Van Sparco:

Had het onderwerp beter kunnen omschrijven maar geen idee hoe die dingen in het NL heten, en refuerzos suspension gaat de meeste hier weinig zeggen

Ah ok dankje Tristan, dat vermoeden had ik zelf ook al maar wist het niet zeker.Tristan schreef:Voor bodyroll doet een veerpootbrug helemaal niets. Daarvoor zou je eerder naar andere dempers/veren en eventueel anti-roll kit monteren. Veerpootbrug zorgt alleen voor extra stijfheid van de carrosserie.
Gas, zouden verlagings veren een must zijn denk je? Ik weet namenlijk niet of ik dan wel weer door diezelfde prut keuring heen komTristan schreef:Gas of olie-dempers? Zien redelijk hetzelfde uit als de Bilstein B6/B8 dempers. In combinatie met verlagingsveren zou dit een boel moeten schelen ivm standaard fietspompen.
Vooral die eerste zin...een erg sterke opening!Sjef schreef:Tsja, alles wat je veranderd aan de golf IV is al snel een verbetering hé. Gelukkig valt dat allemaal wel te verhelpen natuurlijk. Denk dat je met KW absoluut tevreden zult zijn! Ook absoluut andere veren nemen. Eibach heb ik zelf ook goede ervaringen mee.
Remmen van een Golf 4 eng? Bedoel je het positief of negatief?Tommy schreef:Mijn dinnetje rijdt een Golf IV hijglijn FWD. Omdat ik em te hoog op poten vond en em niet strak vond rijden(kon m'n vriendin beamen nadat ze paar keer in de BMW's had gereden) was het besluit simpel, remmen upgraden, die waren eng, en het onderstel.
De keuze viel op H&R cupkit touring. Deze verlaagt de auto maar 35 mm voor en achter zodat je op het oog niet veel anders staat dan bv een GTi en 4 motion qua rijhoogt. Net iets lager dus. Body roll is geheel weg overigens en het ding hoekt als een kart de bochten op. Ik moet er wel bij zeggen dat hij op 225/40zr18 falken fk452 staat. Dat gaat prima op zo'n wagen. Het is wel stug, maar absoluut strak en zeer vertrouwenswekkend.
oh ja.. .voor krap 450 euro een set veren en dempers is toch niet gek dacht ik zo. Gewoon nieuw met garantie.
Het heeft niets met een R32 te maken, vond gewoon de openingszin niet echt gepast. Net alsof een Golf IV een slechte auto is. Dat is dus niet zo, verder geen problemen hoorNiels schreef:Voel je niet meteen aangevallen Mike
Een frisse R32 vind ik echt niet te vergelijken met de gemiddelde Golf IV. Momenteel probeer ik de IV TDI van m'n pa te verkopen en rij ik er dus ook regelmatig in maar briljant zijn ze gewoon niet al vond ik in de tijd dat die dingen nieuw waren het absolute toppers. Voor het geld koop je een prima wagen en qua techniek een super auto maar dit ding kraakt met 2 ton meer dan mijn VR6 met 2,7 ton op de klok en dat vind ik niet best
![]()
Gezien de torsistijfheid zou ik zeker een veerpootbrug monteren als je aan het onderstel gaat beginnen, de carosserie is niet verschrikkelijk stijf namelijk.
Meningen kunnen verschillen toch?Mike R32 schreef:Het heeft niets met een R32 te maken, vond gewoon de openingszin niet echt gepast. Net alsof een Golf IV een slechte auto is. Dat is dus niet zo, verder geen problemen hoorNiels schreef:Voel je niet meteen aangevallen Mike
Een frisse R32 vind ik echt niet te vergelijken met de gemiddelde Golf IV. Momenteel probeer ik de IV TDI van m'n pa te verkopen en rij ik er dus ook regelmatig in maar briljant zijn ze gewoon niet al vond ik in de tijd dat die dingen nieuw waren het absolute toppers. Voor het geld koop je een prima wagen en qua techniek een super auto maar dit ding kraakt met 2 ton meer dan mijn VR6 met 2,7 ton op de klok en dat vind ik niet best
![]()
Gezien de torsistijfheid zou ik zeker een veerpootbrug monteren als je aan het onderstel gaat beginnen, de carosserie is niet verschrikkelijk stijf namelijk.
Vergeet niet dat de eerste Golf IV al meer dan 10 jaar oud zijn.
Waarom niet Inox. Inox=RVS=geen gezeik met roestende bende. Weitec is overigens wel heel rudimentair, prestaties weet ik verder niet.Mike R32 schreef:Op ebay.de wordt er erg veel geadverteerd door bedrijven die KW verkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van Weitec voor deze auto of de KW v1 basic (geen INOX uitvoering).
Weitec is gewoon het B merk van KW, geen RVS spullen oa. Tussen Weitec en KW V1 non- Inox zit niet erg veel verschil.hugo schreef:Waarom niet Inox. Inox=RVS=geen gezeik met roestende bende. Weitec is overigens wel heel rudimentair, prestaties weet ik verder niet.Mike R32 schreef:Op ebay.de wordt er erg veel geadverteerd door bedrijven die KW verkopen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van Weitec voor deze auto of de KW v1 basic (geen INOX uitvoering).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten