CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Joy » 29 sep 2008, 17:30

De autofabrikanten hebben in het Europees Parlement een nederlaag geleden: hun plan om de CO2-normen voor 2012 stapsgewijs in te voeren, gaat niet door. In plaats daarvan moeten auto’s in dat jaar in één klap aan de uitstootnorm van 130 gram CO2 per kilometer voldoen.
Volgens de Europese Unie moeten autofabrikanten in 2012 voldoen aan de uitstootnorm van gemiddeld 130 gram per kilometer op hun nieuwe auto’s. De auto-industrie wilde die norm graag stapsgewijs invoeren, waarbij de 130 gram-grens pas later in zicht kwam. Nu bedraagt de gemiddelde CO2-uitstoot nog 160 gram.
Als de nieuwe maatregel van kracht is, betalen fabrikanten 20 euro boete per te veel uitgestoten gram CO2. In 2015 wordt die boete verhoogd naar 95 euro per gram. Verder worden fabrikanten geacht bij een uitstoot van 130 gram nog tien gram extra besparing bijeen te sprokkelen door alternatieve maatregelen zoals het gebruik van bio-brandstof of het stimuleren van een schoner rijgedrag.

Bron: Autoweek

Nou, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren... :whistle:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Hans » 29 sep 2008, 17:48

Autofabrikanten moeten Fuck You zeggen, kan niet, doen we niet. Dan maar geen auto's voor de EU na 2012. Gaat alles voor export naar Rusland en andere delen van de wereld waar de milieu taliban niet is doorgedrongen. Kunnen hier een paar honderd duizend man de straat op omdat er minder auto's geproduceerd worden. Eens kijken welke partij daar politieke verantwoording voor af wil leggen.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Luuk » 29 sep 2008, 18:02

Kijk, het maakt mij echt geen bal uit of de nieuwe Toyota Prius nou 1 op 20 loopt of 1 op de miljard kilometer.. kan me niks bommen. Maar die wetgeving moet de sportwagenfabrikanten gewoon niet aantasten, neem Lamborghini. De gemiddelde Lamborijder rijdt niet meer dan 4000 kilomter per jaar..

Een oud ANW leraar vertelde me dat de opwarming van de aarde gewoon een terugkomend effect is in het wereldwijde klimaat. Bijvoorbeeld: Middeleeuwen: Warm; 17e eeuw: Koud (enige wat je op schilderijen van die tijd ziet is sneeuw.. ) Dusja, nu gaat het weer wat warmer worden.. en dan schiet de hele wereld direct in paniek :roll:

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Andre » 29 sep 2008, 18:34

Tis verschrikkelijk.

Ferrari lambo etc kunnen de deuren sluiten. Hoe wil je een 8cil en 10cil motors op 130 co2 krijgen.

Deze merken bestaan voor liefhebbers die nauwelijks 4000km per jaar rijden. Een prius stoot meer uit met 60.000km per jaar dan een liefhebber die zijn ferrari een keer uitlaat.

Je kan alleen nog oldtimers rijden straks. Al dat nieuwe spul wat er aan komt intresseert ons voor geen meter meer.

Ik wordt hier triest van.

Robin
Berichten: 55180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Robin » 29 sep 2008, 18:52

Tja... :hmmm:

Oldtimers...deze dingen van 10/15 jaar oud dan maar? Wel ff beginnen met sparen, wel handig kan bij m'n eigen dealer in onderhoud blijven.... :bag:
http://www.agent4stars.com/CarMcLarenF1_forSale.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Aernoudt » 29 sep 2008, 19:28

Andre schreef:...
Ik wordt hier triest van.
+1. Dit gaat echt nergens meer over ondertussen...

Tijd dat 'Brussel' wordt gesloten :sealed:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door G Kolkman » 29 sep 2008, 19:48

Joy Jolliffe schreef:
Nou, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren... :whistle:
De consument betaald zelf het verschil, dus bv. 200gr (meteen een beetje propere auto als vb. genomen :) )x 20 euro x 1.4 = plusminus 5600 euro extra, net zoals de gemiddelde ferraririjder dat nu al doet (18k voor een 599 o.i.d. is het toch?), lijkt mij tenminste. 2015 wordt wel vervelender (zelfde berekening levert dan 26 mille op, :shock: ). Denk dat de gemiddelde lambo-rijder daar niet heel moeilijk overheen stapt.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Niels v D » 29 sep 2008, 22:39

Luuk schreef:Kijk, het maakt mij echt geen bal uit of de nieuwe Toyota Prius nou 1 op 20 loopt of 1 op de miljard kilometer.. kan me niks bommen. Maar die wetgeving moet de sportwagenfabrikanten gewoon niet aantasten, neem Lamborghini. De gemiddelde Lamborijder rijdt niet meer dan 4000 kilomter per jaar..

