Probleempjes met de 170Pk versie van de 2.0 tdi ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Probleempjes met de 170Pk versie van de 2.0 tdi ?

Bericht door Aernoudt » 25 jul 2008, 21:38

Zo her en der vang ik wel eens wat op over 'liever de 140PK 2.0 tdi ivm dubbelvliegwiel problemen van de 17oPK versie' etc.
Kan iemand mij vertellen wat er nu allemaal wel en niet aan de hand is met deze motor versie (dit ivm evt Leon FR 170PK diesel bestelling; lease auto) ?

Heb nu de 140PK versie in de Toledo zitten; best vlot maar zou toch liever meer vermogen hebben (verwend geraakt dor mijn vorige auto, de 407 bi-turbo diesel) want echt vlot is dit niet.

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Bericht door Stefan Platteschor » 25 jul 2008, 23:18

Geen ervaring met de 170pk versie.
Wel 140pk versie.
Zoals:

Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.

A3 2.0TDI. Gescheurde kop(!!!!!!) en magneetklepblok stuk (+/- 250 euro)
kmstand was ongeveer 130.000 km.

Heb nu een A3 Sportback 2.0 TDI DSG staan. Had bij 109K ook gescheurde kop. Helaas had de dealer de gaten waar de kopbouten in gaan vol laten staan met koelvloeistof. Weer gescheurde kop. en weer een nieuwe distibutieriem.

Ben zelf een groot fan van VAG producten. Maar dit is toch gekke werk!
:(

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 26 jul 2008, 00:41

Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.
Ik heb een A3 sportback 2.0tdi 140pk met 113.000km op de teller, en die start ook redelijk lang voordat die aanslaat, alle diesels die ik ken slaan na 1 of 2 slagen wel aan, deze nieuwe tdi duurt dat wel 7 slagen.

Waar vind ik die dop ?[/code]

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Bericht door Stefan Platteschor » 26 jul 2008, 01:48

Louis schreef:
Golf 5 2.0 TDI 140 pk. Vliegwiel stuk. Slaat dan koud beetje raar(iets langer starten) en onregelmatig aan. Er zit een dop op de bak. Als je die er af haalt en even met je vinger er door heen veegt heb je allemaal zwarte smurrie.
Ik heb een A3 sportback 2.0tdi 140pk met 113.000km op de teller, en die start ook redelijk lang voordat die aanslaat, alle diesels die ik ken slaan na 1 of 2 slagen wel aan, deze nieuwe tdi duurt dat wel 7 slagen.

Waar vind ik die dop ?[/code]
Hmm, lijkt er inderdaad al op. Je zult de auto op een krik moeten hebben of brug natuurlijk. Dan zie je een grote zwarte ronde dop die meestal aan de voorkant zit. Die dop is ongeveer zo groot als de familie augurkenpot (kan ff geen ander voorbeeld verzinnen) Deze moet je draaien. Het andere type bak heeft dacht ik een peervormig dekseltje. Kan je zo lo trekken.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 26 jul 2008, 10:50

Lees dit topic: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,37525.0.html

Dit draadje heeft voor mij afstand genomen van de de 170pk TDI en ben bij BMW gaan shoppen. Dit gezeik wil ik niet meemaken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 26 jul 2008, 12:48

Maakt allemaal toch niet uit als het een leaseauto betreft?
:shock: :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 26 jul 2008, 12:57

Arthur schreef:Maakt allemaal toch niet uit als het een leaseauto betreft?
:shock: :wink:
LOL, wel lastig als je niet op je auto kunt vertrouwen, hoe lekker ze ook is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 jul 2008, 13:02

Mmmmhh :? Ik zal mijn (VAG) monteurs eens vragen, was net aan het kijken voor een A3 TDI 77kw of 103kw voor pa.... Huidige TDI is probleemloos, moet wel zo blijven natuurlijk :wink:

Vriend van me rijdt al tijden de 140pk en 170pk alleen gaan deze er bij 50Kkm al uit. Tot dan geen problemen, zou ook niet best zijn :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 26 jul 2008, 13:02

Is zo, weet ik.
Maar als leaseauto zou ik een, eventuele, probleemauto wel durven verkiezen boven zijn mindere broer.
Prive wordt anders.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 26 jul 2008, 13:36

Arthur schreef:Is zo, weet ik.
Maar als leaseauto zou ik een, eventuele, probleemauto wel durven verkiezen boven zijn mindere broer.
Prive wordt anders.
Is dat zo ?

