Asfaltkwaliteit Zandvoort

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Laurens Nijssen » 23 nov 2008, 23:11

Korte vraag: hoe is het wegdek op CPZ? Is het erg hobbelig/bouncy of is t toch nog vrij vlak.
Te vergelijken met de Ring bijv?

Gebruikersavatar
Tim Schuurman
Berichten: 340
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:11

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Tim Schuurman » 23 nov 2008, 23:12

Hey Laurens, Het asfalt op Zandvoort is vlak, zeker in vergelijk met de Ring :)

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Laurens Nijssen » 23 nov 2008, 23:54

Mooi zo Tim!
In 2009 wss Nissanclub Nederland - SXOC - 350ZClub - Skylineclub meet @ CPZ dus vandaar.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Miesjel » 24 nov 2008, 00:16

CPZ is een biljartlaken t.o.v. de ring. Enig minpunt op CPZ vind ik het grind wat je toch vaker tegenkomt, al dan niet opspattend door auto's die voor je rijden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Dennis Cavallino » 24 nov 2008, 00:22

Curbstones (duh), ribbel steentjes bij 't uitkomen van bochten, en binnenkant bochten zoals Audi S en Kumho zijn wel 'ruw'. Ik neem ze met de E30 vol mee, maar als je zuinig bent op je auto zou ik op 't zwarte asfalt blijven. Scheelt je veel seconden, maar je auto blijft wat mooier (al denk ik dat een E30 er wel tegen kan, zo erg is 't allemaal niet, wegen in de stad of op de snelweg zijn slechter met al die hobbels, gaten, richels, drempels etc. etc..

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Peter Tunissen » 24 nov 2008, 00:30

Ingaan van de Audi S over de curbs doet echt pijn als je dat met een mooie auto doet. Binnenkant van de Kumho helemaal over de curbs ook.
Slotemaker en ingang Scheivlak is toch ook wel echt hobbelig, zeker als je in Slotemaker de korte lijn rijdt springt dat heel aardig, echt niet zo veel minder dan bijvoorbeeld aanremmen Schwedenkreuz op de Ring vind ik.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 06:41

aanremmen Aremberg neem ik aan?

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40153
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Knot » 24 nov 2008, 09:32

Let wel, die curbstones kunnen je banden slopen (zie mijn "Zandvoort en banden" topic.

Kwa grip is het vergane glorie, dat merk je vooral op de motor met droog/nat combinatie.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Aernoudt » 24 nov 2008, 12:13

Zandvoort is veel gladder qua asfalt dan de Ring. Asfalt van Zandvoort is veel ruwer, dus je bandenslijtage is veel hoger.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door allen » 24 nov 2008, 12:43

Niet dat ik iemand ben die de auto moedwillig verniel maar aan de andere kant, wat kan er eigenlijk onherstelbaar stuk op wat curbs bij CPZ. Dat de wielophanging het niet altijd even prettig vind begrijp ik, maar dat zijn maar vervangbare slijtagedelen. Dus dan zit je, als je wat vaker trackdays rijdt, net ff wat eerder aan wat onderhoudskosten.
Liever 1000 keer een curb pakken daar dan mezelf 1 keer veremmen in de Hugenholtz denk ik maar altijd. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Peter Tunissen » 24 nov 2008, 13:10

Nandor schreef:aanremmen Aremberg neem ik aan?

:mrgreen:
Nee, aanremmen Schwedenkreuz.
Dat moet met sommige auto's ook gebeuren. :mrgreen:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Metchu » 24 nov 2008, 13:28

allen schreef: wat kan er eigenlijk onherstelbaar stuk op wat curbs bij CPZ.
Als je na de Vodafone te vroeg op de kerbs gaat... Laat ik het zo zeggen... Dan gaat er iets best wel fout! Daar begint de kerb namelijk gewoon op stoephoogte met een rand, geen lichte verhoging ofzo maar kablam! :mrgreen: Clio heeft het overigens wel overleefd... na 140 tot en met 180 heb ik sindsdien wel hevige trillingen in het stuur (gehad) :mrgreen: :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Dennis Cavallino » 24 nov 2008, 13:41

Zandvoort heeft bochten met meer radius, dus meer wieluitslag, dus meer rubber op 't asfalt. Daardoor meer grip op droog en geen grip als 't nat is.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door allen » 24 nov 2008, 13:58

Ghehe, misschien heb ik nooit DIE ideale lijn genomen metin... Een stoeprand opknallen gaat ook mij te ver. :mrgreen:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 17:32

hehe haal jij dan ook 220 op de heuvel?

