, welke god zal me jeuken.

Het enge is dat dit soort acties overal ter wereld plaats kunnen vinden, er is vrijwel niets tegen te doen denk ik. Geef een paar idioten mitrailleurs et voilá: totale chaos, paniek en anarchie. Alleen maar te voorkomen, door te infiltreren in dit soort groepen. De acties waren ook al bekend, maar dan nog. Hoe kun je je hier tegen beveiligen?
:shock: terrorisme raten naar erg of minder erg is walgelijk, alle geweld met een geloofsachtergrond moet zo hard mogelijk aangepakt, zonder enige vorm van genade. Geloofswaanzinigen zijn levensgevaarlijk, en dan doet de geloofsrichting er geen ruk toe.

Michel

Shakes

Bericht door Shakes » 28 nov 2008, 17:46

T**ushonden zijn het!

Lees GVD de eerste verhalen op CNN.

Raakt me toch wel.

N.

Plaats reactie