altijd van een oud vrouwtje geweest...
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
altijd van een oud vrouwtje geweest...
Stond zojuist met mijn bus voor een verkeerslicht. Stopt er een Corsa B links naast me met een dame op leeftijd achter het stuur. Verkeerslicht springt op groen en we trekken op. Dame naast me trekt rustig op maar schakelt niet door. Ik zal al in 3 en vervolgens hoor ik de Corsa luid loeiend in de toeren begrenzer knallen. Dit duurt zeker een seconde of 5. Vervolgens schakelt ze naar 2 en dit ritueel herhaalt zich. Gewoon rustig optrekken tot de begrenzer en hier een seconde of 5 blijven hangen. De term "altijd van een oud vrouwtje geweest" krijgt zo wel een hele andere betekenis.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Laurens
Re: altijd van een oud vrouwtje geweest...
Het "oude" rijden zeker 

- Knot
Naja, normaal rijden die mensen ook wel eens tot de 2000rpm, als je die dan koopt en je trekt m door ligt meteen de koppakking eruit.. zal met deze corsa niet zo snel gebeuren 

- Tristan
-
OMG! LOL.... Dat niemand in haar omgeving dan even aangeeft dat het zo niet goed is ofzo :o 

- Mathieu
:banaan:
Leuk om mensen in de bebouwde kom in de eerste versnelling 45km/u te horen rijden
Leuk om mensen in de bebouwde kom in de eerste versnelling 45km/u te horen rijden

-
Hoeft niet. Gewoon rustig opbouwen.Knot schreef:Naja, normaal rijden die mensen ook wel eens tot de 2000rpm, als je die dan koopt en je trekt m door ligt meteen de koppakking eruit.. zal met deze corsa niet zo snel gebeuren
-
Is niks mis mee joh. Gewoon lekker steenkoud de begrenzer in jagen.Metchu schreef:OMG! LOL.... Dat niemand in haar omgeving dan even aangeeft dat het zo niet goed is ofzo :o
Mooi verhaal, dick !

-
Die Corsa heeft ze van de buurvrouw geleend. Het is toch overduidelijk dat ze zelf jarenlang Civic reed.........Dick Hoekendijk schreef:de Corsa luid loeiend in de toeren begrenzer knallen. Dit duurt zeker een seconde of 5. Vervolgens schakelt ze naar 2 en dit ritueel herhaalt zich.

- Tom V
Zo gaat het vaak idd, en het liefst de koppeling zo veel mogelijk laten slippen.
- Dennis Cavallino
Had ze een KNOTje in d'r haar? 

- Ar
- Auto: Prius
Zo ken ik iemand in Turkije op leeftijd. In '88 heeft hij een nieuwe Renault 9 gekocht, waar hij nog steeds in rijdt. Optrekken in zijn 2 en bljven rijden in zijn 2. 80km/h haalt hij met gemak. 

-
zo moet het ook dan komt er geen aanslag op de kleppen en zuigers 

-
OnlineMark 320iS
Of ze heeft zelf een S2000, en is meer toeren gewendsteve smith schreef:Die Corsa heeft ze van de buurvrouw geleend. Het is toch overduidelijk dat ze zelf jarenlang Civic reed.........Dick Hoekendijk schreef:de Corsa luid loeiend in de toeren begrenzer knallen. Dit duurt zeker een seconde of 5. Vervolgens schakelt ze naar 2 en dit ritueel herhaalt zich.

-
Dat zegt wel iets over je rijstijl.... heel langzaam optrekken en veels te vroeg schakelen...Verkeerslicht springt op groen en we trekken op. Dame naast me trekt rustig op maar schakelt niet door. Ik zal al in 3 en vervolgens hoor ik de Corsa luid loeiend in de toeren begrenzer knallen. Dit duurt zeker een seconde of 5. Vervolgens schakelt ze naar 2 en dit ritueel herhaalt zich. Gewoon rustig optrekken tot de begrenzer en hier een seconde of 5 blijven hangen.

-
Mark 320iS schreef:...
Of ze heeft zelf een S2000, en is meer toeren gewend.

- frankv
Zo grenzen er bij mij aan mijn achtertuin een 10-tal garageboxen. Eentje daarvan is van iemand bij mij uit de straat die ergens een leuke collectie heeft staan en nogal eens wisselt in de auto die hij mee naar huis neemt [4x911, 356, ferrari spider en zo nog wat]. Een andere is van een oude dame die haar Toyota altijd met 5000tpm achteruit doet kruipen de garage uit. Af en toe moet ik dan toch even kijken of dat gebrul betekent dat de Ferrari of dat de Toyota wordt uitgelaten...
- Ar
- Auto: Prius
frankv schreef:Af en toe moet ik dan toch even kijken of dat gebrul betekent dat de Ferrari of dat de Toyota wordt uitgelaten...

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mooi verhaal Dick
Je ziet het vaak inderdaad met ouwe mensen. Een flinke dosis gas tot 5k rpm en dan slippen met die koppeling de parkeerplaats uit, geweldig.
Dit idee :shakeit:

Je ziet het vaak inderdaad met ouwe mensen. Een flinke dosis gas tot 5k rpm en dan slippen met die koppeling de parkeerplaats uit, geweldig.
Dit idee :shakeit:
-
Haha, leuk verhaal Dick!
@Steven: Ik ken het filmpje, toch wel een beetje sneu voor die man.
@Steven: Ik ken het filmpje, toch wel een beetje sneu voor die man.

- Gijzer
Waarschijnlijk omdat er niemand bij in durft te zitten.Metchu schreef:OMG! LOL.... Dat niemand in haar omgeving dan even aangeeft dat het zo niet goed is ofzo :o

-
Tja, die oudjes kunnen er wat van.
Nog niet zo lang geleden stond ik in Amstelveen voor het stoplicht. Nou weet ik dat de meeste auto's me er uit rijden in m'n Almera 1.4 maar rechts van me stond een oranje Golf I, en dan ook echt de oudste van de oudste (blauw kenteken). Achter het stuur een even oud mannetje met z'n bejaarde vrouw. Stoplicht wordt groen, ik trek redelijk hard op aangezien ik op de linkerbaan sta met wat leasebakken achter me. Maar tot mijn verbazing haal ik de Golf niet in. Pas toen ik in z'n 3 al flink in de toeren reed liep ik op dat wagentje uit. Echt ongelofelijk. Later bleek het zelfs een automaat te zijn! Die ouwe zal wat aflachen wanneer er een Sjonnie naast hem staat bij het stoplicht. Maar ja, die wagentjes wegen natuurlijk ook niets.
Nog niet zo lang geleden stond ik in Amstelveen voor het stoplicht. Nou weet ik dat de meeste auto's me er uit rijden in m'n Almera 1.4 maar rechts van me stond een oranje Golf I, en dan ook echt de oudste van de oudste (blauw kenteken). Achter het stuur een even oud mannetje met z'n bejaarde vrouw. Stoplicht wordt groen, ik trek redelijk hard op aangezien ik op de linkerbaan sta met wat leasebakken achter me. Maar tot mijn verbazing haal ik de Golf niet in. Pas toen ik in z'n 3 al flink in de toeren reed liep ik op dat wagentje uit. Echt ongelofelijk. Later bleek het zelfs een automaat te zijn! Die ouwe zal wat aflachen wanneer er een Sjonnie naast hem staat bij het stoplicht. Maar ja, die wagentjes wegen natuurlijk ook niets.
- Macboy
lol @ topic