bandenspanning Toyo R888 (225/45R17) op BMW '1

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
gTa

bandenspanning Toyo R888 (225/45R17) op BMW '1

Bericht door gTa » 15 sep 2008, 17:50

Kan iemand me tips geven ivm bandenspanning voor m'n R888 semi's? Zijn er hier die ervaring hebben met semi's op BMW '1, en zo ja : welke, en met hoeveel druk? Is dat dan met standaard setup (camber), of niet?

Ik reed al één keer op Zolder met de R888, en vond dat ze toch nog redelijk wat onderstuur gaven. M'n kar is een facelift 120d, met M dempers en Eibach veren. Dra steekt Frits van PSG nog een dikke anderhalve graad extra negatief camber (staat nu op zo'n dikke halve graad negatief dacht ik).

Ik reed met 2,4 bar koud voor + achter. Tips? Druk vooraan verminderen? 2 bar koud, dan, ongeveer?

Thanks foor de adviezen en tips. ;)

Gilles

Bert ///M3

Re: bandenspanning Toyo R888 (225/45R17) op BMW '1

Bericht door Bert ///M3 » 15 sep 2008, 17:53

Druk veel lager zetten, rond de 1,8 bar koud beginnen werkt beter bij zulke banden.

gTa

Bericht door gTa » 15 sep 2008, 17:59

Ja? 'k Las die startdruk (koud) eerder voor E30 en ITR enzo. Mijn duck weegt toch rijklaar met mezelf erin gauw een 1.500 kg. Is 1;8 bar koud niet te weinig?

Ga 'k zeker 'es proberen. Zeker vooraan wat verminderen. Achteraan was slijtagebeeld zeer proper (smeerden wel, maar was door het superwarme weer toen), maar vooraan echt eerder de buitenkant. Typisch BMW '1 probleem, i know, daarom overmorgen een beetje extra negatieve wielvlucht.

Thanks!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 sep 2008, 18:03

Nee, het idee daar achter is dat de druk oploopt naarmate ze warm worden.

Ook zou je band een bepaalde load index moeten hebben dus het zou geen probleem moeten zijn. Bijvoorbeeld een 235/40/17 band heeft een hogere load index als een 15 inch 195 bandje en is daarom van zichzelf al stijver, om het wagengewicht op te vangen.

Er was hier laatst al een topic over die banden. Leonard zei dat hun met de golf op 2,4 starten meen ik. Maar dat is omdat het endurance wedstrijden zijn, dus 4 uur achter elkaar. Op een circuitdag doe je meestal 10-15 rondjes voor je weer langs de pit gaat, dus eigenlijk ongeveer de lengte van een sprintrace. Bij sprintraces start je op een lagere druk om zo snel mogelijk temperatuur in je banden te krijgen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2008, 14:06

Precies, gewoon op 1.8 beginnen. Misschien achter iets harder zetten om wat overstuur op te wekken.
Misschien dat 1.9 of 2.0 beter is, maar dat is een kwestie van proberen. Je zou ook met 2.0 kunnen beginnen en dan net zo lang lucht eruit laten lopen tot 'ie niet meer onderstuurt. Koop voor 5 euro even een bandenspanningsmeter, of anders zo'n compressortje die je op 12v aansluit in je auto.

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:04

Heb ik al, zo'n ding. Handig, zeker het erin verwerkte digitale bandenspanningsmetertje.

En dinsdag op Croix gereden en heb de banden koud op 1,8 voor en 1,9 achter gezet. Heb eerst met gewone wegbanden gereden op circuit (rondje of 20), en daarna m'n semi's gemonteerd ... wat een verschil !! Nu ben ik echt overtuigd. Ik heb in totaal zo'n 180 rondjes Croix gedaan dinsdag, waarvan dus een dikke 150 op semislicks ... voor mij geen trackday meer zonder (of 't moet zijn dat er een cm water op 't tarmac staat).

Trouwens, het is 's namiddags beginnen regenen, niet hard maar bij momenten lag het toch natter dan gewoon 'vochtig', en de grip die R888 bieden op vochtige of licht natte ondergrond (weliswaar op het rauwe tarmac van Croix) is verrassend!! Ik denk dat ik geen enkele keer nadeel ondervond tegenover de rijders op gewoon wegrubber, integendeel, het voordeel van op semi's rijden werd zelfs bijna nog groter...

