Ik heb zelf voor ca. 1,5 jaar terug in een 911 3.2 uit 1985 proefgereden. De auto kostte toen 13K maar moest voor het mooie eigenlijk overgespoten worden. Over het algemeen zouden ze niet moeten roesten aangezien ze verzinkt zijn maar dat doen ze op sommige plekjes toch wel. Het was dit model:
Qua rijden: het is een spartaanse oude sportwagen ZONDER stuurbekrachtiging en vooral het sturen met aftermarket Cup velgen en brede banden viel me tegen. Echt hangen en wurgen bij haakse bochten van ca. 30-40km/h en aangezien mijn vriendin er ook in zou moeten rijden was het dus gewoon geen optie. Het geluid blijft lekker en voor de rest rammelt en kraakt het niet tot weinig. Het koppelen en schakelen ging top maar daar was ook het e.e.a. aan gedaan de afgelopen jaren. Een auto met emotie die absoluut op leeftijd aanvoelt

De 944 Turbo die ik erna mocht proberen deed gewoon veel moderner aan en voelde ook sneller door de turbo motor.
Vorige week ben ik met een collega aan het carpoolen geweest en hij rijdt een 89-er 964. Deze dus:
Dit model vind ik echt super en is standaard voorzien van stuurbekrachtiging. De motor is lekker "bullig" en de auto is op snelheid best stil. Wat lastig is dat ie vrij snel beslaat van binnen maar dat kwam ook omdat de airco niet goed werkte. Interieur sensoren waren nu voor de 3e keer kapot en kosten 180,- per stuk. Daarbij komen we bij het probleem van de 964 en dat is de prijs. Voor beneden de 20K moet je heel erg goed opletten wat je koopt, koop ALLEEN eentje met onderhoudshistorie en persoonlijk zou ik nooit eentje bij een handelaar kopen maar altijd particulier of van een specialist. De 964 is een echte geld vreter en je gaat er failliet aan als je een verkeerde treft. In onderhoud en onderdelen is dit dan ook de duurste die je kunt nemen. Mijn collega wil graag de achterlichten en midden reflector vervangen vanwege haar scheurtes alleen kosten die stukjes plastic 1000,-

Aan onderhoud had hij 700,- besteedt over het laatste jaar ex reparaties waarbij gezegt moet worden dat ie de auto vorig jaar voor stevig geld bij een specialist heeft gekocht.
Mijn conclusie: koop alleen een 911 als je een echte liefhebber bent die em al jaren lang bovenaan de lijst heeft staan. Al eens aan een Boxster gedacht

: Zou tegenwoordig mijn keuze zijn namelijk
