Audi's en LED verlichting

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Audi's en LED verlichting

Bericht door RVV » 29 aug 2008, 23:43

Elke nieuwe Audi die ik tegenkom heeft van de LED's voor branden, geen xenon ofzo.. vooropgesteld dat ik het best stoer vind lijken en me er ook niet aan stoor, lijkt het wel HET nieuwe statusymbool van de next generation Audi rijders. BMW rijders staan ook wel bekend met de carona rings.. maar meestal brand xenonlicht ook nog een keer, behalve dan bij die e60 5 serie rijders die te gierig waren om geld uit te geven aan xenon.. die hebben dus alleen de carona rings branden.

Schakelen die next generation Audi rijders expres hun gewone verlichting/xenon niet meer aan ? Of branden die LED lampjes automatisch bij het starten ?

Het is wel een beetje zielig voor al die Audi rijders die in een oude A4/A6 rijden.. net alsof er sprake is van een kastenstelsel onder de Audi rijders. Verrekk zeg buurman.. heb jij nog niet mooie LED lampjes ?

Tom

Re: Audi's en LED verlichting

Bericht door Tom » 30 aug 2008, 00:01

Goed onderwerp en heb er nog niet echt een mening over. Mijn eerste reactie is ook dat het wat fout, patserig en beetje zielig is. 'Kijk mij eens (blij) zijn met m'n LEDjes'. Als een klein kind met lichtjes in sportschoenen, wat je vroeger wel eens zag ;)
Want wat is er nou stoer aan een fucking 1.9 tdi tractormotor, en dan 'stoer' met je LEDjes aan hehe.

Maar aan de andere kant is dat bij BMW net zo. Bij de E39 is het de populairste upgrade, facelift koplampen. En toegeven, het staat ook veel beter. En eigenlijk vooral voor de show. Als ik naar mijzelf kijk ben ik ook best blij met dat M sportpakket op m'n 3er, terwijl het geen nut heeft natuurlijk, dus eigenlijk puur voor de show :? maar ik vond het vooral mooi omdat het de auto wat dikker maakt EN uniek.. want je ziet 90% zonder dat sportpakket rijden en het maakt je auto net wat anders dan al die anderen.

Dat is precies wat bij dat LED gebeuren ook is denk ik.. want dat is leuk totdat het straks op elke Audi zit en je er tig van op een dag ziet... dan is de lol eraf en komt er weer iets anders voor in de plaats...

farl

Bericht door farl » 30 aug 2008, 00:11

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij staat de verlichting van de nieuwe audi's en bimmers gewoon op standje "automatisch". De led's en angel eyes zullen misschien standaard branden en zodra het donker wordt zullen de normale lampen branden.

Het lijkt me stug dat al die rijders bewust hun "stadslicht" aan hebben de hele tijd.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 30 aug 2008, 00:32

Alles kan altijd uit natuurlijk. De dagrij-verlichting (LEDjes) zullen wel op een automatische stand kunnen die bij het starten aangaan. In xenon versie vindt ik ze wel netjes staan, maar in wit-licht vind ik het echt niks! Bij de A5 smoelt het véél beter, die auto straalt daardoor echt klasse uit, is mijn mening. Vooral 's avonds in een stad met de straatlantaarns aan is het heel bruut moet ik zeggen. Dat heb je wel zoiets van, wow wat komt daar aan. Om over de S6 nog maar te zwijgen, dát valt pas op!

Tom

Bericht door Tom » 30 aug 2008, 00:49

A6 Station achterlichten vind ik geniaal... ziet er echt prachtig uit en is op een subtiele manier mooi. Niet zo schreeuwerig.
A6 voorzijde (die streep) vind ik niet mooi, overbodig en te opvallend. Alsof de auto al ontworpen was en ze daarna die LEDs erop geplakt hebben.
A5 vind ik fraai, past bij het ontwerp en op een mooie manier in de koplamp verwerkt.
A4 vind ik lelijk met die golfbeweging erin.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 aug 2008, 00:58

Die Audi leds zijn gewoon van de dagrijverlichting, achterlichten branden dan ook niet.
Bij de de halogeen koplampen zijn ze ook iets gelig, bij de auto's met xenonverlichting zijn die leds echt spierwit.