Zeer tevreden R888-gebruiker, hier dus. ;-) En merci voor de bandendruk-adviezen -> less is more, in dit geval. :D

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:09

Enkele piccies :D
Bijlagen
DSC_3168.jpg
DSC_3168.jpg (137.99 KiB) 4685 keer bekeken
1222278036_resized.jpg
1222278036_resized.jpg (106.99 KiB) 4685 keer bekeken
DSC01467.jpg
DSC01467.jpg (319.21 KiB) 4682 keer bekeken

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:16

En nog enkele (één foto ook met standaardbanden).

PB was 1:07,33 (droog, semi's, alleen in wagen, 120d PPE). De beste sparring partners waren een E91 330d touring (op R888 en zelfde remmods als ik nl. YellowStuff vooraan), een Cooper S Mk.II Heinzed (210pk, R888, YellowStuff & RedStuff) en een E90 330i (BMW Performance remmen v+a) ... al was Tom in z'n 330i wel een tik sneller, maar 't was een prachtig mikpunt, sowieso!
Op vochtige/natte ondergrond kon ik zelfs net aanklampen met Mich z'n Alpina Roadster S en was de 330i niet sneller meer ... ik vermoed dus daardoor dat de R888 een behoorlijk voordeel opleverden in die omstandigheden.

Was een zalige dag!
Bijlagen
mg3515ur3.jpg
mg3515ur3.jpg (158.1 KiB) 4677 keer bekeken
DSC01417.jpg
DSC01417.jpg (243.55 KiB) 4671 keer bekeken
DSC01289.jpg
DSC01289.jpg (243.1 KiB) 4677 keer bekeken

Tristan

Bericht door Tristan » 25 sep 2008, 15:19

Gaaf. Heb je nog iets aan je onderstel gedaan?

Rupie

Bericht door Rupie » 25 sep 2008, 15:22

Te gek man! Mooie foto's. Goed om te horen dat de r888's goed bevallen.

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:26

Weinig. Eibach Pro Kit veren (samen dus met de standaard M sportonderstel dempers), en de pinnetjes uit de veerkoepels vooraan geslagen zodat ik 'm vooraan het maximale negatieve camber kon geven zonder extra zaken (camber plates) te hoeven kopen. Dat laatste werd gedaan bij Frits van Performance Shop Geel (België), echt tevreden van de mod, stuurt nu een pak directer (i.t.t. het anders best hard ondersturende en lazy instuurgedrag van een BMW '1).

De veren brengen niks, denk ik. Visueel is het (samen met de spacers van 20mm voor en 12mm achter die ik in combinatie met de standaardwielen monteer) voor mij perfect, wou geen "duidelijk verlaagde" wagen maar toch eentje die een tikje dieper lag dus die extra 1,5 cm is voor mij perfect. Maar qua wegligging doet dat imho niks. Zou eigenlijk graag een setje PSS9 met camber plates halen, maar op vandaag vind ik de 2.000 EUR dat dat gaat kosten wat veel, plus ik vraag me af of ik wel echt zoveel meer fun ga hebben met m'n kar dan, op circuit. Ik doe uiteindelijk maar een trackday of 6 per jaar, en voor 2.000 EUR kan ik 10 R888 semislicks kopen. :D

De remmenmod (Goodrigde + ATE Racing Blue + EBC YellowStuff vooraan) is echt z'n geld waard. Was één van de weinigen die noppes nada remmenproblemen ondervonden op Croix, en ik ging laat en hard in de ankers. Eigenlijk zijn enkel de mensen die een upgrade voor de remmen hadden steken, de hele dag zonder kleerscheuren (fading, verglazen, ...) aan de remmen doorgekomen... al de rest had het moeilijk (zelfs Evo IX, E92 M3, 130i, ...).

Met de extra paarden (heb nu 210 pk en 450 Nm) heb ik wel nood aan een sperdifferentieel, zelfs met semi's. :oops: Maar die komt er niet, 'k vind 't ook teveel geld.

Zou een set dikkere anti-rolstangen een meerwaarde zijn? Of gaat 'ie dan nog harder met 't binnenste achterwiel gaan spinnen?

