Een BMW M3 E46 cabrio als daily driver

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
wooter

Een BMW M3 E46 cabrio als daily driver

Bericht door wooter » 20 aug 2008, 14:14

Ik doe zo een 60000 km per jaar, waarvan een heel deel snelwegkilometers. Ben dus al jaren een verstokte dieselrijder uit noodzaak, maar de omstandigheden zijn veranderd en ik wil iets anders...

In eerste instantie zag het eruit dat ik heel wat minder kilometers zou gaan doen, en dacht ik aan de Z4M roadster als vervanging van m'n huidige Audi Cabriolet op 1.9tdi. Maar vrouwtje verwittigde me dat zo'n auto helemaal niet praktisch is... Ik heb momenteel de BMW 120d/123d cabrio op m'n longlist staan, maar het is en blijft nog altijd een diesel, en hoewel praktischer als een 3-reeks cabrio is het nog altijd vrij prijzig en devalueren BMW's vrij snel.

De Z4M kost in Duitsland momenteel 40k, terwijl de E46 M3 er voor 25k te vinden is met SMGII...

In hoeverre mate is het mogelijk om in België en Europa (Duitsland, Nederland, Frankrijk, ...) een M3 als daily driver in te zetten? En is SMGII nog altijd te betrouwen?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 aug 2008, 14:20

Ik zou Lyda even vragen. Volgens mij is het voor haar ook een daily driver.

allen

Bericht door allen » 20 aug 2008, 14:37

Een M model is gemaakt om als daily te gebruiken. Zou dus niet weten wat het probleem moet zijn.

Knot

Bericht door Knot » 20 aug 2008, 14:39

Na 150.000km trackdays is ie er wel klaar mee maar 150.000km snelweg dan is ie net ingereden lijkt me.

Marius

Bericht door Marius » 20 aug 2008, 14:41

Moet allemaal geen probleem zijn. Afgelopen 4mnd 20.000km in mijn M3 gereden, geen centje pijn.
Weet alleen niet hoe het met lawaai zit in de E46 carbio. Misschien kan je het voor elkaar krijgen dat je eens een dag een flinke afstand rijdt in een M3-cabrio, kijken hoe dat gaat met lawaai?

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 20 aug 2008, 14:52

2 weken terug met e46 M3 cabrio gereden. Heel stille wagen. Het dak ruist een beetje, maar zeker niet veel meer als de coupé.
Ramen sluiten mooi aan rond het dak, geen windgeluiden.
Met de kap naar beneden is het heerlijk cruisen. Windnetje zetten en rustig 180 knallen met de haren lichtjes in de wind zonder dat je vriendin eruit ziet gelijk een gremlin.

Of ik een M3 cabrio als daily zou kopen? nou nee...
Als het echt een cabrio moet zijn, 2005 e46 330ciA. heerlijk rijijzer. Verfijnde koppelrijke motor aan een silky smooth echte automaat... Dat is wat je in een cabrio moet hebben!
M3 cabrio vind ik één van de meest patserachtige auto's ooit, die hun doel volledig missen.
Die 330 cabrio klopt dan weer langs alle kanten. Lekkere donkere 6-cyl roffel, zweven over de weg dankzij het perfect absorberende onderstel...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 aug 2008, 14:52

Had ik eerder moeten weten deze vraag. Vanmorgen kort gesprek gehad met E46 M3 Cabrio rijder in de parkeergarage. Hij reed vanmorgen mij eerder ook nog voorbij op de A4 met het dak open :shock: Als ik hem nog eens tegenkom zal ik het vragen ;)

wooter

Bericht door wooter » 20 aug 2008, 15:01

Dennis, heb jij je E64 M3 vaak als daily gebruikt? En valt dat in België 'te doen'? Ik kom er wel financieel uit, maar hou natuurlijk minder over dan m'n huidige oliestokende cabrio. Ik wil natuurlijk ook alles: goedkoop, maar geen dieselroffel, en toch vlot, maar niet onnodige pk-taksen betalen voor een auto die 90% van z'n tijd toch maar op de Belgische snelweg maximum 127 km/u zal rijden... :)

Heb nagedacht over een 330ci, maar vind zo'n model er dan weer zowat kaal uit zien, en heb de pre-FL E64 liever.

