Napraten: DF Ring Dag 14/9/08

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Joop

Napraten: DF Ring Dag 14/9/08

Bericht door Joop » 14 sep 2008, 20:37

Zo ben weer terug na een enerverend dagje en heb vandaag ook mijn Ringdoop ondergaan...

De Fries-Groningse delegatie was bij de Vries verzameld om vandaar via Zwolle naar grensovergang Elten te komen en gaande weg sloten mensen aan.

Ben zelf bij de grensovergang aangesloten en het convooi ging richting de Ring.
Tijdens de rit er naar toe weer verrast door de Nauta Broeders die zelfs het navigatiesysteem te slim af waren met een kortere en (ook nog) snellere route naar de Ring. 'k ga die variant zeker proberen te onthouden.

Dan mijn eerste rondje...: ik dacht eerst door de diverse baansluitingen en het (bio)dieselspoor dat er gisteren neergelegd was dat de baan niet meer open zou gaan, maar kon gaandeweg toch mijn rondje in de behoorlijke drukte maken. Geen last van motorrijders, vandaag was de ring verboden gebied, dus kon me volledig op al het andere vierwielige verkeer concentreren.
"k Moet zeggen dat het eerste rondje me helemaal niet slecht afging. Moest een aantal keren van mijn ideale lijn af vanwege wat sneller spul en heb daarnaast ook nog een 5-6 auto's in kunnen halen... Op de BC gezien zo'n 10 minuten over gedaan; voor een eerste rondje in die langzame boot van mij geen slechte start lijkt mij....

Ben nu wel diep onder de indruk van de RingTaxi's, waarvan er een op al glijdend en brullend op me af kwam zetten (het enige wat je hoort is het gegil van banden en die V10), het lijkt wel of ze van bocht tot bocht driften om vervolgens met een noodgang voorbij te komen: Prachtig!

Voor mij een geslaagde dag.

PS: op de file en drukke verkeer op de A3 ter hoogte van Keulen na dan....

RobS

Re: Napraten: DF Ring Dag 14/9/08

Bericht door RobS » 14 sep 2008, 21:02

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen om 8:00 vanuit Eindhoven aangereden, rond 11 uur op de Ring, daar nog een uurtje moeten wachten op het opruimen en schoonmaken van de biodiesel. Het was inderdaad druk met rijen voor de poortjes maar dit ging allemaal vlotter dan verwacht. In totaal 3 rondjes prima kunnen rijden, 1 accidentje met een zwarte, volledig bestikkerde M3, hij wilde er koste wat het kost rechts voorbij, ging gelukkig allemaal net goed.

Prima dag gehad met goddelijk weer en redelijk op tijd weer vertrokken ivm werk wat voor morgenochtend af moet zijn.
Jelmer850i schreef:Giga wachtrijen,maar het was wel gezellig!

Was het daarom waarom er zand lang bij adenau ?
Bij Adenau lag geen zand? Het zand lag vanaf Wherseifen tot aan Breidscheid, waar de snelheidsverschillen nogal groot waren omdat sommige de aangegeven snelheid gingen rijden.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 sep 2008, 21:09

Onboard filmpjes willen we zien! :df:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 14 sep 2008, 21:11

Was een leuk dagje vandaag. Zelf niet de baan op geweest. Jezus wat was het druk.

We zijn daarna nog even langs de baan wezen kijken.
Kwamen de porches gewoon 3 dik de baan over. :shock: :shock: :shock:

Terugweg schijt files en iets rustiger gereden. Wel grappig. De heenweg getankt bij de ring. 45 eurie. (Fulle pulle gereden.)
Terugweg bijna thuis weer getankt. 30 eurie. (Niet boven de 170 uitgekomen.)

Had me beter een prius aan kunnen schaffen... :shakeit:

Joy

Bericht door Joy » 14 sep 2008, 21:11

Foto's van Vincent op Nurburgring.nl: http://www.flickr.com/photos/43759253@N00/" onclick="window.open(this.href);return false;

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 14 sep 2008, 21:16

Ik was toevallig ook aanwezig en heb veel DF-ers gespot. Op de baan was het redelijk te doen, in de tijd dat ik er geweest ben geen enkele baansluiting gezien. Lekker gewandeld van Brünnchen naar Karussel en nog even bij Hatzenbach/Hocheichen wezen kijken. Ook nog een paar brakke foto's gemaakt van de NL-ers in actie.