Een oud ANW leraar vertelde me dat de opwarming van de aarde gewoon een terugkomend effect is in het wereldwijde klimaat. Bijvoorbeeld: Middeleeuwen: Warm; 17e eeuw: Koud (enige wat je op schilderijen van die tijd ziet is sneeuw.. ) Dusja, nu gaat het weer wat warmer worden.. en dan schiet de hele wereld direct in paniek :roll:
Klopt Luuk, Klimaat veranderd continue, volgens mij is dat omdat de aarde niet helemaal rond de zon draait maar iets uit het midden zit zeg maar, zodat de aarde dichterbij komt en weer verder weg gaat met klimaatveranderingen tot gevolg. Vandaar ook de ijstijden en dergelijke.
Maar de hele wereld denkt dat Co2 alleen door auto's wordt uitgestoten(en ook dat auto's alleen co2 uitstoten..Niemand weet nog wat Euro5 is) 8)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door wjn » 30 sep 2008, 01:40

Joy Jolliffe schreef:De autofabrikanten hebben in het Europees Parlement een nederlaag geleden: hun plan om de CO2-normen voor 2012 stapsgewijs in te voeren, gaat niet door. In plaats daarvan moeten auto’s in dat jaar in één klap aan de uitstootnorm van 130 gram CO2 per kilometer voldoen.
Volgens de Europese Unie moeten autofabrikanten in 2012 voldoen aan de uitstootnorm van gemiddeld 130 gram per kilometer op hun nieuwe auto’s. De auto-industrie wilde die norm graag stapsgewijs invoeren, waarbij de 130 gram-grens pas later in zicht kwam. Nu bedraagt de gemiddelde CO2-uitstoot nog 160 gram.
Als de nieuwe maatregel van kracht is, betalen fabrikanten 20 euro boete per te veel uitgestoten gram CO2. In 2015 wordt die boete verhoogd naar 95 euro per gram. Verder worden fabrikanten geacht bij een uitstoot van 130 gram nog tien gram extra besparing bijeen te sprokkelen door alternatieve maatregelen zoals het gebruik van bio-brandstof of het stimuleren van een schoner rijgedrag.

Bron: Autoweek

Nou, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren... :whistle:
Euh, vergeten is te vermelden dat de autofabrikanten indertijd zelf die 130 gram per km hebben voorgesteld cq ermee ingestemd hebben. En nu ze het niet kunnen (willen) halen, komen ze erop terug.

Betreft overigens praktisch alleen de duitse en amerikaanse autofabrikanten, de fransen hebben geen probleem.

Blijft een leuk spel ;)

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door wooter » 30 sep 2008, 08:52

wjn schreef:Betreft overigens praktisch alleen de duitse en amerikaanse autofabrikanten, de fransen hebben geen probleem.
Is logisch: De Amerikanen weten niet hoe zuinige motoren te bouwen, en Fransen weten niet hoe krachtige motoren te bouwen.

Porsche koopt zich niet voor niks diep in VAG. Lamborghini zit al bij VAG en Ferrari bij Fiat. De enigen die overblijven zijn Mercedes en BMW...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Macboy » 30 sep 2008, 13:54

Niemand gisteren Tegenlicht gezien op VPRO ??

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /40004478/" onclick="window.open(this.href);return false;
De race om de auto van de toekomst
maandag 29 september 2008 21:00 Ned 2
dinsdag 14 oktober 2008 15:05 Ned 2 (Herhaling)
De hoge kosten voor ons persoonlijk vervoer komen niet zozeer door de hoge brandstofprijzen, als wel door het enorme verbruik van onze auto’s. Terwijl de wagens die we rijden al lang met veel minder kunnen. Zo ondervond bijvoorbeeld Evan McMullen, een autodealer uit Seattle, die bij toeval op een Opel uit 1970 stuitte. Wat bleek? Het oudje reed ruim tien keer zuiniger dan de gemiddelde auto die wij nu kunnen kopen. In Tegenlicht de vraag hoe het mogelijk is dat de auto-industrie nooit iets deed met deze technologie.
Steeds minder mensen wachten af tot de grote autofabrikanten eindelijk met flink zuiniger auto’s komen. Zij zorgen er zelf voor dat ze minder afhankelijk worden van de onbetaalbare benzine. Zoals Illuminati Motor Works, een groepje enthousiaste hobbyisten dat zich inschreef voor de X-prize, een Amerikaans non-profit initiatief dat volgend jaar uitmondt in een race om de zuinigste auto. In een eigen garage bouwen zij een auto die met gemak 1 op 40 kan rijden.

General Motors, een van de grootste autofabrikanten ter wereld en onder meer verantwoordelijk voor de automerken Opel en Chevrolet, denkt niet dat dergelijke auto’s op korte termijn verkocht gaan worden. Op de lange duur zullen er alternatieven komen voor de verbrandingsmotor, maar deze zal in zijn huidige vorm nog decennia voor ons vervoer moeten zorgen. En dan gaan we over op waterstof, aldus General Motors.

Maar waarom zo lang wachten en zoveel geld betalen als de alternatieven nu al beschikbaar zijn? Dat vraagt ook Elon Musk zich af, directeur van Tesla Motors, een bedrijf in Silicon Valley dat elektrische auto’s produceert. “De grote auto fabrikanten zeggen altijd dat het waterstof wordt. Over tien jaar. Maar het is altijd over tien jaar, en het zal altijd over tien jaar blijven. Waterstof is onzin. Het is een marketingtruc, om de critici tevreden te houden.”

Moeten we wachten op de grote autofabrikanten, of komt innovatie uit andere hoeken? Vijay Vaitheeswaran, verslaggever voor The Economist en schrijver van Zoom, the global race to fuel the car of the future, is het maar de vraag of de grote autofabrikanten van nu gaan zorgen voor de auto van morgen. “Ze innoveren bijna niet omdat ze dat nooit hoefden. Ze verdienden veel geld met grote auto’s, en de aandeelhouders vonden dat voldoende.”

Maar de huidige olieprijzen, de afhankelijkheid van bedenkelijke olieproducerende staten en de toegenomen aandacht voor het milieu, dwingen de grote autofabrikanten eindelijk om naar het brandstofverbruik van hun auto’s te kijken. De vraag is echter of de oplossingen van de grote merken op tijd zullen zijn, of komt de auto van de toekomst uit een hele andere hoek?

Robin
Berichten: 55180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Robin » 30 sep 2008, 14:05

^^^^^^

links sentiment...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Dennis Cavallino » 30 sep 2008, 15:56

De autofabrikanten hebben van de EU geeist dat er voor 2012 een goed werkende infrastructuur van biobrandstof en waterstof zou zijn. Ook electra-stations etc.
De EU verzuimt daarin. Zonder die infrastructuur wordt 't verdomd lastig om de 130 gram gemiddeld te halen (1000 civics hybrid vs 10 NSX-en?). Veel autofabrikanten hebben intussen al bewezen dat ze een end komen, zie BMW bijvoorbeeld, mede dankzij de Mini, maar ook de grote modellen zijn zuiniger geworden. Ik heb daar als autoliefhebber zonder geldboom in de tuin geen problemen mee. De tijd van 1:7 hebben we gehad 5500 euro per jaar aan benzine (lees: nóg meer belasting betalen), daar heb ik geen zin meer in.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Andre » 30 sep 2008, 18:31

Dennis je hebt gelijk.

Als pakezel zo zuinig mogelijk geen twijfel mogelijk.

Maar wil als liefhebber nog wel de keuze hebben om ook in leukes auto te kunnen rijden. Zoals ferrari lambo amg M etc. Lees goed KEUZE. En dan wil ik niet financieel uitgekleed worden door de zogenoemde linkse milieu lobby.

