Zie ineens veel berichten over Europese automerken die naar Amerika gaan exporteren. Opel Astra zelfs. Zal wel één en ander te maken hebben met stijgende olieprijzen in Amerika.
Als dat gaat lopen kan de Amerikaanse autobranche wel inpakken lijkt mij. Bijna geen zuinige modellen in hun aanbod. Kwalitatief ook een trapje lager.
Wel benieuwd of Europese auto's gaan aanslaan of dat men conservatief blijft in hun autokeuze.
Amerika nieuwe afzetmarkt ?
- Dennis Cavallino
Brandstofprijzen zijn ook daar een hot issue inmiddels. De Hummer H1 gaat o.a. daardoor uit productie.
Auto's zoals de VW Rabbit/Jetta (GTI) verkopen daar al jaar in, jaar uit heel goed. Maar ook andere merken zoals BMW, Audi en Volvo doen het lekker. Zeker met alle SUV's, waardoor men al snel kennismaakt met de rest van het gamma.
Nu veel merken onder 1 vlag zijn gevallen en er meer dan ooit wordt samengewerkt tussen Europeanen en Amerikanen (en een deel Aziaten) binnen die concerns als GM en Ford etc. worden de verschillende auto's intern ook beter geaccepteerd. GM zit met zulke enorme verliezen, dat ze het wel over een andere boeg moeten gooien.
De combinaties van Trucks, 'hot rod revivals' en gewone kleine en grote burgersbakken moet die bedrijven 'redden' van de ondergang denk ik. Met alleen een 5.7 v8 ga je het simpelweg niet redden.
Auto's zoals de VW Rabbit/Jetta (GTI) verkopen daar al jaar in, jaar uit heel goed. Maar ook andere merken zoals BMW, Audi en Volvo doen het lekker. Zeker met alle SUV's, waardoor men al snel kennismaakt met de rest van het gamma.
Nu veel merken onder 1 vlag zijn gevallen en er meer dan ooit wordt samengewerkt tussen Europeanen en Amerikanen (en een deel Aziaten) binnen die concerns als GM en Ford etc. worden de verschillende auto's intern ook beter geaccepteerd. GM zit met zulke enorme verliezen, dat ze het wel over een andere boeg moeten gooien.
De combinaties van Trucks, 'hot rod revivals' en gewone kleine en grote burgersbakken moet die bedrijven 'redden' van de ondergang denk ik. Met alleen een 5.7 v8 ga je het simpelweg niet redden.
- Elmar
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja, dat weet ik ook wel, maar dat was 15/20 jaar geleden. Er rijden geen dikke NIEUWE Duitse diesels in de USA , Elmar, snap je?Elmar schreef:Uhm, Mercedes bracht al veel eerder turbo diesels naar de States. Bekend zijn de 300 SD (type W116 en W126) die hier niet geleverd werden.Robin schreef:Idd, ook de dikkere diesels van Benz(S 320CDI als eerste dacht ik)worden (binnnenkort) in de VS uitgebracht ...