Tristan

Bericht door Tristan » 25 sep 2008, 15:31

In hoeverre is de comfort ingeleverd met de Eibach-veren? Heb zelf een 123d M-sport met elek. sper en die heeft hij idd nodig. :)

En die camber mod, heb je daar foto's van? Hoeveel graden negatief staat het nu?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 sep 2008, 15:32

Achter een dikkere ARB dan gaat hij nog sneller spinnen bij uitaccelereren idd.

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:35

Ruben schreef:Te gek man! Mooie foto's. Goed om te horen dat de r888's goed bevallen.
In eerste instantie was ik er niet zo helemaal gek van.

Ik had ze laten leggen eind juni, en was op 2 juli op Zolder gaan rijden, was toen snikhete dag (meer dan 30°, asfalt moet er bijna 40 geweest zijn denk ik), en ik had ze op teveel druk staan. Ik ondervond eigenlijk weinig tot geen voordeel ervan (gevoelsmatig dan, de tijden die de PerformanceBox gaf waren wel duidelijk beter, zo'n 2 seconden winst, PB 2:07,6 tgo daarvoor 2:09,4), maar dat komt blijkbaar door de warmte (ze smeerden als zot, precies Nutella chocopasta die een minuut in de microgolf had gezeten) en door de te hoge druk (ze moeten over de 3 bar hebben gestaan warm).
Op die dag heb ik er dan ook een dikke 2 mm afgereden, op hooguit 3 uurtjes tracken.

Eergisteren op Croix dus met het extra negatief camber en met duidelijk minder bandendruk was het een PAK beter. Verschil RE050A RFT (215/245R18) en R888 (225R17) is enorm ... stuurt echt goed scherp in nu. Ligt nog altijd goed op de neus, en dat voel je als je te bruusk stuurt, maar als je 'm geleidelijk z'n lijnen laat volgen (ik ben geen gooi&smijt stijl rijder, eerder zo vloeiend mogelijk lijnen, zo clean mogelijk ook) is de grip die de R888 opbouwen werkelijk fenomenaal. Getuige die ene foto daar, van onder de brug komend : rechter voorwiel bijna airborne, een beetje Golf GTI stijl maar dan vooraan ipv achteraan. :D

Maar 't meest van al nog vond ik ze verrassen op vochtige ondergrond. Oké, 't glijdt, maar ik gleed blijkbaar minder hard dan de anderen op gewoon wegrubber. Kan uiteraard aan de rauwe ondergrond liggen, i wouldn't know (ben 'es benieuwd op ze te testen op een vochtig Zolder).

Echt een aanrader. Wou, als deze op waren, eerst 'es MPSC testen, maar ik ga 't bij het "never change a winning team" houden en hierna opnieuw R888 laten leggen. :clap:

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:42

Tristan schreef:In hoeverre is de comfort ingeleverd met de Eibach-veren? Heb zelf een 123d M-sport met elek. sper en die heeft hij idd nodig. :)

En die camber mod, heb je daar foto's van? Hoeveel graden negatief staat het nu?
Comfort met de Eibach is niet veranderd. Of hoogstens minimaal. Heb ze al vrij snel gestoken nadat ik de auto had (ondertussen al bijna 35.000 km ... op 9 maanden tijd), dus ik herinner 't me niet zo goed meer. Maar ze waren niet echt veel harder.
Als je op een BMW '1 met sportonderstel écht "dieper" wil gaan (duidelijk zichtbaar) of echt een strakkere auto wil, dan moet je (denk ik) naar de Proline grijpen, die verlagen nog 1 à 1,5 cm extra tgo de Pro Kit (vooraan mag dat visueel eigenlijk wel), en die zijn echt harder/droger.

