DF Driftdag 26-10
-
DF Driftdag 26-10
Was weer een lekker dwars dagje!
N.
N.
- Mike S.
- Auto: M135i
Re: DF Driftdag 26-10
En nat 

- Anton
Maar wel 30 man met een grijns op hun smoel
Net thuis, zal straks nog ff een paar foto's posten.

Net thuis, zal straks nog ff een paar foto's posten.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vanmiddag rond 2 uur ook nog aan komen kakken, en het was erg gezellig. Heb me erg vermaakt in de SM Motorsport Sierra en ook zeer zeker als bijrijder in de GT3 bij Sjoerd, dank daarvoor.
Natuurlijk ook een paar plaatjes geschoten, die komen later nog online.
Natuurlijk ook een paar plaatjes geschoten, die komen later nog online.
-
Jammer dat ik er niet bij was 

-
Ben benieuwd naar de foto's, 't weer zat in ieder geval wel mee 

- GarreTT
Het was zeker een fijn dagje.
In de ochtend wilde het niet al te best door een foute bandenkeuze op de voorwielen. Onderstuur all the way. Maar gelukkig kon ik een paar winterbanden van instructeur Lennart lenen (super bedankt!) en daarmee ging het stukken beter. Had al gauw de slag te pakken en kon soms heel aardige drifts laten zien. Vond ik zelf althans
Wanneer gaan we weer?

In de ochtend wilde het niet al te best door een foute bandenkeuze op de voorwielen. Onderstuur all the way. Maar gelukkig kon ik een paar winterbanden van instructeur Lennart lenen (super bedankt!) en daarmee ging het stukken beter. Had al gauw de slag te pakken en kon soms heel aardige drifts laten zien. Vond ik zelf althans

Wanneer gaan we weer?
- turbofries
Nou ik heb me echt super vermaakt. Leuke leute allemaal! Alleen wie waren die gasten in die Sierra?
Ik heb nog een top filmpje van die evo6 gemaakt, die gast kan niet alleen goed driften maar scheten laten met dat ding kan ie ook
We knallen het wel ff op youtube.
Ikke wel weer willen.

Ik heb nog een top filmpje van die evo6 gemaakt, die gast kan niet alleen goed driften maar scheten laten met dat ding kan ie ook

We knallen het wel ff op youtube.
Ikke wel weer willen.
-

Leuk dat er volop werd genoten heren !
- JohanH
ff copy-paste uit het andere topic 
Zo, weer thuis van een leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar
Heb maar een paar foto's gemaakt (Mark heeft er waarschijnlijk meer...), waarvan de meesten van mijn broertje in de MX. Paar snapshots:

Rest (vnl. de MX dus) en bovenstaande is op mijn flickr pagina in het groot te bekijken.
Aram: ik heb er een aantal van jou terwijl je de drift van foto 2 in zet, wil je die hebben?

Zo, weer thuis van een leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar

Heb maar een paar foto's gemaakt (Mark heeft er waarschijnlijk meer...), waarvan de meesten van mijn broertje in de MX. Paar snapshots:
Rest (vnl. de MX dus) en bovenstaande is op mijn flickr pagina in het groot te bekijken.
Aram: ik heb er een aantal van jou terwijl je de drift van foto 2 in zet, wil je die hebben?
-
- Auto: M3P, 130i
Wie heeft er knal oranje wielen?! 

- turbofries
Ik heb nog ff wat op youtube geknalt:http://nl.youtube.com/watch?v=a6NOiLEwlOI
Prachtig gezicht de evo.
More pics/vids please!!
Prachtig gezicht de evo.
More pics/vids please!!
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Driftsport.nlindobesar schreef:Wie heeft er knal oranje wielen?!

