Wat doet dit met een Golf IV...

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 15 okt 2008, 15:54

Er moeten binnenkort weer eens nieuwe schokbrekers etc onder het golfje 1.6. Nu dacht ik al aan wat stevigere schokbrekers want dat body roll van dat ding is niet misselijk. Nu vraag ik me af wat voegt dit toe? Is het de moeite of zijn betere schokbrekers voldoende?
Van Sparco:
Afbeelding

:hmmm:

Had het onderwerp beter kunnen omschrijven maar geen idee hoe die dingen in het NL heten, en refuerzos suspension gaat de meeste hier weinig zeggen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Tristan » 15 okt 2008, 15:59

Voor bodyroll doet een veerpootbrug helemaal niets. Daarvoor zou je eerder naar andere dempers/veren en eventueel anti-roll kit monteren. Veerpootbrug zorgt alleen voor extra stijfheid van de carrosserie.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 15 okt 2008, 16:04

Tristan schreef:Voor bodyroll doet een veerpootbrug helemaal niets. Daarvoor zou je eerder naar andere dempers/veren en eventueel anti-roll kit monteren. Veerpootbrug zorgt alleen voor extra stijfheid van de carrosserie.
Ah ok dankje Tristan, dat vermoeden had ik zelf ook al maar wist het niet zeker.

Het werd me heel goedkoop aangeboden dus ik dacht maar even checken. :thumbup:

Dan denk ik dat ik het gewoon bij de schokbrekers hou.

Cheers :thumbup:

Anti-roll kit was ook een optie maar ik heb geen zin om of alles er af te slopen voor de keuring of om 500 euro voor een homologatie papiertje neer te leggen. En ik word met mijn blonde hoofd hier altijd genaaid bij dit soort dingen.
Ben met de soes (die half uit elkaar viel, zelfs een keer afgekeurd, ja echt afgekeurd vanwege een dode hoek spiegel die de vorige eigenaar erop had gezet).

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door RutgerK » 15 okt 2008, 16:18

Vraag anders TinusTDI wat hij gedaan heeft aan zijn Golf om de bodyroll onder controle te krijgen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 15 okt 2008, 16:37

Nu ik toch bezig ben, wat denken jullie hiervan?

Op deze kan ik de beste deal krijgen, Bilstein etc word echt schoftig veel duurder. En een echt race monster is de 1.6 ook niet, hoeft ook niet want daar is die niet voor maar ik rij best "pittig" ermee en ik hoop de bodyroll toch wel iets te kunnen verminderen.

KW

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Tristan » 15 okt 2008, 16:42

Gas of olie-dempers? Zien redelijk hetzelfde uit als de Bilstein B6/B8 dempers. In combinatie met verlagingsveren zou dit een boel moeten schelen ivm standaard fietspompen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 15 okt 2008, 16:44

Tristan schreef:Gas of olie-dempers? Zien redelijk hetzelfde uit als de Bilstein B6/B8 dempers. In combinatie met verlagingsveren zou dit een boel moeten schelen ivm standaard fietspompen.
Gas, zouden verlagings veren een must zijn denk je? Ik weet namenlijk niet of ik dan wel weer door diezelfde prut keuring heen kom :|

Het zal uiteraard met veren stukken helpen dat snap ik, maar zonder? Het zal toch wel iets helpen of ben ik te naief :mrgreen:
Deze KW schokbrekers in deze uitvoering zouden mij hetzelfde kosten als de standaard troep die VW eronder gooit.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Tristan » 15 okt 2008, 16:48

Anders neem je veren waarbij de auto maar iets van -2cm zakt (Eibach Sport-line) ipv de echte verlagingsveren (zoals Eibach Pro-kit) die vaak -4cm zakt. Maar zou zeker niet weer je VW veren eronder stoppen. Zou wel iets stevigere veren pakken.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 15 okt 2008, 16:59

Zal even ernaar kijken goeie suggestie :beer:

Ik denk dat de KW schokbrekers er in ieder geval wel onder komen. Dat moet wel een verbetering zijn dan die boter schokbrekers die er nu onder zitten. M'n soes helt nog minder over :roflol:

Ben in ieder geval op zoek naar "lokale" leveranciers etc, er is echt zo bar weinig op dit gebied die goede service bied hier het is triest soms.

Bendankt in ieder geval Tristan, ik ben weer wijzer :df:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Mike R32 » 15 okt 2008, 21:30

Op ebay.de wordt er erg veel geadverteerd door bedrijven die KW verkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van Weitec voor deze auto of de KW v1 basic (geen INOX uitvoering).

