///M Lastig.....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jelmer850i

///M Lastig.....

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 16:49

Momenteel rijdt ik een goed jaar in een 118d, de wagen bevalt uitstekend echter mis ik wat meer power. Nu heb ik een poging gedaan om de wagen in te ruilen tegen een 130i/123d echter mocht dat niet baten aangezien de inruil dermate triest was.

Goed, toch begint het al behoorlijk te kriebelen. Daarnaast is een 2de wagen fiskaal nog aantrekkelijk ook, mits je km registratie bij houdt. Dan kan je de bijtelling laten vallen wat toch weer een besparing is van enkele honderden euro's per maand, uiteraard kan je daar niet een ///M van rijden maar het verlicht de kosten wel. En een hobby mag best wat kosten.
Daarnaast miste ik de power wel wat dus meer power en een budget van 10.000 euro.
Goed al snel ga je daar dus over heen en dus ook fors overheen. En kwam ik eerst bij Martin uit.

Afbeelding

http://www.mdjautos.nl/aanbod/bmw-m5-50-v8-sedan-e39/

Een BMW M5

Na een leuk gesprek met Martin zijn we een blokje om geweest met de M5. Een aantal dingen die mij opvielen. Gezien de grootte van de wagen merk je de snelheid minder. We hebben hem niet helemaal op zijn donder gegeven maar toch wel behoorlijk door gereden en dat viel mij eerlijk gezegt een beetje tegen. Hoewel het behoorlijk rap gaat hoor, daar niet van! Als je op de teller kijkt rijdt zo fors te snel. Echt een gevaar voor je rijbewijs dus :mrgreen:
De grote pluspunten zijn toch de ruimte, enorme luxe, alles is aan boord ik zou niet weten wat hij mist ten opzichte van een nieuwe M5 qua opties dan..
En de wagen is relatief jong tenopzichte van onderstaand.
Nog een ander nadeel is het brandstofverbruik en de hogere vaste kosten. Maar dat maakt mij niet zo heleveel uit eigenlijk aangezien ik met de 2de wagen toch slechts 7500-10k per jaar ga rijden.

Maar het uitlaat geluid :love: :love: :love: Dat is echt prachtig... 8)

Helaas moest ik al vrij snel weer naar huis omdat een klant belde die (zonder afspraak) al onderweg was naar mijn kantoor en iets moest afhalen, sommige mensen... :roll:

Goed thuis aangekomen dacht ik toch van tsja, is dit het nou wat ik zoek of niet...
Toch nog maar even een andere afspraak gemaakt met een man waar ik reeds enig contact mee had gehad via e-mail.
Dit betrof een BMW M3 GT van 1995 met +/- 155.000 op de klok.

De wagen was van de 2de eigenaar en er was een hele lijst dingen vernieuwd het laatste jaar, o.a.:

- Nieuwe Koppeling
- Gereviseerde Vanos
- nieuwe banden
- nieuwe stuurpomp
- rvs uitlaat
- nieuwe kat.

en nog veel meer, tevens wordt de wagen geleverd met een set winterbanden op org. BMW velgen in nieuwstaat.
Goed, een afspraak gemaakt en bij de man langs geweest.

Een blokje om de wagen gelopen, deze zag er echt perfect uit op een klein plekje op de motorkap na, maar goed, zo'n wagen is ook al op leeftijd natuurlijk. De velgen waren in een zeer goeie staat, zo goed als nieuwstaat. Ook het interieur zag er netjes uit.
Helaas miste er een stukje van het GT zwaard, maar ja je ziet dat eigenlijk niet en wanneer gebruik je zo'n zwaard?
Ook miste het extra stuk voor de spoiler achterop. En dan het laatste nadeel, de airco werkte niet en hij was toe aan een beurtje.

Goed een stukje gereden, wat mij opviel dat hij wat 'stoterig' reed bij geen tot weinig gas maar dat kan bij de wagen horen mede door de scherpere nokkenassen. Verder een stuk gereden, en het viel mij gelijk op dat de wagen van binnen toch vele malen kleiner was dan de E39 en 1 serie, maar het rijdt best fijn... lekker scherp en ook een harder onderstel dan de M5 die mij eigenlijk te comfortabel is.
Maar wat een ramp is zo'n GT bij drempels, door die GT hoeken schuurt hij nagenoeg overal aan en moet je vaan schuin de drempels nemen... , dat viel mij weer wat tegen van de wagen terwijl je met de M5 eigenlijk zonder af te remmen over de drempels kan knallen.

