Zwarte draden.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Zwarte draden.

Bericht door Andre » 16 sep 2008, 23:09

Soms zie je draden op de weg met een tussen ruimte van ca. 50cm en er hangt een kastje aan. Deze liggen er tijdelijk.

Waar is dit voor en wat voor gegevens haalt men hier uit?

MartijnGizmo

Re: Zwarte draden.

Bericht door MartijnGizmo » 16 sep 2008, 23:11

Die tellen volgens mij hoeveel voertuigen er langs dat punt komen. Handig om bijv. te kijken of een nieuwe ringweg voordeel op gaat leveren.

Andre

Bericht door Andre » 16 sep 2008, 23:14

Als het puur om tellen gaat dan zou 1 draad toch genoeg zijn.

Zou het ook niet een controle op snelheid zijn om te zien of me evt een flitskast of vaker een mobile controle op die weg wil zetten.
Laatst gewijzigd door Andre op 16 sep 2008, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurens

Bericht door Laurens » 16 sep 2008, 23:14

Dus als je wil dat het verkeer voortaan over de nieuwe ringweg moet en niet meer bij jou door de straat, moet je ff flink wat keer op een neer rijden :whistle:

Laurens

Bericht door Laurens » 16 sep 2008, 23:18

Andre schreef:Als het puur om tellen gaat dan zou 1 draad toch genoeg zijn.

Zou het ook niet een controle op snelheid zijn om te zien of me evt een flitskast of vaker een mobile controle op die weg wil zetten.
Is het niet zo dat dan ook gemeten wordt welke kant de auto's op gaan ??

Casper

Bericht door Casper » 16 sep 2008, 23:32

Dat vraag ik me idd ook af. Alhoewel die draden me nou niet echt nauwkeurig lijken te meten...

Knot

Bericht door Knot » 16 sep 2008, 23:52

Is voor de richting idd, ze liggen over de complete breedte. Ik ga altijd wel ff netjes terug naar de 50 (of whatever daar toegestaan is ter plaatse) maar volgens mij zonde van de remblokken.

Sven VS

Bericht door Sven VS » 17 sep 2008, 07:18

dit is inderdaad voor te tellen hoeveel verkeer er op de plaats passeert .
Snelheid meten lijkt mij niet mogelijk .

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 sep 2008, 08:47

Nee, is puur voor gemeenten om te kunnen aantonen dat er teveel verkeer is, zodat ze geld van de provincie krijgen om een rondweg aan te leggen inderdaad. Ook kijken ze wanneer de meeste pieken zijn, hoe lang die duren en of ze verkeerslichten moeten aanpassen voor de doorstroming (of juist blokkeren van de toestroming). In Bunnik hebben die zwarte 'draden' ervoor gezorgd dat er gewoon minder verkeer 't dorp in kan vanuit bijv. Zeist. Wil je Bunnik uit, dan staan de verkeerslichten naar Zeist sindsdien langer op groen. En 't verkeer vanuit een niet belangrijk zijweggetje werkt na 't onderzoek alleen nog met een voeler, dus die gaat niet op groen zolang er geen verkeer is, zodra je er nu aan komt rijden, gaat ie vrij snel op groen voor je. Ik vind dat handig/slim. Zorgt voor minder irritaties uiteindelijk. Die draden blijven geloof ik liggen om te data te generen voor evaluaties en 'finetuning' van het bedachte systeem. Lijkt me vrij nuttig werk.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 sep 2008, 09:11

Overigens wordt het verkeer in Den Haag nog door oude baasjes in houten huisjes gemeten. Die zitten de gehele dag voor zich uit te staren en drukken bij ieder voertuig op zo'n klikding.

Als zij met pensioen gaan krijgen we waarschijnlijk ook van die high-tec draden :wink:

Casper

Bericht door Casper » 17 sep 2008, 09:24

M@rcel schreef:Overigens wordt het verkeer in Den Haag nog door oude baasjes in houten huisjes gemeten. Die zitten de gehele dag voor zich uit te staren en drukken bij ieder voertuig op zo'n klikding.