tom caubo

Bericht door tom caubo » 14 sep 2008, 21:18

om 9 uur ook vertrokken en gewoon doorgereden naar de ring waar ik eigenlijk eerst op een parkplatz zou kijken of er meerdere DF 'ers langs kwamen vliegen richting de ring

ook nog geflits geloof ik maar eenmaal aangekomen eerst even gekeken op de parkeerplaats(wat een dikke bakken weer op deze zonnige dag)

wou rijden maar de baan was nog dicht dus eerst gaan tanken,toen een hapje gaan eten .

hoorde toen via via dat de baan weer open was dus hup een ticket kopen en achter aan sluiten,hoppa de baan op :df: en na jawel een half rondje alweer af moeten breken en rustig naar de parkeerplaats waar bleek dat een van de aanvoer slangen van de compressor gescheurd was :'(

euvel tijdelijk gefikst met wat ducktape en maar via de binnenwegen rustig naar huis gereden.
geen geslaagde dag voor mij dus,jammer

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 sep 2008, 21:54

Was een super dag. Vanochtend om 7uur vertrokken vanuit Breda en binnen 2 uur de tocht van 270 km kunnen maken, Nieuw record.

Ik kom op een ijskoude (2gr) ringparkplatz opgereden en er wordt direct omgeroepen dat de ring tot 12.00 gesloten zal zijn i.v.m. dat ongeluk van gisteren. Motoren mochten de hele dag de ring niet op.
Godgloeinde :wtf: :wtf: :wtf: dat werd dus 2 uur wachten en hopen dat er wat leuk spul aan kwam rijden. Na een uurtje Sjef en zijn vriendin ontmoet en samen zijn we de hele morgen opgetrokken. Iets voor 12en zij een norse duitste meneer via de intercom dat de ring weer open was. Ik was dolblij want nu kon ik eindelijk wat spul zien rondrijden. precies 14 min later Ring dicht. een of andere TVR ceberra had geprobeerd de vangrail terug te koppen. :wtf:

Zo ging het nog wel een tijd door. Uiteindelijk veel gekeken bij Brunchen en heb me daar Prima vermaakt. Door de vele ongevallen zelf maar van de ring afgebleven en tegen 16.30 terug huiswaarts gegaan. Inclusief eten een tocht van 4,5 uur. meer dan 30km file op de "61" en later nog bij eindhoven.

C30 heeft zich goed gedragen keurig 215 op de teller en het reed lekker strak.

Ik heb een hele leuke dag gehad en Sjef nog bedankt voor het meerijden in de Subaru!

Bart-volcoc30

RobS

Bericht door RobS » 14 sep 2008, 22:09

@ Tom H.

Ben je vergeten te bellen om nog wat af te spreken voor de startkabel/druppellader ruilactie, komt tzt wel een keertje ;)

markk

Bericht door markk » 14 sep 2008, 22:18

Was een super weekend.

Zaterdagochtend rustig met vrouwlief vertrokken in de M3. Weer viel wat tegen maar goed het was gezellig.

Ergens voor Eindhoven gaat lampje van de benzine branden. Ik 20km verder bij eerste pomp ofzo stoppen. Geen 98. Doorrijden dus. Bij Eindhoven in de buurt bij Ikea gelunched, rondje Ikea gedaan. Maar ondertussen geen pomp te vinden. Op ringweg Eindhoven nog 16km te gaan volgens boordcomputer. Zag ergens tussen de bouwwerken door een BP. Op goed geluk eraf gegaan. Boordcomputer gaf ondertussen nog 8 km aan :-( Uiteindelijk kwamen we bij de pomp. Boordcomputer gaf 100m van te voren "---" aan en er ging 60l in. Pfff.

Daarna door naar Maastricht. Lekker beetje gewinkeld, koffie gedronken om vervolgens door te gaan. Navi stond op Hellenthal waar we een hotelleke hadden geboekt. Navi bracht ons langs Spa, Malmedy en vervolgens Duitsland in. Superroute. Rond 18.00 bij Hotel waar ons werd medegedeeld dat 1830 het diner begon :-) Heerlijk gegeten, daarna beetje in dorpje gewandeld om vervolgens van een goede nachtrust te genieten.

's ochtends lekker ontbeten en rustig vertrokken naar Bad Munstereifel. Leuk dorpje dat ik normaal altijd op de terugweg aandoe om te eten. Nu beetje rondgelopen en gekeken op de plaatselijke markt. Daarna richting Adenau. Moet zeggen dat M3 in de Eifel toch wat tegenvalt als je er helemaal vol voor gaat zitten. Te zwaar bij insturen, te weinig gevoel, te weinig agiel, teveel gewicht bij aanremmen. Nu doe mij daar de BoxsterS of EVO maar. Betere modus is op 80% rijden. Dan is ie super, en is vrouwlief ook vriendelijker.

