Essent en klant(on)vriendelijkheid......

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dexter

Essent en klant(on)vriendelijkheid......

Bericht door Dexter » 28 okt 2008, 08:42

Gisteren vond ik een A4'tje in mijn brievenbus.
Het papier stak er een beetje uit en iedereen die dat had gewild had het daardoor mee kunnen nemen.
Maar dat was niet gebeurd en dus kon ik kennis nemen van de inhoud van dat A4'tje.
Het eerste wat mij opviel was dat er met grote letters 'Voorkom afsluiting van electriciteit en/of gas' op te lezen was. :shocking:
Dat verbaasde mij al volop want wij hebben hier helemaal geen gas en mijn energierekeningen worden maandelijks (véél te vroeg) automatisch geïncasseerd.
Dus keerde ik het A4'tje om en las wat daarop stond geschreven.
Het bleek te gaan om een achterstand in de betalingen voor energie en ik had nog 3 dagen de tijd om aan mijn betalingsverplichtingen te voldoen of anders zou ik worden afgesloten van verdere energieleveringen. :bignews:
Het bedrag waarom het ging stond er tot twee cijfers achter de komma op, dus dat wist ik dan ook alweer.

Verdere inspectie leerde mij dat niet ik, maar mijn buurman van de straat om de hoek werd bedoeld en ik was direct gerustgesteld.
Maar ik begon me nu wel zorgen te maken over het welzijn van mijn buurman en zijn vrouw en 3 kinderen.
Ik weet via de buurt tam-tam dat ze sinds enige tijd wat problemen hebben van relationele en financiële aard.
Bedrijf verplicht vrijwillig stopgezet en mogelijk op weg naar een echtscheiding.
Dingen die je niet graag en gemakkelijk deelt met de buren zeg maar.

En nu moest ik uit goed fatsoen dit briefje bij die mensen in de brievenbus gaan stoppen zodat ze tenminste zouden weten wat ze boven het hoofd hing.
Ik voelde me daar niet zo gemakkelijk bij, want hun brievenbus zit in de voordeur en je kunt niet ongezien even snel iets in de bus gooien.
Dus als ik dat zou doen dan zouden zij weten dat ik ook wist dat ze bij Essent een betalingsachterstand hadden en dat ik ook wist hoeveel dat dan precies was.

Dus ik belde met het 0800 nummer wat er op stond vermeld en kreeg een dame van de debiteurenadministratie aan de lijn.
Ik legde haar uit in welke positie ik mij bevond en dat ik het fijn zou vinden als hun medewerker buitendienst een telefoontje zou krijgen op zijn mobiel waarin hem zijn vergissing werd medegedeeld.
Tot mijn stomme verbazing zei de dame dat zoiets niet mogelijk was. :shocking:
Nu is mijn voormalige buurman toevallig bij Essent werkzaam en doet hij toevallig ook nog eens precies dit soort werk. :roll:
Dus ik zei tegen dat mens dat ze geen onzin moest praten en dat ik wel wist van mijn ex-buurman dat ze voorzien zijn van een mobieltje van Essent om altijd bereikbaar te zijn.

Ze bleef echter voet bij stuk houden, het was niet mogelijk punt uit...... :wtf:
Toen ik zei dat het dan misschien een idee was om de beste man de volgende dag opnieuw langs te sturen maar dan aan het juiste adres ging ze even navragen of dat dan wel kon.
Na een minuutje kwam ze terug met de mededeling dat ook dat niet kon. :wtf:
Ik kon het beste dat briefje bij mijn buren in de brievenbus gooien, of het aan Essent opsturen in een gefrankeerde enveloppe.
Toen ik herhaalde dat ik het niet in de bus zou gooien om de reeds opgegeven redenen en dat ik ook geen postzegel en een enveloppe zou uitgeven om hun fout goed te maken ging ze nog een stap verder.
"Meneer, als u dat niet wilt doen dan komen uw buren in de situatie dat ze niet tijdig maatregelen kunnen nemen om afsluiting te voorkomen" werd mij gezegd.
De zaken werden nu omgekeerd, het was nu dus ineens mijn schuld dat de buren mogelijk werden afgesloten!
Ik heb haar daarop meegedeeld dat ze wat mij betreft de zaken niet om moest keren en dat ik het van een bijzondere vorm van klantonvriendelijkheid vond getuigen dat er zo met een melding van een fout werd omgegaan.
Ze kapte het gesprek af met de opmerking dat ze daarover niet met mij in discussie wilde gaan en dat ze geen andere mogelijkheden zag om deze fout te herstellen.
Ik heb haar daarop 'vriendelijk bedankt' voor haar moeite en heb opgehangen.

