Na het zien van een paar topics waarin DF'ers kwaad zijn op zichzelf of anderen ben ik nu aan de beurt.Jonge hond met mes toegetakeld
door Ad Goddrie. zaterdag 25 oktober 2008 | 15:50 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 28 oktober 2008 | 00:51
Foto Chris van Klinken/het fotoburo
BERGEN OP ZOOM - De net een jaar oude reu Charley is het afgelopen weekeinde door overlaten met een mes zwaar toegetakeld.
De hond, een kruising tussen een rottweiler en een labrador, werd in de nacht van vrijdag op zaterdag hevig bloedend gevonden in de buurt van sporthal Tuinwijk in Bergen op Zoom.
Els Marits, beheerster van dierenasiel h'Onderdak, spreekt er schande van. "Het is werkelijk niet te filmen. De hond is met een groot mes bij het oog toegetakeld. Het bloed spoot eruit toen we het beestje vonden. Een dierenarts heeft voor de zekerheid nog even gekeken of het door een aanrijding met een auto of zo kan zijn gebeurd, maar het is echt een heel bewuste mishandeling met een groot mes geweest. De kerven zitten in het bot. Je begrijpt niet dat mensen een dier zoiets kunnen aan doen."
Een dierenarts knapte Charley zover mogelijk op. Aan de hand van een plaatje dat aan de hond vastzat, kon de eigenaar snel worden achterhaald. Die is er volgens Marits helemaal kapot van. "Het is een buitenlandse meneer, die heel de tijd loopt te huilen, zo erg vindt hij het."
De eigenaar was zijn twee honden aan het uitlaten toen de beestjes er samen vandoor gingen. "De ene hond was snel terug, maar Charley bleef zoek. Tot de hond uiteindelijk nabij Tuinwijk in deze toestand werd gevonden. Geen idee wie dit heeft gedaan."
Het dierenasiel doet geen aangifte bij de politie van de mishandeling. "Omdat we weten dat dit toch geen zin heeft. Die steekt daar een tijd in."
Kijk, hier wordt ik nou héél erg pissig van!

Dit soort volk mag van mij direct aan de hoogste boom worden opgehangen!