Old Skool
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Old Skool
Auto's van toen waarvan je nog steeds gaat zeggen die is gaaf!
Sterker nog in mijn beleving is dit mooier dan nieuw....waarom een 130i terwijl je dit soort dingen kunt kopen als 2de / erbij auto?
Alfa 75 Turbo EVO
Alfa GTV V6
Lancia Delta EVO / Martini
BMW 2002 TTi
Ford Escort Mexico *(Zakspeed)
Ford RS200
Austin Metro 6R4
Toyota Celica Carlos Sains
wie vult aan?
Sterker nog in mijn beleving is dit mooier dan nieuw....waarom een 130i terwijl je dit soort dingen kunt kopen als 2de / erbij auto?
Alfa 75 Turbo EVO
Alfa GTV V6
Lancia Delta EVO / Martini
BMW 2002 TTi
Ford Escort Mexico *(Zakspeed)
Ford RS200
Austin Metro 6R4
Toyota Celica Carlos Sains
wie vult aan?
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Duifjes dat heet jeugdsentiment, heb momenteel precies hetzelfde met muziek
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 750#297750

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 750#297750
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ouwe zooi
Ja das gaaf 8)
Alfa doet het goed maar een mooie 75 maakt al begeerlijk, het liefst een V6. GTV6 is erg gaaf. Verder:
Audi oerrrr Quattro
BMW: Alpina (welke dan ook), M-versies of een knappe E21 323i
Vleugel Cosworth, liefst een Sierra anders een Escort
Mercedes 190E-16, doe de 2.5 8) , 500E, de SEC natuurlijk of een mooie WS126
Renault: de oude turbo's; Alpine 5, 11 Turbo, 21 Turbo, 5 GT Turbo en de Alpine V6-en
Porsche: behalve het standaard werk...924 Carrera GTS 8)
Zal nog ff verder graven

Alfa doet het goed maar een mooie 75 maakt al begeerlijk, het liefst een V6. GTV6 is erg gaaf. Verder:
Audi oerrrr Quattro
BMW: Alpina (welke dan ook), M-versies of een knappe E21 323i
Vleugel Cosworth, liefst een Sierra anders een Escort

Mercedes 190E-16, doe de 2.5 8) , 500E, de SEC natuurlijk of een mooie WS126
Renault: de oude turbo's; Alpine 5, 11 Turbo, 21 Turbo, 5 GT Turbo en de Alpine V6-en
Porsche: behalve het standaard werk...924 Carrera GTS 8)
Zal nog ff verder graven

