Metallica.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Metallica.

Bericht door Aram » 21 aug 2008, 20:17

Vind je ze niks, klik dan maar weer terug. ;)

Voor degene die het wel kunnen waarderen, de nieuwe single is net uit.
Het heet The day that never comes, en is net 10 minuten geleden gereleased via de site.

Hier te beluisteren:

http://www.metallica.com/index.asp?item=601119

12 September komt het album. :)

Marius

Re: Metallica.

Bericht door Marius » 21 aug 2008, 20:23

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 21 aug 2008, 20:25

Wat dit nummer betreft heb ik betere van ze gehoord maar het is leuk om iets nieuws te horen.

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 21 aug 2008, 20:26

@ Aram: Bedankt !

Zou het anders gemist hebben. Al best wat jaartjes fan. Eerste keer live was Escape from the Studio in de Gelredome. Dit jaar Pinkpop was ook gaaf, met 65.000 man brullen. Op mp3 opgenomen en lekker grijs draaien in de auto...... Album was ook al besteld (uiteraard)

Remko

Bericht door Remko » 22 aug 2008, 02:07

Tsja, breng dan gewoon géén single uit.
Dit voegt niets toe aan het repertoire van Load en Reload.
Die twee albums wáren al niet meer dan redelijk in vergelijking met de eerste 5 albums.
De eerste 5 albums waren pure klasse binnen het genre, en eigenlijk ook daarbuiten.

Doe geen moeite, er wordt momenteel veel betere muziek uitgebracht.
Ok, voor eventuele geinteresseerden; veel beter dan dit wordt het niet: And Justice For All uit 1988 http://nl.youtube.com/watch?v=khycqtKklno" onclick="window.open(this.href);return false;

HansD

Bericht door HansD » 22 aug 2008, 07:49

Rempie schreef:Tsja, breng dan gewoon géén single uit.
Die twee albums wáren al niet meer dan redelijk in vergelijking met de eerste 5 albums.
De eerste 5 albums waren pure klasse binnen het genre, en eigenlijk ook daarbuiten.

Ok, voor eventuele geinteresseerden; veel beter dan dit wordt het niet: And Justice For All uit 1988 http://nl.youtube.com/watch?v=khycqtKklno" onclick="window.open(this.href);return false;
Hear hear. Ik vind master of puppets net beter dan and justice for all maar verder volkomen mee eens.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 aug 2008, 08:33

Super, gelijk even downloaden.

Kan niet wachten tot het nieuwe album. :) Beter dan Kill 'em all en Master of Puppets zal het wel niet worden maar toch altijd mooi, een nieuw album.

Tim N

Bericht door Tim N » 22 aug 2008, 08:35

Erik Klootwijk schreef:@ Aram: Bedankt !

Zou het anders gemist hebben. Al best wat jaartjes fan. Eerste keer live was Escape from the Studio in de Gelredome. Dit jaar Pinkpop was ook gaaf, met 65.000 man brullen. Op mp3 opgenomen en lekker grijs draaien in de auto...... Album was ook al besteld (uiteraard)
Pinkpop was idd een mooi optreden, top set.

Kan niet wachten tot de "Death Magnetic Coffin" bij mijn platenboer op de mat valt

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2008, 08:47

Metallica is altijd gegroeid, niet echt mijn stijl meer maar het is geleidelijk gegaan en zo hebben ze een hoop fans weten te behouden die natuurlijk ook ouder geworden zijn. Een heel groot pluspunt van de band is dat ze life nog steeds al hun oude klasiekers spelen en zo de optredens ook intresant houden voor de fans van het eerste uur. Ik heb de band ontdekt ten tijde van Ride The Lightning dat ik samen met Master Of Puppets het beste vind wat ze gemaakt hebben.

Wat goed van oud:
http://nl.youtube.com/watch?v=p1pO77cFQ5Q" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.youtube.com/watch?v=GyYZFtnCT ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Nicole

Bericht door Nicole » 22 aug 2008, 10:23

Hans schreef: http://nl.youtube.com/watch?v=p1pO77cFQ5Q" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.youtube.com/watch?v=GyYZFtnCT ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, dat noem ik nou Metallica! :mrgreen:

Badankt voor die post, heerlijk begin van de ochtend :wink:

Dutch

Bericht door Dutch » 22 aug 2008, 10:38

Hmm, ik zal vanavond eens luisteren. Hier op 't werk zullen ze er niet zo blij mee zijn...