In 3 maanden VAG (Seat) heb ik inmiddels al vaker bij de garage gestaan dan in 5 jaar Peugeot & Citroen...
En dat is best lastig als je op vakantie bent in het buitenland en ook daar 1 keer per week naar de garage moet omdat of de airco het niet meer doet (met 32 graden in de schaduw), of de auto in noodloop gaat (max 80 km/h) etc.
Of als je een klant afspraak hebt die je af kunt zeggen of moet laten verzetten omdat je weer bij de garage staat.

Moet er wel bij zeggen dat de Seat garage hier om de hoek bijzonder vriendelijk is en mij goed (en snel) helpt. Dat is mij is 2 jaar 407 (Nefkens Arnhem en Brandon Zevenaar) helaas niet zo vergaan..

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
Auto: Bmw 1-serie
Locatie: Ede

Bericht door Thomas » 26 jul 2008, 13:58

In 3 maanden VAG (Seat) heb ik inmiddels al vaker bij de garage gestaan dan in 5 jaar Peugeot & Citroen...
Mijn ervaring is precies andersom. Ik heb nu 35k gereden met m'n Leon 2.0tdi. Probleemloos tot nu toe. Ik wacht af..

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 jul 2008, 15:33

Net met een VAG monteur van een hele grote VAG dealer gesproken en op de aantallen die voorbij komen heeft de 2.0 TDI niet echt hele zwakke punten. Wat het meest voorbij komt relatief gezien zijn de turbo's. Cilinderkoppen, lekke koppakkingen, vliegwielen zijn sporadisch te noemen. Ik kon met een gerust hart eentje uitzoeken :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 jul 2008, 15:48

Tristan schreef:Lees dit topic: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,37525.0.html

Dit draadje heeft voor mij afstand genomen van de de 170pk TDI en ben bij BMW gaan shoppen. Dit gezeik wil ik niet meemaken.
Tristan je verwacht toch niet dat we hier 61 pagina's op Seat online gaan doorlezen hé :wink:

Kleine samenvatting dan maar.. Seat diesel SYNTAX ERROR.. GOTO BMW dealer INSERT bmw verkoopmedewerker, DEFAULT 123D.. GOTO HOME brave member of the bavarian INSERT brigade :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door RVV op 26 jul 2008, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 26 jul 2008, 15:50

Rico v Velzen schreef:...

Kleine samenvatting dan maar.. Seat diesel SYNTAX ERROR.. GOTO BMW dealer INSERT bmw verkoopmedewerker, DEFAULT 123D.. GOTO HOME brave member of the bavarian INSERT brigade :lol: :lol: :lol:
:lol:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 26 jul 2008, 20:24

Ik heb wat pagina's op dat Seat forum zitten lezen..... :shock: :shock: :shock: dikke problemen. Lijkt mij toch niet dat een importeur kan zeggen dat er niets met die motoren aan de hand is. Ze zijn inmiddels zover dat ze denken dat het te maken heeft met de koeling van de verstuivers.

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Bericht door Stefan Platteschor » 27 jul 2008, 10:30

Harrie schreef:Ik heb wat pagina's op dat Seat forum zitten lezen..... :shock: :shock: :shock: dikke problemen. Lijkt mij toch niet dat een importeur kan zeggen dat er niets met die motoren aan de hand is. Ze zijn inmiddels zover dat ze denken dat het te maken heeft met de koeling van de verstuivers.

Wel raar dat de vestuivers bij sommige vervangen worden. Maar deze krijgen niet te horen dat ze gemodificeerd zijn.

Het gaat dus waarschijnlijk niks helpen... :(

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Bericht door Stefan Platteschor » 27 jul 2008, 10:33

Trouwens wel grappig. Want Volvo heeft precies hetzelfde probleem.
Alleen dan bij 300kkm.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 jul 2008, 13:36

Je zou zeggen dat je toch de goede ouwe 1.9tdi moet hebben dan... helaas alleen nog maar te krijgen in 105pk variant (al levert die volgens mij standaard al wat meer vermogen door het terugtunen vanaf 130pk)...

Maat van me heeft een Octavia Business Elegance 1.9tdi, alles erop en eraan, alleen vermogen van 105pk maargoed, als daily filecruiser is het prima te doen...

Peugeot/Citroen/VAG.. allemaal niks dus. De 2.2dti (y22dtr) van opel had ik nooit problemen mee en die plankte ik dagelijk tot het oneindige!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 jul 2008, 13:45

Rico v Velzen schreef:
Tristan schreef:Lees dit topic: http://www.seat-online.nl/index.php/topic,37525.0.html

Dit draadje heeft voor mij afstand genomen van de de 170pk TDI en ben bij BMW gaan shoppen. Dit gezeik wil ik niet meemaken.
Tristan je verwacht toch niet dat we hier 61 pagina's op Seat online gaan doorlezen hé :wink:

Kleine samenvatting dan maar.. Seat diesel SYNTAX ERROR.. GOTO BMW dealer INSERT bmw verkoopmedewerker, DEFAULT 123D.. GOTO HOME brave member of the bavarian INSERT brigade :lol: :lol: :lol:
Maak je geen illusies Tristan en Rico, problemen draadje met BMW diesels op BMWland.co.uk staat op pagina 90 momenteel :wink: En ook al ben ik zeer tevreden met mijn 320D, het aantal verschillende problemen die mensen hebben vind ik schrikbarend.
Knot schreef:Je zou zeggen dat je toch de goede ouwe 1.9tdi moet hebben dan... helaas alleen nog maar te krijgen in 105pk variant (al levert die volgens mij standaard al wat meer vermogen door het terugtunen vanaf 130pk)...
Is een heel andere motor en kan ook problemen hebben met de verstuivers en de afdichtingen ervan. Vooral bij hoge belasting.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43

Bericht door Roel » 27 jul 2008, 14:03

Ik werk bij een vrij grote SEAT dealer en hebben ook best veel Leon(en Altea) FR TDI's verkocht en in onderhoud. Wat betreft de problemen beschreven op SEAT-Online komt slechts bij 1 klant voor. Deze had om de 10.000km de auto in noodloop en had klachten dat de auto niet altijd zijn vermogen had. Na 30.000km niet meer voorgekomen(heeft nu ongeveer 55.000km gereden).

Over de gescheurde kop voor een 2.0 TDI hebben wij slechts 1 geval gehad. En het was bekend dat deze bereider(jaja lease auto) niet helemaal zuinig met zijn auto omging(koud stampen).

Wel is de "oude" 1.9 TDI een stuk sterker en vooral veel zuiniger.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40165
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 jul 2008, 14:04

Dus eigenlijk wil je een 2e hands 1.9tdi 130pk hebben? :?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 27 jul 2008, 15:18

Ik denk, dat als je gaat spitten, je overal wel iets van vindt.
Dus VAG maar ook BMW.
Alfa is toch ook slecht?
FIAT toch ook.
En volgens zeggen zijn de DTI's van Opel dikke oliezuipers.
De 1.9CDTI zou wel goed zijn, laat die nu weer van Alfa/FIAT zijn.
Positieve berichten hoor je ook van dezelfde modellen.

@Knot: er staat hier de 170pk dus de 2.0TDi140 kan wel.
Die 1.9TDi wil je niet :wink:
In 130pk trim ken ik hem niet maar de 105pk vind ik niks.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 27 jul 2008, 15:26

Aernoudt schreef:
Arthur schreef:Is zo, weet ik.
Maar als leaseauto zou ik een, eventuele, probleemauto wel durven verkiezen boven zijn mindere broer.
Prive wordt anders.
Is dat zo ?

In 3 maanden VAG (Seat) heb ik inmiddels al vaker bij de garage gestaan dan in 5 jaar Peugeot & Citroen...
En dat is best lastig als je op vakantie bent in het buitenland en ook daar 1 keer per week naar de garage moet omdat of de airco het niet meer doet (met 32 graden in de schaduw), of de auto in noodloop gaat (max 80 km/h) etc.
Of als je een klant afspraak hebt die je af kunt zeggen of moet laten verzetten omdat je weer bij de garage staat.

Moet er wel bij zeggen dat de Seat garage hier om de hoek bijzonder vriendelijk is en mij goed (en snel) helpt. Dat is mij is 2 jaar 407 (Nefkens Arnhem en Brandon Zevenaar) helaas niet zo vergaan..
Ja, als leaser durf ik wel een 170pk variant van VAG te nemen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 jul 2008, 18:15

Knot schreef:Dus eigenlijk wil je een 2e hands 1.9tdi 130pk hebben? :?
Vind ik een hele fijne motor persoonlijk, zeer krachtig onderin en zoals ik em ken de meest stille TDI die er bij zit.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 jul 2008, 01:12

Die van mij 140pk: 136.000 km en cilinderkop naar de klote :shock:

Ben niet alleen dus....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 33 gasten