Ik lees hier de laatste tijd vaak het woord 'emigreren', vooral weer na de Big Brother plannen van onze geachte overheid. Ikzelf heb dit ook meermaals geroepen in de discussies hier. Iedereen die emigreert heeft zo zijn beweegredenen. Ik wil hier nu even geen discussie over deze beweegredenen zelf, dit is even minder relevant en voor ieder individu verschillend.
Waar ik benieuwd naar ben... van de mensen die hier het woord 'emigreren' hebben gepost, hoe serieus is dit en/of hoe serieus kan dit worden?
Kan het hier dusdanig 'vervelend' worden dat jullie met de rest van het (eventuele) gezin alles opgeven hier om elders een nieuw leven te starten? Er komt nogal wat bij kijken natuurlijk. De taal, evt. kids die daar naar een nieuwe school moeten, familie/vrienden die ver weg wonen, andere gebruiken en gewoontes en daar moet je ook wat te doen hebben in de vorm van werk.
Ik ben dus benieuwd in hoeverre men, die dit roept, echt serieus is met dit idee of blijft het slechts bij roepen maar zal het nooit concreet worden? En stel je doet het toch, welk land trekt je en wat ga je daar doen qua dagelijkse bezigheden? Hoe zie je alles voor je?
Om in mijn eigen situatie te blijven. Vaak met m'n vriendin over gehad. Zij zou graag nog eens een bed and breakfast ergens beginnen, liefst in Duitsland. Ze spreekt ook goed Duits, ikzelf minder goed maar dat is wel te leren natuurlijk. Mooie wereld (Eifel, Zwarte Woud) waar we regelmatig komen en ik zie het ook wel zitten om daar tzt. te gaan wonen. Komt natuurlijk wel veel bij kijken. Heb hier nu een bedrijf. Geef je dat op (verkoop) of blijf je dat vanaf afstand erbij doen? We hebben een dochter van bijna een half jaar, voor haar dan ook een heel ander leven natuurlijk. Allemaal overwegingen. Het idee is dus wel serieus maar het kan nog tig keer veranderen, ver vooruit kijken in de tijd kan niemand. Is ook niet iets voor nu of volgend jaar, meer over een jaar of 5 - 10. Enkele van onze beweegredenen: bemoeizucht overheid hier, torenhoge belastingen op alles, big brother ideëen voor de toekomst, prachtige wereld daar in Duitsland, minder drukte/stress, meer plezier is de bedoeling. Relaxt leven in een fraaie omgeving dus. Zomers mooi weer (nou ja, hopelijk

Hoe zit het bij jullie?