- frankv
Ik ben na de lunch naar huis gegaan omdat ik al in de ochtend misselijk werd van mijn eigen driftkunsten.
Wel jammer, want ik had net de tip van instructeur Joost gekregen om mijn bandenspanning achter toch wat te verhogen zodat er minder initieel onderstuur zou zijn waardoor ik bij het ingaan van de drift minder hard tegen zou hoeven te sturen. Dat heb ik dus niet meer uitgeprobeerd.
Ik ben er nog niet helemaal bovenop, dus ik denk dat het een virusje is dat vrijdagmiddag op Zandvoort al lichtjes aanwezig was, maar nu leidt tot een constante lichte misselijkheid. Alhoewel ik mijn maaltijden overigens prima binnenhoud.
Het was leuk om Ton [mede e30 m3 liefhebber] en Jack [karter] te ontmoeten, Jack nog veel succes gewenst dinsdag!
Frank
Wel jammer, want ik had net de tip van instructeur Joost gekregen om mijn bandenspanning achter toch wat te verhogen zodat er minder initieel onderstuur zou zijn waardoor ik bij het ingaan van de drift minder hard tegen zou hoeven te sturen. Dat heb ik dus niet meer uitgeprobeerd.
Ik ben er nog niet helemaal bovenop, dus ik denk dat het een virusje is dat vrijdagmiddag op Zandvoort al lichtjes aanwezig was, maar nu leidt tot een constante lichte misselijkheid. Alhoewel ik mijn maaltijden overigens prima binnenhoud.
Het was leuk om Ton [mede e30 m3 liefhebber] en Jack [karter] te ontmoeten, Jack nog veel succes gewenst dinsdag!
Frank
- Joy
Mooi dagje !
Frank, misschien kleine infectie van je evenwichtsorgaan ?
- Erik335i
Het was weer een feest!
- frankv
Tja, ik heb ook in tiptoptoestand al snel last van bijrijdersmisselijkheid, maar zo erg als nu heb ik het nooit gehad. Hopelijk is het geen permanent iets. Goed eten schijnt te helpen, maar de erwtensoep van de lunch was stevig genoeg en het bord pasta van vanavond zit er ook nog in, dus daar ligt het hem nu niet aan.Joy Jolliffe schreef:Mooi dagje !
Iemand tips? Wagenziektemedicijnen voor het geval dit niet overgaat?
Frank
- Kasteel
Eindelijk weer thuis, was weer helemaal top. Genoten van me eerste driftdag (gereden
), zowel van het rijden als van (af) kijken; de Evo's van de Tom's gingen weer zoals gewoonlijk super; andere auto die ook echt indruk maakte was de e90 M3 van volgens mij Robin. Auto ging ook hardstikke super!!
Hoop geleerd van zo'n dagje.

Hoop geleerd van zo'n dagje.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mark, Mike en ik waren vanmiddag ook nog even langsgekomen. Wou die drift kunsten wel eens zien. Het eerste wat me opviel was het grote aantal onbekende DFers voor mij en andere vaste DFers. Maar daarom niet minder leuk om naar te kijken. Bij velen zag het er al erg netjes uit, dat is natuurlijk ook de bedoeling aangezijn wij pas iets na 2 uur daar waren en er al wat drift uurtjes op zaten.
Al snel werd ik door Maurice en Erik gewenkt. "Je moet het even voordoen" Ik dacht al, wat? Oh instappen voor een rondje, prima. "nee JIJ moet het voordoen" Ik blij, instappen achter het stuur. Maar phoe dat viel nog niet mee. Turbogat (gaatje) plus automaat is zo makkelijk nog niet. Soort vertraging in gasresponse zeg maar. Na 3 rondjes aftasten ging het redelijk. Pas daarna dacht ik, who Erik geeft gewoon die 335i aan mij om erin te driften. Nogmaals bedankt dus Erik!
Daarna nog op aandringen van Nandor een 325i rond gegooid
Dat ging er lekker en enorm vermakelijk. Maar het aller leukste van de dag vond ik gewoon Arab Style driften met de Sierra. Soort Ruzmarin muziek hard door de auto, Mark en ik achterin en gaan! Onderweg vier man schreeuwend zweepslag-geluiden maken, SM Motorsport 8) Wat een lol
Volgende keer met de e36 + sper in de aanmeldlijst!
Al snel werd ik door Maurice en Erik gewenkt. "Je moet het even voordoen" Ik dacht al, wat? Oh instappen voor een rondje, prima. "nee JIJ moet het voordoen" Ik blij, instappen achter het stuur. Maar phoe dat viel nog niet mee. Turbogat (gaatje) plus automaat is zo makkelijk nog niet. Soort vertraging in gasresponse zeg maar. Na 3 rondjes aftasten ging het redelijk. Pas daarna dacht ik, who Erik geeft gewoon die 335i aan mij om erin te driften. Nogmaals bedankt dus Erik!
Daarna nog op aandringen van Nandor een 325i rond gegooid

Volgende keer met de e36 + sper in de aanmeldlijst!
-
Graag een nieuwe datum, NU! 