Als zij met pensioen gaan krijgen we waarschijnlijk ook van die high-tec draden :wink:
Dat zag ik laatst bij het Malie veld idd! Die gasten zitten gewoon met 3 van die teldingen per hand gewoon rustig te babbelen met elkaar en als een dolle te klikken!

Peric

Bericht door Peric » 17 sep 2008, 10:06

Heheh Andre, kijk je uit dat je niet TE zwartgallig wordt.. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 sep 2008, 10:55

Het lijkt wel alsof die gasten al met pensioen zijn hoor. :) Hier op de Javabrug staan ze ook regelmatig. Soms staan er ook studenten bij.

Andre

Bericht door Andre » 17 sep 2008, 11:05

Peric ik zie je dat jij dit land al verlaten hebt.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 17 sep 2008, 11:07

Via school heb ik ooit een oproep gekregen om inderdaad handmatig verkeer te tellen. Dat ging zelfs met kentekens die je in moest spreken op een bandje, met de huidige tijd erbij. Op elke toegangsweg naar het dorp staan dan tellers, zodat uiteindelijk geanalyseerd kan worden hoe lang elke auto in een dorp blijft e.d. Overigens nooit aan mee gedaan, baggerwerk, vooral in de regen.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 sep 2008, 14:58

Andre via die draden wordt gemeten hoeveel boetes je nog open hebt staan en hoe hard je die week hebt gereden en of je alle belastingen wel netjes betaald. Ontwijken dus die krengen ;)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 sep 2008, 15:12

Hoe harder je erover heen gaat hoe minder ze ingedrukt worden.. boven de 200 tellen ze niet volgens mij :blabla:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 sep 2008, 20:41

Macboy schreef:Andre via die draden wordt gemeten hoeveel boetes je nog open hebt staan en hoe hard je die week hebt gereden en of je alle belastingen wel netjes betaald. Ontwijken dus die krengen ;)
Vandaar dat ik vandaag na het rijden over draden in Leeuwarden keurig netjes een boete kreeg. Maar dat was voor parkeren helaas :P Geen kleingeld, apparaat pakte geen chipknip en afspraak die uitliep. Dan krijg je dat dus :wtf:

steve smith

Bericht door steve smith » 17 sep 2008, 21:25

Heb ooit bij een gemeente gewerkt en die dingen geplaatst en onderhouden. Is idd een telling, maar indien goed aangesloten kunnen ze ook richting en snelheid meten. Verschilt per merk maar de meeste registreren in snelheid blokken van 5km/h, in tijdsvakken van uren. En als een kabel lek is tussen het dichtstbijzijnde wiel en het kastje registreert ie helemaal niks meer. Zijn simpelweg rubberen slangen, de drukpiekjes van eroverheen rijden zijn de signalen die het kastje registreert.

Bij consequent hoge waardes werd de lokale dorpsjuut daar nog weleens aangesproken, en een aantal lokaties waar ik destijds die kabels moest leggen staan nu vaste Gatsometer kasten van de dienst der Dieven. Er was eens een meetresultaat van ongeveer 4x de toegestane snelheid op een dijkje wat door collega's afgedaan werd als een glitch in het systeem. Helaas loopt een e21 323i echt niet harder, dus of ze de volgende stap ook kunnen meten kan ik niet zeggen :clap:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 sep 2008, 22:08

steve smith schreef:Er was eens een meetresultaat van ongeveer 4x de toegestane snelheid op een dijkje wat door collega's afgedaan werd als een glitch in het systeem. Helaas loopt een e21 323i echt niet harder, dus of ze de volgende stap ook kunnen meten kan ik niet zeggen :clap:
You just made my day! :lol:

Peric

Bericht door Peric » 18 sep 2008, 08:04

Andre schreef:Peric ik zie je dat jij dit land al verlaten hebt.
:) Maar vanaf Januari weer terug, Hongarije is ook niet alles hoor..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 01 okt 2008, 22:57

Dingen willen toch ook kapot :bag:

Plaats reactie