Hans D. en Rempie, geef dit nummer nog eens een kans, luister er een paar keer naar.
Hij is echt beter dan Load/Reload en het black album.
Zeker het 2e deel gaat terug naar Justice en MOP.
Ik wil zelf trouwens geen MOP of AJFA deel 2, die dingen zijn uniek en moeten zo blijven.
Metallica had het niet zo lang uitgehouden als ze dat truukje keer op keer hadden toegepast, dan zou iedereen ze nu echt zat zijn.
Verandering brengt altijd kritiek op omdat mensen iets verwachten dat ze kennen, maar alhoewel ik ze niet zo goed vind als de eerste 4 albums staan er zeker juweeltjes op load en reload.
Op reload wat meer dan load imo maar een Bleeding me bijvoorbeeld geeft mij nog steeds rillingen over mijn rug...op de positieve manier.
St. Anger is ook weer heel anders maar op zichzelf ook een dijk van een plaat, superagressief lekker complexe nummers etc.
Voor mij is het zwarte album de minste eerlijk gezegd.
Punt 1 omdat het daarna niet meer "mijn" band was omdat iedereen ze opeens kende.
En omdat er een aantal dingen zijn muziekaal gezien die me niet bevallen. (waar ik trouwens ene Bob R. sterk van verdenk)
Anyway, ik heb nu 2 nummers gehoord van dit album en ben nog steeds erg positief, ik moet mezelf ook dwingen om er niet teveel van te verwachten, want dan valt het altijd tegen, hoe goed het album ook is.
Het word een lange wacht tot de 12e.