Beste mod om 'm comfortabeler én performanter te maken is die RFT weggooien, en gewone banden leggen. Ik heb 3.000 km met gewone 225/40R18 Conti SportContact 3 gereden op Rial Daytona Race ... en het verschil was enorm. Die RFT zijn zwaar en bikkelhard. Ben er eigenlijk niet zo'n fan van. Nu op de 17" R888 rijdt 'ie precies op kussentjes, echt gek. :hosanna:

Foto's van de camber mod heb ik niet, is eigenlijk niks te zien ook. Visueel zie je wel dat de wielen wat meer naar binnen staan (neg.wielvlucht), maar 't is sowieso niet opvallend en als je 't niet weet ga je 't ook niet opmerken (tenzij een expert misschien, ik alvast niet). Stock stond 'ie op -0,3° en -0,5° wielvlucht (vooraan, links&rechts) en 0,0° toespoor (vooraan), sinds de mod (camber + toespoor) staat 'ie op -1,5° en -1,6° wielvlucht (vooraan l+r) en met 1,3° uitspoor (vooraan). Verschil is niet gigantisch, maar merkbaar. Beetje nerveuzere rechtuitloop, maar iets scherper insturen en wat minder onderstuurd.

gTa

Bericht door gTa » 25 sep 2008, 15:44

Bert ///M3 schreef:Achter een dikkere ARB dan gaat hij nog sneller spinnen bij uitaccelereren idd.
Hmmm, that is not what I want. :D Afblijven dus.

Thanks!

gTa

Bericht door gTa » 16 mar 2009, 15:19

Ondertussen zit m'n eerste set R888 er zo goed als door. Nog één trackday en ik moet gaan vervangen.

Vorige week woensdag nog op Zolder gereden, had toen in de voormiddag net 'n Bilstein PSS9 laten steken, die stond niet goed afgesteld (ben nog wat aan 't zoeken), en had vrij veel last van onderstuur vond ik. Nochtans niet trager gereden dan normaal (2:02,7), maar wel het gevoel dat 'ie bij turn-in onderstuurde. Had de banden wel koud op een goeie 2 bar staan, terwijl ik anders eerder op 1,7 à 1,8 bar start (warm wordt dat 2,4 bar ongeveer). Ze stonden warm dus met 2,6 bar, heb ook de temperatuur gemeten maar die was door de uitlooprondjes altijd al fel gezakt (vooraan 52 50 51, achteraan 54 50 56 ; outside/mid/inside).

Enkele vraagjes dus.
  1. Kan dat aan die PSS9 liggen, dus de afstelling, dat ik precies meer onderstuur ondervond? PSS9 lag vooral achteraan te laag, en stond voor en achter op stand 1 (strakste). Nu zondag ga ik naar Spa, ga daar beginnen met 2 vooraan en 3 achteraan, en qua bandendruk terug 1,8 bar ongeveer (koud). 'Es zien wat dat geeft.
  2. Als je nog altijd "rollen" hebt op je banden, is dat dan omdat ze teveel druk hebben?
  3. Ik heb de banden van kant laten wisselen, maar wat opviel was opvallende slijtage links (= buitenkant Zolder, wijzerrichting circuit) op ongeveer 2/3 van de buitenkant bekeken. Dus de strook waar het profiel langs de binnenzijde van 't loopvlak 't schuinst loop, ongeveer, daar is het duidelijk meer afgesleten dan op de rest van de band. Je zou bijna zeggen dat 't door teveel druk is, maar ik denk dat het komt door met weinig druk te rijden (kar weegt toch bijna 1,5 ton), en dat ze dus vervormen midturn waardoor ze zo slijten. Kan dat? Tips?
Thanks! ;)

Rupie

Bericht door Rupie » 16 mar 2009, 15:51

Over je bandenspanning: van Tristan kreeg ik de tip dat je ze warm op 2.2 bar moet houden.

Over je onderstelafstemming: volgens mij moet je juist voor slap hebben en achter strak om in het algemeen meer grip op de vooras te hebben en achter minder grip.

Wat betreft het rollen (smeren bedoel je denk ik) is het volgens mij zo dat je daar meer last van hebt bij zachtere banden dan hardere banden. Maar in jouw geval heb je eerder met te veel spanning dan met te weinig gereden. Volgens mij heeft smeren ook meer met de belasting te maken. Als je je banden harder oppompt wordt je loopvlak ook eerder kleiner en zal dat kleinere loopvlak ook meer te verduren krijgen.

Wat betreft de bandenslijtage begrijp ik je omschrijving niet helemaal en moet ik je een antwoord schuldig blijven.

Overigens ben ik nog een behoorlijke noob op dit gebied dus hopelijk komt er nog wat meer feedback :mrgreen:

gTa

Bericht door gTa » 16 mar 2009, 16:03

Smeren doen ze altijd wel wat, maar echt gaan rollen, dat was voor het eerst (echt kleine "worstjes" op 't loopoppervlak).

