(het ventje is van Mei 2003, het kippie heeft als productiemaand Augustus 2006)
Ik ben in 1987 begonnen in de Ford's (Auto nr0), maar sinds december 1997 he-le-maal om gegaan naar de
Volkswagens.
Goed, het begon op 5-12-1997, toen kocht ik -van de eerste eigenaar- een 1977 T2b, en na wat cosmetische
aanpassingen (verlagen, Porsche wielen, 2L type4 motor met injectie) staat hij na 8 jaar en ruim 100.000km
sinds 2006 stil met een motorprobleem. Ik heb er wel plannen mee, maar eerst wat andere dingen afmaken.
Afijn, in 2004 was hij nog volop in gebruik.
Gelijk maar ff auto nr2 voorstellen die op de trailer staat en van mijn vrouw is. Een 1966 variant, omgebouwd
naar IRS, lange AT (1303S) vierbak en voorzien van een 80pk Porsche 1700 914 injectiemotor. De auto kan
eigenlijk naar de spuiter, maar het komt er gewoon niet van

Auto nr3 is onze '67 spijlbus, een westfalia SO42. Aangeschaft in '03, en na wat technische wijzigingen volop in
gebruik. Heb er sinds 2004 een goeie 40.000km in gestuurd, en meer dan 2/3 van die km's zijn in het buitenland
gereden. Ook die is omgebouwd naar IRS, en voorzien van een lange vierbak (1303S), een 1776cc motor
(+/- 90pk) en Porsche 993/996 remmen op de vooras.
Auto nr4 is mijn pas aangeschafte '79 westfalia, en ja ook die wordt omgebouwd. Er ligt reeds een mechanische
1.9L TDi in met aangepaste versnellingsbak, en ook het onderstel is aangepast.
Een verlaagde vooras, rondom Koni's schokdempers, achter 944 schijven met 964 C2 remklauwen, voor 968
(Boxster) 298mm schijven en 4 zuiger remklauwen. Rondom komen 16" 993 velgen.
De auto is een vierpersoonsslaper en gaat vanaf 2009 (was de bedoeling voor dit jaar, maar ik heb een hoop
tegenslag gehad) onze SO42 aflossen, omdat die voor een restauratie uit elkaar gaat.
De foto is van een maand of wat geleden, voordat de TDi erin ging.
Auto nr5 is een 1966 dubbel cabine pick up, en daar heb ik vergaande plannen mee. Ik kocht de bus in 2002
van BBT in Belgie. Sindsdien ben ik onderdelen aan het verzamelen, plannen smeden, plannen wijzigen en
weer andere onderdelen verzamelen. Auto hoeft morgen niet klaar, eerst wat ander spul afmaken.
Auto nr6 is een '75 Audi50. Plan daarmee is om na de vakantie alles technisch van mijn 1990 steilheck erop
te schroeven, en dan leuk, goedkoop dagelijks vervoer te hebben.
Auto nr7 is mijn in 1994 aangeschafte Ford Capri Mk1. Alles ligt klaar (Cosworth 4x4 onderstel,
240pk motor, enz) om een ultieme 'sleeper' te maken, maar ja tijd(gebrek) hé

Auto nr8 is mijn dagelijkse Polo uit 1990.. iets verlaagd, 14" Fuchs en een zeer zuinige en betrouwbare
1300NZ motor. Technisch gaat alles van deze auto op de Audi terecht komen.
Auto nr9 is de 1995 Golf3 TDi variant van mijn vrouw.. er zit een KW schroefset onder, maar verder moet ik daar
met mijn tengels vanaf blijven heb ik te horen gekregen, dus tot zover die auto

(inmiddels zitten er 16" BBS RC velgen onder, en ligt de 5x100 ombouw klaar)
Voorts staat er nog (in onderdelen) een 1968 variant, en heb ik net een 412 variant de deur uit gegaan..
je kan tenslotte niet alles bewaren hé