Rond 1200 bij de gesloten ring aangekomen. Verhaal van de bio-diesel aangehoord van Dexter en vervolgens beetje rondgelopen / rondgekeken. Bakkie gedaan en daarna ging de baan open. Druk, druk, druk. Naar M3 lopend om ergens een stekkie langs de baan op te zoeken zie ik Rico in de 130i in de file staan om de ring op te mogen. Even snel gebabbeld en vervolgens naar een mooi stuk langs de baan te gaan (weet ik veel hoe het daar heet...) Mooi weer, lekker in de zon. Vervolgens horen we een auto met piepende banden, een schaaf en een klap. Verder starte vanaf toen continue de toeter. Bleek er net een rode Civic tegen de vangrail te zijn geklapt. Beide airbags eruit, kop van auto naar de klote en schade op beide zijkanten. Hele gebeuren beetje bekeken met alle hulpverleners en toen was duidelijk dat de baan weer dicht was...

Rond 1400 uur koers gezet naar huis. Op Duitse autobahn bewees de M3 waar die voor is gemaakt. Gewoon lekker in 6 op snelheid rijden. Eigenlijk nooit eerder gedaan maar sjonge wat maakt die auto een stappen. 140 op teller, rustig in z'n 6 met 3500-4000 rpm, pendaal op de plank en in no-time zit je op 220 en kan je nog rustig naar muziek luisteren en een gesprek voeren. Klinkt gek maar had ik nog niet zo meegemaakt met de m3. In NL rij je meestal op de snelweg wat lager in snelheid / toeren en schakel je om echt te knallen volle pollen terug...

Voorbij Venlo nog ergens bakkie gedaan en rond 1700 weer thuis. Om vervolgens een heerlijke sate te gaan happen met vrouwlief in Hazerswoude-Dorp.

Prima weekend, leuk ritje Eifel / ring, geen rondje gedaan ;-)

Over twee weken lang weekend Malmedy met vrouwlief en schoonouders. Hoogstwaarschijnlijk ook met M3. Kijk er nu al naar uit ...

Mark.
(en hier een foto van Rico met z'n nieuw trots...)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door markk op 14 sep 2008, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 sep 2008, 22:28

Ook al een tijdje weer terug en een super weertje gehad, het was echter wel stuiter druk zeg :| maar wat een goed weer, heb weer 2 rondjes erbij :mrgreen: maar nog veels te weinig...zelf rijden zonder baankennis is klote, echter achter iemand aan rijden gaat lekker....dan zie je die wel remmen en heb jij ook tijd :df: dan kan ik wat harder :hosanna:
Maar inderdaad wat een drukte en veel ongelukken, we aren er om 13u maar toch een leuke dag gehad tegen 17:15u? weer op naar huis maar al met al zeker 50km file gehad pfff maar wel ff 300 aan getikt en mooi spul gezien en lekker gereden op de Ring, verder veel bekenden gezien en David Yu ook weer gesproken en voorgesteld aan Peter, kan die weer contacten leggen voor you never know :df:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 sep 2008, 23:15

Markk;
Op Duitse autobahn bewees de M3 waar die voor is gemaakt. Gewoon lekker in 6 op snelheid rijden. Eigenlijk nooit eerder gedaan maar sjonge wat maakt die auto een stappen. 140 op teller, rustig in z'n 6 met 3500-4000 rpm, pendaal op de plank en in no-time zit je op 220 en kan je nog rustig naar muziek luisteren en een gesprek voeren. Klinkt gek maar had ik nog niet zo meegemaakt met de m3. In NL rij je meestal op de snelweg wat lager in snelheid / toeren en schakel je om echt te knallen volle pollen terug...
De nieuwe doet dit echt niet 1 klasse beter, maar wel 10................................ :mrgreen:
Uit eigen ervaring inmiddels :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 15 sep 2008, 01:31

poeh, ben net thuis... ben kapot :mrgreen:

heb me rot vermaakt en me ringdoop met de clio, no guts no glory, gewoon knallen met dat ding 8)

zal tzt even filmpje online knallen!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 sep 2008, 01:43

Mark en ik zijn ook nu net weer thuis.