Vooraan iets zachter, dus? Okay, duely noted. Test ik uit zondag op Spa.

Thx!

Tristan

Bericht door Tristan » 16 mar 2009, 16:06

Zelf start ik rond de 1,7 a 1,8 bar, afhankelijk van het weer en temp. Maar de spanning mag niet hoger dan 2,2 bar worden. Het kan wel hoger worden, maar dan heb je heel veel rondes hard achter elkaar gereden. :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 mar 2009, 16:10

Turn in onderstuur kan idd aan je afstelling liggen maar je moet even proberen aan te voelen waardoor hij dat doet.

Reageert het chassis traag dan kan je proberen om wat meer demping voor te zetten (of een combinatie van meer voor en minder achter). maar het kan ook zijn dat je hem voor te hard hebt staan en dat dat onderstuur veroorzaakt (te snelle gewichtsverplaatsing). In dat geval dus minder zetten.

In het laatste geval kan het ook nog zijn dat je zelf te ethousiast in probeerd te sturen, als je te snel een bocht in gaat dan krijg je ook onderstuur en in dat geval zit het probleem op de bestuurdersstoel :)

Rijhoogtes spelen ook een grote rol wbt het rij en stuur gedrag. Lager zetten geeft een lager zwaartepunt maar vaak ook een minder directe stuurrespons ivm de stand van de draagarmen. Een auto heeft een natuurlijk % anti roll (geometrische vs elastische gewichtsverplaatsing) net hetzelfde als anti dive en squat etc. Plus je roll centre komt lager te liggen. Gaat wat ver om dat in diepte te gaan behandelen maar erg laag zetten is dus lang niet altijd beter en ook een veel gemaakte fout. Enige is dat je meer statisch negatief camber krijgt maar aan de andere kant krijg je minder dynamisch camber terug.

Uitlijnsettings doen ook een hoop. De meeste auto's voor op de openbare weg hebben toespoor aan de voorkant ivm stabiliteit en bandenslijtage maar kijk je op racewagens die hebben voor meestal uitspoor staan om turn in te verbeteren. Maar als je daar dagelijks mee gaat rijden vreet dat je banden op. Ik zou hooguit sporing 0 zetten voor een straatauto, niet naar uitspoor gaan.

gTa

Bericht door gTa » 16 mar 2009, 16:54

Camber is maximaal ingesteld (stock), zijnde zo'n kleine graad extra negatief tegenover standaardsetup. Heb ook tikkie uitspoor laten steken, dacht kleine halve graad per wiel. 'k Overweeg camber plates, trouwens. Wat meer caster levert ook wat meer dynamisch negatief camber op, right?

Afstelling PSS9 was een lucky guess. Gemonteerd, ingesteld, op z'n poten gezet en gekeken. "Must do", was het, want 't was al aan de volgende om z'n kar op de brug te zetten, en wou niet meer zitten sleutelen, maar rijden. :-)

Staat nu wat hoger achteraan, vooraan heb ik 'm laten staan. Lijkt me niet meteen te laag, nu. 'k Ga terug m'n bandenspannning wat lager zetten in 't begin, koud 1,8 dus. En ik houd die warme druk in de gaten, niet meer dan 2,2 dus, goeie tip! (al zegt Toyo 't op de website wel anders) En de PSS9 om te starten dan b.v. op 3 vooraan en 2 achteraan.

Bruusk sturen doe ik niet, ik ben geen gooier&smijter, maar rijd vooral vloeiende lijnen (moet wel, met 'n dieseltje is 't zaak om zoveel mogelijk snelheid vast te houden doorheen de bocht, aangezien de acceleratie behoorlijk te kort schiet vergeleken met andere karren on track ;-) )

Thx!

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 16 mar 2009, 23:37

al geprobeerd de voorwielen wat meer caster te geven? ( bovenkant van de veerpoot naar achteren en/of onderkant van de veerpoot naar voren.)
Heb je veel profijt van bij scherp insturen, dus in langzame bochten/chicanes e.d. Ook fijn op die ellendige mini-rotondes!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 17 mar 2009, 08:04

Leuke aktie foto's ! :)
Op de Ring rijdt ook een 120d (met een chippie) maar die gaat er ook stevig tegenaan; die heeft echter complete schroefset etc er onder zitten. Gaat best van zijn plaats

allen

Bericht door allen » 17 mar 2009, 08:45

Wellicht dat iemand hier iets aan heeft:
My name is Alan Meaker, I am the Motorsport Manager for Toyo Tyres (UK) Ltd.