Laatst gewijzigd door Niels op 26 jul 2008, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
www.oldschool-fun.com je hebt gelijk Jacco!!
Je vergeet 944 en nog vele andere uber coole oldschool auto's.
Michel
Je vergeet 944 en nog vele andere uber coole oldschool auto's.
Michel
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
vergeet deze niet!
Nissan Skyline KPGC10 GT-R
[img:640:480]http://images.importtuner.com/features/ ... _front.jpg[/img]
Ooit later als ik groot ben, lijkt me dit wel een leuk broertje voor de 260Z, wat een machine!
Nissan Skyline KPGC10 GT-R
[img:640:480]http://images.importtuner.com/features/ ... _front.jpg[/img]
Ooit later als ik groot ben, lijkt me dit wel een leuk broertje voor de 260Z, wat een machine!
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 20 mar 2008, 16:31
Nog niet echt oldskool, maar een zeer zekere klassieker: Honda NSX
Verder ; Plymouth Superbird
Porsche 959
Suzuki Escudo Pikes Peak
Wat mij betreft dé klassieker ooit:
Mercedes Benz 190 2.5-16 EVO II!
[img:598:412]http://derfotohof.net/autos/wrx/mercede ... 90_evo.jpg[/img]
Verder ; Plymouth Superbird
Porsche 959
Suzuki Escudo Pikes Peak
Wat mij betreft dé klassieker ooit:
Mercedes Benz 190 2.5-16 EVO II!
[img:598:412]http://derfotohof.net/autos/wrx/mercede ... 90_evo.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ah, een draadje wat ik graag zie! Ik heb vrijwel niets met nieuwe auto's. Dus dit draadje kunnen we wat mij betreft vullen alsof het een 1 serie of MX5 BTG 8min. draad is.
Doe mij maar een auto van 15 jaar of ouder. De zgn youngtimers en semi klassiekers zijn minstens zo gaaf als de echte oldtimers/klassiekers. Ik heb er weleens over nagedacht om alles te droppen en lekker alleen maar met dat soort auto's in de weer te gaan. Handel, restaureren, opknappen a la wheeler dealers, maar dan beter. Alleen jammer dat ik geen 2 rechter handen heb en ook geen echte handelaarsgeest heb. Het lijkt me vooral leuk om zulke auto's te koesteren en mensen net zo enthousiast te maken als ik zelf ben.
Mijn favorieten:
Porsche 924/944/968
Porsche 928
Audi V8 (eerste S8 telt wat mij betreft ook al mee als toekomstige youngtimer).
Alfa 75
Peugeot 205 GTI
BMW E28 528i/m535i/M5, E34 535/M5/touring met kroonkurkjes
BMW E30 325/M3/320is/touring met kroonkurkjes
Benz 500E, SL, 500 en 560SEL/SEC
Renault 5 Alpine/Turbo (zowel RWD als FWD), GT Turbo
Maserati (allemaal wel)
Citroen CX, XMv6(break), Xantia Activa V6 (iets te nieuw misschien nog...). Een BX GTI is ook wel weer cool. Ik zou er nooit één kopen, maar ik vind het wel leuk om er zo nu en dan 1 in goede staat te zien rijden.
Saab 900 Classic, 9000 (Aero, 2.3 Turbo, Griffin etc.)
Toyota AE86, Supra
Honda NSX
Eigenlijk zijn alleen de Amerikanen niet echt cool uit die tijd, vind ik.
Volgens mij lezen die lijstjes wat lastig weg. Er zijn ook zoveel van die auto's te verzinnen. In de jaren '80 en '90 ben ik natuurlijk opgegroeid en veel van die auto's leken toen erg modern. Maar als je foto's ziet uit die tijd, of reclamefilmpjes, folders etc. het voelt allemaal al zo oud aan. Ik voel me als 30-jarige echt een oude lul worden die vroeger alles beter vond dan nu. En dat laatste is ook niet helemaal waar, want er worden op dit moment erg gave auto's gebouwd... eigenlijk al een paar jaar. Alleen is er één groot nadeel en dat is dat veel van het rijplezier wordt weggezuiverd door electronica. Laat alles maar zo puur als in de jaren '80, begin '90. Veel auto's uit die tijd voelen een stuk degelijker aan dan die uit de jaren '70, toen alles toch wel erg fragiel was, maar dan zonder dat ze minder leuk rijden (auto's uit de jaren '60 en 70 zijn namelijk gewoon erg leuk om te rijden in mijn beleving). Het is net als oude muziek. Jaren '80 muziek was een tijdje erg lelijk, vond ik. Maar het is weer 'cool' om terug te horen tegenwoordig.
Mijn 535i vond ik erg cool qua gadgets. Lekker zelf op de boardcomputer invoeren dat er over 50 km een flitser staat, als je bij hectometerpaal 83 rijdt op de A12 en de RDS op je 1-bits CD-speler display aangeeft dat er bij 32 een melding is. Ook de one-touch bediening van zijruit (alleen links) en het dak vond ik ideaal. Dat zie je nog steeds niet bij alle nieuwe auto's. Toch vind ik electrische bediening steeds minder belangrijk. Raamhendels werken eigenlijk prima is mijn ervaring nu ik in de Saab en Daf rijd (en een tijdje in de 1802, daarvoor de w108). Vroeger vond ik electrische ramen een absolute vereiste voor een auto. Onzin eigenlijk, dat had ik mezelf aangepraat aan de hand van autoboekjes. Net als dat ABS niet echt nodig is, al vind ik dat voor een dagelijkse auto wel zo veilig, zeker eentje waar mijn vriendin ook in rijdt.
Voor auto's uit de jaren '80 en '90 is bijna alles nog te koop. Nieuw bij de dealer, 2e hands, of op de sloop. Donorauto's koop je voor een appel en een ei en dankzij internet is de wereld van liefhebbers al goed georganiseerd via clubs en forums. Fiscaal is een auto van 15 jaar en ouder ook nog aantrekkelijk, omdat de dagwaarde doorgaans lager ligt dan de nieuwwaarde, waardoor je minder bijtelling betaalt. Kortom, ik blijf nog wel een tijdje oude auto's rijden.