Ben benieuwd, bij St.Anger ben ik afgehaakt, wat een waardeloze plaat was dat. Voor die tijd kon ik de nieuwe richting steeds wel waarderen, want je kunt natuurlijk niet blijven steken in hetzelfde trucje. En zelf groei je ook mee: ik zie mezelf ook niet meer gauw tussen het jonge boze grut staan dat in '83 in LVC in Leiden loos ging op de nummers van Kill 'em all...

Remko

Bericht door Remko » 22 aug 2008, 10:46

Hans Disco schreef:
Rempie schreef:Tsja, breng dan gewoon géén single uit.

Hear hear. Ik vind master of puppets net beter dan and justice for all maar verder volkomen mee eens.
Soms vind ik Master Of Puppets ook net weer beter maar dat heeft met de waan van de dag te maken. Afgezien van de productie sluiten de albums Master Of Puppets en And Justice For All bijna naadloos op elkaar aan.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 22 aug 2008, 15:37

Single net een stuk of 5 keer beluisterd. Lekker hoor, eerste is even wennen maar vanaf halverwege weer echt Metallica, zeker niet slecht!

Aram

Bericht door Aram » 22 aug 2008, 16:02

Hans D. en Rempie, geef dit nummer nog eens een kans, luister er een paar keer naar.
Hij is echt beter dan Load/Reload en het black album.
Zeker het 2e deel gaat terug naar Justice en MOP. :)

Ik wil zelf trouwens geen MOP of AJFA deel 2, die dingen zijn uniek en moeten zo blijven.
Metallica had het niet zo lang uitgehouden als ze dat truukje keer op keer hadden toegepast, dan zou iedereen ze nu echt zat zijn.

Verandering brengt altijd kritiek op omdat mensen iets verwachten dat ze kennen, maar alhoewel ik ze niet zo goed vind als de eerste 4 albums staan er zeker juweeltjes op load en reload.
Op reload wat meer dan load imo maar een Bleeding me bijvoorbeeld geeft mij nog steeds rillingen over mijn rug...op de positieve manier. ;)

St. Anger is ook weer heel anders maar op zichzelf ook een dijk van een plaat, superagressief lekker complexe nummers etc.

Voor mij is het zwarte album de minste eerlijk gezegd.
Punt 1 omdat het daarna niet meer "mijn" band was omdat iedereen ze opeens kende.
En omdat er een aantal dingen zijn muziekaal gezien die me niet bevallen. (waar ik trouwens ene Bob R. sterk van verdenk)

Anyway, ik heb nu 2 nummers gehoord van dit album en ben nog steeds erg positief, ik moet mezelf ook dwingen om er niet teveel van te verwachten, want dan valt het altijd tegen, hoe goed het album ook is.

Het word een lange wacht tot de 12e. :mrgreen:

Remko

Bericht door Remko » 22 aug 2008, 19:34

Ik heb het nummer nog een paar keer beluisterd.
Het is een samenraapsel van stijlen, tactloos aan elkaar geplakt.
James Hetfield is ook niet meer leuk om naar te luisteren sinds hij is veranderd in een wolf.
Ik vind het een slecht nummer. :'(

No offense richting de mensen die het wel een mooi nummer vinden want het is een kwestie van smaak.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 22 aug 2008, 19:43

Nummer is echt een soft-rock nummertje geworden; beetje melig... :roll:
Oude Metallica was al niet echt heavy-metal, maar vaak wel mooi, dit nieuwe nummer hoeft van mij niet echt. Jammer.
Liever Slayer of Sepultura en zo, zit net ff wat meer power in :liften:

Aram

Bericht door Aram » 22 aug 2008, 19:56

@Rempie,

Smaak is nog steeds iets waar niet over te twisten valt, dus dan ben ik de mazzelaar waarschijnlijk. :mrgreen:

@Aernoud,

De laatste helft van dit nummer is alles behalve softrock, ook niet vergeleken bij Sepultura of Slayer.
Ik weet niet naar wat voor tering herrie jij normaal luisterd, buiten die 2 om, om uberhaupt over soft rock te spreken. :shock:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 22 aug 2008, 20:52

Ik houd van zwaar metaal 8)

