Afweging

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Afweging

Bericht door Ar » 08 okt 2008, 20:10

Ik ben pas in dienst van een ander bedrijf en heb wederom de keuze voor een lease auto. Bij de vorige twee bedrijven heb ik gekozen om in mijn 730 op LPG voor 19 cent/km te rijden. Met de kilometers die ik maak is dit wel te doen en het rijdt comfortabel. Het was destijds een van de veiligere auto's. Ik wil deze vervangen, omdat het toch wat aardig onderhoud nodig heeft door de leeftijd en kilometerstand. Het geregel om het betaalbaar te houden vind ik geen sport meer.

Ik heb al eerder gelezen dat ik niet de enige ben die er lang over doet om een keuze te maken. :mrgreen:

De volgende opties zijn er wat mij betreft:
-Civic hybride. Vandaag ben ik bij de dealer geweest en voor vrijdag is er een proefrit ingepland. De voordelen kennen we inmiddels wel en ik ben benieuwd hoe het rijdt. Indien je hem nu bestelt, wordt de auto in mei geleverd. :shock:
-Golf VI 1.6 TDI blue motion 105pk. Bijtelling 20% De verkopers krijgen momenteel een training over de nieuwe Golf. Ik vroeg naar dit model en wanneer het leverbaar zou zijn. De verkoper was nog niet op de hoogte van dit model en kon het ook niet in zijn systeem vinden. Hij heeft mijn naam en telefoonnummer genoteerd en belde me in de middag terug dat deze begin volgend jaar leverbaar wordt en hij zou me binnenkort weer terugbellen met meer informatie.
-Passat, Mondeo, Insigna, enz.. De bijtelling vind ik veel en dan overweeg ik toch weer om in mijn eigen auto te rijden. Voordeel is wel dat het wat grotere en nieuwe auto's zijn.
-Prive in een W220(vorige S) op LPG. Of een CL500 uit Duitsland. Nadeel is toch wel de imago van de auto en de reacties erop.

. Wat vinden jullie?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Afweging

Bericht door Wouter81 » 08 okt 2008, 20:12

In dit rijtje ging ik absoluut voor de nieuwe Golf. Als ik de tests mag geloven is de afwerking en het comfort van een zeer hoog niveau, bovendien een erg mooie auto.

Merijn

Bericht door Merijn » 08 okt 2008, 20:16

Als je voor het geld wat je kwijt gaat zijn voor een Civic Hybrid ook een CL500 kan rijden, dan zou ik dat lekker doen! Ruim, power, mooi! En wat de buren ervan denken, is echt het laatste waar je aan moet denken. Je leeft maar 1 keer... Doen! :banaan:

Peric

Bericht door Peric » 08 okt 2008, 20:19

Inderdaad Ar, kan jou het verrotten wat anderen er van denken. Je moet het zelf mooi vinden....

Ar

Bericht door Ar » 08 okt 2008, 20:31

Mijn huidige LPG installatie kan overgezet worden in de Mercedes. Het moet dan wel weer een 8 cilinder zijn.

Het is niet de enige reden, omdat een met een nieuwe lease auto minder gezeur hebt. De nieuwe golf is een kanshebber vanwege de bijtelling en het lijkt me beter dan de hybride. Als het prive blijft wordt het een Mercedes. De e65 ouder dan 2005 lijkt me niet goed de elektronicaprblemen en de niewere liggen ver boven het budget.
Laatst gewijzigd door Ar op 18 jan 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 okt 2008, 20:35

Wij zitten thuis ook al reikhalzend naar de nieuwe Golf uit te kijken. Quotes in Autovisie als "VW tilt de Golf naar het niveau van de Pheaton" stemt ons allen zeer tevreden! Hoe die 1.6 Tdi zou zijn heb ik geen idee van, deze motor wordt op dit moment nog niet geleverd toch? Maar ik zou zeker goed kijken naar de Golf mocht de Honda niks voor je zijn.

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 08 okt 2008, 21:23

Ik ken ook iemand die een S600 uit 91 in de lease rijdt, auto is ingevoerd uit japan met 16.000 km op de teller het grote voordeel is dat je bij auto`s ouder als 15 jaar de bijtelling over de dagwaarde betaald en niet over de catalogus waarde!

