Banken anno 2008

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Banken anno 2008

Bericht door Tom » 22 sep 2008, 13:38

Die leven ook nog in 1980 qua klantvriendelijkheid?!

Het is bij mij elke keer raak. Normaal wat pinnen en telebankieren gaat prima. In het dagelijks leven dus geen klachten. Maar bij mij is het elke keer als ik een groot bedrag uit geef (zoals een auto) nog gezeik geweest.

Eerste keer bij de S2000. Een deel had ik contant en ik had een telefonische overboeking gedaan. Die overboeking kon je alleen doen als je die ouderwetse overschrijvingskaarten had (moest je bij het postkantoor inleveren). Die had ik al weggegooit. Bij het Postkantoor konden ze niets doen behalve zo'n nieuw boekje aanvragen. Daar ging dan twee werkdagen overheen. Uiteindelijk via een omweg toch een spoedoverboeking kunnen doen. Ik zat toen al drie uur bij de dealer te wachten. Eindelijk was het binnen dus toen dat contante deel (had ik 's ochtends van de bank gehaald, weet niet meer waarom). Bleek daar een vals briefje van 50 tussen te zitten. Dus ik naar een pinautomaat gegaan maar ik zat aan m'n daglimiet. Toen iemand anders moeten regelen om dat te pinnen. Eindelijk gelukt dus.
Bij m'n BMW 330i het volledige bedrag via telefonische overboeking. Ging wel goed maar zat minder haast tussen.

Nu dus weer. De 330i is particulier verkocht. Komen we bij het postkantoor aan om de auto over te schrijven en de betaling te regelen. De koper en ik zitten bij de Postbank, we staan bij de Postbank, geen probleem zou je zeggen. Nee, de vrouw achter de balie kon max. 12k overschrijven. Wat blijkt.. het kon wel via MijnPostbank.nl. Dus je staat daar bij een kantoor met baliemedewerker in persoon en het kan niet, maar we konden daar wel ter plekke met een laptopje (had de koper bij met UMTS-verbinding) het geld overboeken. Fijn dus dat het alsnog kon maar debiel is het wel natuurlijk.

Toen de betaling van m'n Z4. Internationele betalingen duren wat langer, dat was geen optie. Dus dan maar contant betalen. Dinsdag de auto gekocht (en pas in de avond terug). Geld bestellen kan maar daar gaan twee werkdagen overheen en we moesten vrijdag al vroeg in de ochtend weg. Zonder te bestellen kun je bij de grotere Postkantoren 12k per dag per pas opnemen (was opzich logisch is). Dus ik moest twee keer naar het Postkantoor om aan m'n geld te komen. De tweede keer was er nog een fijne landelijke storing. Ik weer terug naar de zaak en gebeld naar de Postbank. Ze konden telefonisch wel een spoedopdracht maken maar daarvoor moest je in het telefoonboek staan (ter identificatie ofzo). Dat is niet het geval. Maar het kon ook bij het Postkantoor maar dan wel voor 13:30 uur. En ik belde 13:20 uur. Dus weer snel teruggegaan... toen was gelukkig net de storing voorbij en dus gelukt.

Goed, morgen ga ik naar de RDW en moet dan de BPM aftikken. In een beschrijving van bpmberekenen.com las ik dat je dan het beste tijdelijk de pinlimiet kunt verhogen bij je bank. Anders krijg je een acceptgiro en dan gaat het nog langer duren. Net even contact opgenomen met de Postbank maar het verhogen ervan is niet mogelijk.
@&#*@#$

We leven in fucking 2008 waarin alles digitaal aan elkaar hangt. WAAROM moet het zo moeilijk?
Ik heb ooit bij de ABN-Amro bank gezeten maar daarvoor moest je voor elke poep en scheet naar dat kantoor van ze komen. Dat vind ik ook niks. Beetje flexibiliteit of klantgericht denken zit er niet bij. Het is toch mijn geld, blijkbaar is het nogal moeilijk om te bepalen hoe en wanneer je het uitgeeft. Soms kun je het beter onder je bed neerliggen.

:protest:

Mike S.
Auto: M135i

Re: Banken anno 2008

Bericht door Mike S. » 22 sep 2008, 13:51

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad bij mijn bank met grote bedragen overmaken of opnemen of pinlimiet verhogen e.d.
Ik zit bij de abn amro en die bevalt me heel erg goed tot nu toe moet ik zeggen.

Postbank heb ik in het verleden ook gezegt maar daar wel meermalen vervelende dingen gehad, maar niet mbt grote bedragen.

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2008, 14:14

Nu gaat ie mooi worden. Vanochtend met de Postbank contact gehad. Was dus niet mogelijk de pinlimiet tijdelijk te verhogen.
Dus de douane gebeld op welke manieren ik de BPM betaling kon afhandelen. Alleen via PIN?
:banaan: :thumbup: TOP geregeld weer NOT :hammer:

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2008, 14:21

Even direct naar de Douane in Venlo gebeld en ik kon het pinnen, acceptgiro of via internetbankieren.
Prima dus :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 sep 2008, 14:36

Is goed gekomen, mooi zo.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 22 sep 2008, 14:44

Postbank is geen bank, is een postzegeltjeswinkel. Daar ga je toch niet bankieren!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2008, 14:46

Mijn id :mrgreen:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 sep 2008, 14:47

Rabobank doen..

Postbank is net een :turtle: ..

HSR

Bericht door HSR » 22 sep 2008, 14:54

Tom van H. schreef:Postbank is geen bank, is een postzegeltjeswinkel. Daar ga je toch niet bankieren!
:clap: :beer:

Private banking anyone?

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2008, 14:55

Tja wij zaten met de zaak bij de ABN en zijn naar de Postbank gegaan.
En m'n pa had z'n zaak bij de Rabobank zitten en is daar ook niet tevreden over.
Is overal wel wat volgens mij.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 15:06

Ik heb er vaak aan gedacht naar een ander te gaan, wat houdt me tegen?

1 Bij een ander is het niets beter

2 Het geneuzel met nieuwe rekening nummers.....................pffff daar breekt me het klamme zweet van uit eerlijk gezegd, daar krijg ik alleen maar zakelijk gelazer mee.

Dus vooral zitten blijven is mijn devies.

Als de overheid eindelijk eens iets nuttigs op dit terrein wil betekenen; laat mensen bij het switchen hun rekening nummer behouden, meenemen naar de concurent, moet je kijken hoe het dan gaat.
Maar ja, het is niet voorniets dat men dit op hoog niveau tegenhoudt/werkt......................

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 sep 2008, 15:19

Kijk, dit gedoe is voor mij dus gewoon de reden om geen auto te kopen. :lol:

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2008, 15:38

Martijn Koevoets schreef:Kijk, dit gedoe is voor mij dus gewoon de reden om geen auto te kopen. :lol:
:lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 15:42

Tom schreef:
Martijn Koevoets schreef:Kijk, dit gedoe is voor mij dus gewoon de reden om geen auto te kopen. :lol:
:lol:
Voor mij juist wel..............................hup er af met dat geld ( van de bank dus)
:mrgreen:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 22 sep 2008, 15:52

Met ABN Amro heb ik een zeer slechte ervaring mee.

Ik combineer de voordelen van twee banken. Postbank en de Rabobank.
Grotere bedragen betaal bijna altijd contant. Bij de Postbank wil het nog wel eens voorkomen dat ze gewoon 12K aan de balie overhandigen(ook als het druk is).
Ik schrijf het eerst over naar de Rabo en reserveer het daar.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 sep 2008, 15:59

Als particulier zijnde is de Rabobank de makkelijkste(beste) bank. Voor ondernemers zijn de voorwaarden/service beter bij de ABN Amro, alhoewel ik daar sinds de verkoop/overname niet meer zeker van ben.
Mooi verhaal is dat de directeur Private Banking Zuid-Nederland van ABN-Amro prive een Rabobank-account heeft lopen. Zegt genoeg :police:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 22 sep 2008, 16:06

Een pluspunt van de Postbank vind ik wel dat je bij het internet bankieren geen apparaatje nodig hebt waar je een code uit moet kloppen. Deze krijg je per SMS toegestuurd. Ik zit zelf veel in het buitenland en hoef daardoor niet met die kaartlezers te slepen. Als ik deze een keer zou vergeten kan ik gelijk niets meer overboeken.

Echter het niet kunnen verhogen van de pinlimiet is wel irritant. Zo heb ik bijvoorbeeld bij de aflevering van nieuwe meubels vooraf al een groot deel moeten betalen waarbij de rest (max 2.5k) wel gepind kon worden. Mocht er nou wat mis zijn bij de levering of iets dergelijks, dan heb ik al wel een groot deel betaald wat dan behoorlijk vervelend kan zijn bij de afwerking van de klacht.

Verder prima tevreden met de PB. :)

Knot

Bericht door Knot » 22 sep 2008, 16:07

Tsja, als ik van een dealer koop boek ik het bedrag een week voordat ik de auto ga halen over, kenteken en meldcode erbij, dat de dealer toevallig failliet gaat is wel een erg kleine kans.

Particulier zou ik het wel altijd contact toen, alleen 1x via internetbankieren gedaan maar toch kocht ik een auto van een bekende.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 22 sep 2008, 19:16

Private banking bij rabo Nijmegen vind ik geweldig, zeker sinds ze de nieuwe ontvangstruimte hebben. Je komt de parkeerkelder in, moet door een speciale deur waarna je in een luxe ontvangstruimte komt. Zowel de ontvangstruimte als spreekkamers ruiken naar nieuwe auto, alles leer en hout :D. Niets in de rij staan, kom binnen, plof neer, en wat gebruikt u in de koffie? :morecoffee: :thumbup:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 sep 2008, 22:33

ik zit zakelijk bij de ING bank, nu wou ik gaan incaseren met automatisch incasso, aangevraagd, opzich gene probleem.
Maar.... (ja daar is hij al), hiervoor moest mijn huidige internet pakket worden omgezet naar een private banking pakket of zo.
Hiervoor moest mijn huidige pakket eerst geannuleerd worden, zodat ik nu dus even niet kan telebankieren (erg lastig als bedrijf zijnde) en moet ik wachten totdat ze het pakket hebben omgezet, pas dan kan ik weer verder bankieren. pff.. en eerst overigens ook nog moeilijk doen, ik moest nl. 2 jaar klant zijn bij de bank wou ik gaan werken met automatisch incasso.. en dat terwijl ik net naar hun was overgestapt...
Dus zoals Romo al zegt, het is overal een benden... , alleen bij de ABN Amro waar ik eerst zat had ik meerdere redenen...

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 23 sep 2008, 22:59

Dit is bij Rabo beter geregeld, gebruik ook incasso, dit werd bij mij gewoon toegevoegd binnen het bestaande internetbankieren.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 sep 2008, 23:16

Tom schreef:We leven in fucking 2008 waarin alles digitaal aan elkaar hangt. WAAROM moet het zo moeilijk?
Ik heb ooit bij de ABN-Amro bank gezeten maar daarvoor moest je voor elke poep en scheet naar dat kantoor van ze komen. Dat vind ik ook niks. Beetje flexibiliteit of klantgericht denken zit er niet bij. Het is toch mijn geld, blijkbaar is het nogal moeilijk om te bepalen hoe en wanneer je het uitgeeft. Soms kun je het beter onder je bed neerliggen.

:protest:
Dat is nu juist het probleem Tom. Tegenwoordig is alles high tech en effecient in elkaar gezet en is er alleen ruimte voor "gemiddelde" zaken. Daar is het op ingericht :hammer: Vroeger zaten er mensen genoeg bij dergelijke instanties en was het allemaal veel duidelijker. Had je vragen dan belde je even, simpel :shakeit:

Overigens ben ik best tevreden bij de Postbank. 2x een groot bedrag gehaald wat beide keren netjes in een aparte ruimte werd uitgeteld. Limieten zijn wel ruk maar die kent de ABN net zo goed weet ik uit ervaring :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 sep 2008, 10:51

Tom van H. schreef:Dit is bij Rabo beter geregeld, gebruik ook incasso, dit werd bij mij gewoon toegevoegd binnen het bestaande internetbankieren.
Dat had ik ook verwacht, nee dus.. verontschuldigden ze zichzelf ook al wat voor... dat is toch niet meer van deze tijd ? :hmmm:

Macboy

Bericht door Macboy » 24 sep 2008, 14:14

Tja, aan de ene kant lastig, maar aan de andere kant zit iedereen ook zo te zeuren als er door een onbekende opeens 25.000 is gestolen van de rekening met een neppasje en nepverhaal aan de balie. Dan zeurt iedereen hoe het toch in godsnaam mogelijk is dat iemand zomaar 20.000 kan pikken, zonder dat er iets simpels wordt gechecked als in een telefoonboek kijken ;)

Elke nadeel heb zijn voordeel en elk voordeel heb zijn nadeel

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2008, 14:18

Tom van H. schreef:Private banking bij rabo Nijmegen vind ik geweldig, zeker sinds ze de nieuwe ontvangstruimte hebben. Je komt de parkeerkelder in, moet door een speciale deur waarna je in een luxe ontvangstruimte komt. Zowel de ontvangstruimte als spreekkamers ruiken naar nieuwe auto, alles leer en hout :D. Niets in de rij staan, kom binnen, plof neer, en wat gebruikt u in de koffie? :morecoffee: :thumbup:
Ze geven je het gevoel thuis te zijn, maar naaien je dan toch, zonder dat het lekker is :mrgreen:

Michel

Plaats reactie