Goed, toch begint het al behoorlijk te kriebelen. Daarnaast is een 2de wagen fiskaal nog aantrekkelijk ook, mits je km registratie bij houdt. Dan kan je de bijtelling laten vallen wat toch weer een besparing is van enkele honderden euro's per maand, uiteraard kan je daar niet een ///M van rijden maar het verlicht de kosten wel. En een hobby mag best wat kosten.
Daarnaast miste ik de power wel wat dus meer power en een budget van 10.000 euro.
Goed al snel ga je daar dus over heen en dus ook fors overheen. En kwam ik eerst bij Martin uit.
http://www.mdjautos.nl/aanbod/bmw-m5-50-v8-sedan-e39/
Een BMW M5
Na een leuk gesprek met Martin zijn we een blokje om geweest met de M5. Een aantal dingen die mij opvielen. Gezien de grootte van de wagen merk je de snelheid minder. We hebben hem niet helemaal op zijn donder gegeven maar toch wel behoorlijk door gereden en dat viel mij eerlijk gezegt een beetje tegen. Hoewel het behoorlijk rap gaat hoor, daar niet van! Als je op de teller kijkt rijdt zo fors te snel. Echt een gevaar voor je rijbewijs dus

De grote pluspunten zijn toch de ruimte, enorme luxe, alles is aan boord ik zou niet weten wat hij mist ten opzichte van een nieuwe M5 qua opties dan..
En de wagen is relatief jong tenopzichte van onderstaand.
Nog een ander nadeel is het brandstofverbruik en de hogere vaste kosten. Maar dat maakt mij niet zo heleveel uit eigenlijk aangezien ik met de 2de wagen toch slechts 7500-10k per jaar ga rijden.
Maar het uitlaat geluid

Helaas moest ik al vrij snel weer naar huis omdat een klant belde die (zonder afspraak) al onderweg was naar mijn kantoor en iets moest afhalen, sommige mensen...

Goed thuis aangekomen dacht ik toch van tsja, is dit het nou wat ik zoek of niet...
Toch nog maar even een andere afspraak gemaakt met een man waar ik reeds enig contact mee had gehad via e-mail.
Dit betrof een BMW M3 GT van 1995 met +/- 155.000 op de klok.
De wagen was van de 2de eigenaar en er was een hele lijst dingen vernieuwd het laatste jaar, o.a.:
- Nieuwe Koppeling
- Gereviseerde Vanos
- nieuwe banden
- nieuwe stuurpomp
- rvs uitlaat
- nieuwe kat.
en nog veel meer, tevens wordt de wagen geleverd met een set winterbanden op org. BMW velgen in nieuwstaat.
Goed, een afspraak gemaakt en bij de man langs geweest.
Een blokje om de wagen gelopen, deze zag er echt perfect uit op een klein plekje op de motorkap na, maar goed, zo'n wagen is ook al op leeftijd natuurlijk. De velgen waren in een zeer goeie staat, zo goed als nieuwstaat. Ook het interieur zag er netjes uit.
Helaas miste er een stukje van het GT zwaard, maar ja je ziet dat eigenlijk niet en wanneer gebruik je zo'n zwaard?
Ook miste het extra stuk voor de spoiler achterop. En dan het laatste nadeel, de airco werkte niet en hij was toe aan een beurtje.
Goed een stukje gereden, wat mij opviel dat hij wat 'stoterig' reed bij geen tot weinig gas maar dat kan bij de wagen horen mede door de scherpere nokkenassen. Verder een stuk gereden, en het viel mij gelijk op dat de wagen van binnen toch vele malen kleiner was dan de E39 en 1 serie, maar het rijdt best fijn... lekker scherp en ook een harder onderstel dan de M5 die mij eigenlijk te comfortabel is.
Maar wat een ramp is zo'n GT bij drempels, door die GT hoeken schuurt hij nagenoeg overal aan en moet je vaan schuin de drempels nemen... , dat viel mij weer wat tegen van de wagen terwijl je met de M5 eigenlijk zonder af te remmen over de drempels kan knallen.
Daarnaast was de GT toch behoorlijk aan de prijs, en er kon geen 10% van de prijs af..
Wat wel weer uniek is dat de huidige eigenaar de 2de eigenaar is.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... m3-gt.html
Tsja, in dubio...