Helemaal happy zou ik met een E93 M3 met stoffen dak zijn, maar zoals je ziet heb ik dat geluk weer niet! Een 135i cabrio dan maar? En voordat ik het besef zit ik terug bij de 120d cabrio...

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 20 aug 2008, 15:27

wooter schreef:Dennis, heb jij je E64 M3 vaak als daily gebruikt? En valt dat in België 'te doen'? Ik kom er wel financieel uit, maar hou natuurlijk minder over dan m'n huidige oliestokende cabrio. Ik wil natuurlijk ook alles: goedkoop, maar geen dieselroffel, en toch vlot, maar niet onnodige pk-taksen betalen voor een auto die 90% van z'n tijd toch maar op de Belgische snelweg maximum 127 km/u zal rijden... :)

Heb nagedacht over een 330ci, maar vind zo'n model er dan weer zowat kaal uit zien, en heb de pre-FL E64 liever.

Helemaal happy zou ik met een E93 M3 met stoffen dak zijn, maar zoals je ziet heb ik dat geluk weer niet! Een 135i cabrio dan maar? En voordat ik het besef zit ik terug bij de 120d cabrio...
Wooter,

Ik heb op een jaar tijd 30k km met de M3 gereden. Woon-werk doe ik met een andere auto, maar in't weekend ben ik altijd met de M op pad.
Als daily vond ik hem geschikt, maar iets te hard naar mijn gevoel.
Zuinig was ie wel, verbruik rond de 10 liter bij normaal rijden is perfect mogelijk. Jaarlijkse wegentaks is voor een kleine 900 euro een lachtertje.
Als je vlot in het verkeer wilt zijn heb je niks aan een M3. Een M3 moet toeren maken, je moet constant door de versnellingen uit zitten hengsten wil je een 320d voorblijven (geen zever). Daarom, 330Ci als je de leuke roffel wilt, en anders 330cd.
Houdt er wel rekening mee dat een M3 om de 40k km de kleppen gesteld moet hebben. Bij een dealer die vooral core models doet (dus weinig ervaring en minder snel) kost dit al snel 600 euro.
M3 met handbak vind ik persoonlijk niet zo'n leuke combo als daily. Dus dan zit je met een SMG, die je echt niet zonder garantie wilt hebben. Je weet nooit hoe de vorige eigenaar de auto behandeld heeft.
In jouw situatie zou ik dus eerder naar een 330 gaan dan een M model...
een gewone e46 met M pakketje ziet er gewoon dik uit imho...

Collin Bello

Re:

Bericht door Collin Bello » 22 aug 2008, 00:43

Marius schreef:Moet allemaal geen probleem zijn. Afgelopen 4mnd 20.000km in mijn M3 gereden, geen centje pijn.
Weet alleen niet hoe het met lawaai zit in de E46 carbio. Misschien kan je het voor elkaar krijgen dat je eens een dag een flinke afstand rijdt in een M3-cabrio, kijken hoe dat gaat met lawaai?
WOW Marius....je rijdt veel.

Heb in 8 maanden krap 2000km erop staan! En toen startte hij ineens niet meer...

Bort

Re: Een BMW M3 E46 cabrio als daily driver

Bericht door Bort » 22 aug 2008, 00:53

Ik zou het enkel doen als je geld genoeg verdient om de benzine te betalen ;) Filerijden met een M is duur :P Denk dat dat de belangerijkste factor is. Ik gebruik mijn niet meer dagelijks om de benzine-reden (en ook om hem wat te conserveren, ff terzijde) en rij nu dagelijk met een booster spirit :? Maar ik kan wel 350 euro per maand meer spenderen aan foefkes :lol:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 aug 2008, 09:12

Bort schreef:Ik zou het enkel doen als je geld genoeg verdient om de benzine te betalen ;) Filerijden met een M is duur :P Denk dat dat de belangerijkste factor is. Ik gebruik mijn niet meer dagelijks om de benzine-reden (en ook om hem wat te conserveren, ff terzijde) en rij nu dagelijk met een booster spirit :? Maar ik kan wel 350 euro per maand meer spenderen aan foefkes :lol:
Bort,

Mijn ervaring is dat een e46 M3 wel een heel stuk zuiniger is dan een e36 M3.
Tov mijn e36 M3 sedan was de e46 zo'n 3 tot 4 liter per 100 km zuiniger...

wooter

Bericht door wooter » 22 aug 2008, 10:40

Het is nog altijd veel geld, maar als ik even bereken:

Ik doe een 1200 km per week, wat betekent een 5314 km per maand.
Audi 1.9tdi verbruikt 6,86 liter/100 km aan 1,295€ per liter. Op die afstand kost ie aan brandstofverbruik 472,11€ per maand.
BMW E46 M3 verbruikt 12,5 liter aan 1,564€ per liter. Op die afstand is de kostprijs 1.038,94 €.

In beide scenario's krijg ik momenteel een 1200€ aan kilometervergoeding als ik de wagen privé zou kopen...

De vraag is dus ofdat ik 566,83 € er per maand voor over heb om M3 te rijden...

RVV

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 10:59

Ik zou het niet doen.. een e46 M3 is niet echt een fijne daily driver.. voor sportgebruik top, uniek, best of both worlds.. maar als je eenmaal e87/e90 ben gewend dan valt een e46 M3 toch wel wat tegen bij normaal gebruik.. Indertijd met mijn vader reed ik elke dag 200 km, de ene dag in de e46 M3 de andere dag in de e90 325i allemaal in het dagelijkse karrespoor.. dan valt pas op hoeveel rust er in een e90 zit.. alles gaat veel smoother, relaxed, maar toch nog enigzins sportief.. De e46 M3 vond ik gebonden hond, niet kunnen inhalen, potentie niet kunnen benutten, je ergeren aan trage weggebruikers.. relatief oncomfortabel..

Een e46 M3 moet je altijd de vrij teugels kunnen geven, in daily omstandigheden is dat bijna nooit.. ik zou op basis van mijn ervaring het afraden.

Anders is natuurlijk als je de e46 M3 echt koop als sportieve speelauto.. het potentieel optimaal kan benutten ed..

Als je toch voor een cabrio wil gaan, pak dan ee 1 serie cabrio prachtig ding voor een cabrio.. ik vind de e46 330i al weer wat oud aandoen, en dan heb ik het niet zozeer over het uiterlijk, maar wel over het sturen, wegligging ed.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 aug 2008, 11:46

Rico v Velzen schreef: Als je toch voor een cabrio wil gaan, pak dan ee 1 serie cabrio prachtig ding voor een cabrio.. ik vind de e46 330i al weer wat oud aandoen, en dan heb ik het niet zozeer over het uiterlijk, maar wel over het sturen, wegligging ed.
Niet akkoord Rico,

1 serie cabrio is een hondslelijk ding met artificieel strak aanvoelend chassis.
e46 330ci met M ophanging, daar ga je met zo'n onthoofd hangbuikzwijn echt hard voor moeten trappen om hem bij te houden.

Ik ga eerlijk zijn, ik heb nooit die 1-serie gekte begrepen. een 1-serie cabrio vind ik de meest mislukte BMW creatie van de laatste 15 jaar. Zelfs een e36 318tds vind ik cooler. Dit is natuurlijk subjectief, maar een financieel aantrekkelijke vervanger voor een 3 serie cabrio houdt echt geen steek.

RVV

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 11:55

Dennis als ik het sturen/rijden van mijn e46's 323i/325i (niet de M3) 1 op 1 vertaal naar de 1 serie's die ik heb (gehad) dan vind ik de 1 serie veel beter op de weg "liggen" (more agile) en veel strakker sturen.. natuurlijk mag ik geen mening over het rijden hebben tussen de e46 cabrio en de 1 serie cabrio.. maar de laatste schat ik wel een stuk stijver in qua koetswerk.

Voor het scheuren en bijhouden van auto's koop je natuurlijk überhaupt geen cabrio :wink:

En wat betreft 1 serie gekte, tja 't is eigenlijk niks, maar wat is dan wel wat in die klasse ? Golf.. (oeff.). Opel astra,.(verslikt zich in de koffie). Volvo C30.. (donder bijna van de stoel af van het lachen)

Al die auto's in die hatckback/afgeleide klasse zoals cabriootjes en coupeetjes zijn allemaal prut, en nog een prut.. en als ik dan toch prut ga/wil rijden, dan maar prut met een magnefieke motor, RWD en leuk stuurgedrag.

