Echt spannende auto's om te rijden
- Dennis Cavallino
Echt spannende auto's om te rijden
Wat zijn nu echt spannende auto's om te rijden? Laten we ons beperken tot de auto's van de afgelopen 25 jaar.
Auto's waar je als goed geoefend rijder/coureur instapt en pas na een paar dagen/weken durft te beweren dat je hem onder de knie hebt op of totaan de limiet? Auto's, waar je zweethandjes van krijgt en waar je je jaren mee kunt vermaken zonder dat 't saai wordt. Waar de gemiddelde rijder niet eens meer in wil rijden na het een keer geprobeerd te hebben.
Waar je eens in de zoveel tijd als volleerd coureur nog eens door verrast wordt met een spontane spin. Maar waardoor je respect voor de auto alleen maar toeneemt.
Ik denk zelf alleen maar aan de Clio V6 Phase I. Waar denken jullie aan?
Auto's waar je als goed geoefend rijder/coureur instapt en pas na een paar dagen/weken durft te beweren dat je hem onder de knie hebt op of totaan de limiet? Auto's, waar je zweethandjes van krijgt en waar je je jaren mee kunt vermaken zonder dat 't saai wordt. Waar de gemiddelde rijder niet eens meer in wil rijden na het een keer geprobeerd te hebben.
Waar je eens in de zoveel tijd als volleerd coureur nog eens door verrast wordt met een spontane spin. Maar waardoor je respect voor de auto alleen maar toeneemt.
Ik denk zelf alleen maar aan de Clio V6 Phase I. Waar denken jullie aan?
- MX5T
Re: Echt spannende auto's om te rijden
ringmazda 

- Tristan
Uit mijn ervaring: Dodge Ram SRT-10. 500+pk, 700+Nm, RWD, geen ESP of TC en geen gewicht op de achterwielen. Bleef echt een scary ding om te rijden, ook na tig keer rijden. Maar bleef daardoor nooit saai. 

-
Pagani Zonda R
V12 551 KW at 7500rpm

V12 551 KW at 7500rpm

-
De Exter van Herman?
SRT-10 lijkt me persoonlijk een mega-apparaat om te bezitten. De dagelijkse ritjes naar de supermarkt zullen een feest zijn.
Ik zal overigens nooit van welke auto dan ook durven beweren dat ik die tot in de puntjes beheers, maar dat terzijde...

SRT-10 lijkt me persoonlijk een mega-apparaat om te bezitten. De dagelijkse ritjes naar de supermarkt zullen een feest zijn.
Ik zal overigens nooit van welke auto dan ook durven beweren dat ik die tot in de puntjes beheers, maar dat terzijde...
-
Leuk topic.
Zal niet de bedoeling zijn om exotics te noemen (is te gemakkelijk natuurlijk), maar wil em toch even aanhalen.. is namelijk de auto waar ik gelijk aan dacht bij het lezen van dit topic. De TVR Speed Twelve.
Zal niet de bedoeling zijn om exotics te noemen (is te gemakkelijk natuurlijk), maar wil em toch even aanhalen.. is namelijk de auto waar ik gelijk aan dacht bij het lezen van dit topic. De TVR Speed Twelve.
In an interview then-owner Peter Wheeler, said that TVR had tried to record the car's power on an engine dyno. The dyno was rated at 1,000 bhp (750 kW) but the test resulted in its input shaft being broken. To get an approximate figure TVR engineers tested each bank individually; the result was 480 bhp (360 kW) per bank, suggesting a total rating of 960 bhp (720 kW). Wheeler, no newcomer to high performance cars and an experienced racer in the TVR Tuscan Challenge, drove one of the finished prototypes home and concluded that the car was unusable on the road, in his opinion simply too powerful.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Waar ik ZELF mee heb gereden en niet van horen zeggen, want dan pak ik wel een 930Turbo uit 1975, maar nooit mee gereden en 33jaar terug, zeg ik:
TVR Griffith500 en Porsche 964RS
Ennuh, ergens op Youtube moet een filmpje staan van een goed bereden oversturende Ferrari FXX op 'n trackday ergens in Europa meen ik. Dat ding is niet te houden zo bruut in bijna elke versnelling. Niet normaal tov wat ik gewend ben van Rohrls/Rosers/en ander (on)bedoeld driftwerk.... :banaan:
Deze dus, kén 't spannender met je Tshirt aan in een~snelle(..) auto? Eerlijk zijn he!800pk op 1200(?)kg
Bij 2 minuut 40
TVR Griffith500 en Porsche 964RS
Ennuh, ergens op Youtube moet een filmpje staan van een goed bereden oversturende Ferrari FXX op 'n trackday ergens in Europa meen ik. Dat ding is niet te houden zo bruut in bijna elke versnelling. Niet normaal tov wat ik gewend ben van Rohrls/Rosers/en ander (on)bedoeld driftwerk.... :banaan:
Deze dus, kén 't spannender met je Tshirt aan in een~snelle(..) auto? Eerlijk zijn he!800pk op 1200(?)kg
Bij 2 minuut 40