RVV

Bericht door RVV » 08 okt 2008, 22:10

Steven Nauta schreef:Wij zitten thuis ook al reikhalzend naar de nieuwe Golf uit te kijken. Quotes in Autovisie als "VW tilt de Golf naar het niveau van de Pheaton" stemt ons allen zeer tevreden! Hoe die 1.6 Tdi zou zijn heb ik geen idee van, deze motor wordt op dit moment nog niet geleverd toch? Maar ik zou zeker goed kijken naar de Golf mocht de Honda niks voor je zijn.

De marketing doet weer goed zijn werk :wink:

Ar

Bericht door Ar » 09 okt 2008, 00:48

Steven Nauta schreef:Wij zitten thuis ook al reikhalzend naar de nieuwe Golf uit te kijken. Quotes in Autovisie als "VW tilt de Golf naar het niveau van de Pheaton" stemt ons allen zeer tevreden! Hoe die 1.6 Tdi zou zijn heb ik geen idee van, deze motor wordt op dit moment nog niet geleverd toch? Maar ik zou zeker goed kijken naar de Golf mocht de Honda niks voor je zijn.
De 1.6 zou in het eerste kwartaal leverbaar zijn volgens de verkoper. De bijtelling is 20%. Als het een lease auto wordt, denk ik dat het de Golf wordt.
Het klinkt gek, maar de afweging is een S of een lease Golf. Als ik niet zoveel zou rijden voor mijn werk, zou ik meteen de Golf kiezen.

erwin20vt schreef:Ik ken ook iemand die een S600 uit 91 in de lease rijdt, auto is ingevoerd uit japan met 16.000 km op de teller het grote voordeel is dat je bij auto`s ouder als 15 jaar de bijtelling over de dagwaarde betaald en niet over de catalogus waarde!
Ik ben in loondienst en het moet een nieuwe diesel zijn. Een 600 wil ik niet op LPG zetten. :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 okt 2008, 01:08

Die 20% is volgens de nieuwe bijtellingstabel?
Heb ik dat gemist ofzo dat dat er al door is?
Vast wel, ik mis wel meer :wink:

2000USA

Bericht door 2000USA » 09 okt 2008, 10:39

Rationeel: Golf.

Gezien je positieve ervaringen met LPG: CL500!! Smaragdzwart of de aubergine-kleur met originele wielen (5-spaaks of 600). Fantastische, tijdloze automobiele droom.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 okt 2008, 11:05

Persoonlijk zou ik gewoon het dagelijkse auto en prive gewoon scheiden. Het feit dat je diesel overweegt ga ik er vanuit dat je +25k km rijdt, een cl500 is echt een topauto, maar op den duur krijg je daar denk ik hetzelfde mee als de 730i. Brandstofkosten (ondanks) LPG zijn fors en onderhoudskosten zijn hoog (alle onderdelen zijn nu eenmaal duurder); die 19ct is dan slechts een druppel. Is het niet mogelijk een hogere vergoeding (dus deels belast) te ontvangen?
Persoonlijk zou ik gewoon voor zakelijk idd een Golf oid gaan rijden, gewoon in die klasse kijken wat je het meeste aanspreekt qua rijden/zitpositie etc en prive je hobby erop na houden.

Wat betreft het gezeur derden bij bijv. een cl zou ik me ook niet zozeer aan storen; ik merk zelf dat het vaak ook wel positief werkt, je profileert je toch wel als een autoliefhebber. Toch is het voor mij wel een reden om een bepaalde zeer geliefde auto niet aan te schaffen :(.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 okt 2008, 11:06

Arthur schreef:Die 20% is volgens de nieuwe bijtellingstabel?
Heb ik dat gemist ofzo dat dat er al door is?
Vast wel, ik mis wel meer :wink:
Prinsjesdag, het is er idd door, ff googlen en je vindt tot welke uitstoot binnen deze categorie valt :).

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 okt 2008, 11:12

Gevonden... zet geen zoden aan de dijk zie ik al wel :wink:

Ar

Bericht door Ar » 09 okt 2008, 11:34

Kasteel schreef:Persoonlijk zou ik gewoon het dagelijkse auto en prive gewoon scheiden. Het feit dat je diesel overweegt ga ik er vanuit dat je +25k km rijdt, een cl500 is echt een topauto, maar op den duur krijg je daar denk ik hetzelfde mee als de 730i. Brandstofkosten (ondanks) LPG zijn fors en onderhoudskosten zijn hoog (alle onderdelen zijn nu eenmaal duurder); die 19ct is dan slechts een druppel. Is het niet mogelijk een hogere vergoeding (dus deels belast) te ontvangen?
Persoonlijk zou ik gewoon voor zakelijk idd een Golf oid gaan rijden, gewoon in die klasse kijken wat je het meeste aanspreekt qua rijden/zitpositie etc en prive je hobby erop na houden.

