Het is bij mij elke keer raak. Normaal wat pinnen en telebankieren gaat prima. In het dagelijks leven dus geen klachten. Maar bij mij is het elke keer als ik een groot bedrag uit geef (zoals een auto) nog gezeik geweest.
Eerste keer bij de S2000. Een deel had ik contant en ik had een telefonische overboeking gedaan. Die overboeking kon je alleen doen als je die ouderwetse overschrijvingskaarten had (moest je bij het postkantoor inleveren). Die had ik al weggegooit. Bij het Postkantoor konden ze niets doen behalve zo'n nieuw boekje aanvragen. Daar ging dan twee werkdagen overheen. Uiteindelijk via een omweg toch een spoedoverboeking kunnen doen. Ik zat toen al drie uur bij de dealer te wachten. Eindelijk was het binnen dus toen dat contante deel (had ik 's ochtends van de bank gehaald, weet niet meer waarom). Bleek daar een vals briefje van 50 tussen te zitten. Dus ik naar een pinautomaat gegaan maar ik zat aan m'n daglimiet. Toen iemand anders moeten regelen om dat te pinnen. Eindelijk gelukt dus.
Bij m'n BMW 330i het volledige bedrag via telefonische overboeking. Ging wel goed maar zat minder haast tussen.
Nu dus weer. De 330i is particulier verkocht. Komen we bij het postkantoor aan om de auto over te schrijven en de betaling te regelen. De koper en ik zitten bij de Postbank, we staan bij de Postbank, geen probleem zou je zeggen. Nee, de vrouw achter de balie kon max. 12k overschrijven. Wat blijkt.. het kon wel via MijnPostbank.nl. Dus je staat daar bij een kantoor met baliemedewerker in persoon en het kan niet, maar we konden daar wel ter plekke met een laptopje (had de koper bij met UMTS-verbinding) het geld overboeken. Fijn dus dat het alsnog kon maar debiel is het wel natuurlijk.
Toen de betaling van m'n Z4. Internationele betalingen duren wat langer, dat was geen optie. Dus dan maar contant betalen. Dinsdag de auto gekocht (en pas in de avond terug). Geld bestellen kan maar daar gaan twee werkdagen overheen en we moesten vrijdag al vroeg in de ochtend weg. Zonder te bestellen kun je bij de grotere Postkantoren 12k per dag per pas opnemen (was opzich logisch is). Dus ik moest twee keer naar het Postkantoor om aan m'n geld te komen. De tweede keer was er nog een fijne landelijke storing. Ik weer terug naar de zaak en gebeld naar de Postbank. Ze konden telefonisch wel een spoedopdracht maken maar daarvoor moest je in het telefoonboek staan (ter identificatie ofzo). Dat is niet het geval. Maar het kon ook bij het Postkantoor maar dan wel voor 13:30 uur. En ik belde 13:20 uur. Dus weer snel teruggegaan... toen was gelukkig net de storing voorbij en dus gelukt.
Goed, morgen ga ik naar de RDW en moet dan de BPM aftikken. In een beschrijving van bpmberekenen.com las ik dat je dan het beste tijdelijk de pinlimiet kunt verhogen bij je bank. Anders krijg je een acceptgiro en dan gaat het nog langer duren. Net even contact opgenomen met de Postbank maar het verhogen ervan is niet mogelijk.
@&#*@#$
We leven in fucking 2008 waarin alles digitaal aan elkaar hangt. WAAROM moet het zo moeilijk?
Ik heb ooit bij de ABN-Amro bank gezeten maar daarvoor moest je voor elke poep en scheet naar dat kantoor van ze komen. Dat vind ik ook niks. Beetje flexibiliteit of klantgericht denken zit er niet bij. Het is toch mijn geld, blijkbaar is het nogal moeilijk om te bepalen hoe en wanneer je het uitgeeft. Soms kun je het beter onder je bed neerliggen.