Laatst gewijzigd door Robin op 05 nov 2008, 12:36, 6 keer totaal gewijzigd.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Pff.. mijn Dax Rush Cosworth bijvoorbeeld.. duurt ff voordat je dat monster onder de knie heb, lekker turbo gat met 690kilo en 250pk.
vooral in het nat een listig ding! Maar wel leuk!
ik denk zo beetje alles met achterwiel aandrijving een hoop vermogen en weinig gewicht.. zo'n Clio kan idd ook lastig zijn lijkt mij.
Sommige auto's voel je aankomen andere niet dat maakt het extra tricky.
Voor mij met stip bovenaan een Super seven met veel vermogen!
vooral in het nat een listig ding! Maar wel leuk!

ik denk zo beetje alles met achterwiel aandrijving een hoop vermogen en weinig gewicht.. zo'n Clio kan idd ook lastig zijn lijkt mij.
Sommige auto's voel je aankomen andere niet dat maakt het extra tricky.
Voor mij met stip bovenaan een Super seven met veel vermogen!
- Mathieu
- GTRene
TVR Griffith kan ik ook beamen
zelf een tijdje zo'n apparaat gehad, dikke lol, eerste dag al bijna brokken
terug schakelen op een natte weg...be very carefull wheels lock fast
maar als je dat 1x weet kun je der goed mee spelen...echt een heerlijke aanwezige auto, groot minpunten zijn>>
slechte stoelen weinig steun, dus je glijd van links naar rechts....
korte vermogens piek, zeg iets van 2000 tot 4500 en daarna kakt ie alweer in...echter een teentje gas en wooow lol
maar wat een auto, wat een fun, ook al rijd je zeg 20km/u dan nog is het plezier je hoort hem erg goed die V8 in de auto,
aan te bevelen Ja/Nee.......zeker een Ja

slechte stoelen weinig steun, dus je glijd van links naar rechts....
korte vermogens piek, zeg iets van 2000 tot 4500 en daarna kakt ie alweer in...echter een teentje gas en wooow lol
maar wat een auto, wat een fun, ook al rijd je zeg 20km/u dan nog is het plezier je hoort hem erg goed die V8 in de auto,

aan te bevelen Ja/Nee.......zeker een Ja

- Niels
- Auto: Prius+
Z3 M(Coupe), veel power en korte wielbasis. Nogal listig op de limiet naar het schijnt en dat geloof ik meteen
De ouwere 911 en dan met name de turbo natuurlijk.

- Dennis Cavallino
Ja, Hayabusa Turbo was ook wel extreem ja.
Clio V6 en Snelle seven turbo, geen auto's voor mietjes (als 't om bochten rijden gaat).
Over die andere auto's kan ik niet oordelen. De filmpjes die ik ooit zag van de Pagani zagen eruit alsof 'ie best goed in de hand te houden was voor een geoefende rijder. De kicks zullen wel groot zijn, net als met die Speed 12 van TVR. Die snelheid, daar moet je vooral aan wennen, of 't echt link is? Kweetnie, wie wel hier?
Toch komt dat grotendeels door de pk's en minder door de spannende wegligging. Het heeft meer met je fluwelen voetje te maken, dan met je stuurcapaciteiten. Maar goed, dat soort auto's blijft koffiedik kijken als fapper langs de kant.
Ik heb ooit in een E21 320i gereden van een gummer op N'rhein en dat was ook een auto om met 2 handen beet te pakken. Stuurde erg zwaar, brak verder uit dan je lief was, maar man o man, wat gaaf om zo'n auto al driftend onder controle te houden. Lag puur aan de setup van de dempers (en versleten topmounts wellicht?). Mark Maaskant had er ook moeite mee en vond 't ook de leukste auto die hij in tijden had gereden daardoor. Maar goed, dat ging allemaal om 't driften, dat is niet per sé mijn bedoeling met dit draadje.
Clio V6 en Snelle seven turbo, geen auto's voor mietjes (als 't om bochten rijden gaat).
Over die andere auto's kan ik niet oordelen. De filmpjes die ik ooit zag van de Pagani zagen eruit alsof 'ie best goed in de hand te houden was voor een geoefende rijder. De kicks zullen wel groot zijn, net als met die Speed 12 van TVR. Die snelheid, daar moet je vooral aan wennen, of 't echt link is? Kweetnie, wie wel hier?

