Toch stom?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Toch stom?

Bericht door Tom » 05 okt 2008, 21:21

Bij het importeren van de Z4 kreeg ik de kentekenbewijzen van de RDW per post opgestuurd. Dus alle delen in een normale envelop (met RDW logo), niet aangetekend.

Als iemand die brief onderschept dan kunnen ze de auto feitelijk al overschrijven?

:hmmm:

Tom V

Re: Toch stom?

Bericht door Tom V » 05 okt 2008, 21:23

Klopt, de tenaamstelling is genoeg om een auto op je naam te zetten.

Tom

Bericht door Tom » 05 okt 2008, 21:26

Verbaas mij erover dat dat zo gaat.
Lekker handig!??
Dus een slimme postbode die een auto met exportplaten voor de deur ziet staan en een envelop van de RDW aantreft kan dat zo achterover drukken en het ding op zijn naam zetten.... waarbij jij als eigenaar mag bewijzen dat het jouw kar is?
Vind dat dan erg slordig!

GTRene

Bericht door GTRene » 05 okt 2008, 22:59

Ik heb daar al een paar jaar geleden een brief over gestuurd omdat mij al 1x de post bij de ex eigenaar terecht kwam ver weg en een gevaarlijk type...schrok me rot ow zeggen ze vraag je het terug...ik zei nahja zeg en ow zeggen zet je zo weer op jou naam, i, van ja hallo dan ben ik niet meer de eerste NL eigenaar stelletje idioten...

en toen ik de Hartge papieren te laat kreeg en ook simpele envelop iedereen kan zien van ow RDW papieren oenaangetekend exclusieve auto...ik de RDW mail gestuurd, ja zouden ze door sturen en kreeg bericht...nu bijna 2 jaar geleden heb nog steeds niets van die afdeling gehoord, hier men kopie...

----- Original Message -----
From: Info
To: renestam@
Sent: Thursday, February 22, 2007 11:09 AM
Subject: Re: Uw informatieverzoek aan de RDW [#201954]

Geachte heer Stam,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Ik heb uw e-mail doorgestuurd naar de medewerkers van de afdeling die uw vraag/vragen kunnen beantwoorden. De afhandelingstermijn is ongeveer vijf werkdagen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

--Original Message--
From: renestam@
Date: 21-2-2007 22:35:42
To: info@rdw.nl
Subject: Uw informatieverzoek aan de RDW

formID: 2000
Aanhef: de heer
Voorletters: RH
Achternaam: Stam
Email: renestam@
Adres:
Postcode:
Plaats: Almelo
Land: Nederland
Telefoon:
Kenteken:
Rijbewijs:
Opmerking: Ik vind het vreemd dat kentekenbewijssen per post onaangetekend verstuurd worden, het zijn eigenlijk waarde papieren?! stel dat het verkeerd bezorgd word of uit de post gevist word dan kan die persoon die dat krijgt/neemt met een rijbewijs de auto op zijn/haar naam zetten en is dan theoretisch de eigenaar zelfs als het om auto's van een paar ton gaat, ik vind dat best zorgwekkend eigenlijk als ik erover nadenk...denk dat mensen graag een euro of 10 meer betalen als het aangetekend bezorgd word en dus bij de echte eigenaar terechtkomt met meer zekerheid.

Vind wel dat de zaken prettiger lopen met auto invoer maar TNT post verdienen geen punten van me omdat ze doodgewoon maandags geen "gewone" post leveren omdat naar eigen zeggen er vaak niet zoveel is, mijn post lag er wel maar ik moest veel langer daardoor wachten! gelukkig is de RDW wel sneller geworden waarvoor hulde, nu nog het kenteken aangetekend versturen en het is wat veiliger.
Ik heb me best zorgen lopen maken, mede omdat het 2,5 jaar geleden ook al mis ging gelukkig stuurde die persoon de papieren naar me toe maar moest wel weer auto veranderen van naam, maar goed die dingen kunnen gebeuren...
Ben benieuwd of u ook die dingen zo zien kunt van de kentekens dus eigenlijk "auto" versturen.

groetjes en nogmaals hulde voor de verbetringen van RDW auto import en keuren e.d. de laatste jaren

René Stam
Almelo
De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.
gewoon ongelofelijk eigenlijk...dat ik dat moet zeggen tegen hun..en nog steeds niets terug! terwijl ze zeggen van we gaan der mee aan de slag!! ongeveer 5 werkdagen...nu snap ik die ambtenaren...ze hebben nog steeds net die 5 werkdagen gewerkt in die bijna 2 jaar :mrgreen: :blabla: :wtf:
Laatst gewijzigd door GTRene op 06 okt 2008, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 05 okt 2008, 23:15

Tom schreef: Dus een slimme postbode die een auto met exportplaten voor de deur ziet staan en een envelop van de RDW aantreft kan dat zo achterover drukken en het ding op zijn naam zetten..

Een slimme postbode pakt dan gewoon zijn Z4 ipv de fiets met dubbele TNT fietstas.
:angel:
Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 05 okt 2008, 23:31

:lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 05 okt 2008, 23:35

damn Rico je kon het niet laten.... :lol:

--

Dit is echt slordig van de RDW !

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 okt 2008, 01:16

Ik heb twee keer papieren ontvangen van de RDW in een envelop zonder logo. Geen afzender en alles met de hand geschreven. De inhoud was niet te raden, maar ik vond het wel vreemd.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 okt 2008, 01:40

@ Rico, jij bent echt de slechtste fotoshopper die ik ken :mrgreen:

@ topic, inderdaad frapant natuurlijk ...

Rupie

Bericht door Rupie » 06 okt 2008, 07:09

is pb

Knot

Bericht door Knot » 06 okt 2008, 07:46

Hmmz... dus eigenlijk toch maar in de garage zetten tot ie volledig op naam staat?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 okt 2008, 11:06

Leest makkelijk weg hoor, @GTRene :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 okt 2008, 16:04

Inderdaad Rene. Op die brief van jou zou ik ook nooit antwoorden ;)

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 08 okt 2008, 16:09

Mensen, jullie weten toch dat bij het RDW ambtenaren werken die geen verstand hebben van dagelijkse realiteit en Risico's.
Als hun bureautje maar aan het einde van de dag leeg is, dan is het toch goed?
Ik ben niet verbaasd dat ze kentekenbewijzen onaangetekend versturen.
Al keur ik het uiteraard ook niet goed!

GTRene

Bericht door GTRene » 08 okt 2008, 16:55

Macboy schreef:Inderdaad Rene. Op die brief van jou zou ik ook nooit antwoorden ;)
ze moeten luisteren naar het volk, welke taal die ook spreekt, de boodschap is duidelijk...ja misschien niet voor jou :mrgreen: :wink:

deglazenwasser

Bericht door deglazenwasser » 08 okt 2008, 17:02

Nu je het zegt ja, zo heb ik laatst ook me papieren binnen gekregen.

Had er eigenlijk niet eens bij nagedacht.

Idd niet echt slim wat ze doen. Zal wel om de kosten zijn. Maar als ze die gewoon doorberekenen dan komt het iig veilig aan.

DDX

Bericht door DDX » 08 okt 2008, 23:39

Tja zelfde als postbank creditcard die je dan in 2 delen toegestuurd krijgt,
Eerst een brief van let op over paar dagen krijg je een creditcard en hier alvast het telefoonnummer + pincode om de kaart te activeren.
We sturen de creditcard uit veiligheidsoverwegingen een aantal dagen later.
Maar ik kreeg beide brieven op zelfde dag.... :roll:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 okt 2008, 23:46

Soortgelijk voorbeeld. Jaren geleden m'n rijbewijs kwijtgeraakt waarbij ik m'n Suzuki motor op het politiebureau moest achterlaten. Een paar dagen later mochten we (mocht zelf uiteraard nog niet rijden) de motor weer ophalen. Andere agenten en wat me hogelijk verbaasde is dat ik de motor zo meekreeg, niemand heeft om legitimatie of ander bewijs gevraagd. Motor stond zichtbaar buiten in het fietsenhok, achter het hek. Elk brutaal iemand had naar binnen kunnen lopen om het ding op te eisen.

Plaats reactie