- Paul Broere
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
zo, dat was wel een lekker anders autosport dagje (t.o.v. de "standaard" circuit5dagen).
Ik heb me erg vermaakt.
Ondanks een e30 325i (met sper), toch de ideale driftauto, ging het niet altijd even goed.
Soms zaten er bijzonder lange hogesnelheidsdriften in, maar een andere rondje had ik geen 1 echt mooie drift.
Tegen het eind aan (toen de baan weer dezelfde kant op ging als in het begin) begon het steeds beter te gaan.
Totdat we ineens moesten stoppen... het was al na half 5!!!
Het mooiste van vandaag vond ik de zilveren Lancer Evo die hem dwarsgooide en volgas 90 graden op de normale rijrichting een hele bocht door gleed... SUPER!
Voor mij volgende keer weer een circuitdag... gewoon zo snel mogelijk door een bocht is iets meer mijn ding, maar ik vond dit zeker zeer leuk en goed voor de wagenbeheersing.
Mensen van Driftsport... bedankt voor de leuke en goed verzorgde dag!
p.s. ondanks genoeg water heb ik toch mijn nagenoeg nieuwe set achterbanden tot 1mm op gerookt... (daarna met 1-2mm door de regen naar huis gereden... ff met samengeknepen billen door de bochten op de snelweg... die wilde ik graag zonder te driften nemen, ondanks dat ik dat nu best zou kunnen na vandaag
)
Ik heb me erg vermaakt.
Ondanks een e30 325i (met sper), toch de ideale driftauto, ging het niet altijd even goed.
Soms zaten er bijzonder lange hogesnelheidsdriften in, maar een andere rondje had ik geen 1 echt mooie drift.
Tegen het eind aan (toen de baan weer dezelfde kant op ging als in het begin) begon het steeds beter te gaan.
Totdat we ineens moesten stoppen... het was al na half 5!!!
Het mooiste van vandaag vond ik de zilveren Lancer Evo die hem dwarsgooide en volgas 90 graden op de normale rijrichting een hele bocht door gleed... SUPER!
Voor mij volgende keer weer een circuitdag... gewoon zo snel mogelijk door een bocht is iets meer mijn ding, maar ik vond dit zeker zeer leuk en goed voor de wagenbeheersing.
Mensen van Driftsport... bedankt voor de leuke en goed verzorgde dag!
p.s. ondanks genoeg water heb ik toch mijn nagenoeg nieuwe set achterbanden tot 1mm op gerookt... (daarna met 1-2mm door de regen naar huis gereden... ff met samengeknepen billen door de bochten op de snelweg... die wilde ik graag zonder te driften nemen, ondanks dat ik dat nu best zou kunnen na vandaag

Laatst gewijzigd door Paul Broere op 26 okt 2008, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sjoerd
Allereerst mijn complimenten aan de dames en heren van driftsport.nl. De dag was uitstekend georganiseerd!
De Porsche ging lekker dwars en ook de combinaties gingen goed. Helaas was het geen hoge snelheidsparcours en daar is toch de Porsche meer voor gebouwd. Vandaar dat ik hem het liefst dwars door die bocht reed die eigenlijk als pitsstraat was/is bedoeld.
Ik heb de auto stukken beter leren kennen, missie geslaagd. Mij zal je echter niet meer snel op Lelystad vinden; Papenburg is toch (veel) meer mijn ding.
Ook leuk om te zien hoe bv Olivier progressie boektje gedurende de dag. In het begin bakte hij er helemaal niets van maar op het eind ging het best redelijk. Volgens mij wordt er in Tukkerland binnenkort weer een E30 gekocht
Ik mocht van Robin nog een paar rondjes in de loveboat driften. Ging erg goed en een heerlijke auto daarvoor!
Voor de rest nog degene die ik gesproken heb dank voor de gezelligheid!
Sjoerd
De Porsche ging lekker dwars en ook de combinaties gingen goed. Helaas was het geen hoge snelheidsparcours en daar is toch de Porsche meer voor gebouwd. Vandaar dat ik hem het liefst dwars door die bocht reed die eigenlijk als pitsstraat was/is bedoeld.
Ik heb de auto stukken beter leren kennen, missie geslaagd. Mij zal je echter niet meer snel op Lelystad vinden; Papenburg is toch (veel) meer mijn ding.
Ook leuk om te zien hoe bv Olivier progressie boektje gedurende de dag. In het begin bakte hij er helemaal niets van maar op het eind ging het best redelijk. Volgens mij wordt er in Tukkerland binnenkort weer een E30 gekocht

Ik mocht van Robin nog een paar rondjes in de loveboat driften. Ging erg goed en een heerlijke auto daarvoor!
Voor de rest nog degene die ik gesproken heb dank voor de gezelligheid!
Sjoerd
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 26 okt 2008, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Even snel een paar plaatjes.

- Anton
Zo even een paar foto's van vandaag. De eerste 2 zijn van Driftsport #4.De wagen waar we het grootste gedeelte van de dag mee hebben gereden. Met de gladde voorbanden was er in eerste instantie niet mee te driften, ma na het verwisselen van de voorwielen ging het prima. Het verschil met de eerste BMW (een 323) was duidelijk merkbaar (40 PK) Met de 323 moesten we meer "gooien" om in een drift te komen, met de 325 was het veel beter doseerbaar met het gas.

De groene decoratie is bedoeld als compensatie voor de CO2 uitstoot..........
:banaan:
De volgende foto's laat zien hoe je op een zondag 30 man een grijns op hun smoel tovert die je er met geen mogelijkheid meer van af slaat

[img][http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BLGFIIGW.jpg/img]
De groene decoratie is bedoeld als compensatie voor de CO2 uitstoot..........

:banaan:
De volgende foto's laat zien hoe je op een zondag 30 man een grijns op hun smoel tovert die je er met geen mogelijkheid meer van af slaat

[img][http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BLGFIIGW.jpg/img]
-