Voor de looks moet je al überhaupt niks in die klasse willen kopen imho..

wooter

Bericht door wooter » 22 aug 2008, 12:00

Een ander idee was een 330d Touring FL op de zaak, M-pack met een grote witte sticker errond heen met het logo van de zaak en wat leuks, en een nette Z4M voor erbij, maar ik vrees dat dat ook onozel is want ik zou te spaarzaam zijn op de Z4M, en omwille van kosten meer met de E91 gaan rijden... En dan rij ik terug met een dak boven m'n hoofd... En na 200 km per dag rijden staat m'n kop 's avonds niet naar het nodeloos oprijden van benzine :).

Is een 330d E93 fout? Ik vind de einser leuk dat ie het dak kan openen en sluiten al rijdende, met een meer dan behoorlijke kofferruimte. De E93 vind ik dan weer een meer volwassen wagen (ik was heel blij met m'n E90) maar de kofferruimte is ook maar matig met open dak...

Ach, zelfs een 325d of 320d is leuk, maar je zit nog altijd met een dieselboot...

Weet je, een 635d zou perfect zijn (grote binnenruimte stoffen dak, grote koffer) maar is dan ook weer kostelijk... Waar vind je een leuke, zuinige vierpersooncabrio rond de 50000€? :) En nee, geen VAG-meuk!

RVV

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 12:08

Is een 330d E93 fout?
Dacht het toch niet ?

wooter

Bericht door wooter » 22 aug 2008, 12:18

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ach ja :)

Een aangeklede 330d komt nieuw ook al weer ~70k...

Voer voor de accountant dus...

Ik gok toch dat het een 123d wordt... :)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 aug 2008, 12:19

wooter schreef:Een ander idee was een 330d Touring FL op de zaak, M-pack met een grote witte sticker errond heen met het logo van de zaak en wat leuks, en een nette Z4M voor erbij, maar ik vrees dat dat ook onozel is want ik zou te spaarzaam zijn op de Z4M, en omwille van kosten meer met de E91 gaan rijden... En dan rij ik terug met een dak boven m'n hoofd... En na 200 km per dag rijden staat m'n kop 's avonds niet naar het nodeloos oprijden van benzine :).

Is een 330d E93 fout? Ik vind de einser leuk dat ie het dak kan openen en sluiten al rijdende, met een meer dan behoorlijke kofferruimte. De E93 vind ik dan weer een meer volwassen wagen (ik was heel blij met m'n E90) maar de kofferruimte is ook maar matig met open dak...

Ach, zelfs een 325d of 320d is leuk, maar je zit nog altijd met een dieselboot...

Weet je, een 635d zou perfect zijn (grote binnenruimte stoffen dak, grote koffer) maar is dan ook weer kostelijk... Waar vind je een leuke, zuinige vierpersooncabrio rond de 50000€? :) En nee, geen VAG-meuk!
Wooter,

Dit snap ik niet goed. Je twijfelt omdat een e46 M3 cabrio van 30k mss teveel verbruikt voor dagelijks. Maar je andere optie is een 330d van 50k en en Z4M (PS veronderstel ik) dus pakweg 45k. 2x running costs om iets zuiniger en goedkoper te rijden :lol:

Een 1-serie cabrio is mss wel leuk, maar onzin om te vergelijken met een e46 M3.
hetzelfde geld voor een veels te dure e93 330d...

Ik zeg, SL350. Kost het je teveel aan benzine? --> http://www.primagaz.be" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:

@ Rico

Ik snap je punt, maar je zit vol vooroordelen.
Moest ik voor 130i klasse en geld aan het shoppen zijn zou ik toch eerst een hoop andere auto's bekijken. Je onderschat een C30. Ik heb destijds de dealervoorstelling verzorgd voor de c30 op Lommel Proving Ground met een T5je en dat ding viel echt reuze mee. Het geld wat je in je zak houdt doet je de BMW badge snel vergeten. RWD zeg je? Klopt, maar dat maakt in mijn ogen voor een matig circuitrijder weinig uit. Toch zeker icm een goed FWD chassis.
- Golf V GTI
- Focus ST
- C30 T5

Wil je het in de praktijk zien, probeer Hugo in z'n Cee drie-nul dan maar voorbij te gaan met een 120d op CPZ volgende keer :lol:

De agility van de 1 serie daar ben ik het mee eens, vele malen beter dan de langere e46. Maar stuurgevoel, dat is subjectief én artificieel in mijn ogen. Een e46 M3 stuurt ook strak, maar is ook artificieel. Net zoals de e90 stuurt het ding erg strak, maar 't is geen racer. Wil je iets wat natuurlijk en 100% getrouw strak stuurt? Exige, klaar ben je. Rondje geldautomaat, winkel, bakker, bloemist en je polsen zijn blauw. Dàt is strak sturen :lol:

Paar weken terug op de NS bij Bjorn in de antieke olieboot een 120d met M pakket, BBS CH 18" jetsers en veel show buitenom voorbij. Strak sturen zit 'em in de kop, gast :lol:

Ik ben er echt niet van overtuigd dat de bochtensnelheden van de einser die van een goeie e46 overtreft. De e46 vergt wel een heel andere rijstijl, misschien valt dat inlevingsvermogen tekort bij de hangbuikzwijnbukkers :lol: :P

RVV

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 12:39

Dennis Schroyen schreef: @ Rico

Ik snap je punt, maar je zit vol vooroordelen.
Moest ik voor 130i klasse en geld aan het shoppen zijn zou ik toch eerst een hoop andere auto's bekijken. Je onderschat een C30. Ik heb destijds de dealervoorstelling verzorgd voor de c30 op Lommel Proving Ground met een T5je en dat ding viel echt reuze mee. Het geld wat je in je zak houdt doet je de BMW badge snel vergeten. RWD zeg je? Klopt, maar dat maakt in mijn ogen voor een matig circuitrijder weinig uit. Toch zeker icm een goed FWD chassis.
- Golf V GTI
- Focus ST
- C30 T5

Wil je het in de praktijk zien, probeer Hugo in z'n Cee drie-nul dan maar voorbij te gaan met een 120d op CPZ volgende keer :lol:

De agility van de 1 serie daar ben ik het mee eens, vele malen beter dan de langere e46. Maar stuurgevoel, dat is subjectief én artificieel in mijn ogen. Een e46 M3 stuurt ook strak, maar is ook artificieel. Net zoals de e90 stuurt het ding erg strak, maar 't is geen racer. Wil je iets wat natuurlijk en 100% getrouw strak stuurt? Exige, klaar ben je. Rondje geldautomaat, winkel, bakker, bloemist en je polsen zijn blauw. Dàt is strak sturen :lol:

Paar weken terug op de NS bij Bjorn in de antieke olieboot een 120d met M pakket, BBS CH 18" jetsers en veel show buitenom voorbij. Strak sturen zit 'em in de kop, gast :lol:

Ik ben er echt niet van overtuigd dat de bochtensnelheden van de einser die van een goeie e46 overtreft. De e46 vergt wel een heel andere rijstijl, misschien valt dat inlevingsvermogen tekort bij de hangbuikzwijnbukkers :lol: :P
Dennis, waarom het circuit er bij betrekken ? 130i is voor mij een woon werk auto geen circuit auto..sneller op het circuit hangt vooral af van de bestuurder.. en wat boeit 3 seconden sneller op Zandvoort nou ? Heeft verder geen invloed op mijn ego. C30 heeft turbo en FWD.. Golf heeft Turbo en FWD ST heeft Turbo en FWD.. ik wil atmo en RWD (sorry).. en dan kan ik niet om die 130i heen als ik zo'n kleine hunchback wil rijden.. 130i is niet met liefde gekocht.. ik heb er niet veel mee, maar met al die andere auto's in die klasse heb ik ook niks.. nu heb ik de 130i als 2e hands auto gekocht, scheelt 20000 euro op een nieuw.. zoveel meer heb ik dus niet uitgegeven, als ik voor een 2e hands turbo FWD was gegaan. Scheelt hooguit 4 a 5000 euro (zelfde bouwjaar en kilometerstand).. voor die 5K wil ik wel liever een BMW''tje blijven rijden.. al die turbo dingen en FWD dingen heb ik al gehad.. hoeft van mij niet meer..

130i zie ik echt niet als een heilige auto ofzo. gewoon een leuk rijdend vervoermiddel.. het is godverdomme gewoon een schande dat er in die compactklasse NIKS is met RWD. Het is niet de schuld van BMW/einser, maar de schuld van al die andere fabrikanten die je geen keus bieden als je compact RWD wil rijden.

Alfa schijnt met RWD te komen, zal mij benieuwen.. maar als de opvolger van de 147 ECHT RWD krijgt en dat in combi met een mooie V6 alfa motor.. dan ben ik diegene die vooraan in de rij staat.

En nogmaals Turbo is gewoon mijn ding niet, in 2003 heb ik een turbo weggedaan, daarna regelmatig in benzineturbo's gereden (van groot naar klein), zelfs even een turbodiesel gereden.. het is gewoon niet mijn ding.

ATMO ATMO ATMO ATMO :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 aug 2008, 13:02

Ik rijd echt elke dag met dat ding....................................perfect te gebruiken IMO........................

Wat nou te hard, te oncomfortabel............................zijn we hier softies geworden of wat? :mrgreen:
Dat weke dat zachte dat nadijnende zeeziekmakende effect........................be my guest, niets voor mij, ook niet voor jou?........ dan moet je zo`n kar gewoon kopen..........................

egh laat ik net 1 in de aanbieding hebben, wel met een vast dak, dat dan weer wel :mrgreen:

wooter

Bericht door wooter » 22 aug 2008, 14:16

Ik ben niet op zoek naar een racer - dan ging ik wel voor een E30 of E36 M3. Ik ben op zoek naar een auto die me freude am fahren geeft op weg naar het werk (1 inzittende), en even goed Europa kan doorkruisen (2 inzittenden + baggage, en mogelijks gezinsuitbreiding). Een GT als het ware. Ik zou een Z4M heel graag willen, maar besef dat dat wel praktisch is voor nu, totdat we iemand moeten meenemen of we aan gezinsuitbreiding doen. En daarenbovenop haat ik tanken, en een Z4M is uitgezongen na 400 km.

Dus een GT of een praktische sedan of touring. Als je dan de 3 cabrio naast de 1 legt, moet je vaststellen dat de drie eigenlijk enkel kan uitblinken op de opties, want qua zitruimte en kofferruimte zijn de 1 en 3 in cabriovorm bijna identiek, met extra punten voor de 1 omdat de kofferruimte beter bereikbaar is. Bovenal moet het een auto zijn die zich lekker laat cruisen, maar even goed met plezier hard gaat over bergwegen.

Ik twijfel over de E46 omdat je - om een goeie te hebben - al evenveel kwijt bent als een Z4M, je met oudere technologie rondrijdt (een Z4 doet nog enigszins nieuw aan door het stuur, de vormgeving en het hoog geplaatste navigatiescherm) en ik schrik heb dat ie vervalt tot wat m'n Audi nu is: een oude cabrio met net teveel dingetjes mis om met een gerust hart Europa te doorkruisen.

Anderzijds, Rico, zeg je ook dat je niet dief van je eigen portefeuille moet zijn. Daarom vind ik het ook overdreven om een gloednieuwe te bestellen als je direct een afschrijving van 20% moet slikken het eerste jaar. Zucht :)

RVV

Bericht door RVV » 22 aug 2008, 14:30

Dat diepe bukken voor de afschrijving ben ikzelf inderdaad ook mee klaar, maar da's persoonlijk een ander maakt het mischien niet uit, eigenlijk heb ik hier voor anderen geen waarde oordeel over.

Ik was overigens ook niet goed op de hoogte hoe je het financieel allemaal wil inkleden, (hoef ik ook niet te weten) daarom was mening uitsluitend toegespitst op de auto's zelf.

wooter

Bericht door wooter » 22 aug 2008, 15:13

Een nieuwe 123d of 3-reeks zou financieel makkelijker rond te krijgen zijn volgens mij (dankzij leasingvoorwaarden etc) dan uit Duitsland een tweedehandsje te slepen (wat volgens mij gewoon contant moet gebeuren, welke leasemij wil nu een onbekende tweedehands gaan voorschieten). Denk dus aan tot 60k voor een nieuwe of 40k voor een tweedehandsje... Liever minder natuurlijk :D Ik koop wel geen auto die meer dan 4~5 jaar oud is, als ie 2~3 jaar moet meegaan... Het gaat hier dan ook over een wagen op de BV.

Plaats reactie