Passat gestolen voor de deur!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Angelo

Passat gestolen voor de deur!

Bericht door Angelo » 19 sep 2008, 23:20

Hier maar even neerzetten, je weet maar nooit:

Vanmiddag is bij ons in de straat (een vrij drukke doorgaande weg te Breda) de leasepassat voor mijn ogen weggekaapt.

We waren net terug van vakantie en ik was de auto weer "bedrijfsklaar" aan het maken. D.w.z. dat ik enkele kratjes met spullen die ik zo nu en dan voor mijn werk nodig heb aan het inladen was. Bijvoorbeeld een verlengsnoer, wat gereedschap, wat veiligheidskleding, een laptophouder om aan het stuur te hangen, een omvormer voor diverse europese stopcontacten, etc.

Het was kwart over twee vanmiddag en de auto stond nagenoeg voor de deur geparkeerd en de kofferklep stond open vanwege het in- en uitladen. De sleutel had ik ff uit het contact gehaald, omdat als die erin blijft zitten, de lichten blijven branden en de airco blijft draaien etc. en had ik in de middenconsole gelegd. (stom stom stom achteraf, maar daar heb ik nu niets meer aan.) En voor de deur betekent in ons geval alleen een kleine voortuin, voet- en fietspad en een smalle groenstrook ertussenin.

Ik had net wat spullen erin gezet en loop naar binnen en vervolgens naar boven waar op mijn kantoorkamer nog wat spullen stonden die erin moesten en kijkend door het raam zie ik in een ooghoek nog net de auto wegrijden!!!
Meteen naar beneden en naar buiten gerend, maar helaas, niet meer te zien. Ook niet gezien in welke richting hij gegaan was (woon vlak bij een drukke kruising) en ook niet gezien wie erin zat of hoe hij eruit zag. Meteen 112 gebeld, maar ook dat heeft allemaal niet geholpen.

Hele mallemolen van politie, verzekering, leasemij, werkgever etc. vanmiddag doorlopen, maar helaas nog steeds geen nieuws.

Hoop persoonlijke spullen en gereedschap kwijt natuurlijk en de vraag wat de verzekering en de leasemij ermee doen, omdat de auto niet afgesloten was...

Wat een ellende allemaal. Mocht één van jullie ergens iets verdachts opvangen dan hoor ik het graag. Het was een donkerblauwe Passat Variant 2.0TDI, echter zonder type-aanduiding en het meest herkenbaar aan de 17" OZ Ultraleggera's die eronder zitten of zaten ('k zal MP, Speurders etc. in de gaten houden komende tijd.) en door het sportonderstel stond hij een stuk lager op zijn pootjes dan de meeste Passats en heeft een trekhaak. Kenteken is 96-TG-HK in kentekenhouders van VW van der Velde uit Zoetermeer.

Hij was net twee jaar geworden en had probleemloos de eertse 100k km erop zitten (102.031km exact).

Ik zal kijken of er hier een foto ge-upload kan worden. Iemand nog tips om dit kenbaar te maken?
Passat online.jpg
Passat online.jpg (88.84 KiB) 1897 keer bekeken

Xave30

Re: Passat gestolen voor de deur!

Bericht door Xave30 » 19 sep 2008, 23:23

:? :shock: :?
So sorry

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 20 sep 2008, 00:51

Woon zelf in Breda en zal open ogen houden denk alleen niet dat ze nog in Breda rond rijden. Waar ongeveer in Breda is het gebeurt.

Echt klote!!!!!! :wtf: :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 00:59

:'(

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 sep 2008, 01:02

Verdorie zeg!

Ik heb het idee dat het hier gaat om een joy-ride en niet een bewuste/geplande diefstal. Misschien dat ie één dezer dagen toch nog terug komt.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 20 sep 2008, 09:12

Mark Nauta schreef:Verdorie zeg!

Ik heb het idee dat het hier gaat om een joy-ride en niet een bewuste/geplande diefstal. Misschien dat ie één dezer dagen toch nog terug komt.
Of de crimineel die toevallig langs liep.

Knot

Bericht door Knot » 20 sep 2008, 12:16

Dat is klote man.. nooit meer de sleutels erin he!

Succes met de speurtocht.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 sep 2008, 14:42

Mijn collega kon de waarde (nieuw of rest, weet ik niet meer) terug betalen aan de leasemij na zo'n akkefietje...

Wel balen iig.

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 14:51

Arthur schreef:Mijn collega kon de waarde (nieuw of rest, weet ik niet meer) terug betalen aan de leasemij na zo'n akkefietje...

Wel balen iig.

:shock: :shocking:

Arthur

Bericht door Arthur » 20 sep 2008, 15:03

Als het je prive auto is keert de verzekering ook niet uit bij diefstal met de sleutels in de auto.
Collega had hem draaiend voor de deur.
Ff snel de telefoon nog halen, kon 'ie iig meteen de politie bellen :wink:
Of je moet het anders brengen misschien.

Knot

Bericht door Knot » 20 sep 2008, 15:44

Ik heb het ook een keer gehad, sleutels uit mn jas gevallen in de stromende regen toen ik de huissleutels aan het zoeken was, lag de autosleutel op straat, is de auto mee gestolen maar uiteindelijk wel vergoedt via de verzekerking/leasemij.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 sep 2008, 16:57

Sleutels in de auto laten zitten, dan ben je klos idd. tenzij je heel veel mazzel hebt. Ik hoop voor je dat ze em weer terug vinden :cry:

Fabian

Bericht door Fabian » 20 sep 2008, 19:28

Hoop dat hij gevonden wordt voor je, dit wordt anders een hele dure rekening die je van de leasemij gaat krijgen.

Zwaar klote voor je.

Leasemij zal in dit geval inderdaad de kosten verhalen bij de contractant, de werkgever. Dus ga maar in overleg met je werkgever.........

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 20 sep 2008, 20:01

:shock:

Succes met de afhandeling

Tom V

Bericht door Tom V » 21 sep 2008, 11:41

Mooi klote inderdaad, succes met afwikkeling.

Angelo

Bericht door Angelo » 22 sep 2008, 12:31

Bedankt voor de reacties en meekijkende ogen en tips om het nog aan een grotere klok te hangen. Hierbij ook nog wat aanvullingen, ik zal jullie op de hoogte houden:

Het verhaal is redelijk complex, vooral de sleutel. Ik ben eigenlijk niet de persoon die een sleutel in een auto achterlaat, ook niet als ik ga tanken. Echter je gaat aan jezelf twijfelen doordat ze er zo snel mee weg waren. Achteraf gezien en na duizend keer reconstrueren in je gedachten, weet ik bijna zeker dat het aannemelijker is, dat het volgende is gebeurd:

Wat ik altijd doe als ik uitstap is mijn tom tom, telefoon, radiofrontje, huissleutels, de autosleutel etc. (de losse spulletjes dus) uit de auto halen en deze alvast binnen leg. De passat is niet te openen met een sleutel, kan alleen via de afstandsbediening van de sleutel die eigenlijk geen sleutel is. Vaak loop ik dan nog eens terug om de laptoptas, colbert en eventuele andere grotere items eruit te halen. Weer terug binnen druk ik dan op de afstandsbediening om hem af te sluiten en kijk ik altijd of de lichtjes knipperen.

Dat heb ik nu niet gedaan, omdat ik nog een paar keer heen en weer moest lopen met diverse spullen, maar alle losse items die ik normaal gezien tesamen met de autosleutel binnen leg heb ik nog, dus tomtom, radiofrontje, telefoon, huissleutels, portemonnee etc... behalve de autosleutel. Ndat ik ben uitgestapt heb ik deze losse spullen onbewust op een kratje met werkspullen gelegd en ben naar binnen gegaan en nog enkele keren heen en weer gelopen met spullen. Ik dacht dat ik de tomtom ook kwijt was, maar die vond ik later terug in dat bewuste kratje, onder een multomap. Het is aannemelijker dat de autosleutel van dat volgestapelde kratje is afgevallen.

Buurtonderzoek heeft ook uitgewezen dat een buurvrouw van drie huizen verderop bij haar voor de deur een jongeman voor langere tijd tegen een boom aangeleund heeft zien staan, terwijl hij onze kant uitkeek. Het signalement is doorgegeven aan de politie maar erg mager. Echter ze wist geen tijdstip meer en vond het wel vreemd, maar niet vreemd genoeg om er veel aandacht aan te besteden.

Als die kerel daadwerkelijk mij in de gaten aan het houden was en wellicht de sleutel heeft zien vallen, heeft hij die waarschijnlijk die sleutel opgeraapt, de achterklep dichtgegooid die nog open stond, ingestapt, gestart en weggereden...

Het veranderd weinig aan het verhaal en de auto komt er niet mee terug. Zaterdag de goederenlijst gemaakt tot in detail om aan het procesverbaal toe te voegen en dan kom ik toch in totaal al bijna op 6000 Euro (nieuwwaarde) aan spullen uit. Lijkt veel, maar tel een bril, een zonnebril op sterkte, twee sets veiligheidskleding inclusief brandwerende handschoenen en een helm maar eens op. De rest van het bedrag komt grotendeels uit gereedschap, waarvan er heel veel in de bak van het reservewiel lag. Gereedschap was voor werk, maar ook heel veel voor prive en omdat ik graag sleutel was het ook allemaal duur gereedschap. Hoe de verzekering hiermee omgaat is nu nog onduidelijk.

Afwikkeling:
De leasemaatschappij heeft al laten weten dat ze de auto claimen bij de werkgever als ie niet binnen 30 dagen terug is. Het WA-gedeelte is geregeld bij de werkgever, het Casco gedeelte bij de leasemij. Wa-gedeelte dekt niets en leasemaatschappij wacht 30-dagen periode af + een extern onderzoek dat ze door bureau Itex laten doen. Die meneer komt volgende week maandag ter plaatse kijken om een rapportje op te maken en een eigen onderzoek te doen.

Inboedelverzekering nog niet gebeld, maar waarschijnlijk niets gedekt en toevallig ben ik vorig jaar ingegaan op die verzekering die Interpolis aanbood (met veel tv-reclame) voor je spullen onderweg. Ben benieuwd wat die ermee doen... (wordt vervolgd)

Vandaag wordt er een huurauto gebracht, die vervolgens donderdag wordt omgeruild voor eentje van de juiste klasse, dus da's allemaal netjes geregeld. Daar krijg ik van de leasemij geen rekening van, omdat dat gewoon in het contract zit.

Complexe is wel dat ik niet meer bij de werkgever werk die de auto least. Ik ben in februari overgestapt naar een zusterbedrijf. Mijn nieuwe werkgever krijgt dus gewoon elke maand een factuur van de oude werkgever. Dus ik heb de door mij destijds ondertekende autoregeling/berijdersverklaring al doorgenomen en daar staat veel in over o.a. nalatigheid etc. Maar er staat ook in dat je geen deelnemer meer bent van die autoregeling en/of berijdersverklaring zodra het dienstverband eindigt. Ben benieuwd hoe dit allemaal opgelost gaat worden....

Gisternacht nog wel iets vreemds gebeurd... Om vier uur wordt er aangebeld bij de voordeur, we worden er allebei wakker van en denken dat er op dit tijdstip weinig sprake van kattenkwaad kan zijn, dus ik trek snel ff een broek en een shirt, loop naar beneden en open de voordeur..... niemand te zien!

Gezien het bovenstaande verhaal met de auto vertrouw je boel niet en ik dacht dat het wellicht verstandig was om me verdekt op te stellen achter een raam en even te wachten. En ja hoor... Paar minuten later komen er aan de overkant van de straat twee gasten aangelopen, helemaal getooid in donkere kleding met dito capuchon die ze beiden ver over hun hoofd hadden getrokken. Ter hoogte van ons huis lopen ze langzaam en kijken aandachtig naar ons huis. Ik dacht: die zijn van mij. Misschien iets te impulsief, maar ik loop naar beneden en op het moment dat ik de voordeur open, rennen ze weg. Dat deden ze harder dan ik en met hun voorsprong, dus zonder resultaat. Nog wel 112 gebeld, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze er weinig mee gedaan hebben, daar was het te laat voor. Ben nog wel zelf (verdekt) in de buurt gaan rondlopen, maar niets of niemand meer gevonden. Om vijf uur ben ik terug naar binnen gegaan en in mijn bed gekropen.

Misschien heeft het er niets mee te maken, een huissleutel hebben ze immers niet en voor de rest vertrouw ik op onze alarminstallatie, maar het blijft toevallig en vreemd.

Rest ons verder niets dan geduldig af te wachten.........

Grt,

Angelo

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 sep 2008, 12:36

Vervelend verhaal..
Hoop dat het allemaal goedkomt..Maar dan nog geeft het een boel narigheid..

Arthur

Bericht door Arthur » 22 sep 2008, 12:45

Dat laatste verhaal zou ik minder vinden dan het stelen van m'n auto... :|

Sander

Bericht door Sander » 22 sep 2008, 12:54

Bah, wat is dit toch ook een rot land hier.
Kunnen niet eens van andersmans spullen afblijven, ga d'r zelf voor werken etters!

En dan helemaal dat ze om 4uur s'nachts ook nog even aankomen waaien. Ik hoop dat het hierbij blijft en dat je niet weer bezoek krijgt want dit slaapt natuurlijk niet echt lekker zo.. :roll:

RobS

Bericht door RobS » 22 sep 2008, 14:47

Hebben ze ook de sleutel van je huis?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2008, 14:50

Rob Schouten schreef:Hebben ze ook de sleutel van je huis?
Misschien heeft het er niets mee te maken, een huissleutel hebben ze immers niet en voor de rest vertrouw ik op onze alarminstallatie, maar het blijft toevallig en vreemd.
:wink:

Goeie tip trouwens... leasen zelf ook meerdere auto's en moet er niet aan denken de waarde van zo'n ding even op te mogen hoesten als een medewerker slordig is met de sleutel en het ding gejat wordt. Zal ze eens waarschuwen.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 22 sep 2008, 14:52

Sander schreef:Bah, wat is dit toch ook een rot land hier.
Kunnen niet eens van andersmans spullen afblijven, ga d'r zelf voor werken etters!

En dan helemaal dat ze om 4uur s'nachts ook nog even aankomen waaien. Ik hoop dat het hierbij blijft en dat je niet weer bezoek krijgt want dit slaapt natuurlijk niet echt lekker zo.. :roll:
Zijn er dan landen waar ze wel van andermans spullen afblijven..?

Sander

Bericht door Sander » 22 sep 2008, 16:59

Iets met druppels en emmers...
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=11897" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuurlijk gebeurd het op meer plekken, maar het word al erger hier..

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 22 sep 2008, 17:21

Het zou natuurlijk heel zuur zijn als je die auto moet betalen Angelo.

Je had ook kunnen zeggen dat je onder bedreiging je sleutel hebt afgegeven, dan was je klaar geweest.

Of heb ik nu een slechte gedachte?

Niall

Bericht door Niall » 22 sep 2008, 17:35

Het zou mij niet verbazen als ze terugkomen voor het kentekenbewijs in de veronderstelling dat jij die hebt, zodat ze hem kunnen overschrijven. Niet wetende dat de leasemaatschapij het deel 2 heeft...

Plaats reactie