Daarna heb ik via de vrouw van mijn ex-buurman zijn 06 nummer gekregen en heb ik hem gebeld om te zien of hij iets kon regelen.
Het eerste wat hij zei was dat ik onder geen voorwaarde daar zelf dat A4'tje in de bus mocht stoppen!
Hij zou er verdere actie op nemen en bedankte mij hartelijk voor de melding van de vergissing.
Eind goed al goed hoop ik nu maar, want dat de fout hersteld wordt is heel iets anders dan het betalen van de achterstand. :sealed:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Essent en klant(on)vriendelijkheid......

Bericht door Bram » 28 okt 2008, 08:48

Wat een kneuzen zijn al die grote #@$^& bedrijven toch ook hé :?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 okt 2008, 08:48

Dat is de vooruitgang van Nederland Dexter, systemen dusdanig inrichten dat we het lekker allemaal kunnen afschuiven :roll:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 okt 2008, 09:01

En daar heeft Dhr. Molotov een heerlijke cocktail voor uit gevonden. :wtf:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 okt 2008, 09:12

Dat je überhaupt iemand aan de lijn kreeg... :wink:
Het is soms echt niet te geloven!
Laatst gewijzigd door Arthur op 28 okt 2008, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

2000USA

Bericht door 2000USA » 28 okt 2008, 10:24

Hulde voor jouw discretie! Heel herkenbare situatie (de brievenbus, niet de energie-afsluiting... :wink: ), daarnaast belachelijke 'service' van Essent.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 28 okt 2008, 11:26

In het kader van klantenservice, iemand al eens van onderstaande lijst gehoord ??

http://www.vraagalex.nl/0900-lijst.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HSR

Bericht door HSR » 28 okt 2008, 15:17

Tip: Als je naar zo'n instantie belt, altijd van te voren naar de naam vragen. Doe dit voor je het gesprek begint. Telefoonbeantwoorders zijn die vraag niet gewend en zullen derhalve ook 9 van de 10 keer hun eigenlijke naam doorspelen. Dit is uitermate handig als het uiteindelijk blijkt dat hij/zij en competent is. Je hebt dan tenminste een naam en een klacht indienen is een stuk makkelijker. :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 okt 2008, 15:37

Dat laatste is zó irritant in deze maatschappij. Wij hebben een storingsdienst en dat is niet persoonsgebonden, omdat alles wordt bijgehouden in een systeem, zodat dus iedereen aan de telefoon een beller kan helpen, of voorzien van voldoende informatie. Maar omdat mensen slechte ervaringen hebben bij al die grote bedrijven met een callcentre (en wij alleen buiten de openingstijden om met een callcentre werken voor noodgevallen), vragen mensen hier ook altijd naar degene die ze als laatste hebben geholpen. Die is dan meestal in gesprek, of niet op kantoor. Wat krijg je dan: terugbelnotities en mensen die niet direct geholpen worden, omdat ze naar een andere collega vragen die er op dat moment niet is. Dat werkt niet en mensen willen 't maar niet begrijpen dat het om hún eigen naam gaat, ipv die van onze collega's. Zucht, echt moe word je daarvan.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 28 okt 2008, 19:49

Dennis Cavallino schreef:Dat laatste is zó irritant in deze maatschappij. Wij hebben een storingsdienst en dat is niet persoonsgebonden, omdat alles wordt bijgehouden in een systeem, zodat dus iedereen aan de telefoon een beller kan helpen, of voorzien van voldoende informatie. Maar omdat mensen slechte ervaringen hebben bij al die grote bedrijven met een callcentre (en wij alleen buiten de openingstijden om met een callcentre werken voor noodgevallen), vragen mensen hier ook altijd naar degene die ze als laatste hebben geholpen. Die is dan meestal in gesprek, of niet op kantoor. Wat krijg je dan: terugbelnotities en mensen die niet direct geholpen worden, omdat ze naar een andere collega vragen die er op dat moment niet is. Dat werkt niet en mensen willen 't maar niet begrijpen dat het om hún eigen naam gaat, ipv die van onze collega's. Zucht, echt moe word je daarvan.
Ik probeer ze dat bij ons op kantoor ook altijd wijs te maken......blijf doorvragen bij de klant.
Ook al vraagt de klant specifiek naar een collega...
Doorverbinden is "the easy way out...."

One call, stops all, oftewel, het zou niet nodig moeten zijn voor een klant om doorverbonden te worden.

Mijn vaste reactie richting een klant die om een specifieke collega vraagt is altijd als volgt :
"Wat hij/zij kan, kan ik ook, maar misschien wel beter...."

9 van de 10 klanten zijn dan wel om hoor, en vervolgens blijkt het dan om iets heel simpels te gaan.....

Plaats reactie