Nieuw of Tweedehands
- Jelmer850i
Nieuw of Tweedehands
Koop je altijd nieuwe wagen's of 2de hands.
Ik kocht altijd 2de hands wagens, en heb vorig jaar de stap gezet om een nieuwe 1 serie te bestellen.
Een pracht wagen en je trekt hem aan als een maatpak, en rijdt wonderbaarlijk goed.
Echter het nadeel van nieuw rijden is dat je gewoon min. 3 jaar in zo'n wagen moet blijven rijden anders schrijf je ontiegelijk veel af.
Eigenlijk terugkijkend had ik beter een 330d kunnen kopen, maar goed dan zit je weer met de te hoge bijtelilng.
Het blijft een lastig verhaal...
Ik denk dat ik in de toekomst toch ga voor een jong gebruikte van 1 tot 3 jaar oud.
Hoe denken jullie over nieuw/tweede hands kopen?
Ik kocht altijd 2de hands wagens, en heb vorig jaar de stap gezet om een nieuwe 1 serie te bestellen.
Een pracht wagen en je trekt hem aan als een maatpak, en rijdt wonderbaarlijk goed.
Echter het nadeel van nieuw rijden is dat je gewoon min. 3 jaar in zo'n wagen moet blijven rijden anders schrijf je ontiegelijk veel af.
Eigenlijk terugkijkend had ik beter een 330d kunnen kopen, maar goed dan zit je weer met de te hoge bijtelilng.
Het blijft een lastig verhaal...
Ik denk dat ik in de toekomst toch ga voor een jong gebruikte van 1 tot 3 jaar oud.
Hoe denken jullie over nieuw/tweede hands kopen?
- Tristan
Re: Nieuw of Tweedehands
Zakelijk of prive verschillend. Zakelijk nieuw of zeer jong gebruikt maar prive liever een auto met de kop eraf maar nog wel in een zekere nieuwstaat.
- Mike S.
- Auto: M135i
Ik koop tot nog toe altijd 2ehands, puur omdat mijn budget het nog niet toelaat om een nieuwe hard afschrijvende auto te kopen en zeker gezien ik mijn auto's prive koop.
Zakelijk zou een ander verhaal zijn denk ik maar prive zal het altijd 2e hands blijven maar wel tegen nieuwe aan mocht het budget dat toelaten.
Zakelijk zou een ander verhaal zijn denk ik maar prive zal het altijd 2e hands blijven maar wel tegen nieuwe aan mocht het budget dat toelaten.
- peer
Nieuw,
Ik wil niet graag in een oud model rond rijden en ik wil ook mijn auto geheel zelf samenstellen.
Ik wil niet graag in een oud model rond rijden en ik wil ook mijn auto geheel zelf samenstellen.
- RVV
Zakelijk kocht ik nieuw, prive absoluut niet. 330i touring die ik heb gekocht, is 2 jaar oud, 15000 km, nieuwprijs 65000 euro, ik heb hem gekocht voor 45000 euro..
- Jelmer850i
Ik merk wel in onze familie dat mensen veel langer in wagens blijven rijden.
Zo kochten 2 omen van mij iedere 2 jaar een nieuwe wagen, nu rijden ze beide al in een hok van 5 á 6 jaar oud...
Ook mijn opa kocht iedere 4 jaar nieuw, nu rijdt ie in een wagen van 7 jaar oud..
Nieuw rijden wordt simpelweg te duur, of de wagens schrijven teveel af...
Zo kochten 2 omen van mij iedere 2 jaar een nieuwe wagen, nu rijden ze beide al in een hok van 5 á 6 jaar oud...
Ook mijn opa kocht iedere 4 jaar nieuw, nu rijdt ie in een wagen van 7 jaar oud..
Nieuw rijden wordt simpelweg te duur, of de wagens schrijven teveel af...
-
Ik denk dat je het anders moet lezen.
Koop je liever NIEUW een instappertje
of
Koop je liever 2deHANDS een dik exemplaar.
Natuurlijk zijn er uitzondering, maar ik denk dat het merendeel natuurlijk het liefst een nieuwe kopen, maar gewoon weg niet kunnen betalen.
of
Natuurlijk zijn er uitzondering, maar ik denk dat het merendeel natuurlijk het liefst een nieuwe kopen, maar gewoon weg niet kunnen betalen.
- Niels
- Auto: Prius+
Absoluut tweedehands. De eerste drie jaar schrijf je ruwweg 50% van de waarde af en de resterende 40-50% de volgende 7 jaar
Als je een beetje goed zoekt koop je een gebruikte auto die als nieuw rijdt. Natuurlijk is nieuw leuk maar dat went net zo snel als een gebruikte. Dan liever een mooie gebruikte
Voor de Z3 had ik ook een nieuwe Fox, Panda of Aygo kunnen rijden
De keuze is snel gemaakt 

Als je een beetje goed zoekt koop je een gebruikte auto die als nieuw rijdt. Natuurlijk is nieuw leuk maar dat went net zo snel als een gebruikte. Dan liever een mooie gebruikte

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heb altijd jonge 2e hands gereden, ook de huidige M3 ( die was 2 jaar jong toen ik hem kocht), ook nooit spijt van gehad, van geen enkele trouwens.
Uiteraard prive gereden.
Tja en wat er van middag gebeurt? Valt te bezien ........................................
Als het doorgaat is het zakelijk, dat is wel zeker.............................
Uiteraard prive gereden.
Tja en wat er van middag gebeurt? Valt te bezien ........................................

Als het doorgaat is het zakelijk, dat is wel zeker.............................
- GTRene
helemaal mee eens, ik heb altijd 2d hands gekocht ook al kon ik nwe kopen maar dan van een A naar B auto en ik heb liever een van A naar Z(andvoort) autoNiels schreef:Absoluut tweedehands. De eerste drie jaar schrijf je ruwweg 50% van de waarde af en de resterende 40-50% de volgende 7 jaar![]()
Als je een beetje goed zoekt koop je een gebruikte auto die als nieuw rijdt. Natuurlijk is nieuw leuk maar dat went net zo snel als een gebruikte. Dan liever een mooie gebruikteVoor de Z3 had ik ook een nieuwe Fox, Panda of Aygo kunnen rijden
De keuze is snel gemaakt

tevens een enorme kosten besparing of zelfs geld overhouden als je hem weer verkoopt...en je zit nergens aan vast enz enz...
men nieuwste auto was iets van 3 maand? oud een Opel Speedster Turbo zwarte...maar die kon ik voor zo'n ongelofelijk scherpe prijs contant kopen dat ik het niet kon weerstaan en blind kocht, later weer met winst verkocht en lekker kunnen voelen hoe dat reed en of dat wat voor me was

-
GTI is nieuw, maar de volgende zeer zeker niet. Hij is nu 9 maanden oud. GTI's van een jaar oud kan je voor veel minder alweer kopen als nieuw. Ik ga een paar jaar in deze rijden en daarna word het weer lekker 2e hands. Gewoon een knappe bak met veel erop en eraan van een jaartje oud bijv.
- Knot
Ik gun mensen de afschrijving van nieuw niet, de volle btw, volle bpm, volle marge etc...
Liever maandenlang zoeken naar een auto met de juiste opties, kleuren en motorvariant... zo doe je het met je woonhuis immers ook!
Liever maandenlang zoeken naar een auto met de juiste opties, kleuren en motorvariant... zo doe je het met je woonhuis immers ook!
- RVV
Harrie schreef:Ik denk dat je het anders moet lezen.
of
Ik had ook een nieuwe 330i kunnen kopen, sterker deed het bijna (oke in dit geval ging het om een 3 liter 325i touring) ben toch blij dat ik het niet heb gedaan..
Ander voorbeeld de 130i die ik indertijd nieuw kocht.. 52K nu exact dezelfde wagen.. oke ietsje minder fris.. dik 20000 euro goedkoper.. Ik vind de auto's de nieuwprijs domweg niet meer waard.. ik heb al zoveel afschrijving gepakt afgelopen jaren dat ik er helemaal klaar mee ben.
Maar ik vind een instapper het geld OOK NIET waard.. een 116i of een 318i station.. da's toch treurig dan pas vind het veel te veel betaald.. Dat zal ik echt never nooit kopen, dan maar een een hele nieuwe met dikke motor en aangekleed.. maar die schrijven weer te veel af..dusssss kies ik voor mijn oplossing.
Eerst kijk ik altijd wat voor een auto ik wil, dan kijk ik wat die kost. en dan kijk ik hoeveel ik mezelf kan besparen door een mooie gebruikte naar het zin te kopen..
Want.. na een 5 tal nieuwe auto's ben ik er allang achter dat na een half jaar rijden hij net zo aanvoelt als een 2e hands..
Nieuw is lekker, vers leuk,, maar voor maar een paar maandjes.. daar ga ik niet meer voor bloeden.
En ik wil er geen BMW über draadje van maken, maar die krengen zitten gezien mijn ervaringen gewoon goed in ekaar en gebruikt probleemloos..
(ja ik weet het, er zijn pechvogels)
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik koop altijd tweedehands.
Dit omdat de wagens die ik mooi vind / graag wil hebben nieuw niet te betalen zijn. ( voor mij dan )
Liever tweedehands een dik aangeklede duitser dan een nieuwe kale koreaan....
Daarbij, ik heb geen zin om de grootste afschrijving voor mijn rekening te nemen....
Dat laat ik wel aan andere gekken over
Dit omdat de wagens die ik mooi vind / graag wil hebben nieuw niet te betalen zijn. ( voor mij dan )
Liever tweedehands een dik aangeklede duitser dan een nieuwe kale koreaan....
Daarbij, ik heb geen zin om de grootste afschrijving voor mijn rekening te nemen....
Dat laat ik wel aan andere gekken over

- Pescatore
Wanneer nieuw kopen tot de financiële mogelijkheden hoort, doe ik dat. Tot die tijd blijft het sappelen met gebruikte waar.
- Sjaak Langendoen
Jong gebruikt tegenwoordig na meerdere keren nieuw te hebben gekocht...met de komst van de euro schrijf je naar mijn idee sneller af dan met die goeie ouwe gulden.
-
Ligt er een beetje aan wat voor auto en het geheel is nogal afhankelijk van je inkomen natuurlijk.
Een wat duurdere/luxe auto (vanuit mijn inkomen bekeken) zou ik gebruikt kopen. Die schrijven de eerste jaren zo ontzettend hard af. Zeker op de opties. Liever iets waar de kop vanaf is.
Maar als je naar een kleinere klasse gaat kijken valt het wel te doen. Ik heb ooit een Fiat GP en Swift Sport overwogen, nieuwprijs tegen de 20k en als je daar een jaartje of drie in blijft rijden valt de afschrijving wel mee. Maargoed, zie het verhaal afhankelijk van je inkomen
Iemand met een flink inkomen zal zeggen dat de afschrijving van een 3 serie weer meevalt vergeleken met een dikke 7 serie.
Een wat duurdere/luxe auto (vanuit mijn inkomen bekeken) zou ik gebruikt kopen. Die schrijven de eerste jaren zo ontzettend hard af. Zeker op de opties. Liever iets waar de kop vanaf is.
Maar als je naar een kleinere klasse gaat kijken valt het wel te doen. Ik heb ooit een Fiat GP en Swift Sport overwogen, nieuwprijs tegen de 20k en als je daar een jaartje of drie in blijft rijden valt de afschrijving wel mee. Maargoed, zie het verhaal afhankelijk van je inkomen

Iemand met een flink inkomen zal zeggen dat de afschrijving van een 3 serie weer meevalt vergeleken met een dikke 7 serie.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ja maar ook over duurder en luxer verschillen de meningen.
Voor mij is mijn huidige wagen al duurder en luxer.
Voor iemand anders begint dat pas bij een A6 of A8
En bij weer anderen begint dat bij een A3
Voor mij is mijn huidige wagen al duurder en luxer.
Voor iemand anders begint dat pas bij een A6 of A8
En bij weer anderen begint dat bij een A3
- Joop
De auto's tot nu toe als tweedehandsje van een jaar of 2/3 oud als huisselectie gekocht. Bevalt prima en ook nog tegen de zelfde voorwaarden als een nieuwe (op de nare afschrijving na dan...
).
Nieuw loont niet voor mij aangezien ik 'm niet zakelijk lease of hoofdzakelijk voor de zaak gebruik.

Nieuw loont niet voor mij aangezien ik 'm niet zakelijk lease of hoofdzakelijk voor de zaak gebruik.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Compleet afhankelijk van de situatie...
Vorig jaar m'n eerste nieuwe auto besteld. Geen heel duur ding die Grande Punto maar wel nieuw. Echter (het blijft Italiaans) zitten de eerste rammels na driekwart jaar ook alweer in het interieur (waar ik een tiefushekel aan heb maar goed...). Kan hierna dus evengoed 2e hands kopen hehe, de kwaliteitsbeleving zal hetzelfde zijn. Denk dat de volgende een jong gebruikte gaat worden. Scirocco van jaartje oud bijvoorbeeld.
Vorig jaar m'n eerste nieuwe auto besteld. Geen heel duur ding die Grande Punto maar wel nieuw. Echter (het blijft Italiaans) zitten de eerste rammels na driekwart jaar ook alweer in het interieur (waar ik een tiefushekel aan heb maar goed...). Kan hierna dus evengoed 2e hands kopen hehe, de kwaliteitsbeleving zal hetzelfde zijn. Denk dat de volgende een jong gebruikte gaat worden. Scirocco van jaartje oud bijvoorbeeld.

- Jelmer850i
opzich hetzelfde ja op de bijtelling na...
(bij zakelijke koop dan)

- Dennis Cavallino
2e hands.
Ik verklaar iedereen die nu nog nieuwe auto's privé koopt uit voor gek.
2e hands auto's zijn vaak nog in zeer goede staat, er worden nauwelijks nog slechte auto's gemaakt (al zag ik van de week een paar jaar oude Renault Scenic, nw model, en die hing echt van ellende uit elkaar puur door slechte bouwkwaliteit!). Bij 2e hands auto's moet je wel zelf wat kunnen doen aan onderhoud, want anders staat 't op een gegeven moment niet meer in verhouding.
Zakelijk ligt 't anders. Alleen auto's van 15 jaar of ouder vind ik zakelijk interessant, anders gewoon nieuw. En zelfs dan vind ik 't belachelijk dat je na 3 jaar nog bijtelling betaalt over de nieuwwaarde terwijl de auto misschien al 100.000 km heeft gereden en FLINK in waarde is gedaald. Zou de bijtellingsregeling worden aangepast, dan zou ik flink gaan zeuren om een nieuwe leaseauto bij onze accountant.
Nee zelfs dan niet, want ik rijd nu gewoon erg weinig km's en hecht 0,0 waarde aan status, zolang een auto maar 'iets heeft'. Dat geld kunnen we beter gebruiken voor andere dingen.
Het nieuwe is altijd zo snel van een auto af. En bijna hetzelfde gevoel van 'nieuw' heb ik ook altijd met een nieuwe 2e hands auto. 2e hands duurt 't alleen wat langer tot je de auto hebt gevonden met de juiste specs en goodies, maar goed, ze zijn er wel.
Ik verklaar iedereen die nu nog nieuwe auto's privé koopt uit voor gek.

2e hands auto's zijn vaak nog in zeer goede staat, er worden nauwelijks nog slechte auto's gemaakt (al zag ik van de week een paar jaar oude Renault Scenic, nw model, en die hing echt van ellende uit elkaar puur door slechte bouwkwaliteit!). Bij 2e hands auto's moet je wel zelf wat kunnen doen aan onderhoud, want anders staat 't op een gegeven moment niet meer in verhouding.
Zakelijk ligt 't anders. Alleen auto's van 15 jaar of ouder vind ik zakelijk interessant, anders gewoon nieuw. En zelfs dan vind ik 't belachelijk dat je na 3 jaar nog bijtelling betaalt over de nieuwwaarde terwijl de auto misschien al 100.000 km heeft gereden en FLINK in waarde is gedaald. Zou de bijtellingsregeling worden aangepast, dan zou ik flink gaan zeuren om een nieuwe leaseauto bij onze accountant.

Het nieuwe is altijd zo snel van een auto af. En bijna hetzelfde gevoel van 'nieuw' heb ik ook altijd met een nieuwe 2e hands auto. 2e hands duurt 't alleen wat langer tot je de auto hebt gevonden met de juiste specs en goodies, maar goed, ze zijn er wel.
- GTRene
Wat je trouwens beter wel nieuw kan kopen is bv een nw klein autootje die tot 10.000,-euro dan heb je 3 jaar garantie enz enz en bijna geen afschrijving, probeer maar eens e auto te vinden die zeg 8.000,-euro heeft gekost en dan ga je een jaar later op zoek naar die auto en dan staat ie nog voor dat bedrag te koop 2d hands...dus en 3 jaar garantie en zuinig enz enz enz zo'n soort auto kun je heel goed nieuw kopen.
maar auto's als bv een M5 zou ik niet doen,das het eerste jaar zo 50.000,-euro door de wc spoelen...zonde
maar auto's als bv een M5 zou ik niet doen,das het eerste jaar zo 50.000,-euro door de wc spoelen...zonde

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
+1Niels schreef:Absoluut tweedehands. De eerste drie jaar schrijf je ruwweg 50% van de waarde af en de resterende 40-50% de volgende 7 jaar![]()
Als je een beetje goed zoekt koop je een gebruikte auto die als nieuw rijdt. Natuurlijk is nieuw leuk maar dat went net zo snel als een gebruikte. Dan liever een mooie gebruikteVoor de Z3 had ik ook een nieuwe Fox, Panda of Aygo kunnen rijden
De keuze is snel gemaakt

- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb een aantal keren nieuw gekocht.
Maar denk nu toch dat ik voor 1 a 2 jaar oude/jonge auto's ga.
Is financieel een stuk interessanter en je kunt vaak een "klasse" hoger rijden
Wat die kleintjes betreft, Panda's, Yaris etc dan zou ik wel voor nieuw gaan en niet voor een gebruikte.
Die kosten de hoofdprijs.
Maar denk nu toch dat ik voor 1 a 2 jaar oude/jonge auto's ga.
Is financieel een stuk interessanter en je kunt vaak een "klasse" hoger rijden

Wat die kleintjes betreft, Panda's, Yaris etc dan zou ik wel voor nieuw gaan en niet voor een gebruikte.
Die kosten de hoofdprijs.