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Tommy » 15 okt 2008, 21:37

Mijn dinnetje rijdt een Golf IV hijglijn FWD. Omdat ik em te hoog op poten vond en em niet strak vond rijden(kon m'n vriendin beamen nadat ze paar keer in de BMW's had gereden) was het besluit simpel, remmen upgraden, die waren eng, en het onderstel.
De keuze viel op H&R cupkit touring. Deze verlaagt de auto maar 35 mm voor en achter zodat je op het oog niet veel anders staat dan bv een GTi en 4 motion qua rijhoogt. Net iets lager dus. Body roll is geheel weg overigens en het ding hoekt als een kart de bochten op. Ik moet er wel bij zeggen dat hij op 225/40zr18 falken fk452 staat. Dat gaat prima op zo'n wagen. Het is wel stug, maar absoluut strak en zeer vertrouwenswekkend.

oh ja.. .voor krap 450 euro een set veren en dempers is toch niet gek dacht ik zo. Gewoon nieuw met garantie.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Sjef » 15 okt 2008, 22:44

Tsja, alles wat je veranderd aan de golf IV is al snel een verbetering hé. Gelukkig valt dat allemaal wel te verhelpen natuurlijk. Denk dat je met KW absoluut tevreden zult zijn! Ook absoluut andere veren nemen. Eibach heb ik zelf ook goede ervaringen mee.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Mike R32 » 15 okt 2008, 22:50

Sjef schreef:Tsja, alles wat je veranderd aan de golf IV is al snel een verbetering hé. Gelukkig valt dat allemaal wel te verhelpen natuurlijk. Denk dat je met KW absoluut tevreden zult zijn! Ook absoluut andere veren nemen. Eibach heb ik zelf ook goede ervaringen mee.
Vooral die eerste zin...een erg sterke opening!
Zal ik ook even :bag:

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Sjef » 15 okt 2008, 22:57

Ok, komt beetje lullig over misschien, maar een standaard golf IV is door de gehele serie heen bekeken 1 vd minst sturende naar mijn mening. Het is gewoon een auto gebaseerd op comfort. We zitten hier niet op dit forum voor een die-hard circuitbak allemaal te moeten hebben maar we zoeken wel sportiviteit in een auto. R32 IV verschilde dan wel weer een heel stuk van de standaard versies maar bedoel gewoon te zeggen dat je met een paar kleine aanpassingen aan de standaard IV er wel een veel beter karakter uit kunt halen.

:beer:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Mike R32 » 15 okt 2008, 23:00

Ah Ok dan :drinking:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Niels » 15 okt 2008, 23:03

:lol: Voel je niet meteen aangevallen Mike :wink: Een frisse R32 vind ik echt niet te vergelijken met de gemiddelde Golf IV. Momenteel probeer ik de IV TDI van m'n pa te verkopen en rij ik er dus ook regelmatig in maar briljant zijn ze gewoon niet al vond ik in de tijd dat die dingen nieuw waren het absolute toppers. Voor het geld koop je een prima wagen en qua techniek een super auto maar dit ding kraakt met 2 ton meer dan mijn VR6 met 2,7 ton op de klok en dat vind ik niet best :cry:

Gezien de torsistijfheid zou ik zeker een veerpootbrug monteren als je aan het onderstel gaat beginnen, de carosserie is niet verschrikkelijk stijf namelijk. :wink:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door EG » 16 okt 2008, 00:00

Tommy schreef:Mijn dinnetje rijdt een Golf IV hijglijn FWD. Omdat ik em te hoog op poten vond en em niet strak vond rijden(kon m'n vriendin beamen nadat ze paar keer in de BMW's had gereden) was het besluit simpel, remmen upgraden, die waren eng, en het onderstel.
De keuze viel op H&R cupkit touring. Deze verlaagt de auto maar 35 mm voor en achter zodat je op het oog niet veel anders staat dan bv een GTi en 4 motion qua rijhoogt. Net iets lager dus. Body roll is geheel weg overigens en het ding hoekt als een kart de bochten op. Ik moet er wel bij zeggen dat hij op 225/40zr18 falken fk452 staat. Dat gaat prima op zo'n wagen. Het is wel stug, maar absoluut strak en zeer vertrouwenswekkend.

oh ja.. .voor krap 450 euro een set veren en dempers is toch niet gek dacht ik zo. Gewoon nieuw met garantie.
Remmen van een Golf 4 eng? Bedoel je het positief of negatief?

Want de Golf 4 staat bekend om zijn zwaar overbekrachtigde remmen, vind ik echt een pluspunt van die dingen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Niels » 16 okt 2008, 01:25

Met name de eerste serie is nogal bijterig :D Als een Golf IV niet remt dan is er wat stuk :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Roman » 16 okt 2008, 10:16

Ben even met een meetlint voor de auto gaan zitten, en zo'n 2cm+ brengen de meeste kits of veren hem toch wel omlaag. Nu ben ik een beetje bang dat dat een probleem gaat worden hier, moet het even vergelijken met wat vrienden die met Weitec rijden om te kijken hoeveel cm vrijheid zij nog hebben.