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2008, 21:37

Aernoudt schreef:Nummer is echt een soft-rock nummertje geworden; beetje melig... :roll:
Oude Metallica was al niet echt heavy-metal, maar vaak wel mooi, dit nieuwe nummer hoeft van mij niet echt. Jammer.
Liever Slayer of Sepultura en zo, zit net ff wat meer power in :liften:
Slayer Afbeelding Ik vergeet nooit meer het moment dat ik voor het eerst Reign In Blood hoorde, ik was bij een maat van me die had hem net opgehaald. Vanaf de allereerste seconde blaast die schijf alles weg, man wat een brutaliteit! Heel andere koek dan Show No Mercy en Hell Awaits. Heel de LP met open mond zitten luisteren, geen moment van verslapping of saaiheid. Die plaat staat na 22 jaar nog steeds als een huis. Sepultura had de zelfde energie, en die straalde ze altijd perfect over op hun publiek. Ik heb eens een optreden van ze gezien in Staddijk in Nijmegen, De zaal ontplofte, het leek wel of er 500 freefighters in de zaal stonden na 2 nummers stopte ze met spelen, het publiek moest eerst maar eens afkoelen.

Slayer - Angel Of Death
http://nl.youtube.com/watch?v=G0AGUywHntw" onclick="window.open(this.href);return false;

Sepultura - Innerself
http://nl.youtube.com/watch?v=G0m_9n5wnPU" onclick="window.open(this.href);return false;

zie hier bij 0:10 hoe de pit er bij hun uitzag (Dynamo 1990):
http://nl.youtube.com/watch?v=HqVfubV6m ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
(ik sta daar ook nog ergens tussen :mrgreen: )

Tegenwoordig luister ik nog steeds naar metal, maar dan wat extremere bands dan hier boven. Afbeelding

Aram

Bericht door Aram » 22 aug 2008, 21:47

De oude Sepultura en Slayer vind ik ook nog steeds erg goed, Beneath the remains, Arise, South of heaven, Reign in blood, erg goed nog steeds

Maar ook Death, Leprosy/Spiritualy healing of Entombed, Left hand path/Clandistine vind ik nog steeds gaaf.
Maar ondertussen is mijn muzieksmaak verbreed naar andere soorten muziek, verandering van spijs doet leven oid. :thumbup:

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2008, 22:06

Aram schreef:Death, Leprosy en Entombed, Left hand path
Yeah, goede platen! Hier in mijn ogen nog een paar klassiekers:

Morbid Angel - Altars Of Madness
Terrorizer - World Downfall
Bolt Thrower - Realm Of Chaos
Brutal Truth - Extreme Conditions
Autopsy - Serval Survival
Grave - Into The Grave
Suffocation - Effigy Of The Forgotten
Cannibal Corpse - Butchered At Birth
Sinister - Cross The Styx
Napalm Death - Scum en From Enslavement To Obliteration
Pestilence - Consuming Impulse
Asphyx - The Rack
SOD - Speak English Or Die
Mortician - Hacked up for Barbecue

Remko

Bericht door Remko » 22 aug 2008, 22:29

Superlijstje! :beer:

Coroner: Grin
Niet erg bekend, maar een fantastisch album en ook nog eens fantastisch geproduceerd.

http://www.bnrmetal.com/v2/bandpage.php?ID=Coro" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 22 aug 2008, 23:07

Bedankt voor de tips jongens, keep 'em coming. Hoe meer goeie metal, hoe beter. 8)

Nu net een Ozzfest opname gedownload van nog een nieuw Metallica nummer, genaamd Cyanide. Ook erg lekker hoor, te vinden op Pirate Bay.

Zal zeker ook die albums die hierboven genoemd eens binnen hengelen. :banaan:

Aram

Bericht door Aram » 26 aug 2008, 10:10

Weer een nieuw nummer!!

My apocalypse, benieuwd wat jullie hier van vinden!

http://nl.youtube.com/watch?v=RxrhY1Iyrnc" onclick="window.open(this.href);return false;

En op betere kwaliteit te beluisteren op metallica.com.

And again, I like it!! :banaan: :banaan:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 aug 2008, 15:52

Eerste echte metalband waar ik mee kennis maakte was Venom, maar ik kon er niet echt warm voor lopen.....nu nog niet, doe mij gewoon verstaanbare rock. :wink:

Plaats reactie