Ruben schreef:Te gek man! Mooie foto's. Goed om te horen dat de r888's goed bevallen.
In eerste instantie was ik er niet zo helemaal gek van.
Ik had ze laten leggen eind juni, en was op 2 juli op Zolder gaan rijden, was toen snikhete dag (meer dan 30°, asfalt moet er bijna 40 geweest zijn denk ik), en ik had ze op teveel druk staan. Ik ondervond eigenlijk weinig tot geen voordeel ervan (gevoelsmatig dan, de tijden die de PerformanceBox gaf waren wel duidelijk beter, zo'n 2 seconden winst, PB 2:07,6 tgo daarvoor 2:09,4), maar dat komt blijkbaar door de warmte (ze smeerden als zot, precies Nutella chocopasta die een minuut in de microgolf had gezeten) en door de te hoge druk (ze moeten over de 3 bar hebben gestaan warm).
Op die dag heb ik er dan ook een dikke 2 mm afgereden, op hooguit 3 uurtjes tracken.
Eergisteren op Croix dus met het extra negatief camber en met duidelijk minder bandendruk was het een PAK beter. Verschil RE050A RFT (215/245R18) en R888 (225R17) is enorm ... stuurt echt goed scherp in nu. Ligt nog altijd goed op de neus, en dat voel je als je te bruusk stuurt, maar als je 'm geleidelijk z'n lijnen laat volgen (ik ben geen gooi&smijt stijl rijder, eerder zo vloeiend mogelijk lijnen, zo clean mogelijk ook) is de grip die de R888 opbouwen werkelijk fenomenaal. Getuige die ene foto daar, van onder de brug komend : rechter voorwiel bijna airborne, een beetje Golf GTI stijl maar dan vooraan ipv achteraan.
Maar 't meest van al nog vond ik ze verrassen op vochtige ondergrond. Oké, 't glijdt, maar ik gleed blijkbaar minder hard dan de anderen op gewoon wegrubber. Kan uiteraard aan de rauwe ondergrond liggen, i wouldn't know (ben 'es benieuwd op ze te testen op een vochtig Zolder).
Echt een aanrader. Wou, als deze op waren, eerst 'es MPSC testen, maar ik ga 't bij het "never change a winning team" houden en hierna opnieuw R888 laten leggen.