De vlag mag uit, hoe bestaat het in Nederland...............
- Mathieu
De vlag mag uit, hoe bestaat het in Nederland...............
Emmen krijgt er een bijzondere motor- en autosportvoorziening bij, zo meldt de krant 'Dagblad van het Noorden' vandaag.
Op een landbouwperceel langs de weg tussen Emmen en Ter Apel willen de voormalige autodealer Jan Thedinga en zijn zoon Tim een circuit aanleggen met een baan van 2350 meter lengte, een 850 meter lange ovalbaan en een sprintbaan van 825 meter. Sinds november 1998 heeft Jan Thedinga aan het project gewerkt. Hij voorziet een verscheidenheid aan activiteiten op het terrein van Test Track Thedinga, kortweg TTT.
Multifunctioneel
Het terrein kan ook gebruikt worden voor onder meer wieler- en skeelerwedstrijden, meetings van autoclubs en optredens van fanfare-orkesten. De provincie wilde aanvankelijk niet meewerken, maar geeft nu toch een milieuvergunning omdat Thedinga aangeeft alleen voertuigen toe te laten die toegestaan zijn op de openbare weg. Volgens het Dagblad van het Noorden valt het terrein binnen de contouren van het geluidssportcentrum Pottendijk.
Op een landbouwperceel langs de weg tussen Emmen en Ter Apel willen de voormalige autodealer Jan Thedinga en zijn zoon Tim een circuit aanleggen met een baan van 2350 meter lengte, een 850 meter lange ovalbaan en een sprintbaan van 825 meter. Sinds november 1998 heeft Jan Thedinga aan het project gewerkt. Hij voorziet een verscheidenheid aan activiteiten op het terrein van Test Track Thedinga, kortweg TTT.
Multifunctioneel
Het terrein kan ook gebruikt worden voor onder meer wieler- en skeelerwedstrijden, meetings van autoclubs en optredens van fanfare-orkesten. De provincie wilde aanvankelijk niet meewerken, maar geeft nu toch een milieuvergunning omdat Thedinga aangeeft alleen voertuigen toe te laten die toegestaan zijn op de openbare weg. Volgens het Dagblad van het Noorden valt het terrein binnen de contouren van het geluidssportcentrum Pottendijk.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: De vlag mag uit, hoe bestaat het in Nederland...............
Nordschleife goes Nederland
Natuurlijk wel gaaf......ben benieuwd of dit rendabel te maken is en hoelang het duurt voordat milieu organistaies, buren, kansloze VUT-ters dit initiatief weer de grond in willen schoppen......

Natuurlijk wel gaaf......ben benieuwd of dit rendabel te maken is en hoelang het duurt voordat milieu organistaies, buren, kansloze VUT-ters dit initiatief weer de grond in willen schoppen......
- Stéphane
Lovenswaardig initiatief. Nu de realisatie nog
Ben benieuwd

Ben benieuwd

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ho ho, zo ver is het nog niet. Eerst gaat het, door ons gesubsidieerde Milieudefensie een bodemprocedure aanspannen wegens de bedreiging van het leefgebied van de geelgerande Siberische huismot die hier 4 jaar geleden gesignaleerd is. Daarnaast protesteren de 'bewoners' die 6 km verderop wonen over mogelijke geluidsoverlast en waardedaling van hun woningen waarna Milieufederatie Drenthe, ervaren als ze zijn in hun strijd tegen het TT circuit, gaat beginnen over al die extra grammetjes CO2 die de atmosfeer in zullen worden gejaagd.
Over 15 jaar zijn, met een beetje geluk, de vergunningen vast wel rond.

- Knot
Is bijna de lengte van de FD van ATP Papenburg... .

- Michel P
Ja, dat is de realiteit :twisted:Wouter81 schreef:Ho ho, zo ver is het nog niet. Eerst gaat het, door ons gesubsidieerde Milieudefensie een bodemprocedure aanspannen wegens de bedreiging van het leefgebied van de geelgerande Siberische huismot die hier 4 jaar geleden gesignaleerd is. Daarnaast protesteren de 'bewoners' die 6 km verderop wonen over mogelijke geluidsoverlast en waardedaling van hun woningen waarna Milieufederatie Drenthe, ervaren als ze zijn in hun strijd tegen het TT circuit, gaat beginnen over al die extra grammetjes CO2 die de atmosfeer in zullen worden gejaagd.
Michel
- Arthur
- Auto: Nr.51
Voormalig Forddealer.
Zijn zoon Tim heeft nog her en der in wat klasses (geen id wat) geraced en gekart.
Wat moeten we met al dat lawaai in Emmen?

Zijn zoon Tim heeft nog her en der in wat klasses (geen id wat) geraced en gekart.
Wat moeten we met al dat lawaai in Emmen?

- RVV
Mooi initiatief,alleen jammer dat we tegen die tijd alleen nog maar met een hybride rondjes mogen rijden.
-

Zat gister bij de de toyota dealer stonden er 6 voor onderhoud!
Werd er ook weer 1 verkocht aan een man van 70 oid.
Ben iig de jongste Hybride rijder van NL

Laat maar komen die hybride baan!
- RVV
Goh wist niet dat je al 69 was

-
Kunnen ze Charade daar op neerplempen? Denk dat ik gisteren namelijk wat leuks gemist heb...
- Martin van der Zwaard
Een ovalbaan hebben ze in Emmen al sinds dit jaar, Speedway Circuit Emmen is een gravelbaan en word gebruikt om Stockcar F1 op te rijden.
Als dit er ook bij komt zijn ze in Emmen goed bezig zeg!!
Als dit er ook bij komt zijn ze in Emmen goed bezig zeg!!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik ben heel benieuwd!!! Is een mooie ontwikkeling als die in korte tijd gerealiseerd zou kunnen worden!
- frank de jonge
Keer een DF treffen neerplempen daar en dan driften
Emmen heeft al een Circuit genoemd C.E.
Mooi industrie met hele mooie bochies he Arthur
Ben benieuwd want dit nieuwe komt bij Pottendijk te liggen in dat stuk land
Emmen heeft al een Circuit genoemd C.E.

Mooi industrie met hele mooie bochies he Arthur

Ben benieuwd want dit nieuwe komt bij Pottendijk te liggen in dat stuk land
- Macboy
Serieus: ik denk dat je Koos Spee voor dit soort zaken kunt inschakelen. Die man roept altijd dat als je hard wil rijden, dat je dan een circuit op moet zoeken. Vanuit dat kader zal het voor de overheid echt wel een mogelijkheid zijn.
Dit denk ik echt.
Ik ken de bestuurlijke weg heus wel die bewandeld moet worden, maar desondanks heb ik hoop bij dit soort projecten om bovengenoemde reden.
Dit denk ik echt.
Ik ken de bestuurlijke weg heus wel die bewandeld moet worden, maar desondanks heb ik hoop bij dit soort projecten om bovengenoemde reden.
- Geelhoed
Twee circuits en twee bochten. Kan iemand me vertellen wat er mis is met deze verhouding?
- Stéphane
Je mist in ieder geval een aantal bochten. Of is dat te kort door de bochtGeelhoed schreef:Twee circuits en twee bochten. Kan iemand me vertellen wat er mis is met deze verhouding?

- frank de jonge
In wat voor bochten werken ze zich nou weer 

- L@urens
Re: De vlag mag uit, hoe bestaat het in Nederland...........
http://www.testtrackthedinga.nl/Inhoud/Nieuws.htm
10 April 2010
Test Track Thedinga heeft het definitieve groene licht gekregen
om te mogen beginnen met dit uniek project. De Raad van State
heeft het enige bezwaar wat binnen was gekomen niet-
ontvankelijk verklaard. Inmiddels zijn de voorbereidingen voor
het aanleggen van de geluidswallen in volle gang. De geluids-
wallen zullen gefaseerd worden aangelegd, dat wil zeggen:
Er wordt een begin gemaakt met de geluidswal aan de zuidkant
over volle breedte met daarbij het eerste gedeelte van de
geluidswal aan de westzijde.
Test Track Thedinga heeft alle belangrijke vergunningen verworven voor het verwezenlijken van een multifunctioneel asfalttraject. In de afgelopen maanden werden zowel de milieuvergunning en wijziging van het bestemmingsplan verleend aan de initiatiefnemers Jan Thedinga en zoon Tim Thedinga.
Test Track Thedinga gaat voorzien in een 2.350m. lang asfalttraject met ge�ntegreerde sprint- en ovalbaan, waar zowel recreatief als educatief gereden kan worden met alle denkbare merken auto�s en motoren, mits RDW gekeurd. Tevens is het terrein uitermate geschikt voor auto- en motorclubdagen, dealerpresentaties, wheeler- & skeelerevenementen, oldtimertreffen, rijvaardigheidstrainingen, slip- en driftcursussen etc.
Jan Thedinga: �We zijn sinds 2003 met de provincie Drenthe en de gemeente Emmen in gesprek om de benodigde vergunningen te verkrijgen voor dit project, wetende dat dergelijke vergunningen niet gemakkelijk worden verleend. We zijn dan ook blij dat het uiteindelijk allemaal is gelukt.�
Het asfalttraject is gesitueerd in het geluidsportcentrum Pottendijk, waar momenteel een outdoor kartbaan, een motorcrossbaan, een kleiduivenschietbaan en een speedwaycircuit gevestigd zijn. Op het eigen parkeerterrein van Test Track Thedinga komt een restauratieruimte met uitzicht op de ovalbaan, een kleine werkplaats en een vergaderruimte.
Tim Thedinga: �Met het multifunctionele traject willen we het plezier van sportief rijden toegankelijk maken voor een breed publiek. Er is ontzettend veel vraag naar locaties waar wheeler- en skeelerclubs, auto- & motorclubs terecht kunnen met hun RDW gekeurde voertuigen, maar dergelijke locaties zijn zeer schaars in Nederland. Ook de particulier moet de mogelijkheid hebben om zich met zijn auto of motor een middagje lekker uit te kunnen leven op het asfalt, zonder het risico te lopen een snelheidsbekeuring te krijgen.�
Met de komst van Test Track Thedinga, ofwel TTT, wordt Nederland een uniek evenemententerrein rijker. Jan Thedinga: �We zijn momenteel erg druk met de voorbereidingen en gaan ervan uit dat juni 2010 de eerste schop in de grond kan
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik wacht maar op de 1e kritiek van Hielke. Ook hier zullen de rijders uit Coevorden, Stadskanaal en omstreken wel neerstrijken 

- Robin Hartog
Supergaaf.
Tegen de tijd dat het klaar is ga ik zeker even een kijkje nemen daar.

Tegen de tijd dat het klaar is ga ik zeker even een kijkje nemen daar.

- L@urens
Super gaaf natuurlijk!
Mijn twijfel is of ze met de RDW-only eis niet een stukje van het kind met het badwater hebben weggegooid. Maar goed, we zullen het zien.
Mijn twijfel is of ze met de RDW-only eis niet een stukje van het kind met het badwater hebben weggegooid. Maar goed, we zullen het zien.
- Robertdj
Zonder RDW eis was het waarschijnlijk niet mogelijk geweest, beter iets dan niets.L@urens schreef:Super gaaf natuurlijk!
Lekker kort circuit trouwens

- Petrolhead Tom
Er zit dus schot in de zaak! 

- Michel P
Mooi baantje voor de lotus 
Michel

Michel