Als die keuze mij ontnomen wordt heb ik daar wel degelijk moeite mee.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Sander » 30 sep 2008, 19:47

Pff, ik zie het al voor me een Lambo met een 1.4 turbo motor :'(
Was het een tijdje terug niet een gem. max uitstoot over alle auto's van de betreffende fabrikant ? Want dan zouden ze gewoon een klein auto'tje moeten maken die de boel moet compenseren.

Gebruikersavatar
Rambler
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 nov 2007, 18:42
Locatie: Schoten

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Rambler » 30 sep 2008, 21:54

G Kolkman schreef:
Joy Jolliffe schreef:
Nou, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren... :whistle:
De consument betaald zelf het verschil, dus bv. 200gr (meteen een beetje propere auto als vb. genomen :) )x 20 euro x 1.4 = plusminus 5600 euro extra, net zoals de gemiddelde ferraririjder dat nu al doet (18k voor een 599 o.i.d. is het toch?), lijkt mij tenminste. 2015 wordt wel vervelender (zelfde berekening levert dan 26 mille op, :shock: ). Denk dat de gemiddelde lambo-rijder daar niet heel moeilijk overheen stapt.
Het is toch 20 EUR per gram te veel uitstoot niet op de totale uitstoot en ook nog op het gemiddelde van hun productie? Bij 200gr gemiddeld van de producti, komt men dan op 1400 EUR vanaf 2012, 6650 EUR vanaf 2015, dat wordt dan betaald door de fabrikant die dat doorrekent uiteraard. Voor diegenen die 2e hands fun rijden, kan het nog wel meevallen dan?

Edit :

Ferrari zit op 360, dan tikt het wel door inderdaad maar dan weer gecorrigeerd door die Fiats dan, een M3 zal ook nog zeker wel lukken. Enkel merken die niets in het lagere gamma hebben, krijgen een probleem. Als men toch niet een beetje in de buurt zou kunnen komen van die 130 gram gemiddeld, wordt 2011 misschien een heel goed en 2012 een heel slecht jaar voor de industrie. De echte problemen beginnen pas in 2015 als men de normen niet kan halen want dan is de sanctie behoorlijk groot, maar is nog 6 jaar ontwikkelingstijd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Dennis Cavallino » 01 okt 2008, 11:01

André: Wat je na 2012 misschien krijgt, is dat jij en veel andere echte autorijliefhebbers geen nieuwe auto meer kopen, maar blijven rijden met oude veel leukere auto's. Net als in de jaren '70 stort die muscle car mania in mijn ogen al veel eerder in door de aanhoudende achteruitgang van de economie. We zitten nu, net als in de jaren 60 begin '70, op de top qua modellen aanbod. En we mogen blij zijn dat we dit nog hebben meegemaakt.

Ik verwacht overigens echt niet dat we straks met heel de wereld in een prius rijden. Ik verwacht nog steeds veel van alternatieve brandstoffen. Een M3 V8 op Waterstof met 500 pk. Een Golf GTI 2.0 TFSI opvolger op ethanol met 300 pk. In 2012 moet dat de manier zijn om de AdV/DF-doelgroep te voorzien van leuk nieuw (!) speelgoed. Denk ik.

Als de overheid nu maar snel de bestaande modderpoel van belangenverstrengelingen gaat opschonen en begint om de reeds geplaatste fundering (Kyoto e.d.) te gebruiken om een volledig nieuwe structuur op te bouwen. Schijt aan olieconcerns en aan accijnsheffingen die achteruit lopen als we straks massaal op frituurvet rijden. Ze moeten zorgen voor infrastructuur, eerlijkere regels voor gebruikers van de echte alternatieve brandstoffen, duidelijkheid naar de industrie en de burgers. De EU en alle lidstaten, vooral NL, willen wel, maar ze doen te weinig in te korte tijd. Lange termijn is uitstel van executie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door RVV » 02 okt 2008, 14:30

Van de week in een nieuwsbericht op TV.. de tuktuk in India die 3 wielers.. stoten 50 keer meer CO2 uit dan een moderne benzine auto :shock:

En er rijden 3 miljoen van die dingen rond, in India..

komt overeen met 150 miljoen auto's :| (er rijden nog geen miljard auto's rond op deze aardkloot)

En dan hier maar door blijven zeuren.. of is er in India sprake van een andere Aarde ofzo ..

