Geen ontsnappen meer aan buitenlandse verkeersovertredingen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rambler

Bericht door Rambler » 10 sep 2008, 18:25

De commissie Vervoer van het Europese Parlement heeft een nieuwe Europese procedure goedgekeurd waardoor chauffeurs die in andere EU-lidstaten dan hun thuisland een verkeersovertreding begaan, de boete niet meer zullen kunnen ontlopen.

De EU wil een Europees elektronisch netwerk in het leven roepen dat buitenlandse verkeersovertreders strenger aanpakt. De politie stuurt het kentekennummer van het buitenlandse voertuig én de overtreding door naar de autoriteiten van het land waar de chauffeur woont. Die maken de gevraagde gegevens over aan het land waar de overtreding plaatsvond. De plaatselijke autoriteiten sturen dan de bekeuring naar het thuisadres van de buitenlandse overtreder.

De nieuwe Europese procedure geldt voor vier overtredingen: te snel rijden, rijden onder invloed, het rode verkeerslicht negeren en het niet dragen van de veiligheidsgordel. Die overtredingen worden verantwoordelijk geacht voor 75% van alle verkeersdoden.

http://www.lloyd.be/nieuws/id22273-Geen ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Roman

Re: Geen ontsnappen meer aan buitenlandse verkeersovertredingen

Bericht door Roman » 10 sep 2008, 18:49

Ze hebben hier een ander systeem wat ook al werkt. Buitenlandse autos moeten ter plekke hun boete betalen.

Maar verder kunnen ze de binnenlandse boetes al amper verwerken laat staan dat ze de buitenlanders moeten doen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 sep 2008, 21:47

Tot op heden heb ik slechts 1x een boete gehad in het buitenland. E 25,- in België voor voeren van verkeerde verlichting. Maar gelukkig mag je die nog wel in je administratie opnemen als autokosten :wink: , i.t.t. de Nederlandse bekeuringen.

SteV6

Bob Gervais

Bericht door Bob Gervais » 11 sep 2008, 14:08

Gisteren mooi nog 45 euro mogen betalen in Frankrijk...
Zolang ik alleen maar moet betalen bij staandehouding maak ik me niet al te veel zorgen (gemiddelde van 1 op de 50 trips naar het buitenland heb ik daarmee prijs), zodra ze echter de flitskast boetes gaan doorsturen wordt het oppassen.

Roman

Bericht door Roman » 11 sep 2008, 16:04

Gelukkig zijn er op veel plaatsen nog geen camera's in het buitenland, afhankelijk van waar natuurlijk.

Hele provincie Malaga heeft er maar 3 :hosanna:

Hans

Bericht door Hans » 11 sep 2008, 16:23

Nederland schrijft meer boete's uit dan de rest van Europa bij elkaar. Dus het zal wel los lopen met het aantal bekeuringen die Nederlanders daar oplopen. Ik zie het als het zoveelste bang maak berichtje van de Staat/BVOM.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 13 sep 2008, 18:28

Ha, die Hans;

"Nederland schrijft meer boete's uit dan de rest van Europa bij elkaar."

Onderbouwing? Ga dit maar eens in de UK vertellen....

HSR

Bericht door HSR » 14 sep 2008, 03:02

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Hans;

"Nederland schrijft meer boete's uit dan de rest van Europa bij elkaar."

Onderbouwing? Ga dit maar eens in de UK vertellen....

Hier in de UK is het vergeven van de speed cams. Ik maak altijd de grap dat zij hier het meest gehate product van Nederland het meeste importeren, de Gatso's. Overigens is het alleen maar op de grote drukke binnendoorwegen. Heb hier inmiddels landwegen gevonden waar je aardig kan beesten zonder stress. Wales is wat dat betreft helemaal een groot circuit als je op de achterafwegen rijdt.

Plaats reactie