Rij ik door Vianen, vlak bij de Total, is er algemene verkeerscontrole. Dus ja, die Heysterisch bestickerde BMW trok genoeg aandacht van die agente om pal voor mij de weg op te springen. Al krijsend (dankzij de RC6 remblokken) kwam ik tot stilstand en werd verzocht de auto aan de kant te zetten. Na het controleren van mijn rijbewijs en autopapieren (waar ik verder geen moeite mee heb) begint dat mens te mauwen over dat mijn remmen niet goed zouden zijn en ze door een garage na gekeken dienden te worden, want ze piepen....

Haar uitgelegd dat dat gewoonlijk is bij agressieve remblokken, die piepen als ze koud zijn. Begint ze opeens over dat ik blij mag zijn dat het geen technische controle is. Want dan had ik misschien wel een probleem gehad. Mijn weerwoord van dat de auto voldoet aan de APK eis werd weggewimpeld met de woorden dat ik na de APK zoveel had kunnen veranderen.
Dus ik leg haar dan uit dat mijn auto dermate technisch goed onderhouden is, daar ik met, volgens Spee, duizelingwekkende snelheden over het circuit raas en ik nog niet dood wil.
Maargoed, ook dat maakte bij haar weinig indruk en ik kon mijn weg vervolgen.
Kom ik bij de Total, ja hoor, wasstraat al dicht. Dan maar naar de Shell op het industrie terrein.
Als ik bij het stoplicht de paralelweg opdraai, zie ik een motorwout , die ook bij de controle stond, mij achterna rijden. Dus ik netjes 60 rijden, waar je 50 mag. Kom ik het industrie terrein op gereden, weer controle. En weer aan de kant gezet. Ik zeg dat ik 5 minuten geleden al gecontroleerd ben, maar niks mee te maken. Weer papieren laten zien. Ik zeg tegen die agente, vraag die agent op de motorfiets dan dat ik net gecontroleerd ben. Die melde het iets later aan haar. Deze agente was trouwens iets positiever, zij stelde nog enigzins interesse in mijn trackcar.
Net op tijd kom ik terecht bij de Shell en kon als nog de auto laten wassen.
Nadat ik een half uurtje thuis ben, komt mijn vriendin thuis. Ook staande gehouden. Had zo'n knurft tegen haar gezegd dat ze met mistlampen aan reed....helaas voor hem, bij de Mini zijn het gewoon stadslichten die onder in de voorbumper branden. :banaan:
Mooi, al dat blauw op straat!