Toch komt dat grotendeels door de pk's en minder door de spannende wegligging. Het heeft meer met je fluwelen voetje te maken, dan met je stuurcapaciteiten. Maar goed, dat soort auto's blijft koffiedik kijken als fapper langs de kant.
Ik heb ooit in een E21 320i gereden van een gummer op N'rhein en dat was ook een auto om met 2 handen beet te pakken. Stuurde erg zwaar, brak verder uit dan je lief was, maar man o man, wat gaaf om zo'n auto al driftend onder controle te houden. Lag puur aan de setup van de dempers (en versleten topmounts wellicht?). Mark Maaskant had er ook moeite mee en vond 't ook de leukste auto die hij in tijden had gereden daardoor. Maar goed, dat ging allemaal om 't driften, dat is niet per sé mijn bedoeling met dit draadje.
- Casper
Waarin ikzelf heb gereden was een MK1 Supra met een Big-single-turbo. Dat ding sprong van 200pk naar 500pk in +/-500 toeren. Zelfs met 255 bandjes achter was het nog wielspin in 4 bij 190 op droog...
Wat ik gehoord heb van recente auto's schijnt de Koenigsegg echt heel erg listig te zijn. Carrera GT zijn er ook al een aantal van getotalled doordat deze ook nogal spanned is
Wat ik gehoord heb van recente auto's schijnt de Koenigsegg echt heel erg listig te zijn. Carrera GT zijn er ook al een aantal van getotalled doordat deze ook nogal spanned is

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Alle MR's ? Elise/Exige en natuurlijk de MR2.
- Dennis Cavallino
Die vond ik nu allemaal niet erg listig. Wel moeilijker dan de gemiddelde E30 over de grens, maar niet spannend in de zin van 'billen bij elkaar en hopen dat 't allemaal maar goed komt deze rit'. Ze boezemen je geen angst in, sterker, ze lokken je uit. Dat er dan weleens wat fout kan gaan, is bij iedere auto zo en bij deze auto's leuk! Just my 2 cents.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Hm dat ervaar ik dan toch anders, maar ik ben ook niet zo talentvol 

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Heb ervaring met verschillende wagens opgedaan en welke toch wel erg listig zijn:
Nissan 300ZX twinturbo - Veel vermogen, maar door het turbogat moeilijk te doseren en weinig gevoel met de wagen door het hoge gewicht en 4-wielsturing. Erg listig.
BMW Z3 M Coupe - Rijdt heel makkelijk en iedereen kan ermee overweg, maar gaat het gas erop is het extreem listig, vooral bij te snel insturen van een bocht komt de achterkant meteen opzetten en door de korte wielbasis is het moeilijk om de auto dan weer in de goede richting te zetten. Zo is driften met de auto ook best lastig, omdat je de auto echt in de drift MOET zetten, wat soms lastig is.
Zelf lijkt me een viper nog steeds een auto die erg erg listig kan zijn zonder al die hulpmiddelen en hoge koppel.
Ook een Sagaris lijkt me erg veel fun, maar o zo gevaarlijk.
Nissan 300ZX twinturbo - Veel vermogen, maar door het turbogat moeilijk te doseren en weinig gevoel met de wagen door het hoge gewicht en 4-wielsturing. Erg listig.
BMW Z3 M Coupe - Rijdt heel makkelijk en iedereen kan ermee overweg, maar gaat het gas erop is het extreem listig, vooral bij te snel insturen van een bocht komt de achterkant meteen opzetten en door de korte wielbasis is het moeilijk om de auto dan weer in de goede richting te zetten. Zo is driften met de auto ook best lastig, omdat je de auto echt in de drift MOET zetten, wat soms lastig is.
Zelf lijkt me een viper nog steeds een auto die erg erg listig kan zijn zonder al die hulpmiddelen en hoge koppel.
Ook een Sagaris lijkt me erg veel fun, maar o zo gevaarlijk.
- Mathieu
Nadeel van een Viper is dat ze kunnen bijten.
- Hans R
Die Z3jes gaan idd wel erg makkelijk om, ik weet niet of jullie dat verhaal/filmpje nog weten van chris van braspenning..
Vrijrijden met oa de miniclub en de Z3 club.. heb nog nooit zoveel auto's de grindbak in zien gaan
Viper is ook lastig zelfs onze langharige wokboer heeft zijn handen vol aan dat ding op de ring..

Vrijrijden met oa de miniclub en de Z3 club.. heb nog nooit zoveel auto's de grindbak in zien gaan

Viper is ook lastig zelfs onze langharige wokboer heeft zijn handen vol aan dat ding op de ring..
- Sperdy
(leek) Renault Clio 3.0 liter 6 cilinder?
- Downforce Dennis
RUF yellowbird, hands down...
- GTRene
Yep de Clio V6 phase 1 en 2, die eerste is de meest lastige...de 2d mooi met 350pk :banaan: maar heeft standaard 255pkFerdinand schreef:(leek) Renault Clio 3.0 liter 6 cilinder?
motor achter en RWD

- Hans R
Super mooi deze! 8) waarom heeft niemand zo een hier op DF?
-
Uit eigen ervaring, CLK DTM AMG..
Ongelooflijk wat een auto, meest imponerende voor mij persoonlijk..
Ongelooflijk wat een auto, meest imponerende voor mij persoonlijk..
- Hans R
Special voor GT Renetje
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
beetje lange link
maar wel 321pk in een Clio
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
beetje lange link