Cars and Coffee Rotterdam: napraten en foto's

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Style

Cars and Coffee Rotterdam: napraten en foto's

Bericht door Style » 28 sep 2008, 14:27

was een geslaagd evenement moet ik zeggen!

Op t laatst werd er nog goed gasgegeven; wat is een Impreza toch snel zeg :shock:

Zelf ook nog ff door de bochten 'gevlogen' 8)

(Jammer dat de beloofde 7 Enzo's niet kwamen opdagen)

alvast wat pics van mijn kant

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Style

Re: Cars and Coffee Rotterdam

Bericht door Style » 28 sep 2008, 14:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Style

Bericht door Style » 28 sep 2008, 14:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 sep 2008, 14:59

Style schreef:was een geslaagd evenement moet ik zeggen!

Op t laatst werd er nog goed gasgegeven; wat is een Impreza toch snel zeg :shock:

Zelf ook nog ff door de bochten 'gevlogen' 8)
Het spijt me maar ik vond er eigenlijk bar weinig aan. En op het eind werd het echt een puinhoop. Een man die met zijn kind op de achterbank kansloos rond gaat rijden. En dan bij een sprintje dus ook bijna letterlijk zijkant tegen zijkant met een kneus in een Testarossa rijdt.

Wat een onverantwoord stel idioten ben je dan :shock: Je zult binnen de kortste keren straatrace-dit en straatrace-dat wel weer te lezen krijgen in de media.

Het spijt mij echt heel erg, maar dat leek helemaal nergens op. En de koffie was ook slecht :sealed:

Maik

Bericht door Maik » 28 sep 2008, 15:14

Ben het min of meer met Stephane eens, maar ik heb geen oordeel over de koffie want ik dronk vieze thee :lol:
Wel een hoop mooie auto's en leuke mensen, maar het showboaten deed toch wel wat afbreuk IMO....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 sep 2008, 15:23

@Maik: Met showboaten heb ik geen moeite als dat op een plek gebeurt waar dat kan en ook door mensen die het kunnen :shakeit:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 28 sep 2008, 15:48

Tsja. Even een botte uitspraak maar anders kan ik het niet omschrijven. Zo'n poetsmeeting als die Tuning Sunday te Gemert etc word hier meestal afgezeken. Cars en Coffee is toch eigenlijk hetzelfde alleen de auto's zijn duurder. Dat je auto duurder is maakt je geen betere rijder of een verstandigere bestuurder. Is verder niks kwaads oid tegen de organisatie of mensen die er heen gaan, autoliefhebberij kent vele vormen, maar dan weet je toch wat je kan verwachten.

allen

Bericht door allen » 28 sep 2008, 16:28

Twee richtingen op gasgeven, bijna een ongelukje en burnouts die nergens op sloegen. De sfeer naast de weg was overigens gemoedelijk met zoveel bekenden. De koffie was een grote tegenvaller. De koffie, de lunch en het gezelschap in Soesterberg waren gelukkig zoals het hoort. Perfect. :mrgreen:

@bert: zoiets heet jezelf verheven voelen boven de rest van het gepeupel. :twisted:
Ik zie verder ook geen verschil, maar goed, ik kwam daar m'n strookje rubber voor de rand van m'n kofferbakrand ophalen. De auto's vielen wel in de smaak. Vooral de Enzo's. :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 sep 2008, 17:11

Ai niet echt geslaagd dus ...

Xave30

Re: Cars and Coffee Rotterdam: napraten en foto's

Bericht door Xave30 » 28 sep 2008, 17:16

Thnx voor de foto's Style :)

Sublieme shot:
Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 sep 2008, 17:25

Hmm.....beetje jammer van de bovenal negatievere reacties.

@ Stéphane. Ik waardeer je kritieken, en die nemen we dan ook mee als verbeterpunten.
Inderdaad, die Impreza met kind achterin, not-done. Die komt dus ook niet weer! Het sprinten met die Ferrari gebeurde op een punt waar het ook niet mocht, daar is dus later ook een stokje voor gestoken.
Maar je pakt er nu 1 of 2 auto's uit. Niet echt representatief voor het hele gebeuren.

@ Maik. Over het 'showboaten'. Dat is dus een behoorlijk onderdeel van Cars and Coffee. Kijk maar eens naar de video's uit Amerika. Het gaat inderdaad om de gezelligheid er om heen. Het gaat om de mooie auto's en de leuke mensen eromheen, zoals je zelf al aangeeft.

@ Allen. Hetzelfde als ik tegen Stéphane zeg. Gaat om 1 of 2 gevallen. Daarna niet weer voorgekomen.
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 28 sep 2008, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 28 sep 2008, 17:31

Je zou de reacties niet als jammer moeten zien. Wees blij dat mensen dat vertellen. Iedereen kan ook z'n mond houden en voortaan wegblijven mocht het niet bevallen. Zelf had ik graag dat je alleen 1 punt van mij zeer serieus zou nemen: betere koffie als je zo vroeg je bed uit moet op zondag!!! :mrgreen:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 28 sep 2008, 17:33

Tuurlijk is het mooi dat er comments komen, maar jammer dat de negatieve de boventoon voeren. Zo heb ik het zelf namelijk niet ervaren!