Wat betreft het gezeur derden bij bijv. een cl zou ik me ook niet zozeer aan storen; ik merk zelf dat het vaak ook wel positief werkt, je profileert je toch wel als een autoliefhebber. Toch is het voor mij wel een reden om een bepaalde zeer geliefde auto niet aan te schaffen :(.
De laatste vier jaar heb ik ongeveer 45-55 k/jaar voor mijn werk gereden. Ik verwacht dit ook bij mijn huidige werk ook. Bij 25k/jaar wordt het een leaseauto, omdat de vaste laten anders te hoog worden.
Een S of CL mag meer kosten op jaarbasis. Het is appels met peren vergelijken. Voordeel van een leasauto is dat alles voor je geregeld wordt i.p.v. bijvoorbeeld onderdelen uit Duitsland te bestellen.

2000USA schreef:Rationeel: Golf.

Gezien je positieve ervaringen met LPG: CL500!! Smaragdzwart of de aubergine-kleur met originele wielen (5-spaaks of 600). Fantastische, tijdloze automobiele droom.
Je kijkt op internet en dan zie je zoiets.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=138441356" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur schreef:Gevonden... zet geen zoden aan de dijk zie ik al wel :wink:
Alle beetjes helpen en bij een S/CL moet je minder nadenken. :)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 okt 2008, 14:21

Is een (bijv) Golf en de CL rjiden optie? Ik denk dat het per saldo wellicht zelfs goedkoper is en zo kan je ook langer genieten van de CL :).

*blijft btw echt een extreem mooie auto*

Macboy

Bericht door Macboy » 09 okt 2008, 14:40

He dank je voor het openen van dit draadje. Ik ben net even aan het rekenen geslagen. Zie Macboy-winter draadje voor de conclusie.

Casper

Bericht door Casper » 09 okt 2008, 18:42

Oeh dat zal wennen worden van een 7-serie in een middenklasser :)

Ik zou, als je het kan maken bij je werkgever gewoon een CL500 gaan rijden.....

@Steven Nauta, de Autovisie is hét autofabrikanten-kontlikkende blad van Nederland, die geen kwaad woord over een auto durven te schrijven. Dit vanwege de angst voor de importeurs die dan misschien geen auto's meer ter beschikking willen stellen etc. Dit soort uitspraken kun je het best met een korrel ehmmm kilo zout nemen ;)

Ar

Bericht door Ar » 09 okt 2008, 20:16

Ik heb vandaag gebeld met de lease maatschappij en die hebben de prijzen van de Golf VI over twee weken. Over de 1.6 is nog weinig bekend. Nadeel is dat het wel een handbak wordt. Ik heb ook de Passat met DSG gevraagd, maar de bijtelling vind ik te veel worden. Ik heb nog even de tijd en laat het even bezinken.

@Kasteel
Misschien.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 okt 2008, 20:18

Je kijkt op internet en dan zie je zoiets.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=138441356" onclick="window.open(this.href);return false;

DOENDOENDOEN!!!! :banaan: :banaan: :banaan:

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2008, 20:19

Ik snap al die afwegingen niet zo.
Wil je toch een funauto erbij blijven rijden zou ik de duurste kiezen die zbij de functie hoort en er dan lekker niet prive mee rijden, dan hoef je ook niks te betalen :bignews: :bignews:

Casper

Bericht door Casper » 09 okt 2008, 20:27

Erik Stoffelsen schreef:Je kijkt op internet en dan zie je zoiets.

Zo'n CL500 is zo lekker fout, en mede daarom zo'n vette en lekkerrijdende bak :thumbup:

740i trouwens geen optie? Een 7-serie is in mijn ogen net een stukje beschaafder dan een CL500...

2000USA

Bericht door 2000USA » 10 okt 2008, 11:37

**Speechless....checkt saldo....**

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 10 okt 2008, 12:50

2000USA schreef:
**Speechless....checkt saldo....**
Komt nog BPM bij :bignews:

2000USA

Bericht door 2000USA » 10 okt 2008, 13:33

Jurjen van Rhee schreef: Komt nog BPM bij :bignews:
Klopt, +/- 6350,- + 10% invoer (1500?), komt totaal op 23k. Valt opzich alsnog mee, zit je toch nog op 3-6k onder NL-occasionprijzen.

Plaats reactie