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Andre » 02 okt 2008, 14:42

Gelukkig is er internet en kan de overheid die leugens niet meer verkopen.

Mensen zijn allang het vertrouwen kwijt in de roverheid.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Bert ///M3 » 02 okt 2008, 14:48

Dennis Cavallino schreef:André: Wat je na 2012 misschien krijgt, is dat jij en veel andere echte autorijliefhebbers geen nieuwe auto meer kopen, maar blijven rijden met oude veel leukere auto's. Net als in de jaren '70 stort die muscle car mania in mijn ogen al veel eerder in door de aanhoudende achteruitgang van de economie. We zitten nu, net als in de jaren 60 begin '70, op de top qua modellen aanbod. En we mogen blij zijn dat we dit nog hebben meegemaakt.
Ja tot dat ze dat ook doorkrijgen. Dan word de houderschapsbelasting vast wel even verhoogd aan de hand van de CO2 uitstoot per km plus de benzine 3x zo duur :bag:

Of je mag het halve land niet meer in met auto's die voor een bepaalde productie datum zijn, ben je ook lekker mee.

Idd blij zijn dat je het nog meegemaakt hebt, binnen nu en 10 jaar is het over :(

Tom
Berichten: 22272
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Tom » 02 okt 2008, 14:50

Rico schreef:Van de week in een nieuwsbericht op TV.. de tuktuk in India die 3 wielers.. stoten 50 keer meer CO2 uit dan een moderne benzine auto :shock:

En er rijden 3 miljoen van die dingen rond, in India..

komt overeen met 150 miljoen auto's :| (er rijden nog geen miljard auto's rond op deze aardkloot)

En dan hier maar door blijven zeuren.. of is er in India sprake van een andere Aarde ofzo ..
Alleen moet je dan wel weten hoeveel kilometer die tuktuk dingen op jaarbasis rijden...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Arthur » 02 okt 2008, 14:51

Dat zal nog best wat wezen, of ze staan de hele dag te roken in de file :shock: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door RVV » 02 okt 2008, 15:25

Tom die dingen rijden de godganse dag, omdat die tuktukrijder aan het eind van de dag een dollar wil overhouden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Joy » 10 nov 2008, 17:22

Staatssecretaris De Jager gaat de fijnstofheffing terugbetalen aan de automobilisten. De stopzetting van die heffing wordt in eerste instantie gecompenseerd met een hogere slurptaks.

Staatssecretaris De Jager van Financiën heeft in een brief aan de Tweede Kamer gemeld dat hij de omstreden fijnstoftaks gaat stilzetten. De Europese Unie heeft geëist dat Nederland moet aantonen dat het heffen van deze belasting persé nodig is om bij ons te luchtkwaliteit te verbeteren. Anders is de fijnstofheffing niet rechtsgeldig. Onder die druk zet De Jager die heffing nu stil.
De fijnstoftaks wordt aan de automobilisten terugbetaald en De Jager mist daardoor 135 miljoen euro. Om dat te compenseren gaat volgend jaar de slurptaks omhoog en in de jaren daarna wordt de CO2-grondslag verhoogd. De komende twee jaar wil hij de benzinekorting verlagen en de dieseltoeslag verhogen. Met ingang van het nieuwe jaar wil de staatssecretaris de oude regeling weer van stal halen en zeshonderd euro subsidie geven op roetfilters.
In het Belastingplan van 2009 is aangekondigd dat de ondergrens voor slurptaks voor benzineauto’s is gesteld op 212 gram per kilometer en voor diesels op 176 gram. De Jager wil door de tegenslag in zijn portemonnee die grenzen verlagen naar 205 en 170 gram.


Bron: Autoweek

Regels worden gewoon weer aangepast om geld toch binnen te krijgen. Schieten we uiteindelijk niks mee op.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: CO2 normen in 2012 gehandhaaft, fabrikanten verslagen

Bericht door Stéphane » 10 nov 2008, 17:58

Inderdaad. Milieu is gelijk aan budget is gelijk aan geld binnen halen voor die rakkers in Den Haag. Eerst milieu propageren tijdens de verkiezingen en dan vervolgens diezelfde naïeve burger hun zelf aangezwengelde poot laten uitdraaien. Zei degene die net een hybride auto heeft besteld :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Google [Bot] en 6 gasten