Doe mij maar een auto van 15 jaar of ouder. De zgn youngtimers en semi klassiekers zijn minstens zo gaaf als de echte oldtimers/klassiekers. Ik heb er weleens over nagedacht om alles te droppen en lekker alleen maar met dat soort auto's in de weer te gaan. Handel, restaureren, opknappen a la wheeler dealers, maar dan beter. Alleen jammer dat ik geen 2 rechter handen heb en ook geen echte handelaarsgeest heb. Het lijkt me vooral leuk om zulke auto's te koesteren en mensen net zo enthousiast te maken als ik zelf ben.
Mijn favorieten:
Porsche 924/944/968
Porsche 928
Audi V8 (eerste S8 telt wat mij betreft ook al mee als toekomstige youngtimer).
Alfa 75
Peugeot 205 GTI
BMW E28 528i/m535i/M5, E34 535/M5/touring met kroonkurkjes
BMW E30 325/M3/320is/touring met kroonkurkjes
Benz 500E, SL, 500 en 560SEL/SEC
Renault 5 Alpine/Turbo (zowel RWD als FWD), GT Turbo
Maserati (allemaal wel)
Citroen CX, XMv6(break), Xantia Activa V6 (iets te nieuw misschien nog...). Een BX GTI is ook wel weer cool. Ik zou er nooit één kopen, maar ik vind het wel leuk om er zo nu en dan 1 in goede staat te zien rijden.
Saab 900 Classic, 9000 (Aero, 2.3 Turbo, Griffin etc.)
Toyota AE86, Supra
Honda NSX
Eigenlijk zijn alleen de Amerikanen niet echt cool uit die tijd, vind ik.
Volgens mij lezen die lijstjes wat lastig weg. Er zijn ook zoveel van die auto's te verzinnen. In de jaren '80 en '90 ben ik natuurlijk opgegroeid en veel van die auto's leken toen erg modern. Maar als je foto's ziet uit die tijd, of reclamefilmpjes, folders etc. het voelt allemaal al zo oud aan. Ik voel me als 30-jarige echt een oude lul worden die vroeger alles beter vond dan nu. En dat laatste is ook niet helemaal waar, want er worden op dit moment erg gave auto's gebouwd... eigenlijk al een paar jaar. Alleen is er één groot nadeel en dat is dat veel van het rijplezier wordt weggezuiverd door electronica. Laat alles maar zo puur als in de jaren '80, begin '90. Veel auto's uit die tijd voelen een stuk degelijker aan dan die uit de jaren '70, toen alles toch wel erg fragiel was, maar dan zonder dat ze minder leuk rijden (auto's uit de jaren '60 en 70 zijn namelijk gewoon erg leuk om te rijden in mijn beleving). Het is net als oude muziek. Jaren '80 muziek was een tijdje erg lelijk, vond ik. Maar het is weer 'cool' om terug te horen tegenwoordig.
Mijn 535i vond ik erg cool qua gadgets. Lekker zelf op de boardcomputer invoeren dat er over 50 km een flitser staat, als je bij hectometerpaal 83 rijdt op de A12 en de RDS op je 1-bits CD-speler display aangeeft dat er bij 32 een melding is. Ook de one-touch bediening van zijruit (alleen links) en het dak vond ik ideaal. Dat zie je nog steeds niet bij alle nieuwe auto's. Toch vind ik electrische bediening steeds minder belangrijk. Raamhendels werken eigenlijk prima is mijn ervaring nu ik in de Saab en Daf rijd (en een tijdje in de 1802, daarvoor de w108). Vroeger vond ik electrische ramen een absolute vereiste voor een auto. Onzin eigenlijk, dat had ik mezelf aangepraat aan de hand van autoboekjes. Net als dat ABS niet echt nodig is, al vind ik dat voor een dagelijkse auto wel zo veilig, zeker eentje waar mijn vriendin ook in rijdt.
Voor auto's uit de jaren '80 en '90 is bijna alles nog te koop. Nieuw bij de dealer, 2e hands, of op de sloop. Donorauto's koop je voor een appel en een ei en dankzij internet is de wereld van liefhebbers al goed georganiseerd via clubs en forums. Fiscaal is een auto van 15 jaar en ouder ook nog aantrekkelijk, omdat de dagwaarde doorgaans lager ligt dan de nieuwwaarde, waardoor je minder bijtelling betaalt. Kortom, ik blijf nog wel een tijdje oude auto's rijden.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
MietjeJelmer850i schreef:Betrouwbaarheid
Zijn toch redelijk oude wagens.. als ik zakelijk op de weg ben heb ik een hekel aan pech! (zoiso overigens).
Ook is een relatief nieuwe auto zakelijk wel aantrekkelijk aangezien het de winst van je bedrijf wat drukt.
Plus garantie, kortom je hoeft je nergens zorgen om te maken..

Ik ben het helemaal eens met je lijstje duifjes, daar hoef je echt geen ouwe lul voor te zijn.. 8)
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Zolang je preventief je onderhoud uitvoert valt dat reuze mee. Ik heb met de E30 M3 nog nooit stil gestaan. Met mijn toen nieuwe cupra V6 meermaals!!Jelmer850i schreef:Betrouwbaarheid
Zijn toch redelijk oude wagens.. als ik zakelijk op de weg ben heb ik een hekel aan pech! (zoiso overigens).
Ook is een relatief nieuwe auto zakelijk wel aantrekkelijk aangezien het de winst van je bedrijf wat drukt.
Plus garantie, kortom je hoeft je nergens zorgen om te maken..
Michel
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
ik heb 1 keer stil gestaan met mijn 320d van 1999, de brandstofpomp hield er mee op... terwijl ik naar een zakelijke relatie moest, dat is dan wel balen...
Met de 8 serie 1 keer op 6 poten gelopen, maar reed nog wel.
Met de 318is 1 keer wat ellende gehad met het blok maar hij reed nog wel. Daar is destijds een ruilbok in gekomen.
En met een 405 1 keer stil gestaan , deze was fors oververhit na een ritje van 16km :S.
2 keer stil gestaan dus...
Met de 8 serie 1 keer op 6 poten gelopen, maar reed nog wel.
Met de 318is 1 keer wat ellende gehad met het blok maar hij reed nog wel. Daar is destijds een ruilbok in gekomen.
En met een 405 1 keer stil gestaan , deze was fors oververhit na een ritje van 16km :S.
2 keer stil gestaan dus...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ik zeg altijd maar dat wie zo denkt zichzelf een beetje voor de gek houdt om een en ander te rechtvaardigen. Mijn insteek zou zijn dat ik auto's leuk vind en de overheid heeft besloten dat de belastingdienst me een beetje moet sponsoren.Jelmer850i schreef:Ook is een relatief nieuwe auto zakelijk wel aantrekkelijk aangezien het de winst van je bedrijf wat drukt.

Oude 2002 Turbo en een Esprit GT3 kunnen mij wel erg goed bekoren.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dan moet je deze natuurlijk even kijkenFlatline schreef:vergeet deze niet!
Nissan Skyline KPGC10 GT-R
Ooit later als ik groot ben, lijkt me dit wel een leuk broertje voor de 260Z, wat een machine!

http://nl.youtube.com/watch?v=byJ5NH5t37U
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 9 gasten