Wat betreft de koffie.....dat is een belangrijke zaak inderdaad. Ik leg het voor.

Style

Bericht door Style » 28 sep 2008, 17:52

Ik gooi er nog maar wat foto's tegenaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 28 sep 2008, 17:53

@ Herman. De Exige GT3 zag er echt enorm goed uit zeg! Petje af!

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2008, 18:06

Bert ///M3 schreef:Tsja. Even een botte uitspraak maar anders kan ik het niet omschrijven. Zo'n poetsmeeting als die Tuning Sunday te Gemert etc word hier meestal afgezeken. Cars en Coffee is toch eigenlijk hetzelfde alleen de auto's zijn duurder. Dat je auto duurder is maakt je geen betere rijder of een verstandigere bestuurder. Is verder niks kwaads oid tegen de organisatie of mensen die er heen gaan, autoliefhebberij kent vele vormen, maar dan weet je toch wat je kan verwachten.

Ik denk dat wij inderdaad met de enige ongepoetste auto waren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verder wel leuke auto's en mensen gezien, maar toch ook wel (sorry voor de woordkeuse) een hoog PATSERgehalte.
Verder was de cappuchino best te drinken :mrgreen: :mrgreen:
Ow ja en die ferrariclub kon al niet parkeren, laat staan rijden :sealed:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 28 sep 2008, 18:07

Ik heb die blauwe GT2 niet gezien :stom:

Eerste filmpjes zijn trouwens ook op i-net te vinden:

http://www.autojunk.nl/clips/view/146605" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autojunk.nl/clips/view/146607" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autojunk.nl/clips/view/146601" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autojunk.nl/clips/view/146597" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autojunk.nl/clips/view/146600" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 28 sep 2008, 18:11

Een erg geslaagde dag in het Cars & Coffee idee. Voor de eerste keer een enorm leuke opkomst met veel verschrikkelijk mooie wagens welke je niet alle dagen tegen komt. Veel leuke mensen, gezellige sfeer al waren er uiteraard een aantal leermomenten en mensen zonder fatsoen.

Er werd later ook wat meer gereden terwijl dit niet de insteek is van een Cars & Coffee evenement. Dat het op een gesloten stuk mogelijk is kan al als een uitzondering gezien worden, ga hier dan ook zorgvuldig mee om. Dat er veel poetsers aanwezig zijn op dergelijk evenementen is uiteraard logisch, het is ook juist mooi om met je gepoetste wagen langs te komen om deze te showen. Je pakt een bakje koffie en gaat gezellig praten met andere liefhebbers. Cars & Coffee.

Op het begin van de dag eerst getrakteerd op de geweldige sound van de Cayman van Jeroen, wát een auto. De GT2 stoelen zijn fenomenaal, zeker icm het GT3 stuur en de GT3 pook. Ook voor het eerst in een Porsche gezeten :lol: De GT3 RS zit dan zelfs nog iets lekkerder dan de GT2 stoelen bij vergelijking! Super wagen.
Kan als toppunt van de dag toch wel de vierwiel-burnout van de Murcielago LP640 Spyder noemen, heb hem met Jeroen zijn HD camera gefilmd dus deze komt tzt vast online! Organisatie was prima geregeld buiten de mensen zonder fatsoen na, maar daar doe je zo'n eerste keer maar beperkt iets aan. Dat de Enzo-club niet op kwam dagen schijnt aan het weer te hebben gelegen :roll:

Tot de volgende Cars & Coffee dus!

Jeroen Molinger

Bericht door Jeroen Molinger » 28 sep 2008, 18:20

ook hier mijn reactie gezien vanaf de organisatie. We hebben de veiligheid op een aantal punten onderschat en dit zal in de komende evenementen geen issue meer zijn. Alleen is het, zoals Mark al aangaf, jammer dat dan gelijk het gehele evenement over 1 kam als negatief wordt ervaren. Ik heb de sfeer als zeer goed ervaren en de koffie was ook lekker. Als andere ook slechte ervaringen gehad hebben met de koffie hoor ik het graag. En nogmaals krtiek, aantekeningen zijn altijd welkom, ook wij zullen moeten leren van de ervaringen. Just my 2 cents. 8)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 sep 2008, 18:22

Mark Nauta schreef:@ Stéphane. Ik waardeer je kritieken, en die nemen we dan ook mee als verbeterpunten.
Inderdaad, die Impreza met kind achterin, not-done. Die komt dus ook niet weer! Het sprinten met die Ferrari gebeurde op een punt waar het ook niet mocht, daar is dus later ook een stokje voor gestoken.
Maar je pakt er nu 1 of 2 auto's uit. Niet echt representatief voor het hele gebeuren.
@Mark: Zoals net telefonisch al besproken gaat het mij er vooral om om dit tot een succes te maken. Vooropgesteld wil ik dan ook mijn complimenten geven voor het leuke initiatief, de mooie foto's hier van Style en alle leuke auto's die bij elkaar komen. Je steekt veel tijd in het organiseren en dan wil je ook dat het leuk, veilig en houdbaar voor een volgende keer is

Dus de volgende keer gewoon een aantal basisdingen vooraf goed duidelijk maken en verder dan inderdaad ook ingrijpen zodra dat nodig is. Dan zorg je ervoor dat je op langere termijn een evenement hebt wat blijvend is, zonder de negatieve incidenten van een paar man. Alle dingen die hierboven staan zijn voor mij ook onverminderd van toepassing maar er zijn ook honderden mensen op komen dagen die het wel tot een leuk evenement willen maken, dus laten we dat ook zo vast houden :clap:

@Jeroen: Ik heb Mark net ook even gebeld, dus ook verder nog toegelicht. En ook aan hem gezegd dat als ik zelf ergens aan mee kan helpen, dat ik dat dan ook graag doe. Kritiek en opmerkingen van mijn kant zijn echt alleen opbouwend bedoeld en ik wil als ik het zelf kan ook graag mijn bijdrage leveren om dit tot een succes te maken.

Luco

Bericht door Luco » 28 sep 2008, 18:26

Jeroen Molinger schreef:ook hier mijn reactie gezien vanaf de organisatie. We hebben de veiligheid op een aantal punten onderschat en dit zal in de komende evenementen geen issue meer zijn. Alleen is het, zoals Mark al aangaf, jammer dat dan gelijk het gehele evenement over 1 kam als negatief wordt ervaren. Ik heb de sfeer als zeer goed ervaren en de koffie was ook lekker. Als andere ook slechte ervaringen gehad hebben met de koffie hoor ik het graag. En nogmaals krtiek, aantekeningen zijn altijd welkom, ook wij zullen moeten leren van de ervaringen. Just my 2 cents. 8)
Het is natuurlijk erg moeilijk om dit in dit land geregeld te krijgen, complimenten voor het organiseren zijn dan ook op zijn plaats. :thumbup:
Verder was de koffie goed hoor (mijn mening)
Ik denk dat het verkeerd ging op het moment dat de carvers showrondjes begonnen te rijden, dat vond ik iig al redelijk gevaarlijk.
Anderen zien dat en willen dan ook stoer doen.
Ik vond het ondanks wat puntjes erg gezellig.
Dus voor de volgende keer (RIJDEN VERBODEN) alleen naar de plaats rijden en weer weg.
Grootste probleem opgelost.
Laatst gewijzigd door Luco op 28 sep 2008, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 sep 2008, 18:33

Deze drie filmpjes vatten het voor mij kort samen voor wat betreft de dingen die je niet moet willen:
http://www.autojunk.nl/clips/view/146605" onclick="window.open(this.href);return false; (dit filmpje vanaf ongeveer 30 seconden)
http://www.autojunk.nl/clips/view/146597" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.youtube.com/watch?v=VUqfZwLeVBY" onclick="window.open(this.href);return false;

- gas geven/hard rijden terwijl mensen gewoon op straat rond lopen en stil staan.
- mensen die zonder toezicht de "baan" op komen rijden.
- hetzelfde ook met mensen op relatief korte afstand als publiek.
- onderling elkaar op opjutten wat inderdaad kan leiden tot andere ongewenste effecten.
- mensen die binnen komen die daar ook niet horen cq. je als organisatie op dat moment ook niet daar zou willen hebben (zwarte E36)

Wat Luco al zegt: of duidelijk aangeven dat er ofwel helemaal niet gereden mag worden ofwel duidelijk aangeven wat er wel mag en ook zodanig laten doen dat het veilig en verantwoord gebeurt. Dus op gepaste afstand en bijvoorbeeld maximaal 2x een donut of een burn-out. Dat soort dingen.

Laurens

Bericht door Laurens » 28 sep 2008, 18:39

Vanochtend ook nog even langs geweest.

Aardig wat leuke (gepoetste :lol: ) auto's gezien en ook nog een aantal bekende van hier gesproken.

Jammer dat het aan het eind dan toch een beetje meer een rally sprint idee krijgt, mja auto's en een leeg stukje asfalt.. (op overstekende mensen na) :bag:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 28 sep 2008, 18:45

Verbeter punten zijn al duidelijk.

Verder heb ik het prima naar mijn zin gehad ! Was gezellig ! Bedankt organisatie :bignews:

BTW, van mij mag je patsen als je een LP640 hebt :mrgreen:

HJ

Bericht door HJ » 28 sep 2008, 18:54

Ik vond het een geslaagd evenement!
Inderdaad was het jammer van die rare sprintjes van idioten met een kind achterin en met zo'n gare BMW. Ik begrijp dat de volgende keer rekening wordt gehouden met die gasten. De oplossing is simpel; even doorgeven aan de mensen bij de ingang dat auto's die een rondje willen rijden niet voor de 2e keer naar binnen mogen.

Mooie auto's en die Enzo's heb ik niet gemist!

Ik kijk al uit naar de volgende keer.

Plaats reactie