Het begon vanmorgen al vroeg (5:50 wekker) Op naar Heerenveen, door naar Zwolle en vervolgens met de complete groep de grens over. Niet extreem hard gereden, maar één keer in de toerenbegrenzer gehad :lol: Op de Parkplatz aangekomen, balen balen balen. De Ring is niet open, wát? :shock: Ik dacht die diesel halen ze er 's morgens wel vandaan, maar helaas. Ik zat er al over in, tweede keer met de e36 bij de Ring en voor de tweede keer zeker niet rijden. Maar gelukkig iets voor 12 uur ging hij open. Voor maar liefst 14 minuten. Dus eerst even socializen op de Parkplatz en je vergapen aan alle Porsche's.
Eerst maar even wat eten, daarna Brunnchen opgezocht. Daar stond de Civic in de vangrail en dat wou hij laten weten ook. Mark Tom944 en ik waren de claxon al snel zat eigenlijk. Vlak voordat we gingen vertrekken van Brunnchen planneerde er een Corrado over het grind de vangrail in bij uitkomen Brunnchen. Zo! Daar hoort hij thuis (denk je dan, dat zeg je niet natuurlijk :roll: )
Hatzenbach daarna opgezocht om nog wat leuke plaatjes te schieten voor Tom, Mark en Mike. Moet nog steeds lachen om de geweldige bochten technieken van Stef in de Sierra. Met André erachter dus als het goed is staat het op video? Veel moois voorbij zien komen en versteld gestaan van de snelheid van Tom van H. en een zwarte 997 GT2 :shock:

Tsja dan begint het te jeuken. Je eerste rondjes op de Ring. Auto was er klaar voor en ik was er ook klaar voor. PP gevraagd om mij te assisteren bij mijn eerste ronde, wat aanwijzingen gekregen waar ik zeker wat aan gehad heb. Bedankt nogmaals PP! Hij was aardig tevreden over mijn eerste ronde dus dat geeft de burger moed! Tweede ronde Mark ingestapt en dat ging meteen al een stuk beter en vooral vloeiender. Hoewel het buiten de baan extreem druk was, had je hier op de baan weinig tot geen last van. Erg prettig dus bij je eerste ronden.
Bij mijn laatste en vierde rondje Ilija eens meegevraagd om zijn kennis los te laten op mijn lijnen en rijstijl. De vierde ronde ging aardig lekker, maar toch aardig wat foutjes en een paar foute lijnen waar Ilija me prima op heeft gewezen. Aanloop Pflanzgarten had ik niet lekker steeds, maar wil natuurlijk graag weten hoe het wél moet. Gelukkig was Tom zo vriendelijk om me een rondje mee te nemen in zijn e36 monster. En inderdaad, hoe meer deuren, des te korter de rit! In één woord bizar! Sommige stukken ging het wel zo verschikkelijk hard dat ik écht zoiets had van 'dit gaat nooit goed komen'. Maar dat ging het wel en heb nog veel geleerd van de lijnen die Tom rijdt. Enorm onder de indruk dus!

Ohja ook nog gegeten ergens, bij een bocht in een hoek bij borden tegen maanlicht na het donker. Naja, laten we dat maar snel vergeten.

Terugreis vlotjes gereden, 9x de toerenbegrenzer kunnen raken. Zelfs in NL :police:

Ring-addicted :df:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 sep 2008, 01:56

Nog wat DFers gevonden, nu slapen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 15 sep 2008, 02:10

(genomen met cheap-ass snapshot camera dus vandaar de brakke kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RobS

Bericht door RobS » 15 sep 2008, 08:01

Afbeelding

:shakeit:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 sep 2008, 08:27

Geweldige foto's :D

RobS

Bericht door RobS » 15 sep 2008, 08:38

Gaaf civicje was dat, net als die zwarte Uno waar ik een tijdje achter gereden heb, compleet met flinke vlammen uit de uitlaat :D

Afbeelding

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 15 sep 2008, 08:53

Die Uno, "Powered by Lancia"... Zou een Integrale blok passen? :hmmm:

M.vr.gr.,
SAnder AKA ZKH

Tristan

Bericht door Tristan » 15 sep 2008, 08:57

Klinkt als een hele leuke dag. Echt jammer dat ik niet mee kon. :hammer:

RobS

Bericht door RobS » 15 sep 2008, 09:07

Nog 2 fototjes gevonden :)

Afbeelding

Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 sep 2008, 10:19

Mooie foto's!

Wat doet Peter in dat Franse hok?! :hmmm: :drinking:

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 sep 2008, 10:31

Gaaf verslagen. Moet een keer mee. :mrgreen:

Frank, co-piloot??
Afbeelding

Dexter

Bericht door Dexter » 15 sep 2008, 10:32

indobesar schreef:Mooie foto's!

Wat doet Peter in dat Franse hok?! :hmmm: :drinking:
Alfa GTA moest voor onderhoud naar de garage en was nog niet klaar dacht ik.... :banaan:

Plaats reactie