Keuze voor belastingkantoor

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Keuze voor belastingkantoor

Bericht door RutgerK » 02 okt 2008, 19:39

Aangezien wij de eenmanszaak van mijn vriendin naar een BV willen omvormen (de datum sloot 1-10-2008 :'( ) moeten we een belastingadviseur in de arm gaan nemen. Nu zijn fiscale zaken niet onze expertise en willen we ook niet de eerste de beste belastingadviseur op blauwe ogen waarderen.

Zijn er stips om tot een goede keuze te komen? Uiteraard informeren wij weleens bij anderen en hun ervaringen met belastingkantoren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Keuze voor belastingkantoor

Bericht door romo » 02 okt 2008, 20:55

Mijn ervaring is de volgende;

Met mijn bedrijf hadden we eerst een groot kantoor.................................veel expertise, dat wel, tot dat onze boekhoudster ontdekte dat ze wel erg hoge nota`s stuuurden, en ook nog dubbel declareerden....................exit dus met dit bedrijf.

Toen een kleine genomen ( 1 mans zaak), leek goed, maar later veel mooi praterij en weinig actie, vervolgens een kapitale blunder bij een mede maat ( die vervolgens flink kon schokken bij de fiscus)............................exit dit bedrijf.

Momenteel een klein kantoor (3 mans zaak, waaronder een accountant en contacten met een fiscalist die ingehuurd wordt als het echt moeilijk wordt, met een aantal medewerkers) werken goed, snel en acuraat. Maar we blijven kritisch, en we zitten er boven op.

Moraal van het verhaal; niet tevreden, 1 keer waarschuwen, weer in de fout; gelijk naar een ander, dat werkt IMO het allerbeste................................

Kasteel

Bericht door Kasteel » 02 okt 2008, 21:12

Ik zou zelf idd ook voor een middengroot kantoor gaan. Vaak veel kennis in huis en op te hoogte van nieuwe zaken; buiten dat vaak veel kennis 'geleend' van de grotere kantoren. Prijzen van deze kantoren liggen beduidend lager dan bij de 'grote' jongens.
Zorg bij de keuze vooral naar een bedrijf waar je je goed bij voelt en dat je iemand hebt waar je echt door begrepen wordt/genoeg mee denkt.

Welke regio zit je?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 okt 2008, 21:18

Is het inderdaad wel iets waar je bovenop moet zitten lijkt het. Vooral met alle mogelijkheden van een holding en meerdere werkmaatschappijen eronder wil ik goed ingelicht worden en vertrouwen kunnen hebben in degene die de werkzaamheden doen.
Ik ben wat sceptisch in dit kader omdat we achteraf per 1-1-2008 een BV hadden moeten zijn en verkeerde voorlichting ons nu onnodig geld kost.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 okt 2008, 21:18

Leiden

Plaats reactie