Woonde tot voor kort in een duur appartement in Wateringse Veld.
Voor mij was het een tijdelijk oplossing omdat in de zomer van 2009 ons huis klaar zal zijn.
Huurprijs 900 euro per maand, en dan had ik nog het kleinste appartement.
Alles erop en eraan, mooie gemeenschappelijke daktuin, mooie parkeergarage, iedere week een schoonmaakdienst, prima dus.
In de hoek van de daktuin waren hele grote appartementen. Eén daarvan werd bewoond door een Marokkaanse familie met wel 7 kinderen in de leeftijd van 2/3 jaar tot wel achter in de 20.
Die vader zag ik eigenlijk nooit, maar leek me wel een aardige kerel zolang je hem te vriend hebt. Moeders kwam af en toe buiten.
Die kinderen speelde tot laat in de avond op straat. De hele dag liepen ze met zakjes chips in de handen, waren bijna allemaal moddervet en sloopte graag de liftknopjes, stonden te plassen in de lift als ze weer eens niet naar binnen konden omdat pa + ma verdwenen waren etc.
Op een gegeven moment heeft de woning beheerder een hekwerk om de openbare daktuin laten zetten, puur om het feit dat die kinderen alles daar kapot maakte.
In de garage reden ze in pa's auto rond...jochies van een jaar of 10 tot 17
Dochters hadden rare vriendjes in oude BMW's die de hele nacht voor het portiek in de auto zaten te rommelen. Al de zakken met McDonalds en KFC troep werden gewoon uit de auto gesmeten als ze klaar waren met schransen.
Op een geven moment zag ik dat het huis ontruimt werd. De vader was pleite, de kinderen naar school en moeders die schreeuwend iedereen de schuld gaf van alle schade en leed die haar eigen familie de omwonende gaf.
Bleek achteraf dat ze het huis voor 17.000 euro hadden gesloopt, 4 maanden huurachterstand hadden en moeders wist ook ineens niet meer wie die vader was om hem te beschermen.
Sociale dienst had ze daar die plek gegeven omdat ze in een andere wijk al niet meer te handhaven waren
Ook hadden die de hele inrichting voor ze betaald.