De corona ringen in de e39, e65, e63, e60 mk1, e81 mk1, e90 mk1 zijn gewoon stadslichten.
Bij de e92 en de facelift e60/e81/e90 is het nu dagrijverlichting geworden. Middelste ring is nu ook veel feller geworden.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 aug 2008, 02:16

Wilde net typen, maar Marcel deed het al. Corona lichten kon bij BMW enkel in combinatie met Xenon. LED's bij Audi volgens mij ook. De LED's vervangen gewoon het normale stadslicht.

Het is niet echt mode, maar efficiënter en véél mooier :)

Audi heeft een benchmark gezet met de A6 avant met xenon, de rest van de wereld volgde snel ...

De S6 blijft de mooiste in zijn soort, wordt niet meer geëvenaard. Ook de enige juiste reden om niet voor de RS6 te gaan :)

Afbeelding
Afbeelding

En op den duur krijg je dus dit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:stom:

Hier vind ik het dan wel weer zeer fraai en stoer:

Afbeelding
Afbeelding

Werkt echt wel in je binnenspiegel :)

Metchu

Bericht door Metchu » 30 aug 2008, 02:22

ja weet niet... het is toch aan de ene kaan een beetje gaay :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 30 aug 2008, 02:30

Afbeelding

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 30 aug 2008, 07:19

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtslang

Waarom stoppen bij de neus van je auto??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...vooral die A5, en de S6... oh man wat een kermisverlichting.

Het gekke is dat ik t op die R32's hierboven niet eens zo raar vind staan.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 aug 2008, 07:49

Heel veel merken hebben tegenwoordig dagrijverlichting.Renault heeft het ook,kijk maar naar de nieuwe Laguna,gelukkig geen led,maar gewoon een paar 21 watt lampen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2008, 09:25

Ben blij dat al die ( wannabe) Audi`s elkaar flink na-apen.........................Op de R8 daar vind/vond ik het wel wat hebben, gewoon anders en agressief..........................daarna is het een merk reminder geworden, een beetje te veel de nadruk op een onderscheidend element leggend, althans IMO.
Bij BMW die met de angel eyes mischien wel trendsetter is geweest, vind ik het iets subtieler, hoewel er in den beginne ook veel immitatie versies tebezichtigen waren ( ik heb de indruk dat dat nu weer minder is en Audi dit weer heeft overgenomen)

Het grote verschil vind ik ook dat BMW met de kolamp units iets bijzonders heeft gedaan en de Audi een willekeurige lichtstrip op de plek van de mistlampen heeft gepositioneerd ( dat kon natuurlijk ook niet anders, want ook iets met de koplampen doen was natuurlijk iets te veel copy cat...............)

Momenteel heb ik de indruk dat het bij de Audi toch wel als patser item nr 1 geldt en bij BMW, ach daar zit het er op of niet, en niemand kijkt nog vreemd op..................................

Joop

Bericht door Joop » 30 aug 2008, 10:23

Op de A5 en R8 staat het super...

Afgelopen vakantie in Zuid-Duitsland / Zwitserland een heel eind opgereden met een A5 op de Autobahn en dan is het eigenlijk een stoer gezicht zo in de achteruitkijkspiegel...

Daarnaast ook een eind opgereden met een E92, waar overigens ook enkel de 'angle eyes' van branden en geen Xenon bij aan geschakeld wordt. Is ook erg fraai gezicht in de achteruitkijkspiegel. De angle eyes van BMW is het antwoord van BMW op de dagrijverlichting en wordt automatisch ingeschakeld.

Maar heb zo geen voorkeur voor of de LEDS van de A5 of de Angle Eyes van de E92: vind beide erg super en voor beide merken unieke designkenmerken inmiddels.

Moet wel zeggen dat de LED dagrijverlichting soms een wel erg hoog kermisgehalte heeft en dan met name op de A4: rechte lijntjes is gewoon net strakker en mag je eigenlijk ook verwachten van Audi, waarbij de koets over het algemeen gewoon geen frivole uitstraling heeft.

RVV

Bericht door RVV » 30 aug 2008, 10:41

Wat is eigenlijk de juridische status van de zogenaamde dagrijverlichting ?

Zover ik weet zijn toch de volgende soorten verlichting toegestaan ?!

-stadslicht of parkeerlicht
-dimlicht (al dan niet xenon)
-grootlicht (al dan niet xenon)
-mistlampen

Of zit ik er nu naast ?

allen

Bericht door allen » 30 aug 2008, 11:17

Macboy schreef:Corona lichten kon bij BMW enkel in combinatie met Xenon.
Dat klopt niet. Ben er niet zo in thuis welke wagen welke verlichting moet hebben, maar alle e39 faceliftmodellen hebben iig die ronde ringetjes. Xenon of niet.

RVV

Bericht door RVV » 30 aug 2008, 11:24

allen schreef:
Dat klopt niet. Ben er niet zo in thuis welke wagen welke verlichting moet hebben, maar alle e39 faceliftmodellen hebben iig die ronde ringetjes. Xenon of niet.

Precies en ook de e60 word gewoon met coronalichten geleverd, pre en facelift.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 aug 2008, 11:27

Rico v Velzen schreef:Wat is eigenlijk de juridische status van de zogenaamde dagrijverlichting ?
Juridische status weet ik niet,het is gewoon toegestaan,maar niet verplicht.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 aug 2008, 11:54

Laat ik even voorop stellen dat ik de units van de A4 met golfbeweging ronduit lelijk vind en de nieuwe lichtunits van de A3 zodanig mislukt dat ik de auto ervoor zou laten staan. Maar dit heeft meer met de vormgeving te maken dan de LED's zelf.

Peric

Bericht door Peric » 30 aug 2008, 11:58

'Kitt, get me out of here..'

Tom

Bericht door Tom » 30 aug 2008, 12:12

Macboy schreef: Audi heeft een benchmark gezet met de A6 avant met xenon, de rest van de wereld volgde snel ...
Volgens mij was Range Rover het eerst ermee (achterlichten)... en ook de E46 coupe facelift had ze meen ik eerder?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 aug 2008, 12:46

Op die Rolls vindt ik het top!
Op de rest vindt ik het echt helemaal niets, waarbij de R32 een twijvelgeval is

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 aug 2008, 13:22

Rico v Velzen schreef:Wat is eigenlijk de juridische status van de zogenaamde dagrijverlichting ?

Zover ik weet zijn toch de volgende soorten verlichting toegestaan ?!

-stadslicht of parkeerlicht
-dimlicht (al dan niet xenon)
-grootlicht (al dan niet xenon)
-mistlampen

Of zit ik er nu naast ?
De LED dagrijverlichting is gewoon het stadslicht. Staat tegenwoordig altijd aan zodra je het contact aan zet. Het is niet afzonderlijk uit te zetten en gaat ook niet uit bij voeren van dimlicht. Als je dimlicht aanzet (de xenon dus) worden de LED's wel zwakker van licht.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 aug 2008, 13:28

Rico v Velzen schreef:
allen schreef:

Precies en ook de e60 word gewoon met coronalichten geleverd, pre en facelift.

Dat van die e60 pre-facelift klopt dan weer niet. Een collega heeft bij zijn non-xenon e60 523i echt geen coronaringen zitten. Pas vanaf de facelift zijn de angel eyes wel aanwezig op non xenon modellen, daar is dan ook gelijk de middelste feller en als dagrij verlichting in te schakelen, bij mijn 525d zijn het gewoon flauwe ringen die alleen als stadslicht functioneren (zelfde bij de e90 mk1 met xenon)

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 30 aug 2008, 13:37

Maurice Graber schreef:
De LED dagrijverlichting is gewoon het stadslicht. Staat tegenwoordig altijd aan zodra je het contact aan zet. Het is niet afzonderlijk uit te zetten en gaat ook niet uit bij voeren van dimlicht. Als je dimlicht aanzet (de xenon dus) worden de LED's wel zwakker van licht.
Klopt niet,auto's die voorzien zijn van dagrijverlichting hebben OOK nog gewoon stadslicht,waarbij dus ook de achterlichten branden.Dagrijverlichting is gewoon in of uit te schakelen als de bestuurder dat wil.
Je kunt het zo instellen dat de dagrijverlichting altijd brandt als je dat wilt,maar je kunt het ook niet doen :wink: .

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 aug 2008, 13:53

Dennis van der Schoot schreef:
Maurice Graber schreef:
Klopt niet,auto's die voorzien zijn van dagrijverlichting hebben OOK nog gewoon stadslicht,waarbij dus ook de achterlichten branden.Dagrijverlichting is gewoon in of uit te schakelen als de bestuurder dat wil.
Je kunt het zo instellen dat de dagrijverlichting altijd brandt als je dat wilt,maar je kunt het ook niet doen :wink: .
Kijk eens goed naar de koplampen van de A4. Waar zie jij stadslichten dan?

In mn A8 kan ik de LED verlichting niet uitschakelen, ook in de S6 kunnen de ledstrips niet uit (tenzij je het kabeltje doorknipt)

Plaats reactie