Daarnaast was de GT toch behoorlijk aan de prijs, en er kon geen 10% van de prijs af..
Wat wel weer uniek is dat de huidige eigenaar de 2de eigenaar is.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... m3-gt.html

Tsja, in dubio...
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: ///M Lastig.....

Bericht door romo » 31 aug 2008, 16:54

Beide ///Machtig prachtig................................ :df:

Ik snap precies wat je bedoelt...................................................ik slaap zef ook al een paar nachten onrustig :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 aug 2008, 17:09

Dat stoterige rijden van die GT zou in principe niet mogen hoor. Ze hebben wel scherpere nokkenassen maar dat is maar minimaal, een gewone M3 heeft 256 graden en een GT heeft 264 graden. Een Schrick nokkenas is bijvoorbeeld al 288 graden, nog veel scherper dus. Dat ding zou gewoon mooi moeten lopen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 17:14

@Bert was meer een hikje niet constant... maar mijn ervaring is ook (maar dat is al enige jaren geleden) dat de M gewoon stationiar zonder gas bij al behoorlijk voorruit komt zonder hikken of stoten....

Hij liep overigens op Castrol 5W30, misschien is dat het euvel ?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 17:17

romo schreef:Beide ///Machtig prachtig................................ :df:

Ik snap precies wat je bedoelt...................................................ik slaap zef ook al een paar nachten onrustig :mrgreen:
Haha ja dat krijg je dan.
Hier reed net weer een dikke V8 langs, toch wel erg lekker hoor!

Maar goed zo'n M kost toch al weer snel 4 tot 5K meer, en wat doet dat later nog met de afschrijving.
Zo'n M3 kan hooguit zakken tot 10K.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 31 aug 2008, 17:17

als je echt een 2de auto zoekt als hobby wagen, dan zal ik zelf toch eerder voor een E36 M3 gaan, waarbij een GT inderdaad wel gaaf is en misschien iets meer waardevast?

En anders zou ik nog even doorsparen voor een M Coupe, waarom, nou omdat dat een stuk leuker rijdt dan een M3 E36.

Ook is een M coupe op de langere termijn interessanter om te hebben en heb je er veel meer bekijks mee. Ook is het imago naar mijn mening beter als je spreekt over de normale mens op straat.

Anders moet je maar eens met mijn auto mee. :thumbup:

PS weet alleen niet of je wel lekker zit qua lengte in een M coupe, al kan je de stoel nog verder naar achteren doen zetten door het schuim daar weg te halen

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 17:30

In een Standaard Z3 pas ik niet of zit ik volledig klem... dus lijkt me niet geschikt, helaas ,de M Z3 coupe is een pracht wagen!

HSR

Bericht door HSR » 31 aug 2008, 18:04

Ik zou persoonlijk gewoon voor een E34 M5 gaan. S38 is het allergeilste M blok ooit gemaakt. Daarnaast zijn de E34 M5's goed te betalen en voor tussen de 8 en 10K euro's heb je een m5 in prima staat. Daarbij zit Offenga bij je om de hoek dus je moet ook niet bang zijn dat je failliet gaat aan garage rekeningen.

Een e34 M5 met bilstein B12 onderstel stuurt gewoon zo fucking goed en daarnaast heb je ook gewoon the daddy wat supersaloons. Een E39 m5 is een geweldenaar maar ik ken 2 hele tevreden eigenaren die toch stiekem in de stille uurtjes het net afspeuren naar een E34 M5. :df:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 18:08

Nee sorry geen E34, is simpelweg te oud... en niet geheel mijn type wagen.

Paul

Bericht door Paul » 31 aug 2008, 18:25

Zoals we al even hebben gelult op msn...

M5 all the way... voor jou zeker de completere auto....... en zon M3tje kan echt niet tippen aan de dikke V8 hoor.. in alle opzichten niet..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2008, 20:45

Paul schreef:Zoals we al even hebben gelult op msn...

M5 all the way... voor jou zeker de completere auto....... en zon M3tje kan echt niet tippen aan de dikke V8 hoor.. in alle opzichten niet..

Tegenwoordig heb je ook een M3 tje met zo`n V8 :mrgreen: :hosanna: :love:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 aug 2008, 21:19

Persoonlijk neig ik iets meer naar de GT maar ik moet zeggen dat ik wel had verwacht dat deze qua staat perfect zou zijn gezien de prijs en advertentie. Wil je genieten van een dergelijke auto dan moet het wel helemaal tip-top zijn. Als ik het zo inschat is het gevoel bij de M5 beter dus uit deze twee.....de M5. Daarnaast vind ik jou ook meer een type voor de M5 dan voor de M3. Je hebt al een 850i gehad = GT, luxe, chique en snel net als een M5 8)

Qua kosten zal een M5 niet goedkoop zijn maar dat verwacht ik ook van de GT :wink:

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 31 aug 2008, 21:36

hugo schreef:Een E39 m5 is een geweldenaar maar ik ken 2 hele tevreden eigenaren die toch stiekem in de stille uurtjes het net afspeuren naar een E34 M5. :df:
:whistle:

:D

allen

Bericht door allen » 31 aug 2008, 22:00

Niels schreef:Qua kosten zal een M5 niet goedkoop zijn maar dat verwacht ik ook van de GT :wink:
Verontrustende verhalen gelezen??? :bag: :roflol:

Persoonlijk blijf ik een e39 een fantastisch ogende wagen vinden.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 31 aug 2008, 22:13

M5 is echt wel erg bruut. E39 M5 is ook gebruikt als Ring taxi. Goed onderstel er onder zetten (AST of B16 oid) en je kunt echt genieten. Als je ze beide kunt betalen, zou ik het wel weten: de M5 !

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2008, 22:41

Gewoon een E60 M5 :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 22:50

kent skele :D
Zaak financiert wel :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2008, 22:54

tjee moeilijke keuze hoor, kan zo niet zeggen wat je moet doen. Weegschaal slaat iets door naar de M5.. Maar het hangt zo af van wat je er mee wilt doen.

HSR

Bericht door HSR » 31 aug 2008, 23:10

Aernoudt schreef:M5 is echt wel erg bruut. E39 M5 is ook gebruikt als Ring taxi. Goed onderstel er onder zetten (AST of B16 oid) en je kunt echt genieten. Als je ze beide kunt betalen, zou ik het wel weten: de M5 !

De E34 M5 is op vele vlakken gewoon veel beter , lees sportiever, dan de E39 M5. Of dat goed of slecht is moet je zelf bepalen. Een AST of B16 onderstel zou m.i. het hele karakter van de wagen verkrachten. Heb je een super powersaloon die vervolgens spijkerhard afgeveerd is. Ik blijf bij mijn mening en dat is de E34 M5.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 31 aug 2008, 23:12

850csi :whistle:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2008, 23:13

De M5 natuurlijk, die heeft klasse en uitstraling. :) Die E36 is gewoon een sjonniebak waar elke Turk in rijdt en dan ook nog eens in een ouwelullenkleur waar Opa's Daihatsu ook in is gespoten. :P

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2008, 23:19

Wouter81 schreef: Die E36 is gewoon een sjonniebak waar elke Turk in rijdt en dan ook nog eens in een ouwelullenkleur waar Opa's Daihatsu ook in is gespoten. :P
Wouter we hebben ze voor minder gebanned :protest: :sealed: :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 aug 2008, 23:20

Flatline schreef:850csi :whistle:
Ach ik heb het wel wat gehad met die 8 series...

@Wouter: lol

Metchu

Bericht door Metchu » 31 aug 2008, 23:23

Wouter81 schreef:sjonniebak waar elke Turk in rijdt

pardon? Ik rij in een clio... M'n pa in een Mercedes, me broer in een Nissan en me zus in een Honda... geen E36 te bekennen :blabla: :jenna:

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2008, 23:27

Metchu schreef:
Wouter81 schreef:sjonniebak waar elke Turk in rijdt

pardon? Ik rij in een clio... M'n pa in een Mercedes, me broer in een Nissan en me zus in een Honda... geen E36 te bekennen :blabla: :jenna:

Metin dan word het de hoogste tijd dat je een Rita Verdonk inburgeringscursus gaat volgen :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Plaats reactie