Ik kom anders gewoon de straat niet meer in, een lage auto is beter om te sturen etc maar ik moet even gaan opmeten of de Golf het wel kan hebben.

Alleen de KW schokbrekers zal wel iest verschil brengen neem ik aan maar veel zal het niet zijn of wel als het niet in combinatie met iets anders is.

De links bocht omlaag mijn stuk van de straat in heeft een hele achterlijk hoek, het asfalt is daar helemaal wit van de auto's die de grond raken. Ik moet nu ook al bijna stilstaan wil het niet raken dus moet even gaan meten of ie wel iets omlaag kan uberhaupt :hmmm:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Mike R32 » 16 okt 2008, 10:52

Niels schreef::lol: Voel je niet meteen aangevallen Mike :wink: Een frisse R32 vind ik echt niet te vergelijken met de gemiddelde Golf IV. Momenteel probeer ik de IV TDI van m'n pa te verkopen en rij ik er dus ook regelmatig in maar briljant zijn ze gewoon niet al vond ik in de tijd dat die dingen nieuw waren het absolute toppers. Voor het geld koop je een prima wagen en qua techniek een super auto maar dit ding kraakt met 2 ton meer dan mijn VR6 met 2,7 ton op de klok en dat vind ik niet best :cry:

Gezien de torsistijfheid zou ik zeker een veerpootbrug monteren als je aan het onderstel gaat beginnen, de carosserie is niet verschrikkelijk stijf namelijk. :wink:
Het heeft niets met een R32 te maken, vond gewoon de openingszin niet echt gepast. Net alsof een Golf IV een slechte auto is. Dat is dus niet zo, verder geen problemen hoor :wink:
Vergeet niet dat de eerste Golf IV al meer dan 10 jaar oud zijn.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Christoph » 16 okt 2008, 11:15

Mike R32 schreef:
Niels schreef::lol: Voel je niet meteen aangevallen Mike :wink: Een frisse R32 vind ik echt niet te vergelijken met de gemiddelde Golf IV. Momenteel probeer ik de IV TDI van m'n pa te verkopen en rij ik er dus ook regelmatig in maar briljant zijn ze gewoon niet al vond ik in de tijd dat die dingen nieuw waren het absolute toppers. Voor het geld koop je een prima wagen en qua techniek een super auto maar dit ding kraakt met 2 ton meer dan mijn VR6 met 2,7 ton op de klok en dat vind ik niet best :cry:

Gezien de torsistijfheid zou ik zeker een veerpootbrug monteren als je aan het onderstel gaat beginnen, de carosserie is niet verschrikkelijk stijf namelijk. :wink:
Het heeft niets met een R32 te maken, vond gewoon de openingszin niet echt gepast. Net alsof een Golf IV een slechte auto is. Dat is dus niet zo, verder geen problemen hoor :wink:
Vergeet niet dat de eerste Golf IV al meer dan 10 jaar oud zijn.
Meningen kunnen verschillen toch? ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Arthur » 16 okt 2008, 11:21

Wat zijn sommige mensen toch merkblind zeg... :bag:
Je mag niets fauts zeggen over die auto, nou: VW is kut, BMW is kut, zo kan ik nog wel ff doorgaan :blabla:

Ohja, :wink:

HSR
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door HSR » 16 okt 2008, 12:59

Mike R32 schreef:Op ebay.de wordt er erg veel geadverteerd door bedrijven die KW verkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van Weitec voor deze auto of de KW v1 basic (geen INOX uitvoering).
Waarom niet Inox. Inox=RVS=geen gezeik met roestende bende. Weitec is overigens wel heel rudimentair, prestaties weet ik verder niet.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door RutgerK » 16 okt 2008, 13:45

Ik heb er ook een Eibach/Blistein combi onder laten zetten. Echt een enorm verschil qua wegligging.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Wat doet dit met een Golf IV...

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2008, 13:49

hugo schreef:
Mike R32 schreef:Op ebay.de wordt er erg veel geadverteerd door bedrijven die KW verkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van Weitec voor deze auto of de KW v1 basic (geen INOX uitvoering).
Waarom niet Inox. Inox=RVS=geen gezeik met roestende bende. Weitec is overigens wel heel rudimentair, prestaties weet ik verder niet.
Weitec is gewoon het B merk van KW, geen RVS spullen oa. Tussen Weitec en KW V1 non- Inox zit niet erg veel verschil.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten