Porsche 996 GT3 (RS)
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21
Porsche 996 GT3 (RS)
..
Laatst gewijzigd door Jeroen Molinger op 24 nov 2012, 19:14, 5 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Kijk dat noemen we info
Helaas kan ik hem nog niet betalen
Misschien later als ik groot ben.......................

Helaas kan ik hem nog niet betalen

Misschien later als ik groot ben.......................
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Hoezo begin je hier zo over Jeroen? 

-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
ach ja Steven, ik hou gewoon van wit & rood..... 8) 8) 

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Heel verhelderend samengevat zo; enkele maanden terug heb ik deze informatie nog overal her en der gezocht (en gevonden
).
Als ik het goed begrijp is eigenlijk het merendeel van de GT3 mk1's die we te koop zien touring exemplaren, met de optie leren kuipen + halve kooi? Ik ben eigenlijk nog nooit een GT3 met de 'std' stoelen tegengekomen, zijn deze exemplaren zo slecht, of vielen de kosten van deze optie heel erg mee?

Als ik het goed begrijp is eigenlijk het merendeel van de GT3 mk1's die we te koop zien touring exemplaren, met de optie leren kuipen + halve kooi? Ik ben eigenlijk nog nooit een GT3 met de 'std' stoelen tegengekomen, zijn deze exemplaren zo slecht, of vielen de kosten van deze optie heel erg mee?
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Schitterende info Jeroen!!!!!!
Dit lezen we graag. Is toch wel één van mijn favoriete wagens hoor. Heb dan vooral een zwak voor de MkII. En natuurlijk de GT3 RS omdat het gewoon en enorm speciale wagen is.
Ik zal eens kijken of ik nog eens een leuke foto-serie online kan gooien. Heb nog wel wat GT3-foto's liggen
.
Dit lezen we graag. Is toch wel één van mijn favoriete wagens hoor. Heb dan vooral een zwak voor de MkII. En natuurlijk de GT3 RS omdat het gewoon en enorm speciale wagen is.
Ik zal eens kijken of ik nog eens een leuke foto-serie online kan gooien. Heb nog wel wat GT3-foto's liggen

-
Online
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Goeie info om te lezen thx..
Heb zelf op kenteken een 911 RS 2.7 gehad. Verkeerd geimporteerd destijds, of het was de bedoeling de wegenbelasting te ontduiken
Heb zelf op kenteken een 911 RS 2.7 gehad. Verkeerd geimporteerd destijds, of het was de bedoeling de wegenbelasting te ontduiken

- 968mint
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 01:08
- Locatie: Friesland
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Mooie samenvatting, als 996 GT3 MKII CS rijder enkele kleine aanvullingen.
Een gt3 met kuipstoelen en rolbeugel wordt inderdaad vaak ten onrechte een CS genoemd. De rolbeugel bij de comfort is de zgn tequipment beugel (brushed rvs?) en zit gemonteerd aan de (achter) gordel bevestingspunten en deze kan niet uitgebreid worden naar een kooi. Bij de CS zit de beugel vast op de schokbrekerbevestiging en op tapeinden op speciaal ingelaste versterkingen op de bodemplaat (gaatjes in vloerbedekking) achter de voorstoelen. De bevestigingwijze is veel sterker en geeft meer stijfheid ( en is DMSB/Fia gekeurd). In de bodem bij de A stijlen zitten vergelijkbare gaten in de vloerbedekking (doppen) met versterkingplaten af fabriek). In de bodemplaat (voetenruimte passagier zitten bevestigings punten voor de (vrij grote) brandblusser. Uit de voertuigidentificatie sticker (kofferklep) en serviceboekje kan je makkelijk afleiden of een een clubsport is, bij m-ausst / options staat dan code 003 (clubsport), (opvragen voordat je 1000 km gaat rijden)
Bij de MKII CS is de massaonderbreker (vlak bij de linker ruitenwisser onder de moterkap) wel aanwezig maar geeneen in het interieur, bedrading ligt er wel.
CS'en kunnen een middenconsole hebben (was een optie) sommige denken dat dat absoluut niet kan.
nu eerst even :morecoffee: en uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen
Een gt3 met kuipstoelen en rolbeugel wordt inderdaad vaak ten onrechte een CS genoemd. De rolbeugel bij de comfort is de zgn tequipment beugel (brushed rvs?) en zit gemonteerd aan de (achter) gordel bevestingspunten en deze kan niet uitgebreid worden naar een kooi. Bij de CS zit de beugel vast op de schokbrekerbevestiging en op tapeinden op speciaal ingelaste versterkingen op de bodemplaat (gaatjes in vloerbedekking) achter de voorstoelen. De bevestigingwijze is veel sterker en geeft meer stijfheid ( en is DMSB/Fia gekeurd). In de bodem bij de A stijlen zitten vergelijkbare gaten in de vloerbedekking (doppen) met versterkingplaten af fabriek). In de bodemplaat (voetenruimte passagier zitten bevestigings punten voor de (vrij grote) brandblusser. Uit de voertuigidentificatie sticker (kofferklep) en serviceboekje kan je makkelijk afleiden of een een clubsport is, bij m-ausst / options staat dan code 003 (clubsport), (opvragen voordat je 1000 km gaat rijden)

Doordat de krukas en andere draaiende delen van de MKII lichter waren was Porsche van mening dat een single-mass vliegwiel voor de MKII niet nodig was (heeft niet alleen voordelen)en dual-mass vliegwiel werden behouden...vooral dat laatste is jammer en vele MKII CS'en zijn dan ook omgebouwd naar single-mass vliegwiel, meerbepaald het item uit de GT3RS!
Bij de MKII CS is de massaonderbreker (vlak bij de linker ruitenwisser onder de moterkap) wel aanwezig maar geeneen in het interieur, bedrading ligt er wel.
CS'en kunnen een middenconsole hebben (was een optie) sommige denken dat dat absoluut niet kan.
Ophanging is inderdaad iets anders maar ook bij de "gewone" GT3 kan dan allemaal ingesteld worden (caster wat lastiger)Op gebied van ophanging verschilt de RS ook op een paar punten van zijn gewone broer...de ophangingselementen worden gedeeld met de GT3 R racewagen...zo kunnen stabi's, wielvlucht, sporing, caster en hoogte specifiek ingesteld worden
Ja en nee, bij de RS zit de middelste radiator net als bij de GT3(naar beneden gekanteld zodat dat er (vrijwel) geen lucht naar boven kan, de roostertjes zijn dus niet functioneel (koellucht gaat naar 4 gaten beneden). De GT3 cup auto's (ook met roostertjes) hebben de middelste radiator zo gekanteld dat de koellucht wel via de roosters weg kan, niet alleen voor de koeling belangrijk maar ook voor meer downforce vooraan.Uniquely, all RS variants came with a series of three vents carved from the nose to improve cooling
nu eerst even :morecoffee: en uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen
Laatst gewijzigd door 968mint op 24 aug 2008, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Hier kan je mooi zien hoe gruwelijk groot de huidige 911 is geworden ten opzichte van het oermodel

SteV6
- 968mint
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 aug 2007, 01:08
- Locatie: Friesland
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Ho, ho, beetje geflatteerd, oude staat ook het verste weg. Nummerplaaten zijn ook 2 x zo groot geworden.Hier kan je mooi zien hoe gruwelijk groot de huidige 911 is geworden ten opzichte van het oermodel
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Dan ben ik vast zo vrij 2 platen van jouw schitterende wagen te plaatsen Floor.968mint schreef: nu eerst even :morecoffee: en uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen
Die kleur staat hem echt prachtig!!!
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Kijk! Ik hoop binnenkort ook wat nuttigs te kunnen toevoegen aan dit draadje!
Bij de mijne is trouwens het vliegwiel ook vervangen door een single mass vliegwiel uit de RS.
Bij de mijne is trouwens het vliegwiel ook vervangen door een single mass vliegwiel uit de RS.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
..
Laatst gewijzigd door Jeroen Molinger op 24 nov 2012, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Sportauto 8/2008: 997 Carrera S PDK op Michelins Sport Cup en 'maar' 385pk + stumperhulpen: 7 minuut 50!!!!
DIT IS GEEN GT3 ofzo!!!!
Tering wat is die auto goed zeg, Altagstauglichkeit is een 7 dat dan weer wel(qua binnenruimte en onhandig)
DIT IS GEEN GT3 ofzo!!!!
Tering wat is die auto goed zeg, Altagstauglichkeit is een 7 dat dan weer wel(qua binnenruimte en onhandig)
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Deze plaat heeft in Autovisie gestaan, heb de hele test nog thuis liggen, gaaf om weer eens te lezen. Staat heel mooi in wat op dat moment (we praten alweer over 2004) dé echte 911 is. volgens Autovisie de 996 GT3, de RS voegde niet zoveel meer waarde eraan toe. Een mooi lustobject. Dat kun je het beter noemen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Vertel Jeroen, wat is de status??Jeroen Molinger schreef:ik hoop dat ook binnenkort te doen aangaande de RS....Sjoerd schreef:Kijk! Ik hoop binnenkort ook wat nuttigs te kunnen toevoegen aan dit draadje!
Bij de mijne is trouwens het vliegwiel ook vervangen door een single mass vliegwiel uit de RS.![]()
8)
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 07:21
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
[..
Laatst gewijzigd door Jeroen Molinger op 24 nov 2012, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Ik zal het proberen. weet niet wanneer ik even tijd heb... kan dus nog een weekje duren...
-
OnlineRivanov
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Heb ook maar even een rondje gedaan in m'n 911 GT3.
Het is wel de 997 en niet de 996!

Het is wel de 997 en niet de 996!

- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
Hier eindelijk het langverwachte artikel!!!
leef jullie maar uit










zo dat was het
Ik heb ze met picasaweb geupload, met imageshack lukte niet (misschien te groot?? ) ik zie trouwens ook net dat ze een beetje te klein zijn.
Daarom ff deze LINK
leef jullie maar uit

zo dat was het
Ik heb ze met picasaweb geupload, met imageshack lukte niet (misschien te groot?? ) ik zie trouwens ook net dat ze een beetje te klein zijn.
Daarom ff deze LINK
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche 996 GT3 (RS)
NICE Hendrik. Meteen maar even lezen
.

Re: Porsche 996 GT3 (RS)
968mint schreef:Ho, ho, beetje geflatteerd, oude staat ook het verste weg. Nummerplaaten zijn ook 2 x zo groot geworden.Hier kan je mooi zien hoe gruwelijk groot de huidige 911 is geworden ten opzichte van het oermodel
Komt uit Drachten heh?????? wel eens gesproken toen je het blauwe monster aant wassen was voor huis.. en natuurlijk de mingroene 968.. clubsport?
Kan volgens mij niet missen....
Kooi is eruit voor kleinkind en de carbonnen vleugel ligt in de garage..//
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten