Probleempjes met de 170Pk versie van de 2.0 tdi ?
-
Probleempjes met de 170Pk versie van de 2.0 tdi ?
Zo her en der vang ik wel eens wat op over 'liever de 140PK 2.0 tdi ivm dubbelvliegwiel problemen van de 17oPK versie' etc.
Kan iemand mij vertellen wat er nu allemaal wel en niet aan de hand is met deze motor versie (dit ivm evt Leon FR 170PK diesel bestelling; lease auto) ?
Heb nu de 140PK versie in de Toledo zitten; best vlot maar zou toch liever meer vermogen hebben (verwend geraakt dor mijn vorige auto, de 407 bi-turbo diesel) want echt vlot is dit niet.
Kan iemand mij vertellen wat er nu allemaal wel en niet aan de hand is met deze motor versie (dit ivm evt Leon FR 170PK diesel bestelling; lease auto) ?
Heb nu de 140PK versie in de Toledo zitten; best vlot maar zou toch liever meer vermogen hebben (verwend geraakt dor mijn vorige auto, de 407 bi-turbo diesel) want echt vlot is dit niet.
- Stefan Platteschor
Geen ervaring met de 170pk versie.
Wel 140pk versie.
Zoals:
Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.
A3 2.0TDI. Gescheurde kop(!!!!!!) en magneetklepblok stuk (+/- 250 euro)
kmstand was ongeveer 130.000 km.
Heb nu een A3 Sportback 2.0 TDI DSG staan. Had bij 109K ook gescheurde kop. Helaas had de dealer de gaten waar de kopbouten in gaan vol laten staan met koelvloeistof. Weer gescheurde kop. en weer een nieuwe distibutieriem.
Ben zelf een groot fan van VAG producten. Maar dit is toch gekke werk!

Wel 140pk versie.
Zoals:
Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.
A3 2.0TDI. Gescheurde kop(!!!!!!) en magneetklepblok stuk (+/- 250 euro)
kmstand was ongeveer 130.000 km.
Heb nu een A3 Sportback 2.0 TDI DSG staan. Had bij 109K ook gescheurde kop. Helaas had de dealer de gaten waar de kopbouten in gaan vol laten staan met koelvloeistof. Weer gescheurde kop. en weer een nieuwe distibutieriem.
Ben zelf een groot fan van VAG producten. Maar dit is toch gekke werk!

- Louis
Ik heb een A3 sportback 2.0tdi 140pk met 113.000km op de teller, en die start ook redelijk lang voordat die aanslaat, alle diesels die ik ken slaan na 1 of 2 slagen wel aan, deze nieuwe tdi duurt dat wel 7 slagen.Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.
Waar vind ik die dop ?[/code]
- Stefan Platteschor
Hmm, lijkt er inderdaad al op. Je zult de auto op een krik moeten hebben of brug natuurlijk. Dan zie je een grote zwarte ronde dop die meestal aan de voorkant zit. Die dop is ongeveer zo groot als de familie augurkenpot (kan ff geen ander voorbeeld verzinnen) Deze moet je draaien. Het andere type bak heeft dacht ik een peervormig dekseltje. Kan je zo lo trekken.Louis schreef:Ik heb een A3 sportback 2.0tdi 140pk met 113.000km op de teller, en die start ook redelijk lang voordat die aanslaat, alle diesels die ik ken slaan na 1 of 2 slagen wel aan, deze nieuwe tdi duurt dat wel 7 slagen.Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.
Waar vind ik die dop ?[/code]
- Tristan
Lees dit topic: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,37525.0.html
Dit draadje heeft voor mij afstand genomen van de de 170pk TDI en ben bij BMW gaan shoppen. Dit gezeik wil ik niet meemaken.
Dit draadje heeft voor mij afstand genomen van de de 170pk TDI en ben bij BMW gaan shoppen. Dit gezeik wil ik niet meemaken.
- Niels
- Auto: Prius+
Mmmmhh
Ik zal mijn (VAG) monteurs eens vragen, was net aan het kijken voor een A3 TDI 77kw of 103kw voor pa.... Huidige TDI is probleemloos, moet wel zo blijven natuurlijk
Vriend van me rijdt al tijden de 140pk en 170pk alleen gaan deze er bij 50Kkm al uit. Tot dan geen problemen, zou ook niet best zijn

Vriend van me rijdt al tijden de 140pk en 170pk alleen gaan deze er bij 50Kkm al uit. Tot dan geen problemen, zou ook niet best zijn

-
Is dat zo ?Arthur schreef:Is zo, weet ik.
Maar als leaseauto zou ik een, eventuele, probleemauto wel durven verkiezen boven zijn mindere broer.
Prive wordt anders.
In 3 maanden VAG (Seat) heb ik inmiddels al vaker bij de garage gestaan dan in 5 jaar Peugeot & Citroen...
En dat is best lastig als je op vakantie bent in het buitenland en ook daar 1 keer per week naar de garage moet omdat of de airco het niet meer doet (met 32 graden in de schaduw), of de auto in noodloop gaat (max 80 km/h) etc.
Of als je een klant afspraak hebt die je af kunt zeggen of moet laten verzetten omdat je weer bij de garage staat.
Moet er wel bij zeggen dat de Seat garage hier om de hoek bijzonder vriendelijk is en mij goed (en snel) helpt. Dat is mij is 2 jaar 407 (Nefkens Arnhem en Brandon Zevenaar) helaas niet zo vergaan..
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
- Niels
Net met een VAG monteur van een hele grote VAG dealer gesproken en op de aantallen die voorbij komen heeft de 2.0 TDI niet echt hele zwakke punten. Wat het meest voorbij komt relatief gezien zijn de turbo's. Cilinderkoppen, lekke koppakkingen, vliegwielen zijn sporadisch te noemen. Ik kon met een gerust hart eentje uitzoeken 

- RVV
Tristan je verwacht toch niet dat we hier 61 pagina's op Seat online gaan doorlezen héTristan schreef:Lees dit topic: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,37525.0.html

Kleine samenvatting dan maar.. Seat diesel SYNTAX ERROR.. GOTO BMW dealer INSERT bmw verkoopmedewerker, DEFAULT 123D.. GOTO HOME brave member of the bavarian INSERT brigade

Laatst gewijzigd door RVV op 26 jul 2008, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Stefan Platteschor
Harrie schreef:Ik heb wat pagina's op dat Seat forum zitten lezen.....![]()
![]()
dikke problemen. Lijkt mij toch niet dat een importeur kan zeggen dat er niets met die motoren aan de hand is. Ze zijn inmiddels zover dat ze denken dat het te maken heeft met de koeling van de verstuivers.
Wel raar dat de vestuivers bij sommige vervangen worden. Maar deze krijgen niet te horen dat ze gemodificeerd zijn.
Het gaat dus waarschijnlijk niks helpen...

- Stefan Platteschor
- Knot
Je zou zeggen dat je toch de goede ouwe 1.9tdi moet hebben dan... helaas alleen nog maar te krijgen in 105pk variant (al levert die volgens mij standaard al wat meer vermogen door het terugtunen vanaf 130pk)...
Maat van me heeft een Octavia Business Elegance 1.9tdi, alles erop en eraan, alleen vermogen van 105pk maargoed, als daily filecruiser is het prima te doen...
Peugeot/Citroen/VAG.. allemaal niks dus. De 2.2dti (y22dtr) van opel had ik nooit problemen mee en die plankte ik dagelijk tot het oneindige!
Maat van me heeft een Octavia Business Elegance 1.9tdi, alles erop en eraan, alleen vermogen van 105pk maargoed, als daily filecruiser is het prima te doen...
Peugeot/Citroen/VAG.. allemaal niks dus. De 2.2dti (y22dtr) van opel had ik nooit problemen mee en die plankte ik dagelijk tot het oneindige!
- Niels
Maak je geen illusies Tristan en Rico, problemen draadje met BMW diesels op BMWland.co.uk staat op pagina 90 momenteelRico v Velzen schreef:Tristan je verwacht toch niet dat we hier 61 pagina's op Seat online gaan doorlezen héTristan schreef:Lees dit topic: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,37525.0.html
Dit draadje heeft voor mij afstand genomen van de de 170pk TDI en ben bij BMW gaan shoppen. Dit gezeik wil ik niet meemaken.![]()
Kleine samenvatting dan maar.. Seat diesel SYNTAX ERROR.. GOTO BMW dealer INSERT bmw verkoopmedewerker, DEFAULT 123D.. GOTO HOME brave member of the bavarian INSERT brigade![]()
![]()

Is een heel andere motor en kan ook problemen hebben met de verstuivers en de afdichtingen ervan. Vooral bij hoge belasting.Knot schreef:Je zou zeggen dat je toch de goede ouwe 1.9tdi moet hebben dan... helaas alleen nog maar te krijgen in 105pk variant (al levert die volgens mij standaard al wat meer vermogen door het terugtunen vanaf 130pk)...
- Roel
Ik werk bij een vrij grote SEAT dealer en hebben ook best veel Leon(en Altea) FR TDI's verkocht en in onderhoud. Wat betreft de problemen beschreven op SEAT-Online komt slechts bij 1 klant voor. Deze had om de 10.000km de auto in noodloop en had klachten dat de auto niet altijd zijn vermogen had. Na 30.000km niet meer voorgekomen(heeft nu ongeveer 55.000km gereden).
Over de gescheurde kop voor een 2.0 TDI hebben wij slechts 1 geval gehad. En het was bekend dat deze bereider(jaja lease auto) niet helemaal zuinig met zijn auto omging(koud stampen).
Wel is de "oude" 1.9 TDI een stuk sterker en vooral veel zuiniger.
Over de gescheurde kop voor een 2.0 TDI hebben wij slechts 1 geval gehad. En het was bekend dat deze bereider(jaja lease auto) niet helemaal zuinig met zijn auto omging(koud stampen).
Wel is de "oude" 1.9 TDI een stuk sterker en vooral veel zuiniger.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik denk, dat als je gaat spitten, je overal wel iets van vindt.
Dus VAG maar ook BMW.
Alfa is toch ook slecht?
FIAT toch ook.
En volgens zeggen zijn de DTI's van Opel dikke oliezuipers.
De 1.9CDTI zou wel goed zijn, laat die nu weer van Alfa/FIAT zijn.
Positieve berichten hoor je ook van dezelfde modellen.
@Knot: er staat hier de 170pk dus de 2.0TDi140 kan wel.
Die 1.9TDi wil je niet
In 130pk trim ken ik hem niet maar de 105pk vind ik niks.
Dus VAG maar ook BMW.
Alfa is toch ook slecht?
FIAT toch ook.
En volgens zeggen zijn de DTI's van Opel dikke oliezuipers.
De 1.9CDTI zou wel goed zijn, laat die nu weer van Alfa/FIAT zijn.
Positieve berichten hoor je ook van dezelfde modellen.
@Knot: er staat hier de 170pk dus de 2.0TDi140 kan wel.
Die 1.9TDi wil je niet

In 130pk trim ken ik hem niet maar de 105pk vind ik niks.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, als leaser durf ik wel een 170pk variant van VAG te nemen.Aernoudt schreef:Is dat zo ?Arthur schreef:Is zo, weet ik.
Maar als leaseauto zou ik een, eventuele, probleemauto wel durven verkiezen boven zijn mindere broer.
Prive wordt anders.
In 3 maanden VAG (Seat) heb ik inmiddels al vaker bij de garage gestaan dan in 5 jaar Peugeot & Citroen...
En dat is best lastig als je op vakantie bent in het buitenland en ook daar 1 keer per week naar de garage moet omdat of de airco het niet meer doet (met 32 graden in de schaduw), of de auto in noodloop gaat (max 80 km/h) etc.
Of als je een klant afspraak hebt die je af kunt zeggen of moet laten verzetten omdat je weer bij de garage staat.
Moet er wel bij zeggen dat de Seat garage hier om de hoek bijzonder vriendelijk is en mij goed (en snel) helpt. Dat is mij is 2 jaar 407 (Nefkens Arnhem en Brandon Zevenaar) helaas niet zo vergaan..
- Macboy