Asfaltkwaliteit Zandvoort
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Asfaltkwaliteit Zandvoort
Korte vraag: hoe is het wegdek op CPZ? Is het erg hobbelig/bouncy of is t toch nog vrij vlak.
Te vergelijken met de Ring bijv?
Te vergelijken met de Ring bijv?
- Tim Schuurman
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:11
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Hey Laurens, Het asfalt op Zandvoort is vlak, zeker in vergelijk met de Ring 

-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Mooi zo Tim!
In 2009 wss Nissanclub Nederland - SXOC - 350ZClub - Skylineclub meet @ CPZ dus vandaar.
In 2009 wss Nissanclub Nederland - SXOC - 350ZClub - Skylineclub meet @ CPZ dus vandaar.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
CPZ is een biljartlaken t.o.v. de ring. Enig minpunt op CPZ vind ik het grind wat je toch vaker tegenkomt, al dan niet opspattend door auto's die voor je rijden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Curbstones (duh), ribbel steentjes bij 't uitkomen van bochten, en binnenkant bochten zoals Audi S en Kumho zijn wel 'ruw'. Ik neem ze met de E30 vol mee, maar als je zuinig bent op je auto zou ik op 't zwarte asfalt blijven. Scheelt je veel seconden, maar je auto blijft wat mooier (al denk ik dat een E30 er wel tegen kan, zo erg is 't allemaal niet, wegen in de stad of op de snelweg zijn slechter met al die hobbels, gaten, richels, drempels etc. etc..
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Ingaan van de Audi S over de curbs doet echt pijn als je dat met een mooie auto doet. Binnenkant van de Kumho helemaal over de curbs ook.
Slotemaker en ingang Scheivlak is toch ook wel echt hobbelig, zeker als je in Slotemaker de korte lijn rijdt springt dat heel aardig, echt niet zo veel minder dan bijvoorbeeld aanremmen Schwedenkreuz op de Ring vind ik.
Slotemaker en ingang Scheivlak is toch ook wel echt hobbelig, zeker als je in Slotemaker de korte lijn rijdt springt dat heel aardig, echt niet zo veel minder dan bijvoorbeeld aanremmen Schwedenkreuz op de Ring vind ik.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
aanremmen Aremberg neem ik aan?


- Knot
- Berichten: 40153
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Let wel, die curbstones kunnen je banden slopen (zie mijn "Zandvoort en banden" topic.
Kwa grip is het vergane glorie, dat merk je vooral op de motor met droog/nat combinatie.
Kwa grip is het vergane glorie, dat merk je vooral op de motor met droog/nat combinatie.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Zandvoort is veel gladder qua asfalt dan de Ring. Asfalt van Zandvoort is veel ruwer, dus je bandenslijtage is veel hoger.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Niet dat ik iemand ben die de auto moedwillig verniel maar aan de andere kant, wat kan er eigenlijk onherstelbaar stuk op wat curbs bij CPZ. Dat de wielophanging het niet altijd even prettig vind begrijp ik, maar dat zijn maar vervangbare slijtagedelen. Dus dan zit je, als je wat vaker trackdays rijdt, net ff wat eerder aan wat onderhoudskosten.
Liever 1000 keer een curb pakken daar dan mezelf 1 keer veremmen in de Hugenholtz denk ik maar altijd.
Liever 1000 keer een curb pakken daar dan mezelf 1 keer veremmen in de Hugenholtz denk ik maar altijd.

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Nee, aanremmen Schwedenkreuz.Nandor schreef:aanremmen Aremberg neem ik aan?
Dat moet met sommige auto's ook gebeuren.

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Als je na de Vodafone te vroeg op de kerbs gaat... Laat ik het zo zeggen... Dan gaat er iets best wel fout! Daar begint de kerb namelijk gewoon op stoephoogte met een rand, geen lichte verhoging ofzo maar kablam!allen schreef: wat kan er eigenlijk onherstelbaar stuk op wat curbs bij CPZ.



- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Zandvoort heeft bochten met meer radius, dus meer wieluitslag, dus meer rubber op 't asfalt. Daardoor meer grip op droog en geen grip als 't nat is.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Ghehe, misschien heb ik nooit DIE ideale lijn genomen metin... Een stoeprand opknallen gaat ook mij te ver. 

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
hehe haal jij dan ook 220 op de heuvel?
Snelle bakkies dan die leenauto's
N.
Snelle bakkies dan die leenauto's

N.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Ik heb jou 1x een ideale lijn zien rijden en dat was achter me aan in de pitsallen schreef:Ghehe, misschien heb ik nooit DIE ideale lijn genomen metin... Een stoeprand opknallen gaat ook mij te ver.


- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
PLaats je hier wel een linkje als het zover isLaurens Nijssen schreef:Mooi zo Tim!
In 2009 wss Nissanclub Nederland - SXOC - 350ZClub - Skylineclub meet @ CPZ dus vandaar.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Dat was Spa, en die pitlane heeft je zilveren Curver box niet gezien. Hooguit de PITBOX!HANZ06 schreef:Ik heb jou 1x een ideale lijn zien rijden en dat was achter me aan in de pitsallen schreef:Ghehe, misschien heb ik nooit DIE ideale lijn genomen metin... Een stoeprand opknallen gaat ook mij te ver.![]()


-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Keuze is gemaakt. Als t weer goed is ga ik 13 dec naar CPZ
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Trouwens, wat voor snelheid haal je gemiddeld op het rechte stuk voor de Tarzan?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.
Iemand een idee?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.
Iemand een idee?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
E30 325i ca. 1000kg en 170 a 180pk redde ik op teller 195 a 200 km/u volgens mij. Weet niet zeker, kijk op circuit amper naar de snelheidsmeter.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Is natuurlijk afhankelijk van de snelheid die je meeneemt uit Bos Uit, maar ik schat ongeveer 170-180km/u
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Dat ga je niet redden.. met de Dax (240pk op 690kilo maar ziet eruit als een aardappel) haal ik net de 200, ligt er heel erg aan hoe hard je Bos uit uit komt..Laurens Nijssen schreef:Trouwens, wat voor snelheid haal je gemiddeld op het rechte stuk voor de Tarzan?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.
Iemand een idee?
die bocht en de Kumho is erg bepalend voor jouw top op het rechte stuk op zandvoort.. maarre.. boeien, richting scheivlak wordt het pas leuk! 8)
Tip! Gas erop houden net boven, voor het aanrempunt van scheivlak..
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Lees ook het draadje trackday tips hierboven.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =10&t=6618" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =10&t=6618" onclick="window.open(this.href);return false;
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Asfaltkwaliteit Zandvoort
Dan wil ik toch weten hoe jij bos uit uitkomt?Hans GP schreef:Dat ga je niet redden.. met de Dax (240pk op 690kilo maar ziet eruit als een aardappel) haal ik net de 200, ligt er heel erg aan hoe hard je Bos uit uit komt..Laurens Nijssen schreef:Trouwens, wat voor snelheid haal je gemiddeld op het rechte stuk voor de Tarzan?
In mijn geval 150 pk op 1180KG, 0 - 100 rond de 8,5 a 9 sec, top van 225.
Iemand een idee?
die bocht en de Kumho is erg bepalend voor jouw top op het rechte stuk op zandvoort.. maarre.. boeien, richting scheivlak wordt het pas leuk! 8)
Tip! Gas erop houden net boven, voor het aanrempunt van scheivlak..

120-130 uitkomen kumho, plankgas door bosuit, 160 het rechte stuk op en voor het safezone aanrempunt (110 meter) tik ik de 200 aan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten