Snelheidscontrole

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Vlokmans

Snelheidscontrole

Bericht door Vlokmans » 17 okt 2008, 19:27

Lijkt me een mooi hoekje voor dit draadje, weet ook niet waar het anders zou moeten!

Zojuist kwam volgens mij op SBS een itempje voorbij over onjuiste snelheidsmetingen door videosurveillance auto's. Het ging over dat geval waarbij
een Opel Astra wordt gevolgd en er uiteindelijk een hogere gemiddelde snelheid verschijnt dan de hoogstgereden piek (van de politieauto).
Weet iemand hoe die metingen werken?

Wat ik me zo kan voorstellen, is dat de gemiddelde snelheid op een bepaald traject, de gemiddelde snelheid is van de politieauto (die op min of meer "vaste" afstand een andere auto volgt) en niet de gemiddelde snelheid van de auto die wordt gevolgd. Of is de apparatuur inmiddels zo geavanceerd dat de snelheid van de auto die voorop rijdt te meten is? Volgens mij niet en volgens mij is het daarom ook zo dat de meting het nauwkeurigst is, als de politieauto voor bepaalde tijd op min of meer dezelfde afstand van de gevolgde auto rijdt.

Zo zijn er toch ook wel eens van die artiesten langs geweest die niet bij te houden waren ("170, loopt uit, 180, loopt uit, 190 loopt nog steeds uit etc") waarbij de gemiddelde snelheid dan toch uiteindelijk de gemiddelde snelheid is van de politieauto op het traject?

Wie schept licht in deze duisternis? :hmmm:

Tom

Re: Snelheidscontrole

Bericht door Tom » 17 okt 2008, 20:26

Plaats je post hier even:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12378" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat topic gaat over hetzelfde item wat jij gezien hebt :)

Gesloten