I was at Rockingham on the Saturday 1ST March at the LOT trackday and worked with a couple of cars using our R888 tyre regarding pressures and tread temperatures.

What I would like to do is to offer some advice on tyre temperatures and pressures and how to achieve the best from our tyres when taking part in either trackdays or racing.

The R888 has a semi race construction (very stiff) and a race tread compound. The optimum tread temperature range is between 85C and 95C measured using a probe type pyrometer, and ideally a maximum difference across the tread of 9C. The maximum hot pressure we recommend is 40psi. Camber angles up to 5 degrees are permissible but the final setting will depend on tread temperatures. It is advisable to have as much positive castor as practical as castor induces a beneficial camber change during cornering. I recommend that the tyres be put through 2 heat cycles before hard use.

The pressures you use will initially depend on the weight of the car, too little pressure on a heavy car can lead to over deflection of the tyre and subsequent failure.

Below are some basic settings:

VEHICLE WEIGHT COLD PRESSURE HOT PRESSURE
Very Light < 800kg 17 - 22 psi 22 - 29 psi
Light 800kg - 1000kg 20 - 26 psi 24 - 32 psi
Heavy 1000kg - 1400kg 23 - 27 psi 28 - 40 psi
Very Heavy > 1400kg 27 - 35 psi 37 - 40 psi

As a tyre gets hotter the pressure increases, this is due to the moisture in the air. The cold pressure you set to achieve a desired hot pressure will depend on the conditions on the day i.e. ambient and track temperature, wet or dry. If the day/track is cold you will need to start with a higher cold pressure as the tyre will not get as hot therefore the pressure increase will not be so great.
Hot pressures must be balanced side to side. Once the tyres have cooled you will find that you will have a difference in pressure side to side, if you have been racing on a right hand track you will find the offside pressures will usually be higher than the nearside.

Changing hot inflation pressures by small amounts can be used to fine tune handling.

Reduce Oversteer Reduce rear pressures or increase front pressures
Increase Oversteer Increase rear pressures or reduce front pressures
Reduce Understeer Reduce front pressures or increase rear pressures
Increase Understeer Increase front pressures or reduce rear pressures

Achieving the required tread temperatures will depend again on the conditions on the day i.e. ambient and track temperature, wet or dry.

You often here competitors saying “My tyres started to go of towards the end of the race”, this is usually due to the tread getting to hot.

The tread temperatures are constantly changing through out a race, hotter when cornering and cooler when on the straights and cooling even more when you are slowing to come into the pits. Therefore the temps you record in the pits will be lower than those during the race. So if you record temperatures within the range given above the probability is the temps will be too high during the race.

Increasing your tyre pressures will cause your tread temperatures to increase, more pressure stiffens the tyre’s casing which results in the tread having to do more work resulting in the tread getting hotter. Lowering your pressures will cause them to decrease.

Inevitably changing one thing will affect other things, the whole set up of your car is a compromise between anything that is adjustable.

Some of you are also asking about different compounds. Originally we only had one compound ‘GG’ (medium hard), but we have now introduced some sizes in a ‘SG’ (soft/wet) compound. This was done primarily for sprint/hillclimb (around 60 second runs) where the distances covered are relatively short and you need the tyres to work/heat up very quickly. This is not a compound I would recommend for race/trackday dry use as the tyres will go off very quickly.

The sizes that will be available are:

185/60R13, 205/60R13, 195/50R15, 205/50R15, 225/45R16, 225/45R17.

Another subject is the introduction of our Proxes R1R. This tyre was due to be launched at the beginning of 2008, unfortunately this has been delayed to at least mid 2008 but there is a good chance it will be latter than this. Regarding sizes, initially we will have a rear fit (225/45ZR17) but not the front (195/50R16).

I hope this is of some use to you.

If I can be of any further assistance please give me a call.

01933 414537

Best Regards

Alan.

Plaats reactie