Snelle bakkies dan die leenauto's :wink:

N.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Downforce Hans » 24 nov 2008, 20:26

allen schreef:Ghehe, misschien heb ik nooit DIE ideale lijn genomen metin... Een stoeprand opknallen gaat ook mij te ver. :mrgreen:
Ik heb jou 1x een ideale lijn zien rijden en dat was achter me aan in de pits :roflol: :bag:

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door @iko » 24 nov 2008, 21:34

Laurens Nijssen schreef:Mooi zo Tim!
In 2009 wss Nissanclub Nederland - SXOC - 350ZClub - Skylineclub meet @ CPZ dus vandaar.
PLaats je hier wel een linkje als het zover is :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door allen » 24 nov 2008, 22:08

HANZ06 schreef:
allen schreef:Ghehe, misschien heb ik nooit DIE ideale lijn genomen metin... Een stoeprand opknallen gaat ook mij te ver. :mrgreen:
Ik heb jou 1x een ideale lijn zien rijden en dat was achter me aan in de pits :roflol: :bag:
Dat was Spa, en die pitlane heeft je zilveren Curver box niet gezien. Hooguit de PITBOX! :hmmm: :roflol:

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Laurens Nijssen » 26 nov 2008, 15:02

Keuze is gemaakt. Als t weer goed is ga ik 13 dec naar CPZ

Laurens Nijssen
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Laurens Nijssen » 26 nov 2008, 16:59

Trouwens, wat voor snelheid haal je gemiddeld op het rechte stuk voor de Tarzan?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Tristan » 26 nov 2008, 17:02

E30 325i ca. 1000kg en 170 a 180pk redde ik op teller 195 a 200 km/u volgens mij. Weet niet zeker, kijk op circuit amper naar de snelheidsmeter.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door indobesar » 26 nov 2008, 17:02

Is natuurlijk afhankelijk van de snelheid die je meeneemt uit Bos Uit, maar ik schat ongeveer 170-180km/u

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Hans R » 27 nov 2008, 11:05

Laurens Nijssen schreef:Trouwens, wat voor snelheid haal je gemiddeld op het rechte stuk voor de Tarzan?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.

Iemand een idee?
Dat ga je niet redden.. met de Dax (240pk op 690kilo maar ziet eruit als een aardappel) haal ik net de 200, ligt er heel erg aan hoe hard je Bos uit uit komt..
die bocht en de Kumho is erg bepalend voor jouw top op het rechte stuk op zandvoort.. maarre.. boeien, richting scheivlak wordt het pas leuk! 8)
Tip! Gas erop houden net boven, voor het aanrempunt van scheivlak..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2008, 11:56

Lees ook het draadje trackday tips hierboven.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =10&t=6618" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort

Bericht door RJay » 27 nov 2008, 15:10

Hans GP schreef:
Laurens Nijssen schreef:Trouwens, wat voor snelheid haal je gemiddeld op het rechte stuk voor de Tarzan?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.

Iemand een idee?
Dat ga je niet redden.. met de Dax (240pk op 690kilo maar ziet eruit als een aardappel) haal ik net de 200, ligt er heel erg aan hoe hard je Bos uit uit komt..
die bocht en de Kumho is erg bepalend voor jouw top op het rechte stuk op zandvoort.. maarre.. boeien, richting scheivlak wordt het pas leuk! 8)
Tip! Gas erop houden net boven, voor het aanrempunt van scheivlak..
Dan wil ik toch weten hoe jij bos uit uitkomt? :mrgreen: Ik haal met 170 pk op 1000 kg namelijk net de 200.

120-130 uitkomen kumho, plankgas door bosuit, 160 het rechte stuk op en voor het safezone aanrempunt (110 meter) tik ik de 200 aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten