Luchtje na vervangen uitlaat

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Maarten Godschalk

Luchtje na vervangen uitlaat

Bericht door Maarten Godschalk » 17 sep 2008, 21:07

Een week of twee geleden merkte ik op dat m'n auto nogal wat lawaai maakte. Dit ongewenst sportieve geluid bleek te komen door een gat in de uitlaat + verroeste uitlaat-onderdelen. Bovendien rook het naar benzine in de auto. Meteen daarop naar de garage gegaan waarop ze het mankement vaststelden, er zouden zelfs uitlaatgassen in de auto kunnen komen. Ik heb toen een nieuwe uitlaat onder mijn auto laten leggen (bij een goed bedrijf) en daarop was het geluid weer normaal. Er lag een prachtige nieuwe uitlaat onder en m'n auto was zo stil als een Prius. De benzinelucht is verdwenen maar als ik een 'sportief ritje' heb dan ruik ik een metaalluchtje in de auto sinds de reparatie. Komt dit gewoon door de nieuwigheid van de uitlaat of is er iets anders aan de hand?

Joy

Re: Luchtje na vervangen uitlaat

Bericht door Joy » 17 sep 2008, 21:16

Nieuwigheid vermoed ik, en misschien hebben ze wat pasta tussen de koppelstukken gesmeerd om lekkage te voorkomen. Dat ruik je ook nog lang erna.

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 18 sep 2008, 23:48

Bedankt. :)
Ik ga voorlopig ook van nieuwigheid uit. Zal het nog wel ff in de gaten houden..

Stefan Platteschor

Bericht door Stefan Platteschor » 20 sep 2008, 23:18

op en in een nieuwe uitlaat zitten vaak nog vetten. Dit ruik je in het begin. Dus idd normaal.

Plaats reactie